turvavyön käytöstä...

huono kuski(ko?)

Mitä mieltä muut kanssa autoilijat on turvavyön käytöstä?

Itse en lyhyillä matkoilla yleensä vyötä käytä, pelkääjänä ollessani kylläkin!

Mielestäni, jos itse olen ratin takana ja kolarin ajan, niin itse olen vastuussa vyön käytöstä/käyttämästä jättämisestä!

Muilta autossa olijoilta vyön vaadin aina!!!

Mutta ihan yleisesti keskustelua ns. päivänselvästä aiheesta!

ja kyllä, olen ollut kolarissa ja turvavyön ansiosta henki säästyi, mutta silti edelleen ajan välillä ilman vyötä!

38

1764

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • normi kuski

taidat olla vähän tyhmä?
      älä turhaa enää käytä niitä vöitä nii ehkä päästään sustaki eroon

muut:käyttäkää niitä vöitä.

• huono kuski(ko?)

Et voi vaan itsekkin myöntää, että joskus ajat ilman vyötä???

Et varmasti voi sanoa AINA koskien jokaista auton talliin ajokertaa, pihalla siirtämistä jne?

• ...inhoan holhoamista. Koskee myös kypäröitä, ym PAKKOJA.

Itse siinä kärsin, jos töppään. Miten se on niin vaikea joidenkin ymmärtää.

• mielipuolta

No kun sinä ET kärsi siinä yksin. Kuormitat sairaalaa ja lääkäreitä maksamalla murto-osan todellisista kustannuksista. Ja erotuksen maksavat muut veronmaksajat kuten minä!

Miten se on niin vaikea joidenkin ymmärtää?

Ei minua muuten kiinnosta kuolemasi/halvaantumisesi paskan vertaa -paitsi ehkä uusi nopeusrajoitusmerkki tuodaan taas kunnon ihmisten kiusaksi.

• stima

Tupsahti juuri postista VALT:n tilasto liikennevahingoista. Vakuutusyhtiöt on korvanneet v. 2004 henkilövahinkoja 240 milj.€. Kukaan ei varmasti kaipaa jos yksi TOJO-TÖLLI siirtyy suorasääristen kerhoon, mutta jos se vaikka halvaantuu kaulasta alaspäin minä joudun osaltani maksamaan hoidon, ja se ei ole oikein. Kyllä jokainen on vastuussa tekemisistään myös kaikille muille, tavalla tai toisella.

• stima
        stima kirjoitti:

Tupsahti juuri postista VALT:n tilasto liikennevahingoista. Vakuutusyhtiöt on korvanneet v. 2004 henkilövahinkoja 240 milj.€. Kukaan ei varmasti kaipaa jos yksi TOJO-TÖLLI siirtyy suorasääristen kerhoon, mutta jos se vaikka halvaantuu kaulasta alaspäin minä joudun osaltani maksamaan hoidon, ja se ei ole oikein. Kyllä jokainen on vastuussa tekemisistään myös kaikille muille, tavalla tai toisella.

Ei ole normaalia jos pakot, kiellot ja rajoituksen noin pännii, kehoitan kääntymään vaikka psykiatrin puoleen.

• stima kirjoitti:

Ei ole normaalia jos pakot, kiellot ja rajoituksen noin pännii, kehoitan kääntymään vaikka psykiatrin puoleen.

...jos sinä olet asiasta eri mieltä, niin se ei anna sinulle oikeutta haukkua minua tyhmäksi!

Tyhmyys on ihan eriasia kuin itsepäisyys.

Luuletko, että en tiedä asioita? Luuletko, että en käytä turvavyötä? Tiedän riskini. Ne ovat minimaalliset. Tiedän ajotaitoni ja fysiikan lait, siksi mm. käytän turvaväliä ja ennakoivaa ajotapaa.

Tekoni ja mielipiteeni on myösa kaksi eri asiaa. "Herran pelko" saa minut tekemään asioita, joita nimitän "PAKOKSI". Tämä on väärä tapa luoda turvallisuutta. Asiat pitää saada lähtemään ihmisestä itsestään, eikä säätää kaikkia sääntöjä kaikille PAKOLLISEKSI.

