Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Arpien poisto

tietääkö kukaan

Hei vaan kaikille!

Tietääkö kukaan mitä kautta kannattaisi lähteä kyselemään arpien poistoista? Ja onko se yleensä mahdollista kohdallani. Kädessäni on useita, osa syviäkin viiltelyn jälkiä. Jäljet on vaaleita, mutta erottuvat todella selvästi käsivarresta. Arvet on useita vuosia vanhoja ja kadun niitä joka päivä. Pahinta on kun ei voi missään julkisesti olla lyhyt hihaisessa paidassa ja kesällä onkin inhottavaa pukeutua pitkähihaisiin. Edes kaikkien kavereiden enkä vanhempienikaan seurassa ilkeä olla lyhythihaisessa, vaikka kaikki tietää jäljistä. Nyt kun on kesä tulossa ja pitäisi aloittaa uudessa työpaikassa (jossa muuten lyhythihainen työasu... :/)tahtoisin oikeasti päästä eroon arvistani. Nyt on sen verran monta vuotta jo kulunut aikaa että uskaltaisin jopa mennä jostain kysymymään neuvoa, jos vain tietäisin mistä?

Pliis, auttakaa jos pystytte. Helpottais minun elämää todella paljon!

39

26436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ongelmana

      En ilkeä olla lyhythihaisissa paidoissa.

      Hermostun, kun joskus joku kysyy, että mistä sulle nuo on tullu. (Kaikkihan ei tiedä viiltelystä). Meen ihan paniikkiin.

      Oispa ihana, kun saisi tähän vastausta.

    • plastiikkakirurgilla

      Luettuani viestisi ajattelin että sinun kannattaisi käydä näyttämässä arpiasi plastiikakirurgille.

      Luulenpa että arpiasi ei kannata yrittää poistaa kirurgisesti, mutta plastiikkakirurgit tekevät mm. erilaisia ihon laserointia. Kannattaa käydä näyttämässä, lääkäri kyllä kertoo jos asia on hoidoin korjattavissa/ ainakin lievenee. Valitse lääkärisi huolella, on heitäkin jotka tekevät mitä vain, vaikka lopputulos ei olisikaan se jota odotettiin. Muista kuitenkin että iho on elävää biologista kudosta ja jo laserointi saa ehkä siinä aikaan muutosta.

      Kustannus tietenkin yksityisellä plas.kirurgilla on melkoinen, mutta ajattele sitä että nuo arvet taitavat haitata sinua loppuelämän. Itselläni on liikenneonnettomuuden jäljiltä arpia jaloissa, niitä on korjattu kirurgisestikin ja pahimman arven päälle olen laitattanut kauniin tautuoinnin, kukkaköynnöksen joka kiertää pohjettani:)

      • noin

        Osaatko sanoa, kuinka paljon sellainen mahd. maksaa noin suurinpiirtein yksityisellä?


      • plastiikkakirugilla
        noin kirjoitti:

        Osaatko sanoa, kuinka paljon sellainen mahd. maksaa noin suurinpiirtein yksityisellä?

        Hinnat riippuvat niin paljon arpiesi laajuudesta, määrästä yms. Mutta jos käyt ensin keskustelemassa lääkärin vastaanotolla ja kuulemassa lääkärin arvion tilanteesta, luulisin että hinnaksi tulee 70-80€. Siis hinta esim. Mehiläisessä, jossa itselleni toimenpide tehtiin, monilla plastiikkakirurgiaa tekevillä lääkäriasemilla on myös plastiikkakirurgisen sairaanhoitajan maksuton ensikonsultaatio käynti, tee soitto kierros läpi tunnetuimpien paikkojen ja käytä ainakin tämä ilmainen mahdollisuus hyväksesi, se ei velvoita sinua mihinkään jatkotoimenpiteisiin.


      • neuvoista
        plastiikkakirugilla kirjoitti:

        Hinnat riippuvat niin paljon arpiesi laajuudesta, määrästä yms. Mutta jos käyt ensin keskustelemassa lääkärin vastaanotolla ja kuulemassa lääkärin arvion tilanteesta, luulisin että hinnaksi tulee 70-80€. Siis hinta esim. Mehiläisessä, jossa itselleni toimenpide tehtiin, monilla plastiikkakirurgiaa tekevillä lääkäriasemilla on myös plastiikkakirurgisen sairaanhoitajan maksuton ensikonsultaatio käynti, tee soitto kierros läpi tunnetuimpien paikkojen ja käytä ainakin tämä ilmainen mahdollisuus hyväksesi, se ei velvoita sinua mihinkään jatkotoimenpiteisiin.

        Kiitos neuvoista..täytyy yrittää katsella millaiset paikalliset palvelut täällä on. Tuskin tarvitsee kovin moneen paikkaan soittaa näin kohtuullisen pienessä kaupungissa. Lohdullista on kuitenkin tietää, että apua saattaisi olla tarjolla. Ehdottomasti aion ottaa yhteyttä ja kysellä lisää hinnoista. Loppujen lopuksi hinnalla ei enää ole niin suurta merkitystä, enemmän on apua siitä, että tietää jossakin olevan mahdollisuus saada arvet pois. Kiitos!


      • toimenpiteen jälkeen?
        plastiikkakirugilla kirjoitti:

        Hinnat riippuvat niin paljon arpiesi laajuudesta, määrästä yms. Mutta jos käyt ensin keskustelemassa lääkärin vastaanotolla ja kuulemassa lääkärin arvion tilanteesta, luulisin että hinnaksi tulee 70-80€. Siis hinta esim. Mehiläisessä, jossa itselleni toimenpide tehtiin, monilla plastiikkakirurgiaa tekevillä lääkäriasemilla on myös plastiikkakirurgisen sairaanhoitajan maksuton ensikonsultaatio käynti, tee soitto kierros läpi tunnetuimpien paikkojen ja käytä ainakin tämä ilmainen mahdollisuus hyväksesi, se ei velvoita sinua mihinkään jatkotoimenpiteisiin.

        siinähän se kysymys jo tulikin, eli siis kuinka kauan noin suurinpiirtein arvet sitten paranevat toimenpiteen jälkeen?
        minäkin olen kyllästynyt aina kesäisin peittelemään omia arpiani (ranteessa yläpuolella) kaikenmaailman koruilla sun muilla härpäköillä. minulla on ranteessa yksi muutaman sentin pituinen melkein puoli senttiä paksu arpi, ja sitten varmaan lähemmäs kymmenen pienempää n. sentin pituisia parin millin paksuisia arpia.
        minun arpeni eivät sinänsä ole sellaisia teininä pahaan oloon tehtyjä arpia, vaan tyhmän sekaisin olevan teinin kokeiluja. kaikkea kun piti silloin teininä kokeilla, eikä sitä ajatellut sen pidemmälle.
        minua ei sinänsä haittaa itsessään nuo arvet, vaan juuri se, etten jaksa/ halua selitellä ihmisille mistä ne ovat tulleet. eikä minullakaan omat vanhempani tiedä niistä mitään, vain muutama hyvä kaveri tietää sekä oma avomies.
        täytyy varmaan ottaa yhteyttä sinne ehdottamaasi Mehiläiseen ja kysellä vähän :)


    • scar

      ei arpia voi saada kokonaan pois. mutta plastiikkakirurgisesti leikkaamalla, arpi ainoastaan kapenee ....

    • olga

      tallinnassa saa halvalla arpien poistoja laserhionnalla n. 550 eek per 1 cm itselläni maksaa 6 cm arpi n.200 euroa ja suomessa maksaisin. 1100 e.
      esim. www.vita.ee sivut

      • minä myös

        minulla käsivarressa olkapään alapuolella noin 0,5 x 0,5 ulkoneva muusta ihosta tummempi itsetehty joskus teininä ruma arpi... haittaa elämää ei kehtaa olla lyhythihasissa/topeissa, ja jos joku sen näkee ja kysyy mistä tuo on tullut, vaikka arpi ei ole viiltoarpi yms ja siihen voisi keksiä ties miljoona syytä niin menen aina ihan lukkoon... nyt ei voi ymmärtää miksi on ollut teininä niin tyhmä... ymmärrän sinua aivan täydellisesti!! kotona tai sisarusten sekä kaveiden kanssa ei voi käyttää toppeja yms. kun ei kehtaa, mielummin kärsii kuumuudesta!!! eli minäkin erittäin mielelläni ottaisin tietoja vastaan missä/miten arpia voi poistaa ja paljon maksaa ja minkälainen arpi jää tilalle vai jääkö mitään, toisaalta asia niin suuri vaiva että hinnallakaan ei enää mitään väliä ... ja nyt kun kesä näin lähellä ... tietoja myös täällä suunnalla kaivataan myöskin!!


    • minä myös

      kauan aikaa menee paranemisessa???

    • mulla myös

      hei! oletko saanut tietoa arpien poistosta? minulla itsellä sama tilanne. kädet on viillelty, joskus hurjina lapsuus vuosina :/ olen jo pidemmän aikaan suunnitellut poistavani arvet.. mutta en ole saanut aikaiseksi. tiedän tunteen miltä tuntuu peitellä omia käsiä. itsekkin olen töissä ja käytän aina pitkähihaisia työtakkeja, myös kesällä.. työkaverit tarkenevat lyhythihaisissa :( en oikeastaan tiedä ketä pitäisi lähestyä asialla, siis arven poistolla.. ja miten kallista se on?

      • sen minkä taakseen jättää....

        Mulla on kädet täynnä arpia, yli 10v vanhoja.....mä kyllä pidän lyhyt hihaisia, ja suurin osa ihmisistä ymmärtää olla kyselemättä, mutta aina välillä joku täräyttää että mistäs noi on tullut....lapset päiväkodissa......vanhemmat ihmiset....miten te olette selittäneet asian jos joku on kysynyt? Itse olen sanonut että ne on vanhoja asioita enkä halua puhua niistä. Olen puhunut asiasta läheisille, mutta ärsyttää kun joku ventovieras kyselee. Ei viitsisi aina täräyttää että asia ei kuulu sulle. Mieluiten unohtaisin koko asian, onhan ne inhottavia muistoja joita saa kantaa koko elämänsä mukana, riittää se, en todellakaan halua puhua asiasta aivan ventovieraille/hyvänpäivän tutuille. Eikös asia ole kuitenkin niin että jokainen tekee virheitä, ja oma lapsuus ei ainakaan sujunut niinkuin piti. Tällaiset hyvistä perheistä tulevat eivät aina ymmärrä millaista paskaa elämä joskus heittää eteen!!


    • apua tarvitseva opiskeija

      Joo, eli itselläni on koko käsivarret aivan rupien jälkeisissä arvissa, ihan hirveän näköiset. olen kaksi vuotta kulkenut pitkähihaisessa, ja nyt rupeaa kyllästyttämään. Olen siis pakkomielteisesti nyppinyt käsivarsiani, ja ne menevät ruvelle, ja jää arpi.. Harmittaa ihan sikana.. Mitään tietoa missä sais edes haalennettua?

      • Toinen opiskelija

        http://www.laseri.fi/sairaala.asp?page=2&palsta=2 tuolta itse kattelin ainakin. Enpä kuitenkaan tiedä onko itsellä niin justiinsa alkaa hoitamaan arpia kun eivät onneksi ole kovin kummoisia. Häiritsee vaan ihan sikana jos joku kysyy niistä, menee muutama päivä pilalle. Oppis ihmiset pitämään suunsa kiinni.


    • höhhelö

      jossain kauneus ja terveys kaupoissa myydään sellasii voiteita jotka haalistaa mutta ei poista arpia kokonaan.

    • Arpinen ranne

      Itselläni on vasemmassa ranteessa muutama 10 vuotta sitten humalapäissään tehty arpi. Ei niinkään minkään masennuksen tms. takia vaan jokin älytön "kokeilu" josta jäikin pysyvät jäljet. Kukaan ei koskaan ole kysellyt mitään koska jälkien suunnasta johtuen ne olisivat voineet tulla vaikka autokolarista, mutta suunnittelen niiden häivyttämistä pigmentoinnilla tms.

