Voisitteko valaista miksi kaikki maksaa niin pirusti,ja hinnat vaan nousee..
Nyt nousee tv-lupa,tasaisesti nousee myös bensa,sähkö ym.Onko suomi niin saatanan ahne valtio,että pitää repiä viimesetkin sentit ihmisiltä,joista kaikki,tai ainakin suurin osa tarvitsee sähköä,bensaa ym.Tästä johtuen mm.elintarvikkeiden hinnat nousevat,kun tulee kohtuuttomia kuljetus ym.kuluja..
Itse olen työssäkäyvä,kohtuullista palkkaa ansaitseva duunari,mutta siltikin kyrpii,että vaikka kaikki muu kallistuu,niin palkat ei nouse..MIKSI NÄIN!!!Kuinka kauan tätä jatkuu?
Tietysti vanhukset ja lapset ja kaikki siltä väliltä tarvitsevat apua,ja hoitoa ym.mutta eikai se nyt saatana edellytä että kaikki maksaa 30% enemmän kun markka-aikaan..? Ihmettelen..hölömö kun oon..
Mitään en ole jäänyt paitsi,en siksi avaudu,mutta olen ollut nuori ja opiskelija,ja joutunut käyttämään autoa koulumatkoihinkin,jo silloin oli raha tiukalla,vaikka 95E oli noin 4,5mk/L...joten voisiko tämä nuorten ahdistuneisuus ja näpistykset ym.osaltaan juontaa siitä juurensa,että kaikki on niin kallista,ja jokaisella ei ole kultalusikka suussa syntyessään..HERÄTKÄÄ!!!
Miksi kaikki on niin kallista???
3
831
Vastaukset
- kallistaa energiaa
Koko maapallo elää yhtäläisenä markkina-alueena (globalisoituneena). Tuotteen hinnat määräytyvät siihen tarvittavien panosten perusteella (työpanos, raaka-aineet, kuljetukset, jakelu,kierrätysmaksut y.m.). Lisäksi jos tuotteesta tai palvelusta esiintyy niukkuutta tai ylikysyntää, se nostaa hintoja.
Maapallon energiavarat, erityisesti öljyvarat ovat käyneet jo vähiin ja kulutus taas on kasvanut voimakkaasti mm. Kiinan kovan kasvun vuoksi.Poliittiset y.m. uhkat lisäksi heiluttavat herkästi öljymarkkinoita (pelosta hamstrataan).
On melkoisen varmaa, että öljyn osalta ei ole paluuta halpoihin hintoihin. Raakaöljy maksaa nyt 70-75 dollaria/barreli (n.157 l) ja se noussee tästä vielä lähiaikoina n. 100 dollariin, jonka ympärillä se sitten kieppuu jonkin vuoden.
Ainoa keino hinnannousun korvaamiseksi on ajaa vähemmän tai käyttää vähäruokaisempia autoja tai rationalisoimalla ajoja.
Kyllä varsinkin elektroniikka on rajusti halventunut viime vuosina, kun niiden valmistamiseen käytetään halvempia työpanoksia (Kiina,Intia,Kauko-itä,Itä-Euroopan maat).Esimerkiksi Nokian kännykkää kaupattiin 39 eurolla vapun tietämissä. Muutama vuosi sitten tuo olisi maksanut monin verroin.- tuossakin
onhan tuossakin asiaa..mut miettikääs mikä säästö öljyvaroille ois,jos kaikki amerikkalaiset suostuis ajelemaan "puolikkailla"koneilla..!!
mut ei..ku kasilla vaan!!! näin joskus telkusta jonku aiheeseen viittaavan ohjelman,ja sivukorvalla kuunneltuani niillä meni bensaa sikana !!!
- inflatoi
velkansa, ne hallitsee koko maailman finanssimarkkinoita ja pumppaavat rahaa markkinoille kilpaa Japanin kanssa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181