Mihin ammattiliittoon liittyä?

Anku

Eli aloitin työt myyntineuvottelijana tämän kuun alussa ja haluan liittyä ammattiliittoon. Kysymys kuuluu vain, että mihin?

Työsuhteeseen ei sovelleta työehtosopimusta eli kaiketi saan valita melkein minkä liiton tahansa...Mihin liittoon tämän alan työntekijät yleensä kuuluvat ja mistä liitosta saa parhaimpia etuja ja palvelua?

14

818

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mihinkään

Jos aiot menestyä liike-elämässä ja myyntitykkinä, niin sinuna en kyllä liittyisi mihinkään ammattiliittoon. Joudut heti eri kastiin. Korkeintaan Loimaan kassaan!

• Anku

Saisiko tuohon parempia perusteluja? Ja mitä tuo "joudut heti eri kastiin" tarkoittaa...?

• työttömyysturva kuntoon
        Anku kirjoitti:

Saisiko tuohon parempia perusteluja? Ja mitä tuo "joudut heti eri kastiin" tarkoittaa...?

heti Loimaan kassaan.
        Silloin sinulle jää aikaa miettiä mihin liittoon menet.

• Turvaa taustasi

Totta helkkarissa liityt. Hyvä vaihtoehto myyntityötä tekevälle on SMKJ.
        http://www.smkj.fi/jasenyhdistykset/

Vain tollo ei liity liittoon. Tämän päivän työelämä on työnantajien taholta niin raakaa että tyhjän päälle ei voi taustaturvaa jättää. Ja unohda heti alkuunsa tuo busines kassa Loimaalla. Kuulumalla liittoon saat sen tärkeimmän eli edunvalvonnan. Liitothan valvovat sinun eduksi palkka-, työsuhde ym asioita ja näitä hommia ei Loimaan väki hoitele.
        Huomio myös että tänä päivänä ei ole työsuhteen kannalta mitään riskiä kuulua omaan ammattiliittoon mutta jos et halua jäsenyyttäsi jostain syystä työnantajan tietoon niin voit itse
        maksaa maksusi suoraan liittoon työantajan tietämäti. kyllähän multakin kerran työnantaja tivasi miksi haluan kuulua liittoon, mutta kun tein vastkysymyksen että miksiköhän yritys kuuluu alansa työnantajaliittoon niin johan meni kysyjä hiljaiseksi ja utelu loppui siihen. Aina pitää muistaa että useimmat yritykset kuuluvat alansa työnantajaliittoon niin miksi työntekijä ei saisi kuulua omaansa. Ja jos työnantaja ei ole jäsenenä alansa liitossa niin minä en ainakaan sellaiseen firmaan töihin menisi.

• ymmärtää
        Anku kirjoitti:

että myyntimiehen työ on vaativaa ja vain tulokset ratkaisevat. Siitä riippuvat myös omat ansiosi, ei ammattiliitoista. Jos haet ammattiliittoja apuun, et kauan työtäsi jatka.

• Anku
        ymmärtää kirjoitti:

että myyntimiehen työ on vaativaa ja vain tulokset ratkaisevat. Siitä riippuvat myös omat ansiosi, ei ammattiliitoista. Jos haet ammattiliittoja apuun, et kauan työtäsi jatka.

Enhän minä hyvä mies ammattiliittoa nyt apuun hae vaan siinä tapauksessa, että jään työttömäksi syystä tai toisesta. On se pikkusen eri asia olla ansiosidonnaisella päivärahalla kuin peruspäivärahalla. Ja työt voivat loppua myös minusta riippumattomista syistä...

Kuka täysjärkinen tänä päivänä ei liity ammattiliittoon? Itse en ainakaan tiedä yhtään ihmistä, joka ei töissä ollessaan liittoon kuuluisi ja näin takaisi edes jonkinlaista työttömyysturvaa itselleen.

• Anku kirjoitti:

Enhän minä hyvä mies ammattiliittoa nyt apuun hae vaan siinä tapauksessa, että jään työttömäksi syystä tai toisesta. On se pikkusen eri asia olla ansiosidonnaisella päivärahalla kuin peruspäivärahalla. Ja työt voivat loppua myös minusta riippumattomista syistä...