Kun menen jääkaukaloon, mitään pakkoa ei tarvitse minulle määrätä, jotta laitan kypärän päähän. Tiedän taitoni ja lajiin liityvät riskini. Polkupyörän hallitsen niin hyvin, että en tarvitse kypärää. Enkä laita. En sitten aja enää yleisellä tiellä, jos se siihen menee. MP on eri asia. Siinä kypärästä hyötyä ajoviiman takia.

Mitähän sinä luulet minusta maksavasi? häh! Minulla on takana 20v vakuutusyhtiön kannalta nuhteetonta ajoa, rahaa olen sinne maksanut noin 7000 euroa, joten kuka on maksanut ja ketä?

• mielipuolta kirjoitti:

No kun sinä ET kärsi siinä yksin. Kuormitat sairaalaa ja lääkäreitä maksamalla murto-osan todellisista kustannuksista. Ja erotuksen maksavat muut veronmaksajat kuten minä!

Ei minua muuten kiinnosta kuolemasi/halvaantumisesi paskan vertaa -paitsi ehkä uusi nopeusrajoitusmerkki tuodaan taas kunnon ihmisten kiusaksi.

...miksi se uusi nopeusmerkki tuodaan minun takiani????

Miten se on niin vaikea joidenkin ymmärtää, jotkut autoilijat tietävät rajansa ja pystyvät vielä suurimman osan toisten töpeistä hallitsemaan?

(esimerkkejä toisten töpeistä, joista taitava kuski selviää: vastaan tulevan hullu ohitus, kolmion takaa eteen tulo, naapurtikaistan itsekäs kaistanvaihto jne.)

• tosi taitava!
        Tojo-Kölli kirjoitti:

...miksi se uusi nopeusmerkki tuodaan minun takiani????

Miten se on niin vaikea joidenkin ymmärtää, jotkut autoilijat tietävät rajansa ja pystyvät vielä suurimman osan toisten töpeistä hallitsemaan?

(esimerkkejä toisten töpeistä, joista taitava kuski selviää: vastaan tulevan hullu ohitus, kolmion takaa eteen tulo, naapurtikaistan itsekäs kaistanvaihto jne.)

"Miten se on niin vaikea joidenkin ymmärtää, jotkut autoilijat tietävät rajansa ja pystyvät vielä suurimman osan toisten töpeistä hallitsemaan?"

Soita kiireesti Ron Dennisille tai vastaavalle pomolle. Olet sellainen lahjakkuus ettei toista...

"miksi se uusi nopeusmerkki tuodaan minun takiani????"
        Esimerkkejä on ihan oikeasti, että kuolonkolarin tapahduttua rajoitusta lasketaan. Siitä välitän, sinun elämäsi tai kuolemasi on yhdentekevää...

• autoilija.
        mielipuolta kirjoitti:

Ei millään pahalla, mutta eiköhän meidän muidenkin veronmaksajien rahoja käytetä myös sun menoihin, joilla "ei ole paskan vertaa merkitystä muille"?

Etköhän sinäkin kuormita niitä lääkäreitä, jos esim. murrosikäinen lapsesi satuttaa itsensä kännissä? tuleehan siitäkin turhia hoitokuluja!

Että se siitä..

• tosi taitava! kirjoitti:

"Miten se on niin vaikea joidenkin ymmärtää, jotkut autoilijat tietävät rajansa ja pystyvät vielä suurimman osan toisten töpeistä hallitsemaan?"

Soita kiireesti Ron Dennisille tai vastaavalle pomolle. Olet sellainen lahjakkuus ettei toista...

"miksi se uusi nopeusmerkki tuodaan minun takiani????"
        Esimerkkejä on ihan oikeasti, että kuolonkolarin tapahduttua rajoitusta lasketaan. Siitä välitän, sinun elämäsi tai kuolemasi on yhdentekevää...

