Onko teidän suhteenne alkuaikoina (tai yhä vieläkin) ollut kiisteltyjä tapoja miehen/vaimon velvollisuuksista?
Meillä oli ensimmäiset vuodet (omasta mielestäni) omituisia neuvotteluja tästä asiasta. Esimerkiksi mieheni vaati minua opettelemaan kiinalaisen ruuan valmistuksen, koska se on "naisten hommaa". Ihmettelin, miksei hän voisi tehdä sitä kiinalaista ruokaa, koska hän kuitenkin osaa sen paremmin (ei ole ammatiltaan kokki, mutta osaa kuitenkin). Jotenkin perusteluni sitten menivät läpi, ja hän suostui tähän "naisten hommaan".
Samanlaista vääntöä oli siivouksen kanssa. Hän sotki jotakin, ja sitten osoitti sormellaan "katso, minä sotkin". Tyynenä totesin, että "niin, mitä sitten? Kai sitten voit siivotakkin?". Tämäkin perustelu meni lopulta läpi, mies on oppinut siivoamaan omat sotkunsa.
Roolijako
11
970
Vastaukset
- Suomalaisen mies
"Tuo sitä kaljaa, eihän tätä kestä selvin päin."
- .........
mies sanoo vaimolleen: "tuo se kalja nyt, ennen kun se alkaa..."
"MITÄ???? taasko alat juoda? kuka sitten siivoo? ota perkele itte kaljas!!!!"
"No niin, se onkin alkannu..."
- lainkaan .
kiinalainen, tai siis nyk suomalainen vaimo, tekeytyy valilla tyhmaksi ja koittaa pompotella joidenkin asioiden suhteen, johon sitten plajaytan etta jos ei kelpaa niin tee ite, ja etta turhaa hommaa mina en ala tekemaan joten jos sellasta haluat tehda niin taas teet sen ite.
Alun toistakymmenta vuotta tata kaavaa opettanu, ehka se joskus menee viela kaaliin. - Juupa juu
Terveeltä kuulostaa. Sulla menee hyvin. :-D
- Tottele, nainen
Kaksi kysymystä:
!) Etkö ole ikinä sitten käynyt Kiinassa? Niinhän se menee siellä, miehet heittävät roskat ja röökintumpit lattialle jopa kotona, jonka jälkeen vaimon tulee siivota.
2) Onko sinulla jotain vastaan tällaista järjestelyä? Suurimmassa osassa maailmaa homma toimii varsin sulavasti noilla rooleilla.- kiinalaisen vaimo
Ehkä kiinalaisnaiset kulkevat miestensä perässä rätti kourassa, mutta minusta se ei ole kovin järkevää touhua.
- Tottele, nainen
kiinalaisen vaimo kirjoitti:
Ehkä kiinalaisnaiset kulkevat miestensä perässä rätti kourassa, mutta minusta se ei ole kovin järkevää touhua.
niin suomalaisetkin naiset voisivat vähitellen ottaa esimerkkiä muun maailman naisista, ja lakata kapinoimasta koko ajan.
- Kiina-Suomi
Kommenttisi kohta 1 pitää paikkansa jossain Kiinan maaseudun pikkukylissä joissa mies määrää naisen paikan. Mutta Kiina on totaalisesti vastakohtien maa.
Kehottaisin käymään Shanghaissa. Siellä naiset ovat täysin pilalle hemmoteltuja. Miehen tehtävä on raataa pitkää päivää hyväpalkkaisessa duunissa ja kotiin palatessaan saa luvan alkaa kokkaamaan, siivoamaan ja palvelemaan kotona maleksivaa vaimoaan. - naisia
Kiina-Suomi kirjoitti:
Kommenttisi kohta 1 pitää paikkansa jossain Kiinan maaseudun pikkukylissä joissa mies määrää naisen paikan. Mutta Kiina on totaalisesti vastakohtien maa.
Kehottaisin käymään Shanghaissa. Siellä naiset ovat täysin pilalle hemmoteltuja. Miehen tehtävä on raataa pitkää päivää hyväpalkkaisessa duunissa ja kotiin palatessaan saa luvan alkaa kokkaamaan, siivoamaan ja palvelemaan kotona maleksivaa vaimoaan.(tuttavina - olen itsekin nainen). Shanghaissa on käsittääkseni erityisen paljon naisyrittäjiä, muuhun Kiinaan verraten, todella työtä pelkäämättömiä. Ja ajavat miestäänkin raatamaan, yleensä menestyksellisesti. Raha-asiat ovat kiinalaisille tärkeitä, ja heillä on rikastuminen veressä.
Omien kokemusteni mukaan kiinalaiset ja suomalaiset tulevat hyvin toimeen keskenään. Molemmat ovat työteliäitä ja suorasukaisia. - täysin
Kiina-Suomi kirjoitti:
Kehottaisin käymään Shanghaissa. Siellä naiset ovat täysin pilalle hemmoteltuja. Miehen tehtävä on raataa pitkää päivää hyväpalkkaisessa duunissa ja kotiin palatessaan saa luvan alkaa kokkaamaan, siivoamaan ja palvelemaan kotona maleksivaa vaimoaan.totta!
Naimisissa en vielä ole, mutta sanon nyt kuitenkin.
Kiinalaisilla ovat sukupuoliroolit varsin vahvat. Oma tyttöystäväni oli muunmuassa aivan ihmeissään kun huomasi minun (miehen) haluavan pestä tiskejä. Sittemmin on kyllä tottunut siihen, että minäkin pesen tiskejä :) Itseasiassa sanoo, että pesen ne jopa paremmin kuin hän koska olen kärsivällisempi ja teen hommat kunnolla :D
Naisten ja miesten työt on siellä rajattu aika tarkkaan, mutta ei sen mikään ylitsepääsemätön ongelma pitäisi olla.
- Dekas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921846- 851292
- 1101133
- 761017
- 111952
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693