      Vielä hankalamman asiasta tekee se että olen mies jolla on kohtalaisen hyvä koulutus, taidan olla aika toivoton tapaus :S

    • maiju86
      • nanduli

        Mulla on nyt aika varattuna viikon sisään arpien laserointiin :) Myöskin viiltoarpia toisessa kädessä ja useamman vuoden jo kulkenut pitkähihaset päällä kesäkuumalla ja ihmiset ihmettelee. Hoitaja jolle soitin, sano että ovat tehneet näitä samanlaisia viiltoarpien laserointeja paljon ja yleensä hoitokertoja tarvitaan useampia. Pienimmät arvet saattavat hävitä lähes kokonaan mutta isommat vain pienenevät ja tasoittuvat. Sekin kyllä riittää minulle, sillä arvet ovat vain toisessa kädessä ja suht pienellä alueella.


      • will@
        nanduli kirjoitti:

        Mulla on nyt aika varattuna viikon sisään arpien laserointiin :) Myöskin viiltoarpia toisessa kädessä ja useamman vuoden jo kulkenut pitkähihaset päällä kesäkuumalla ja ihmiset ihmettelee. Hoitaja jolle soitin, sano että ovat tehneet näitä samanlaisia viiltoarpien laserointeja paljon ja yleensä hoitokertoja tarvitaan useampia. Pienimmät arvet saattavat hävitä lähes kokonaan mutta isommat vain pienenevät ja tasoittuvat. Sekin kyllä riittää minulle, sillä arvet ovat vain toisessa kädessä ja suht pienellä alueella.

        Minne paikkaan olet menossa?


      • nanduli
        will@ kirjoitti:

        Minne paikkaan olet menossa?

        Helsingissä kävin yksityisellä lääkäriasemalla. Nyt on ensimmäinen kerta käyty. Aika lailla on jo käsi parantunut, vähän vielä punoittaa, mutta ei ollenkaan kipeä. Iho tuntuu ehkä jotenkin sileämmältä kuin muualla. Arvissa en ole vielä mitään kummempaa muutosta huomannut. Päätin, että kokeilen vielä yhden hoitokerran, ja jos sen jälkeen ei muutosta, niin saa olla. Kalliiksi tulee nimittäin ja minun budjetillani ei hirveästi olisi varaa syytää rahaa johonkin joka ei ehkä autakaan. Sanoivat, että yleensä n. 2-4 kertaa tarvitaan tulosten saavuttamiseksi. Toisaalta, jos ei auta, niin sitten vaan etsimään järeämpiä keinoja :D Jos rahaa olisi, niin maksoi mitä maksoi, kunhan saisi vaan olla normaalisti ja pitää sellaisia vaatteita kuin haluaa.. B/


      • ikriminis
        nanduli kirjoitti:

        Helsingissä kävin yksityisellä lääkäriasemalla. Nyt on ensimmäinen kerta käyty. Aika lailla on jo käsi parantunut, vähän vielä punoittaa, mutta ei ollenkaan kipeä. Iho tuntuu ehkä jotenkin sileämmältä kuin muualla. Arvissa en ole vielä mitään kummempaa muutosta huomannut. Päätin, että kokeilen vielä yhden hoitokerran, ja jos sen jälkeen ei muutosta, niin saa olla. Kalliiksi tulee nimittäin ja minun budjetillani ei hirveästi olisi varaa syytää rahaa johonkin joka ei ehkä autakaan. Sanoivat, että yleensä n. 2-4 kertaa tarvitaan tulosten saavuttamiseksi. Toisaalta, jos ei auta, niin sitten vaan etsimään järeämpiä keinoja :D Jos rahaa olisi, niin maksoi mitä maksoi, kunhan saisi vaan olla normaalisti ja pitää sellaisia vaatteita kuin haluaa.. B/

        Pakollinen kysymys, paljonko kustansi? Itse säästän parhaillaan rahaa kyseiseen operaatioon ja hintojen selvittely on käynnissä...


      • nanduli
        ikriminis kirjoitti:

        Pakollinen kysymys, paljonko kustansi? Itse säästän parhaillaan rahaa kyseiseen operaatioon ja hintojen selvittely on käynnissä...

        Maksoi n. 400€ kerta. Kela korvasi hinnasta muutaman kympin muistaakseni, mutta kalliiksi siis tulee joka tapauksessa. En nyt ekan kerran jälkeen ole mitään eroa huomannut, joten mietiskelen vielä kannattaako mennä enää uudestaan, vai etsiikö suoraan jonkun muun keinon. Poisto kirurgisesti leikkaamalla olisi myös yksi vaihtoehto, mutta se onkin sitten jo ihan täysin eri hintaluokassa.