Jos minä ymmärrän auton käyttäytymisen perstuntumasta jotakin, osaan väistää eteen tulevia ja ymmrärrän turvalin merkityksen, olisin F1 tasoa? Herää pahvi.

• Sirkka
        Tojo-Kölli kirjoitti:

Jos minä ymmärrän auton käyttäytymisen perstuntumasta jotakin, osaan väistää eteen tulevia ja ymmrärrän turvalin merkityksen, olisin F1 tasoa? Herää pahvi.

Ei uskoisi aikuisen(?) miehen kirjoittavan noin typeriä juttuja. Jokainen veronmaksaja joutuu osallistumaan mahdollisen kolarin sattuessa sinun hoitokuluihisi yhteisvastuullisesti. Kannattaisi asiaa pohtia hieman syvällisemminkin eikä vain omaan napaan tuijotellen ja sitä ihaillen. Peiliin katsominenkin voisi hieman auttaa...

• keijo
        Tojo-Kölli kirjoitti:

...jos sinä olet asiasta eri mieltä, niin se ei anna sinulle oikeutta haukkua minua tyhmäksi!

Luuletko, että en tiedä asioita? Luuletko, että en käytä turvavyötä? Tiedän riskini. Ne ovat minimaalliset. Tiedän ajotaitoni ja fysiikan lait, siksi mm. käytän turvaväliä ja ennakoivaa ajotapaa.

Tekoni ja mielipiteeni on myösa kaksi eri asiaa. "Herran pelko" saa minut tekemään asioita, joita nimitän "PAKOKSI". Tämä on väärä tapa luoda turvallisuutta. Asiat pitää saada lähtemään ihmisestä itsestään, eikä säätää kaikkia sääntöjä kaikille PAKOLLISEKSI.

Kun menen jääkaukaloon, mitään pakkoa ei tarvitse minulle määrätä, jotta laitan kypärän päähän. Tiedän taitoni ja lajiin liityvät riskini. Polkupyörän hallitsen niin hyvin, että en tarvitse kypärää. Enkä laita. En sitten aja enää yleisellä tiellä, jos se siihen menee. MP on eri asia. Siinä kypärästä hyötyä ajoviiman takia.

Mitähän sinä luulet minusta maksavasi? häh! Minulla on takana 20v vakuutusyhtiön kannalta nuhteetonta ajoa, rahaa olen sinne maksanut noin 7000 euroa, joten kuka on maksanut ja ketä?

Kommenttisi anatavat sinusta aika lailla oudon kuvan. Itse olen ajanut yli 25 vuotta autoihin liittyviä vakuutusmaksuja - ihan myönteisellä mielellä. Ei tulisi mieleenkään ajaa ilman turvavyötä ja ihan oman itseni takia.
        Nuo perustelusi ovat melkoisen epäloogisia. Kannattaisi vähentää sitä oman taidon kehuskelua, onnettomuus voi tulla niin nopeasti, että F1-kuljettajan taitoihin verrattavilla suorituksillasikin voit silti vammautua vakavasti. Pieni kädenliike ajamaan lähdettäessä ja vyö olisi kiinni. Mahdollisuutesi selvitä kasvaisi oleellisesti.

• keijo kirjoitti:

Kommenttisi anatavat sinusta aika lailla oudon kuvan. Itse olen ajanut yli 25 vuotta autoihin liittyviä vakuutusmaksuja - ihan myönteisellä mielellä. Ei tulisi mieleenkään ajaa ilman turvavyötä ja ihan oman itseni takia.
        Nuo perustelusi ovat melkoisen epäloogisia. Kannattaisi vähentää sitä oman taidon kehuskelua, onnettomuus voi tulla niin nopeasti, että F1-kuljettajan taitoihin verrattavilla suorituksillasikin voit silti vammautua vakavasti. Pieni kädenliike ajamaan lähdettäessä ja vyö olisi kiinni. Mahdollisuutesi selvitä kasvaisi oleellisesti.

"Kannattaisi vähentää sitä oman taidon kehuskelua, onnettomuus voi tulla niin nopeasti, että F1-kuljettajan taitoihin verrattavilla suorituksillasikin voit silti vammautua vakavasti." -mistä se onnettomuus tulee?

"Pieni kädenliike ajamaan lähdettäessä ja vyö olisi kiinni." -opetelkaa ymmärtämään lukemaanne. Minähän sanoin, että käytän vyötä, mutta nyt väärästä syystä (sakkopelko)

"Mahdollisuutesi selvitä kasvaisi oleellisesti." -melko jyrkkää väittää täällä, että toinen ei selviä.

PS. Minä olen liikkeellä yleensä asenteella, että "teen kaikkeni, että onnettomuuksia ei tapahdu", enkä asenteella "peltiä saa aina uutta" -kuten eräät.....

• Sirkka kirjoitti:

Ei uskoisi aikuisen(?) miehen kirjoittavan noin typeriä juttuja. Jokainen veronmaksaja joutuu osallistumaan mahdollisen kolarin sattuessa sinun hoitokuluihisi yhteisvastuullisesti. Kannattaisi asiaa pohtia hieman syvällisemminkin eikä vain omaan napaan tuijotellen ja sitä ihaillen. Peiliin katsominenkin voisi hieman auttaa...

...Sirkka, että sinä et kuulu niihin "aikuisiin", joilla on töistä kiire valmistamaan päivällistä lähes aikuisille lapsilleen ja tulevat takaluusteriini (tai jonkun toisen) roikkumaan ja kun edellä oleva jarruttaa esim väistääkseen hirveä, niin tapahtuu PAM.

"Huh huh, olipa lähellä, onneksi minulla oli turvavyö, että selvisin"

-ethän?

PS. Tällä naamalla ei peiliin katsominen piristä :-)

• miihkali
        Tojo-Kölli kirjoitti:

...Sirkka, että sinä et kuulu niihin "aikuisiin", joilla on töistä kiire valmistamaan päivällistä lähes aikuisille lapsilleen ja tulevat takaluusteriini (tai jonkun toisen) roikkumaan ja kun edellä oleva jarruttaa esim väistääkseen hirveä, niin tapahtuu PAM.

"Huh huh, olipa lähellä, onneksi minulla oli turvavyö, että selvisin"

-ethän?

PS. Tällä naamalla ei peiliin katsominen piristä :-)

Vittu mua alkaa ottaa päähän tuo sosiaalisössöjen yliholhoava mentaliteetti. Sitä varten kait töitä tehdään, että saadaan vastinetta tuottavuudelle (palkasta maksetaan myös kohtuullisen suuri sairausvakuutusmaksu). Kaupunkiajosssa turvavyön käyttämättä jättäminen saattaa aiheuttaa jopa vähemmän vahinkoa kuin sen käyttäminen kolaritilanteissa. Ja suuremmissa vauhdeissahan yleensä ei jää kitumaan (sosiaalisössöt huom! säästöä). Ylipäätänsä jos haluat tässä maassa asiallista hoitoa, niin joudut menemään yksityiselle. Ja ihan turha alkaa sössöttää neliraajahalvauksista sun muista marginaalisista vammoista.

• Antti S
        miihkali kirjoitti:

Vittu mua alkaa ottaa päähän tuo sosiaalisössöjen yliholhoava mentaliteetti. Sitä varten kait töitä tehdään, että saadaan vastinetta tuottavuudelle (palkasta maksetaan myös kohtuullisen suuri sairausvakuutusmaksu). Kaupunkiajosssa turvavyön käyttämättä jättäminen saattaa aiheuttaa jopa vähemmän vahinkoa kuin sen käyttäminen kolaritilanteissa. Ja suuremmissa vauhdeissahan yleensä ei jää kitumaan (sosiaalisössöt huom! säästöä). Ylipäätänsä jos haluat tässä maassa asiallista hoitoa, niin joudut menemään yksityiselle. Ja ihan turha alkaa sössöttää neliraajahalvauksista sun muista marginaalisista vammoista.

