pystypunnerruksen riskit

kohta paskana?

teen pystypunnerrusta tangolla edestä seisoalteen, pitääkö tanko nostaa pään päälle vai hieman etuviistoon? aina kun nostan pään päälle niin se tuntuu yläselässä ilkeästi ja joskus kuuluu pahaenteinen "naps" kun selkänivelet napsuu. yläviistoon työnnettäessä taas tahtoo alaselkä taipua eikä hyvä sekään.

kuinka moni on telonut itsensä tehdessään ko liikettä?

4

727

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • weider---

Hyvän maun rajat on hyvä säilyttää tässäkin. Kun painot on ihan julmetut niin kannattaa harkita joko vyötä tai istumaasentoa penkillä ja selkätuella.

• dsabfkj

no kannattaa todellakin harkita vaihtoehtoista liikettä tai keventää reilusti painoja. itse kun aloittelin joskus voimailua niin tein muutaman sarjan pystypunnerruksia aika raskaalla painolla....jotenkin taivutin päätä hieman taaksepäin....tuntui kauhea vihlaisu niskasta ja siihen jäi sarjat. niska oli kipeä pari viikkoa ja sen jälkeen rupes aina vihlomaan kun nosti jotain päänsä päälle....pitkään meni ennen kuin toipui. katso vaan että teet puhtaasti sen liikkeen.

• pastori

.. tee tiettyjä liikkeitä seisten. Näihin kuuluu pystypunnerrus ja ojentajapunnerrus. Jopa olankohautus olis terveellisempää tehdä istuen

• fbnadföbnaeät

Liikkeet tehdään aina sellaisten painojen kanssa, että tekniikka pysyy kunnossa.
        Vahvat keskivartalon lihakset pitävät asennon ja selän kasassa.
        Pelkkä suorien vatsalihasten vahvistaminen ei auta, on treenattava myös vinoja vatsoja ja opittava aktivoimaan poikittainen vatsalihas.
        Vyön käyttö estää tärkeiden tukilihasten aktivoitumisen.
        Mikäli keskivartalo/ryhti ei pysy kasassa, on turvallisempaa tehdä liikkeet istuen.
        Kipua tuottavia liikkeitä pitää luonnollisesti välttää.
        Pystypunnerrus on turvallisempi olkapäille hieman etuviistoon.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1846
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      111
      952
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe