oxycontin

oxynorm

onko kukaan lopettanut näiden lääkkeiden käytön?

itse syön oxycontinia 20mg kaksi kertaa päivässä ja oxynormin otan tarvittaessa.

Miten teillä on onnistunut näiden lopetus kun minulla joskus unohtuu toinen ottamatta niin heti tulee karseat vieroitusoireet.

Asiallisia vastauksia pyydän

12

8712

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marleena

Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta ehkäpä voisit olla hoitavan lääkärisi kanssa puheissa miten sen lopettamisen tekee. Vaihtaako lääkkeitä/korvaa toisella/pienentää annosta asteittain tai jotain muuta?

Eroon takuulla pääsee, mutta en missään nimessä suosittele tekemään sitä omin päin. Vierotus kestää joka tapauksessa jonkin aikaa, ja jos sen tekee väärin, ei lopputulos ole välttämättä ihan toivottu...

• vaivaan

olet näitä lääkkeitä saanut,tai siis, nehän on tarkoitettu vaikean kivun hillitsemiseen.Kysyn vain koska puoliso syö oksycontinia syöpäkipuun ja hänelle on kyllä vielä riittänyt yksi päivässä.Pelottaa ajatuskin,että lääkkeen unohtaminen aiheuttaisi oireita,kun muutenkin on olossa kestämistä rankkojen hoitojen takia.

• oxynorm

Hei, syön oxycontinia selkäkipuun, minulle jäi pitkittyneestä issiasoireista hermovauriovika johon syön ko. lääkkeitä.

En ole lopettamassa niiden syöntiä vaan huolestutti just noi lääkkeet kun olin unohtanut ottaa, heti tuli kovat vieroitusoireet.
        kiinnostaa tietää miten ihmiset on päässeet niistä eroon, vai ovatko päässeet.

Onko miehelläsi muita vastaavia lääkkeitä?
        Tsemppiä miehellesi, kipua ei voi kuvitella jos ei ole itse kokenut sitä.

• Panacodia
        oxynorm kirjoitti:

Hei, syön oxycontinia selkäkipuun, minulle jäi pitkittyneestä issiasoireista hermovauriovika johon syön ko. lääkkeitä.

En ole lopettamassa niiden syöntiä vaan huolestutti just noi lääkkeet kun olin unohtanut ottaa, heti tuli kovat vieroitusoireet.
        kiinnostaa tietää miten ihmiset on päässeet niistä eroon, vai ovatko päässeet.

Onko miehelläsi muita vastaavia lääkkeitä?
        Tsemppiä miehellesi, kipua ei voi kuvitella jos ei ole itse kokenut sitä.

mutta se ei auttanut, nyt on pärjännyt aika hyvin sillä yhdellä oxycontinilla päivässä.Mietin vain sitä onko mahdollista,että toleranssi nousee ja pitää sen takia lisätä annostusta?

Toivottavasti olet saanut avun jos kysymysessä on hermosärky.Tsemppiä myös itsellesi ja voimia.

• kokemusta
        Panacodia kirjoitti:

mutta se ei auttanut, nyt on pärjännyt aika hyvin sillä yhdellä oxycontinilla päivässä.Mietin vain sitä onko mahdollista,että toleranssi nousee ja pitää sen takia lisätä annostusta?

Toivottavasti olet saanut avun jos kysymysessä on hermosärky.Tsemppiä myös itsellesi ja voimia.

kyllä kaikista opioidiesta saa aikaan vieroitusoireita jopa tuosta miedosta panacodista / Ardinexista, mutta kivut ovat kaksipiippuinen asia, Jos kipu lähtee, mutta olet k0oukussa, niin haittaako se ketään???

• Oxycontin_

Aikoinaan söin aivan ja vaan huvikseni 80mg Oxycontineja. Lopuksi piikitin niitä jopa 80mg x 3/pv. Joten en todellakaan suosittele ko. lääkettä jos sitä ei tarvitse. Siiheen tulee todella nopeasti fyysinen ja henkinen riippuvuus. Jotka ovat vaikeita purettavia.

• lääkepupu

Hei oxycontinin käyttäjät!
        Haluaisin kysyä että voiko minulle tulla vierotusoireita oxycontinista kun käytin sitä todella reilusta 80mgx3 vrkssa ja lisäksi oxynormia 20mg jopa 4 vrkaudessa ja nyt lääkkeeni vaihdetaan dolcontiiniin niin kuinka nopeasti elimistöni tottuu tähän morphiin eli dolcontiniin ja voiko vaihdosta päästä ilman vierotusoireita?