Liikennekuolema ei ole koskaan säästöä yhteiskunnan tai perheenkään kannalta. Aina siitä syntyy joko suoria tai epäsuoria kuluja yhteiskunnalle.
        PS. Onko neliraajahalvaus sinusta marginaalinen vamma? Et ole varmaankaan koskaan kohdannut neliraajahalvautunutta liikenneonnettomuuden uhria. Se on äärettömän traaginen tapahtuma inhimillisesti ja yhteiskunnalle neliraajahalvautuneen hoito on äärettömän kallis prosessi.

• Antti S
        Tojo-Kölli kirjoitti:

"Kannattaisi vähentää sitä oman taidon kehuskelua, onnettomuus voi tulla niin nopeasti, että F1-kuljettajan taitoihin verrattavilla suorituksillasikin voit silti vammautua vakavasti." -mistä se onnettomuus tulee?

"Pieni kädenliike ajamaan lähdettäessä ja vyö olisi kiinni." -opetelkaa ymmärtämään lukemaanne. Minähän sanoin, että käytän vyötä, mutta nyt väärästä syystä (sakkopelko)

"Mahdollisuutesi selvitä kasvaisi oleellisesti." -melko jyrkkää väittää täällä, että toinen ei selviä.

PS. Minä olen liikkeellä yleensä asenteella, että "teen kaikkeni, että onnettomuuksia ei tapahdu", enkä asenteella "peltiä saa aina uutta" -kuten eräät.....

Sitä ovat kysyneet monet sairaalassa vaikean liikenneonnettomuuden uhreiksi joutuneet. Se voi tulla sekunnissa näkökenttäsi ulkopuolelta etkä tilanteelle voi itse mitään.
        Olen nähnyt kypärättömiä pyöräiluonnettomuuden uhreja. Onnettomuudet ovat tapahtuneet aivan mitättömillä nopeuksilla, mutta jäljet ovat ovat olleet järkyttäviä. Polkupyöräkypärä on halpa henkivakuutus.

• sinivilkku
        Tojo-Kölli kirjoitti:

>>Minulla on takana 20v vakuutusyhtiön kannalta nuhteetonta ajoa, rahaa olen sinne maksanut noin 7000 euroa, joten kuka on maksanut ja ketä?

• myöhemmin

Tyhmästä päästä tulee kärsimään koko ruumis

• Onko se vyön käyttö jotenkin vaikeaa? Ja mistähän mahtaa johtua, että matkan pituus ratkaisee vyön käyttösi?

Onnettomuuden voi lyhyelläkin matkalla aiheutta sinulle joku muu tienkäyttäjä. Ketäs
      silloin alat syyttää? Mikäli on enää hampaita ja alaleukaa puhumaan syytöksistä.

Ihmettelen moista ideologiaa. Vaadit muilta vyönkäytön, eli olet silloin jo tiedostanut, että matkalla voi sattua onnettomuus, mutta et ole huolissasi itsestäsi???

No, tällaisia kaistapäitä kaistoilla tapaa.

Ps. n. 90% suomalaisista jo kerran onnettomuuteen joutuneista kuljettajista pitää itseään keskitasoa parempana kuljettajana!! HIENOA, ETTÄ MEILLÄ ON NIIN HYVIÄ KUSKEJA!
      MUTTA, MINNE KATOAA KESKITASOISET JA SITÄ HUONOMMAT KULJETTAJAT? Vastailkaa!!!

• ..sieltä jäi kysymyksiä, eli:

1. mistä asiata haluat tietoa?
        2. minne haluat vastaukset?

PS. CapsLock internetissä tarkoittaa HUUTAMISTA!
        Haluatko räyhätä, vai onko tietämättömyyttä?

• Breakki

"Mielestäni, jos itse olen ratin takana ja kolarin ajan, niin itse olen vastuussa vyön käytöstä/käyttämästä jättämisestä!"

Ilman vyötä saatat kuitenkin loukkaantua pahemmin, ja siitä aiheutuu lisävaivaa ja kuluja pelastushenkilökunnalle ja muullekin yhteiskunnalle.

