saako autossa pitää kuulokkeita?

ukko72

saako autossa pitää stereokuulokkeita joista kuuntelee musaa?

30

2859

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ykä

Ajetaan sitä kuulosuojaimet päässäkin miksi ei kuulokkeet. Yleensä nykykuulokkeet eivät ole täysin umpinaiset kuten takavuosien streokuulokkeet.

• Just_joo

Niin ja saa ne kuulokkeet autossa olla. Sitähän aloittaja kysyi.

Tieliikennelain mukaan niitä ei saa käyttää niin, että "laitteen käyttö voi haitata ajoneuvon hallintalaitteiden käyttöä tai muuten häiritä kuljettajan keskittymistä liikenteeseen." Jos kuulokkeet sitovat kätesi tai niistä kuunneltu musiikki vie kuskin mukanaan, silloin meni väärin.

• vastaaja 322

Liikennelain pykälän 12§ 5:n momentin nojalla autossa on kielletty musiikin häiritsevä kuunteleminen. Tähän siis kuuluu kuulokkeilla kuunteleminen, sillä olet kuunellessa tietämätön esimerkiksi hälytysajoneuvojen hälytysääniltä. Häiritsevään kuuntelemiseen luetaan myös tiettyjen radiokanavien (kuten Kiss FM ja NRJ) kuunteleminen. Myös ns. Black-list- artistitien kuunteleminen on kielletyttyä sakon uhalla. Näitä mm. Britney Spears, Gavin DeGrew yms. Voit kuitenkin "huijata" lakia kuuntelemalla yo. musiikkilajien edustajia kuiskaus-äänentasolla. Onnea matkaan.

• Höpön höpöä

Ja mitähän vielä ? Kai jokainen traktorikuski on pysäytettävä koska ajavat kuulosuojaimet päässä.
        Vanhat traktorit, kuorkit ja pakut pauhaavaat niin , että kopin sisämeteli on luokkaa 90...115 dB joten siinä on melua riittävästi jo kuulosuojainten käyttöön, koska työsuojelulaki määrää niiden käytön....musiikkia on turha yrittää kuunnella muilla kun radio-kuulosuojamilla.

Mulla on nykyaikainen paku joka on aika hiljainen, moottoritienopeuksissa en kuule hälyytysajoneuvoa sisälle kun aivan vierestä, sama koskee myös kuorma- ja linja-autoja.

"Häiritsevään kuuntelemiseen luetaan myös tiettyjen radiokanavien (kuten Kiss FM ja NRJ)"

Ja höpö höpö...!!!!!

• vakavissamme
        Höpön höpöä kirjoitti:

Ja mitähän vielä ? Kai jokainen traktorikuski on pysäytettävä koska ajavat kuulosuojaimet päässä.
        Vanhat traktorit, kuorkit ja pakut pauhaavaat niin , että kopin sisämeteli on luokkaa 90...115 dB joten siinä on melua riittävästi jo kuulosuojainten käyttöön, koska työsuojelulaki määrää niiden käytön....musiikkia on turha yrittää kuunnella muilla kun radio-kuulosuojamilla.

Mulla on nykyaikainen paku joka on aika hiljainen, moottoritienopeuksissa en kuule hälyytysajoneuvoa sisälle kun aivan vierestä, sama koskee myös kuorma- ja linja-autoja.

"Häiritsevään kuuntelemiseen luetaan myös tiettyjen radiokanavien (kuten Kiss FM ja NRJ)"

Ja höpö höpö...!!!!!

Ja höpö höpö...!!!!!

Nykytietämyksen mukaan yllämainittujen radiokanavien kuunteleminen todellakin aiheuttaa suuren riskin autoilijalle. Esim. itse ajan välittömästi päin lyhtypylvästä kun PissFM:ltä kuuluu: "SULLOLI METALLIKETJUSSA HEIJASTINJA..."

Tämä ei todellakaan ole leikin asia.

• Apiina
        vakavissamme kirjoitti:

Ja höpö höpö...!!!!!

Nykytietämyksen mukaan yllämainittujen radiokanavien kuunteleminen todellakin aiheuttaa suuren riskin autoilijalle. Esim. itse ajan välittömästi päin lyhtypylvästä kun PissFM:ltä kuuluu: "SULLOLI METALLIKETJUSSA HEIJASTINJA..."

Tämä ei todellakaan ole leikin asia.

Tieliikennelaki 24 a §: Viestintälaitteiden käyttö ajon aikana

Radio- tai televisiovastaanotinta, muuta äänen- tai kuvantoistolaitetta taikka viestintälaitetta ei saa ajon aikana käyttää siten, että laitteen käyttö voi haitata ajoneuvon hallintalaitteiden käyttöä tai muuten häiritä kuljettajan keskittymistä liikenteeseen. Kuljettajaa häiritseväksi käytöksi voidaan lukea myös luvattoman huonoa ohjelmaa tuottavan radiokanavan kuuntelu, jollaiseksi voidaan lukea mm. Kiss FM.

• Apiina

Mullakin yks sukulainen ajelee kuulosuojaimet päässä tojotallaan. Niihin on integroitu radio - näppärät vehkeet, ei kuulu tojostakaan paljon rengasääniä, nitinöitä ja tuulen suhinoita.

• Zoltan

kävelee aina kuulosuojaimet päässä. kaupan kassallakin se vaan lymyää sen näkösenä että avaruudesta kuuluu jotain. oikeestaan enhän mä tiedä vaikka silläkin olis radio niissä. Ja sillon minä se kylähullu sitten olisinkin :)

• ainoastaan

monokuulokkeita. hahhahhah!!

• hansikaslokerossa

Saa pitää. Pidän omani aina hansikaslokerossa.

• qwewqwr

saa pitää. laki ei kiellä. kuurokin muuten saa ajokortin...