• Lääkepupu

Tervehdys! Tässä on tärkeää informaatioo kaikille niille jotka jostain syystä joutuu käyttämään oxycontinia tai oxynormeja.Siitä on nyt melkein vuosi kun kirjoitin ensimmäisen kerran lääkkeestäini ja nyt vasta olen ns.kuivilla oxynormista ja oxycontinista. näin kauan se vieroitus hoito kesti.Sanoin omalle lääkärilleni rehellisesti että käyttöni on riistäytynyt käsistä ( söin lääk.selkähermonviottumisen takia).Hän vaihtoi saman tein lääkkeeni toiseen lääkkeeseen temgesikkiin jota käytetään kipuihin ja vierotukseen. jouduin alussa syömään monta kuukautta 10kpl päivässä ja siitä alettiin laskemaan annosta pikkuhiljaa ettei tule vierotusoireita. Alussa jouiduin hakemaan lääkkeeni 10kpl temgesikkejä omalta terveysasemalta,josta sain reseptit näihin lääkkeisiin ja heti kun olin käynyt ostamassa ne apteekista piti lääkkeet viedä "säilöön" kyseiselle terveysasemalle josta minulle päivittäin jaettiin aina yhden päivän lääkkeet. Jouduin myös käymään A-klinikalla alussa kerran kuussa ja hoitaja tarkasti että vieroitus onnistuu. Jos olisin tiennyt millaista MYRKKYÄ tämä lääke on niin näin jälkikäteen ajateltuna en olisi halunnut tutustua koko lääkkeeseen!!!Nyt annokseni on enää 2kpl temgesikkejä päivässä ja saan terveysasemalta 2-viikon lääkkeet mukaan. Tää on varoittava esimerkki kuinka huonosti voi käydä tämän lääkkeen kanssa.

• OlenkonääHirviö

Mulla on lääkitys 2x 300mg Lyrica, 3x 2mg Xanor, 4x 20mg Oxycontin.
      Lyrica ollut noin jo yli 10 vuotta, xanor ollut sama 7 vuotta, Oxycontin sama 1 vuoden. Dormicum 7,5 tarvittaessa.
      En ole ikinä mitenkään päissäni,pystyn hoitamaan pakolliset kotiasiat, todettu erittäin korkea bentso toleranssi. Olen 10 vuotta mennyt ja asioinut ihan ok. Kysynkin,että jos Lyrican haluaa pitää,mutta muita ajaa alas,mistä tuossa nyt aloittaa.Itse en koe että elämäni olisi nyt niin surkeaa,kun ei ole kipuja,masennus pidetty kurissa xanorilla ja Lyricalla. Vieraan silmään lääkelista näyttää todella hurjalta,mutta jos saan asiani aina hoidettua kivuttomasti ja ahdistus pysyy poissa,niin onko tämä ihan kamalaa,eikö kuitenkin sairauksia hoideta juuri niin että potilas on kaikinpuolin ok? Toki käyn kontrollissa 3kk. välein,enkä ikinä ole ollut mitenkään sekava tai poissaoleva. Jos haluankin esim oxyn pois,niin onko kellään mielipiteitä ihan yleisesti. Juuri nyt elämänlaatu on ihan hyvää ja paha olo ja ahdistus on muisto vain. Otan vastaan mielipiteitä noin vieraan silmin. Ei tarvi kutsua nistiksi,tai narkkariksi,vaan ihan asiallista keskustelua. Bravo.

• HolminDani

No tottahan jos kipuja ei ole ylenmäärin niin contit on purettavissa mutta älä ilman lääkäriä..viekkarit voi olla saatanalliset ja ovatkin.Itse olen lääkenarkki ja puran juuri rajua Oxycontin-riippuvuutta eikä se ainakaan minulla onnistu ilman lääkärin tekemää vähennyssopparia..olen koittanut itse lopetella mutta kuolo meinas korjata kouristelun vuoksi..olen mäiskinyt semmosta 300-400 mg vuorokaudessa,siinä on Oxynormit ja Oxycontit..kolmin-nelinkertaisesti määrätyn määrän..tarviin toki kipuihin mutta en oloihin..viikottain tiputan ja kylläpä reflat tulee muutaman tunnin välein.Joten älä pura mitään omin päin,älä edes uskottele voivas niin tehhä vaan lääkäriin vaan ja onnea purkuun.Kyllä sä onnistut niinkuin minäkin.

• Anonyymi

Pieni tuo opiaattien määrä. Olen itse 2013 vuodesta lääkärin määräämänä syönyt oxycontinia ja oxynormia yhteensä 240mg/vrk. Ja omineen tiputtanut niitä monta kertaa niin että meni vain 30mg/vr. Ja kerran olin 3 päivää ottamatta mitään.

Että kyllä näköjään pystyy tiputtelemaan. Jotkut kertoi että silloin pystyy hyvin tiputtaa kun ottaa piriä. :)

• Välittäkääitsestä

Moi. Itse henkilökohtaisesti lopetin tuon käytön kuin seinään. Siis ykskaks. Se on helppo lopettaa, ei siihen tarvita muuta kuin teko ja on siinä. Morfiinin lopetin samanlain ja myös vahvemmat lääkkeet. Oma apu on paras ja tarvittaessa voi kiroilla niin saa voimaa. Tehkää samoin niin asia tulee kuntoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5832
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      47
      5338
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3718
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3663
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      94
      3306
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2884
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57