      • hippinen_tv
        nanduli kirjoitti:

        Maksoi n. 400€ kerta. Kela korvasi hinnasta muutaman kympin muistaakseni, mutta kalliiksi siis tulee joka tapauksessa. En nyt ekan kerran jälkeen ole mitään eroa huomannut, joten mietiskelen vielä kannattaako mennä enää uudestaan, vai etsiikö suoraan jonkun muun keinon. Poisto kirurgisesti leikkaamalla olisi myös yksi vaihtoehto, mutta se onkin sitten jo ihan täysin eri hintaluokassa.

        Kirjoittelehan kuinka kävi. Paranivatko/vaalenivatko arvet lainkaan? kuinka usein jouduit käymään operaatiossa? kertoisitko siitä hieman tarkemmin? kuinka kauan kesti, puudutuksessa? ilman? Soittelitko muuten Helsingissä useampaan paikkaan hintavertailua tehtäessä? jne.. Tsemppiä jatkoon! itsekkin lukeudun niihin ihmiseen jotka teininä ovat tehneet tyhmyyksiä jotka muistuttavat joka päivä arpinä käsivarsissa.. ...


      • Moritzz
        hippinen_tv kirjoitti:

        Kirjoittelehan kuinka kävi. Paranivatko/vaalenivatko arvet lainkaan? kuinka usein jouduit käymään operaatiossa? kertoisitko siitä hieman tarkemmin? kuinka kauan kesti, puudutuksessa? ilman? Soittelitko muuten Helsingissä useampaan paikkaan hintavertailua tehtäessä? jne.. Tsemppiä jatkoon! itsekkin lukeudun niihin ihmiseen jotka teininä ovat tehneet tyhmyyksiä jotka muistuttavat joka päivä arpinä käsivarsissa.. ...

        Moikka
        Haluaisin myös kuulla kokemuksia jo leikkauksessa/laseroinnissa käynnistä. Paljon maksanut (noin) missä ootte käynyt, ootteko ollut tyytyväisiä lopputulokseen, mitä suosittelisitte jne.
        Itellä kanssa noin 4 vuotisia arpia ranteissa ja muutamia ''levinneitä''. Oon ajatellut meneväni jossain vaiheessa leikkaukseen kunhan saisin ensin vähän tietoa, että mihin kannattaisi ottaa yhteyttä jne. Oon yrittänyt itekin selvitellä että mikä vois olla hyvä paikka, mutta henkilökohtasia kokemuksia olis tietty aina kans kiva kuulla. :)
        Kiitos jo etukäteen vastauksista !


      • juupajuu77
        Moritzz kirjoitti:

        Moikka
        Haluaisin myös kuulla kokemuksia jo leikkauksessa/laseroinnissa käynnistä. Paljon maksanut (noin) missä ootte käynyt, ootteko ollut tyytyväisiä lopputulokseen, mitä suosittelisitte jne.
        Itellä kanssa noin 4 vuotisia arpia ranteissa ja muutamia ''levinneitä''. Oon ajatellut meneväni jossain vaiheessa leikkaukseen kunhan saisin ensin vähän tietoa, että mihin kannattaisi ottaa yhteyttä jne. Oon yrittänyt itekin selvitellä että mikä vois olla hyvä paikka, mutta henkilökohtasia kokemuksia olis tietty aina kans kiva kuulla. :)
        Kiitos jo etukäteen vastauksista !

        Mulla on siis hyvin vanhoja arpia käsissä, joita olen "poistattanut" vuosia vuosia sitten plastiikkakirurgin luona. Silloin leikattiin niitä kapeammiksi, koholla olevat arvet saatiin pois, ja useat paljon kapeammiksi. Edelleenkin ne näkyy mutta ei niin pahasti kuin ennen operointeja. Ne on siis kavennusleikattu jokainen arpi kahteen kertaan. Nyt olen ajatellut vielä meneväni laseriin ja katsotaan onko siitä mitään hyötyä.


    • apua!