• Ukko72

Kiva tietää. Mi ulla vain ei ole ollut korttiakaan enää 12 vuoteen.

• enymmärrämiksihaluaisi

EU-alueella kuurot saavat ajaa liikenteessä joka maassa mutta miksi normaali kuuleva henkilö haluaisi vapaaehtoisesti heikentää yhtä aistiaan liikenteessä?

• näinhän.se.on

Entä saako pitää tappia takapuolessa? Ei sillä oikeastaan ole väliä, saako vai ei, koska pidän kuitenkin, mutta mitä laki sanoo?

• näinhän.se.on

Se, mitä minä työnnän minnekin, ei enää kuulu sinulle. Jätä minut jo rauhaan.

• ÄläRuokiTrollia
        näinhän.se.on kirjoitti:

Se, mitä minä työnnän minnekin, ei enää kuulu sinulle. Jätä minut jo rauhaan.

Näille trolleille on yhteistä se, kuten tässäkin huomataan, etteivät voi lopettaa kommentointiaan ja samojen, yhtä "hauskojen" kirjoitusten lähettelyä. Tosihauskoja kirjoituksiaan kritisoiville ei voi jättää viimeistä sanaa, silloin trolli ikäänkuin myöntäisi epäonnistuneensa ja olevansa väärässä. Tähänkin kirjoitukseeni Näinhän.se.on-nimimerkki varmasti kirjoittaa lisää samaa "hauskaa" paskaansa kuin yllä mutta harmikseen minä en enää ruoki häntä tämän enempää. Lisäerektiota ja tyydytystä saamastaan huomiosta ei tässä ketjussa enää ole saatavilla, ainakaan minun toimesta.

• näinhän.se.on
        ÄläRuokiTrollia kirjoitti:

Näille trolleille on yhteistä se, kuten tässäkin huomataan, etteivät voi lopettaa kommentointiaan ja samojen, yhtä "hauskojen" kirjoitusten lähettelyä. Tosihauskoja kirjoituksiaan kritisoiville ei voi jättää viimeistä sanaa, silloin trolli ikäänkuin myöntäisi epäonnistuneensa ja olevansa väärässä. Tähänkin kirjoitukseeni Näinhän.se.on-nimimerkki varmasti kirjoittaa lisää samaa "hauskaa" paskaansa kuin yllä mutta harmikseen minä en enää ruoki häntä tämän enempää. Lisäerektiota ja tyydytystä saamastaan huomiosta ei tässä ketjussa enää ole saatavilla, ainakaan minun toimesta.

Samat kiinnostuksen aiheet meillä näyttää olevan, kun sinäkin siitä ilmestyit paikalle keskustelemaan. Kiva kuulla, että olet päässyt erektio-ongelmastasi jo eroon!

• ÄläRuokiTrollia
        näinhän.se.on kirjoitti:

Samat kiinnostuksen aiheet meillä näyttää olevan, kun sinäkin siitä ilmestyit paikalle keskustelemaan. Kiva kuulla, että olet päässyt erektio-ongelmastasi jo eroon!

Etkö usko kun sanon, että en enää vastaa sinulle?

• ÄläRuokiTrollia

Etkö usko kun sanon, että en enää vastaa sinulle?

Oli sitten pakko varastaa minun käyttämä nimimerkki!

• ÄläRuokiTrollia

Oli sitten pakko varastaa minun käyttämä nimimerkki!

Mitä sä oikein teet?!? Lopeta?

• ÄläRuokiTrollia

Mitä sä oikein teet?!? Lopeta?

Tämä nimimerkki on minun! Et saa käyttää sitä!!

• NiinEnnaltaarvattavaa

Tämä nimimerkki on minun! Et saa käyttää sitä!!

Kuten ylempää voi todeta on nettitrollien ja häiriköiden toiminta keskusteluissa hyvin etukäteen arvattavissa. Trollit toimivat saman kaavan mukaan.

• just.saying
        NiinEnnaltaarvattavaa kirjoitti:

Kuten ylempää voi todeta on nettitrollien ja häiriköiden toiminta keskusteluissa hyvin etukäteen arvattavissa. Trollit toimivat saman kaavan mukaan.

Senkin voi todeta, että sinä ilmestyt paikalle aina, kun puhutaan esineiden työntämisestä pyllyyn.

• Anaali-Antti
        just.saying kirjoitti:

Senkin voi todeta, että sinä ilmestyt paikalle aina, kun puhutaan esineiden työntämisestä pyllyyn.

Senkin voi todeta, että sinä olet niin kiimainen kun työnnyn sinun sisälle. Muistat varmaan mitä viimeksi tapahtui kun kaksistaan saunoimme?

• Sevaanonniin7

Kuuro ei saa ohjata lentokonetta, ei pientäkään.

• näin.on.marjat

Kuljettajan ei tarvitse kuulla, sillä 1-luokan ajokortissa kuten esimerkiksi B-kortissa, ei ole kuulovaatimuksia.

• Lattiakaiutin

Kaikki, aivan kaikki pyöräilijät, jalankulkijat, autoilijat ja muut jotka kulkevat itseaiheutetun tilapäisen aistivamman kanssa julkisella paikalla ovat riski itselleen.
      Jossain vaiheessa voi tyhmyys kostautua ja lasaretissa kysytään:
      "missä mun Sennheiserit on?"

• tavallinentallaaaaaja

Miksi ei saisi pitää? Pidän kuulokkeita autossa, bussissa, junassa, raitiovaunussa, lentokoneessa...

• ÄläRuokiTrollia

Aaah! Tämä teki gutaa!

• Vieläkään ei löydy rohkeutta kirjoittaa omalla nimimerkilä?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3230
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      158
      1259
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      47
      829
    Aihe