En silti tuomitse tekoasi, tavallaan ymmärrän kyllä tuon vyön käyttämättömyyden, etenkin jos ajaa kaupungissa ja pitää nousta autosta usein pois. Jotkut saattavat kokea vyön myös kiristävänä tai muuten vaan epämukavana etenkin paksujen vaatteiden kanssa, eivätkä siksi käytä sitä.

Itse olen punninnut turvavyön edut ja haitat, ja sen suuren hyödyn vuoksi käytän sitä aina sekä kaupungissa että maantiellä. Tämä on kuitenkin asia, jonka itse ainakin jättäisin jokaisen itsensä päätettäväksi.

• SeppoIisakki

Mun ollessa kuski kaikki käyttävät vyötä, yhteistyökyvyttömät menevät omalla kyydilla. Mun ollessa kyydissä, kaikki käyttävät myös silloin vyötä. Onneksi ei ole vielä toistaiseksi tullut tilanteita, jossa tilanne olisi eskaloitunut jonkun muun tai minun menemiseen muulla kyydillä, vaan ihmiset tuntuvat suhteellisen hyvin ymmärtävän, että ei turvavyö tapa.

• The Rat

Minusta turvavyön käyttäminen on hyvä tapa, joskin itse vähän lipsun... Kymmenen vuotta sitten tuli laitettua aina ensin turvavyö kiinni ja sitten lähdettyä liikkeelle, nykyään yleensä toisin päin. Saapa nähdä kuinka kymmenen vuoden kuluttua... :)

Toisaalta pitäisi kai antaa esimerkkiä jälkikasvulle, joten pitääpä tarkistaa vähän tuota käyttäytymistä.

Mutta itse en esim. kyyditettäviltä vaadi, joskin saatan huomauttaa että kannattaisi laittaa minun kyydissäni (en ole vielä onnistunut kunnon mälliä ajamaan - ylinopeudesta huolimatta). :)

• miihkali

Seuraavassa autossani on takuuvarmasti tummennetut ikkunat. Saavat pellekomisariot turhaan kurkkia, onko turvavyö päällä vai ei. Voi vittu mikä työ heilläkin on, menen oksentamaan.

• turvavyö käyttöön!

Ole vaan käyttämättä turvavyötä, mutta MAKSAT ITSE kaikki sairaalakulut yms. Etkä maksata meillä muilla!!!

• Ikävä tyyppi

Vyö on aina kiinni kun autolla ajetaan tai kyydissä ollaan. Ei se kolari ole aina itsestä kiinni, joku saattaa tulla päälle syystä tai toisesta. Vyön käyttämättä jättäminen on ihan silkkaa tyhmyyttä.

• Rekkanainen

...vähän syvemmältä pohjalta.
      Jos sinulla on itselläsi lapsia, niin joka kerta, kun jätät turvavyön kiinnittämättä ja käyttämättä kypärää, annat vääränlaista esimerkkiä.
      Ja lapset omaksuvat vanhempiensa käytöstapoja, varsinkin liikenteessä. Nyt en tarkoita, että seuraava esimerkki koskettaisi millään tavalla sinua.
      Kun äiti/isä on autolla liikkeellä, lapset takapenkillä ja kolmion takaa epähuomiossa tulee auto eteen. Siinä isä/äiti alkaa sadatella: "v****n k**i**ä tuokin, kun ei mitään katso. Ja "oppilaat" takapenkillä seuraavat tilannetta. Opetus, muut ovat niitä em.tyyppejä, mutta me ollaan kingejä, me ei tehdä virheitä.
      Eikös tuossa kohtaa olisi (äidin näkökantista nyt puhun) viisaampaa todeta : o-ho, meinas tulla kolari, onneks ehdin jarruttaa, niin ei sattunut mitään,tuo ei tainnut huomata meitä.
      Opetus, ok, toinen teki virheen, mutta onneksi äiti/isi huomasi ja ehti väistää = voidaan siis huomioida muitakin, virheitä voi sattua.
      Teen yhtä lailla itsekin virheitä liikenteessä, kuten muutkin, mutta puhtaalla omalla tunnolla voin sanoa, että en ole kertaakaan LASTEN KUULLEN kanssa-autoilijoita haukkunut.
      Itsekseni???? Tunnustettakoon, että joskus tullut harrastettua kovasanaista yksinpuhelua ratin takana.......