Kuka täysjärkinen tänä päivänä ei liity ammattiliittoon? Itse en ainakaan tiedä yhtään ihmistä, joka ei töissä ollessaan liittoon kuuluisi ja näin takaisi edes jonkinlaista työttömyysturvaa itselleen.

samalla näille jotka vastustavat liittoa voisin kysyä että mitä järkeä on ostaa palovaroitin kun ei ole viel syttynyt tulipaloa?

ja työn antajallahan ei ole mitään oikeutta irtisanoa työntekijää sen perusteella että kuuluu liittoon tai liittyy siihen..

kannattee ottaa yhteyttä oman työpaikkasi luottamusmieheen jos sellainen on. .se kyllä osaa neuvoa asiassa

• päivärahaa...
        Anku kirjoitti:

... ei maksa liitto, vaan työttömyyskassa. Jos haluat ainoastaan työttömyysturvan, älä liity liittoon, koska silloin maksat turhasta.

Jos koet saavasi jotain muuta liittoon kuulumisesta, liity vain, mutta tee selväksi, mitä haluat ja mitä on mahdollista saada.

Itse olen elämässäni kuulunut kahteen liittoon (duunari- ja toimihenkilötasoilla) ja pettynyt molempien toimintaan. Liittoja ei kiinnosta yksityisen jäsenen asiat pätkääkään, ja se oikeastaan näkyy liitojen toimihenkilöiden käytöksessä ts. elätät palkallasi todellisuudesta vieraantuneita viisastelijoita ja pullistelijoita.

Ainoastaan, jos työsuhteessasi on jokin korkean profiilin ongelma (josta saadaan julkisuutta), alkavat he kiinnostua.

Tämä siis oma kokemukseni, jonka perusteella liitot eivät rahojani enää saa. Tämän sanottuani voin todeta, että saattahan joku olla hyötynytkin liitosta, mutta tee nyt itsellesi selväksi, mitkä edut todellisuudessa ovat liiton ansiota ja mitkä tulevat aivan jostain muualta.

• en tiijä

Jos kyseessä on ns. palveluammatti niin kai se PAM on se oikea liitto?

• T&T

Suomen myyntimiesten keskujärjestö. Ei varsinaisesti ole sopimuspohjainen ammattiliitto mutta tarjoaa työvälineisiin ja ammatinhallintaan liittyvää etua ja tietoa. Myös työttömyysturvan.

• just ja just

SMKJ on ainoa ajateltavissa oleva. Älä liity missään tapauksessa mihinkään sosialistiseen liittoon jos aiot menestyä.

• voe voe
        just ja just kirjoitti:

SMKJ on ainoa ajateltavissa oleva. Älä liity missään tapauksessa mihinkään sosialistiseen liittoon jos aiot menestyä.

reppanaa. Taidat olla aika pihalla työsuhdeasioista. Juuri sinun kaltaiset työkaverit ovat työantajien mieleen. Teille on olemassa vanha tuttu nimitys = "perseennuolija".
        Te olette työnantajien ilmaisia kätyreitä jotka olette valmiita tekemään mitä tahansa hallaa työntekijöille kunha saatte kielenne ruskeaksi. Teikäläisille toivon oikein paskamaisia työnantajia yhteistyökumppaneksi ja lukuisia laittomia irtisanomisia niin vähitellen opitte missä on paikkanne.

• eikä ien "valoa"
        voe voe kirjoitti:

reppanaa. Taidat olla aika pihalla työsuhdeasioista. Juuri sinun kaltaiset työkaverit ovat työantajien mieleen. Teille on olemassa vanha tuttu nimitys = "perseennuolija".
        Te olette työnantajien ilmaisia kätyreitä jotka olette valmiita tekemään mitä tahansa hallaa työntekijöille kunha saatte kielenne ruskeaksi. Teikäläisille toivon oikein paskamaisia työnantajia yhteistyökumppaneksi ja lukuisia laittomia irtisanomisia niin vähitellen opitte missä on paikkanne.

Jos olisin työnantaja, en ottaisi yhtään näistä rääväsuisista, aivopestyistä ja kieroon
        väännetyistä mutkamutturoista !
        Kun aivotoiminta on ajettu alas ja silmät jääneet seisomaan, - työnantaja pahoin mustamaalattu -
        sanoisin kaverille, että kävelepä ulos just siitä kohtaa, mihin nokkasikin osoittaa.
        Elämässä on parempaakin tekemistä kuin kuunnella vihankylväjiä.

• Neuvoja

ahkera työnteko, niin et tarvitse koskaan liittoja, vaan sinut halutaan aina töihin, oli suhdanne mikä tahansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3027
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      72
      2585
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      174
      2344
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      35
      2081
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      18
      1446
    6. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1376
    7. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      22
      1373
    8. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13
      1259
    9. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10