pala pois etuhampaasta mitä teen?

TiinuLiinu

Mitä tehdä kun etuhampaasta lähtee pala?

Kannattaisiko antaa hioa hammas sellaiseks pienex tapiks mihin sit kiinnitetään joku kuori??
-Paljonko maksaa?
-Miten se tapahtuu?
-Mitä materiaalii tekohammas on?
-Kestääkö tekohammas?

Vai pitäisikö laittaa laminaattikuori hampaaseen josta on pala pois??
-Paljonko maksaa?
-Kauanko pysyy?
-Saattaako irrota/hajota tms.?
-Missä niitä laitetaan (kun hamaslääkäri ei sellasesta ollu ees kuulut) ->eli minne ottaa yhteyttä jos sellaisen haluu?

jos joku on joutunut laittaan jomman kumman edellisistä niin olitteko tyytyväisii lopputulokseen ja suositteletteko?

Välttelen sosiaalisia tilanteita, nauramista ja puhumista hampaani takia.., joten apu olisi tarpeen!!! Kiitos jo etukäteen. :)

5

3097

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SUN HAMMAS

MULLA LÄHTI KANSSA HAMPAASTA PALANEN. MENIN YKSITYISELLE HAMMASLÄÄKÄRILLE, OTTI RÖNTGENKUVAT JA PAIKKASI HAMPAAN JOLLAIN MUOVISEOKSELLA. nYT NÄYTTÄÄ SILTÄ, KUN HAMPAANI EI OLISI KOSKAAN LOHJENNUTKAAN.MAKSOI VAAN KAIKKI KÄYNNIT YHTEENSÄ LÄHEMMÄKSI 300 EUROA. KELALTA TAI VAKUUTUSYHTIÖSTA VOI HAKEA KORVAUKSIA.
      HAMPAAN KORJAAMINEN OLI NOPEA JA KIVUTON TOIMENPIDE.EI KANNATA KÄRSIÄ LOHJENNEISTA HAMPAISTA, KUN NE VOI NIIN HELPOSTI KORJATA. nYT MINULLA ON TAAS TÄYDELLINEN HAMMASRIVI, EIKÄ KUKAAN HUOMAA EROA, ELI YKSITYISELLE, SINNE PÄÄSEE NOPEASTI JA TEKEVÄT HYVÄÄ TYÖTÄ!

• Inka

Etuhampaasta lohkesi pala, soitin terveyskeskushammaslääkärille, sain peruutusajan samalle päivälle, siisti muovipaikka valmistui alle puolen tunnin ja hinta oli 32 €.

Joskus on tehty isompi remontti (silta), hammaslääkäri selitti eri vaihtoehdot ja niiden hinnat. Hän kirjoitti lähetteen kunnalliselle erikoishammaslääkärille, joka tarkemmin selvitti tilanteen. Näissä isommissa hommissa hintaero yksityisen ja julkisen puolen välillä ei ole kovin suuri, koska eniten maksavat materiaalit.

• mimmuska

Mulla on myös pienenä lohjennut etuhampaasta n. puolet pois kaatumisen seurauksena. Tapauksesta on jo lähes 20 vuotta, joten hintoja tms. en muista enkä tiedä. Kunnallisella kävin ja minulla myös on osa "hampaasta" muoviseosta. Aluksihan se ei mitenkään erotu muista hampaista, mutta myöhemmin varmasti tummenee ja kellastuu. Sekin tietenkin yksilöllistä, minun kohdallani varmasti tupakointi vaikuttaa asiaan. Valkaisu onnistuu ainakin yksityisellä.

• Minä

Minulla on lohjennut etuhammas myös, siitä on tosin aikaa n.20 vuotta. Itsellä ollut siinä aina muovipaikka. Muuten hyvä ja suht. edullinen (hinta yksityisellä muistaakseni n.50-70 €), mutta se täytyy uusia n.3-5 vuoden välein (ainakin minulla). Mulla hammas tosin lohjennut sekä vaakasuoraan että pystysuunnassa lähes ikeneen asti, eikä muovikuori kuulemma siksi pysy siinä kauempaa. Olen harkinnut sellaista posliinista tehtyä "proteesia" joskus tulevaisuudessa, mutta sen hinta tulisi olemaan jotain 300-400 euroa, no joskus tulevaisuudessa sitten...

• THHhgtT

Voi vcei

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1586
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      98
      1514
    3. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1051
    4. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      204
      966
    5. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      124
      849
    6. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      797
    7. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      770
    8. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      42
      751
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      7
      724
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      60