      Olisi kiva kuulla enemmän kokemuksia. Millaisia tuloksia arven leikkaamisella saadaan aikaan? Eikö leikkaus ole järkevä hieman paksumpien arpien kohdalla? Kuinka paksuksi ja huomaamattomaksi arpi jää?

    • ...

      Minuakin haluaisin mennä poistattamaan yhden arven kädestäni, mutta mietityttää tuo hinta. Olen tällä hetkellä osa-aikatyössä, joten varaa ei hirveästti olisi. Mutta joka tapauksessa haluan arpeni pois (edes pienemmäksi) jossain vaiheessa. ehkä täytyy ruveta säästämään, ellei kunnon työpaikkaa löydy.

      Mitenkäs kun tuolla aiemmin joku oli kirjoittanut (v. 2006) näin: tallinnassa saa halvalla arpien poistoja laserhionnalla n. 550 eek per 1 cm itselläni maksaa 6 cm arpi n.200 euroa ja suomessa maksaisin. 1100 e.

      Onko kukaan käynyt Tallinnassa laserhoidoissa?

      Jos arpi tarvitsee useamman kuin yhden hoitokerran, niin kuinka pian ensimmäisen hoidon jälkeen voi tehdä uuden?

    • esamies2

      Onko kenelläkään tietoa tuosta kavennusleikkauksesta? Kuinka kapeaksi saa? Ja minkä levyisille arville kannattaa ylipäätään tehdä? Itselläni on 1-2 millisiä muutamia, niille tuskin kannattaa tehdä mitään, mutta entäs tuollainen n. 4 millinen, mikä osuu pahiten silmään?

      Onko mahdollista poistaa muutama lähekkäin oleva arpi ja tikata kiinni, jolloin jäisi vain yksi arpi?

      Olen kuullut niin paljon huonoa laserista ja leikkauksista etenkin pieniin arpiin, että olen melko varmasti ottamassa tatuointia, joka suunnitellaan mahdollisimman hyvin peittämään arvet, mutta haluan vielä selvittää kaikki vaihtoehdot ennenkun teen lopullisen päätöksen!

    • xxl1

      eikö olisi viisainta ajatella, että tehty mikä tehty, minä olen minä ja tällä pärjätään. on se tosi raskasta aamusta iltaan itteensä hävetä. kaikissa on pintavikoja, hurja kurja nuoruus ei ole mikään häpeä. muuta oma suhtautuminen, hyväksy itsesi, etkä tarvitse kalliita hoitoja. arpia on täälläkin.

    • Arpikudosta

      Uppausta!
      Taas kesä tulee ja itsellä pahat arvet käsissä.
      Olen kolme vuotiaan tytön äiti ja hävettää kulkea lapsen kanssa julkisesti arpieni takia.
      Haluaisin nää uraiset ja kohoavat punaiset arvet pois.
      Aikaa näistä on reilu kuusi vuotta mutta näkyy selvästi edelleen.

      Onko täällä nyt viime aikoina kukaan käyny kirurgilla?
      Mietin tota kavennusta ja sen jälkeen laseria.
      Mitähän tulisi maksaan?
      Ja missä kannattaisi poistattaa :/

    • 928375

      Täälläkin arpien kanssa kärsivänä olen lukenut laserhoidosta muttei taida olla kovinkaan monella mitään positiivista sanottavaa niistä, vaikuttaa siltä että 50% mahdollisuus siihen että ne vaalenevat eikä pelkkä vaaleneminen oikein riitä arpien poistoon. Itse olen katsonut eri vaihtoehtoja arpien peittämiseen/hoitoon ja nämä ovat tähän asti parhaita:

      1. perus leveä rannekoru, esim nahkaa
      2.meikki, esim dermablend cover creme, tässä ne on käyttänyt sitä myös: http://blog.stylesight.com/wp-content/uploads/2012/10/Zombie-Boy_Dermablend.png
      3. arpien kavennusleikkaus kuulostaa järkevältä mutta siihen mun pitäisi varmasti säästää rahaa. Onko kellään tietoa HINNOISTA?

      Niin ja ihmiset joissa arvet saattavat tuoda negatiivisia tuntemuksia(Siis arpien kanssa olevat): älkää ottako niitä vakavasti, elämä tuo kaikille enemmän tai vähemmän p--kaa niskaan, huumorimeininki voisi jopa sanoa.