• autokerttu

täysin turha kapine koko turvavyö. EN OO IKINÄ KÄYTTÄNY, ENKÄ KÄYTÄ.

• Stan

Uhmaiässä käyttäydytään noin. Oletko ikuinen uhmaikäinen?

• eetu

Jätä vain vyö pois, kunhan samalla lupaat, ettet vaadi veronmaksajien rahoista hoitokuluja, kun istut rullatuolissa. Maksa siis itse omasta tyhmyydestäsi, niin minun puolestani saat vaikka ampua itsesi.

• huono kuski(ko?)

tässä taas nähtiin oikein malliesimerkki!

Ihan yhtä lailla voin joutua rullatuoliin koko loppuelämäkseni, jos joku idiootto ajaa kylkeen!

Loppupeleissä turvavyö voi joko pelastaa tai tappaa! Mieti sitä!

• vyöttelijä / sakottaja
        huono kuski(ko?) kirjoitti:

tässä taas nähtiin oikein malliesimerkki!

Ihan yhtä lailla voin joutua rullatuoliin koko loppuelämäkseni, jos joku idiootto ajaa kylkeen!

Loppupeleissä turvavyö voi joko pelastaa tai tappaa! Mieti sitä!

Useinmiten se pelastaa jos kohdalle onnettomuus napsahtaa. Verorahoilla hoito on halpaa. Siihenkö kaikki vyöttömät perustaa? Kun kieli roikkuu mutta ääntä ei kuulu - haluaisin olla paikalla.

• Kissa

"Mielestäni, jos itse olen ratin takana ja kolarin ajan, niin itse olen vastuussa vyön käytöstä/käyttämästä jättämisestä!"

Mutta et ole taloudellisessa vastuussa. Jos olisin diktaattori, määräisin ensi tilassa lain jonka mukaan turvavöiden käyttämättäjättäminen eväisi KELA-korvaukset ja vakuutuskorvaukset onnettomuustapauksessa.

Siinähän olisi kaverilla ihmettelemistä, kun 1) sairaalalasku on sadoissatuhansissa ja 2) tulevat sairaspäivärahat/sairaseläke ja invalideettikorvaukset on tasan 0 euroa. Loppuelämän ajan. Elätä siinä sitten itsesi kerjäämällä neliraajahalvaantuneena.

Sääli ettei darwinsimi pysty poistamaan noita idiootteja riittävän nopeasti pois liikenteestä.

• The Rat

Tämä saitti on varmaan arvon saalistajalle tuttu?
        http://www.darwinawards.com/

Pelkällä turvavyön käyttämättä jättämisellä tuonne ei kyllä pääse, ainakaan kovin korkealle ei listalla nouse...

• Vyöt kiinni

Hengissä selvisit, mutta päähän ilmeisesti sattui pahasti.

• tunturista

Ei se turvavyö olekkaan vain ja ainoastaan SINUA varten, vaan juuri sitä samperin kaahaajaa varten joka tulee sun autosi päälle, ihan muuten vaan. Koska ethän SINÄ koskaan tee yhtään virhettä liikenteessä. Sama koskee myös aikuisten pyöräily- ja laskettelukypärien kans, ei ne oo häntä itseään varten vaan niitä kaheleita jotka eivät osaa laskea/ajaa vaan tupeksivat siit sun päälles.

Pikkaise piti kirjoittaa käävteisesti et paremin kolahtais. KOPS.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      60
      3475
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2951
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2819
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1897
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1132
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1111
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      200
      1059
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      27
      889
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      104
      874
    10. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      45
      869
    Aihe