      • aivann

        aivan,


    • dogsandscars

      Taas se kesä tulee ja kaikki näkyy ihanasti :) Itselläni on molemmat käsivarret täynnä ja vielä kaiken kukkuraksi molemmat sääret ja reidetkin. Itse olen päässyt kyllä yli niiden murehtimisesta, tietty se aina sattuu kun joku yhtäkkiä kysyykin että mitäs nuo ovat ja kun saa uusia tuttavuuksia niin pelottaa kertoa heille niistä. Tietty kun suhde syvenee niin eipä tuollaiset pintanaarmut paljon haittaa, pitää vaan olla onnellinen ettei ole kasvoissa mitään suurempaa naarmua.
      Ymmärrän jos on jokin yksittäinen arpi, jota haluaa peittää jos se häiritsee, niin kannattaahan se, mutta jos arpia on paljon niin turhaan sitä rahaa niiden poistamiseen (joka ei aina edes toimi) tuhlata. Onneksi itselläni ei mikään omista arvistani hirveästi punote/ole koholla, vaikka aika ikävän näköisiä ne varsinkin ruskettuessa ovat. Mutta miettikää ihmisiä joilta on jouduttu amputoimaan jokin raaja, eikö meidän ongelmat ole aika pieniä verrattuna kyseisten ihmisten kokemaan tuskaan?
      Mukava lukea kommentteja täällä, kun ihmisillä on samanlaisia reaktioita. Ja sen olen itse kokenut lisäksi että kun menee vaikkapa Etelä-Eurooppaan niin itse kyllä sain kuulla arvistani monesti päivässä. Siellä se kynnys udella muiden asioista on hieman matalampi kuin täällä. Pikkulapsethan nuo lähinnä kyselee :)

      • Anonyymi

        Mulla on suun seutu palannut enpä oo saanut apua jäljet kasvoissa on suurempi kuin viilto arvet kädessä.


    • Scaaar

      Eikä kannate ostella mitään arven poistolaastareita tai geelejä, koska ne ovat ihan rahan hukkaa. Kokemuksella voin sanoa, että oon käyttäny niitä jo melkein 1 vuoden, eikä edes ole auttanut poistamaan sentti-kertaa-sentti kokoista arpeani, joka on ollut jo sen10v :,(

      Jos rahasta ei ole kiinni, niin suosittelen laserhoitoa arpiin :) Ja muistaakseni ne ovat yksityisellä aika kalliita noi laserhoidot... vai?

    • omatoohtor

      kaaduin moottorisahan kanssa ja tuli aika ruma haava ranteen ja kyynärpään väliin...ompelin kiinni tavallisella ompelulangalla, ja parani hyvin, mutta yhteen kohtaan on tullut patti arpikudosta jota olen leikellyt saksilla pois,mutta tuntuu vain pysyvän samanlaisena....voisikohan kokeilla jotain syylänpoisto ainetta esim nestemäistä typpeä tai vain palelluttaa jäädytetyllä esim rautanaulan kannalla.

    • Expl

      Yleisesti voi sanoa, että kyynärvarteen , useimmiten vasempaan tehdyt poikittaiset viiltohaavan arvet ovat erittäin vaikea saada täysin näkymättömiksi. Levennyttä voi kaventaa, mutta aina jää arpi. Ei ole mitään järkevää ei kirurgistakaan hoitoa, Joskus kriittisissä tapauksissa on tehty arpien poisto isona alueena ja siirretty päälle osaihosiirre. Syntyy mahdollisesti näkyvämpi arpi, mutta ei enää paljasta ulkopuoliselle että on kyseessä itsemurhan yritysarpi. Parempi tulos saadaan psykiatrisella tukihoidolla

    • Jannuk2k

      Hankalien arpien kohdalla korjausleikkaus tai arpien hionta voi olla ainuita vaihtoehtoja (ei välttämättä öljyt tai rasvat toimi). Näitä tekee esim artiaclinic http://www.artiaclinic.ee/fi/

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2142
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      36
      1823
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1818
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1550
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1516
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1432
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1372
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1332
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1281
    Aihe