Auto24.ee

pallisti

Mikä meininki tässä kyseisessä linkissä? http://fin.auto24.ee/main/mainindex.php
Onko kukaan ostanut autoaan esim. ton kautta tai yleensä Virosta? Tuleeko noihin Viron hintoihin normi vero, kuten saksasta tuotuihin? Kokemuksia!

14

16886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun vaikkapa

      Saksasta toisi. Molemmathan on EU-maita. Yleensä tai ainakin usein auto24ee ilmoittaa alkuperämaan olevan Saksa joten virolaiset on siinä yhtenä välikätenä. Toisaalta helpottaa jos kaupat pystyy esim tekemään Tallinnan satamassa jolloin jää pois Saksasta tuotavien vakuutukset ja siirtokilvet ym ym ym

    • ei ei ei

      Saksalainen Günther ruuvauttaa autostaan 100 tkm pois, ja myy sen Bulgarialaiselle Slobolle. Slobo ruuvaa 50 tkm pois ja myy sen Virolaiselle Rainelle. Raine ruuvaa 20 tkm pois ja myy sen törkeään ylihintaan suomalaiselle Veikko Idiootille. Veikko Idiootti tuo auton Suomeen ja maksaa siitä "vähänajetusta" romusta vielä helvetisti veroja valtiolle.

      Oliko järkeä?

      Hae suoraan saksasta ensimmäiseltä omistajalta tai kunnon liikkeestä. Vähemmän välikäsiä, vähemmän ruuvaajia, vähemmän katteen ottajia.

      • satunnainen tarkkailija

        Eestiin viedyt autot on TARKOITETTU EESTIN MARKKINOILLE. Siis kansalle joka tienaa 1/7 härmäläisestä. ARVATKAA IHAN ITSE viedäänkö sinne ne paremmat vai ne halvemmat.


      • Urvelo

        "Hae suoraan saksasta ensimmäiseltä omistajalta tai kunnon liikkeestä. Vähemmän välikäsiä, vähemmän ruuvaajia, vähemmän katteen ottajia"

        Jos uskot tuohon niin olet kyllä aika tyhmä. saksalaiset autot ovat juuri niitä joita on ruuvattu ja kolaroitu olipa niissä huoltokirja tai yksi omistaja tai ihan mitä muuta auton "hyvyyttä" osoittavaa.
        virolaisille uudet autot ovat halvempia verottomuuden takia ja esim. suomessa työskentelevä virolainen elelee herroiksi suomessa ansaitsemallaan palkalla sen näkee viron autokannastakin, he ovat menneet suomen ohi vuosia sitten. Ostovoima virossa autojen suhteen kasvanu vuosi vuodelta.


      • toomas
        satunnainen tarkkailija kirjoitti:

        Eestiin viedyt autot on TARKOITETTU EESTIN MARKKINOILLE. Siis kansalle joka tienaa 1/7 härmäläisestä. ARVATKAA IHAN ITSE viedäänkö sinne ne paremmat vai ne halvemmat.

        Joopa joo!

        Kannattaa muistaa, että Virossa tulonjakokin on hieman erilainen, kuin sosiaalidemokraattisessa Suomessa.

        Kun virolainen ajelee tuliterällä mustalla ökymaasturilla, voit uskoa, ettei hänen tulotasonsa todellakaan ole 1/7 härmäläisestä. Tavallinen härmälainen saattaa tienata sen 1/7 kyseisen virolaisen tuloista. :)

        Todellisuudessa Virossa on melkoinen osa kansasta, joka ajelee vain trollikoilla. Ja jos autoilevat, niin auto on vanha Suomesta uitettu Tsikuli (Lada)..

        Jos olisit edes käynyt Tallinnassa, tietäisit ettei heidän autokantansa ole sen huonompi kuin Suomessa.


      • .....
        satunnainen tarkkailija kirjoitti:

        Eestiin viedyt autot on TARKOITETTU EESTIN MARKKINOILLE. Siis kansalle joka tienaa 1/7 härmäläisestä. ARVATKAA IHAN ITSE viedäänkö sinne ne paremmat vai ne halvemmat.

        Tallinnassa konttorirotat tienaa nykyään käytännössä saman minkä suomessa. It-puolen osaavat saavat sitä 3000-4000 euroa ja suomessakaan tarvitse enempää maksaa. Virossa on aika moinen työvoimapula itseasiassa, sillä liian moni nuori on lähdössä/lähtenyt ulkomaille duuniin. --->palkat ovat nousseet varsinkin tallinnan alueella reilusti.


      • höynäytetty
        Urvelo kirjoitti:

        "Hae suoraan saksasta ensimmäiseltä omistajalta tai kunnon liikkeestä. Vähemmän välikäsiä, vähemmän ruuvaajia, vähemmän katteen ottajia"

        Jos uskot tuohon niin olet kyllä aika tyhmä. saksalaiset autot ovat juuri niitä joita on ruuvattu ja kolaroitu olipa niissä huoltokirja tai yksi omistaja tai ihan mitä muuta auton "hyvyyttä" osoittavaa.
        virolaisille uudet autot ovat halvempia verottomuuden takia ja esim. suomessa työskentelevä virolainen elelee herroiksi suomessa ansaitsemallaan palkalla sen näkee viron autokannastakin, he ovat menneet suomen ohi vuosia sitten. Ostovoima virossa autojen suhteen kasvanu vuosi vuodelta.

        Minähän sanoin että VÄHEMMÄN välikäsiä, VÄHEMMÄN ruuvaajia, VÄHEMMÄN katteen ottajia. Opetellaan lukemaan.

        Minä sentään olen hakenut Saksasta autoja, mutta sinun kokemuksesi asiassa perustunee esson baariin ja Suomi24-huumoripalstoihin.

        Autoja ei todellakaan osteta mittarilukeman, vaan todellisen kunnon perusteella. Ensimmäinen asia mitä käytetylle autolle tehdään, on silmämääräinen, huolellinen tarkistus siitä, onko sitä kolaroitu tai maalattu.

        Sen nimittäin näkee yllättävän helposti. Sitten kun on samaa mallia ajanut aikaisemmin jo useita yksilöitä, niin jo silmäily, tai viimeistään perstuntuma kertovat pitääkö mittarilukema edes sinnepäin paikkansa.

        Ja kun tuntee mallin historian ja vikapaikat kuin omat taskunsa, osaa tsekata ne muutamassa minuutissa. Ja kun löytyy itseltä piuhat ja läppäristä softa, voi hetkessä lukea vikakoodit, tsekata anturit ja verrata eri modulien ilmoittamia ajomääriä hintaan 0 euroa.

        Oliko muuta?


      • höynäytetty
        höynäytetty kirjoitti:

        Minähän sanoin että VÄHEMMÄN välikäsiä, VÄHEMMÄN ruuvaajia, VÄHEMMÄN katteen ottajia. Opetellaan lukemaan.

        Minä sentään olen hakenut Saksasta autoja, mutta sinun kokemuksesi asiassa perustunee esson baariin ja Suomi24-huumoripalstoihin.

        Autoja ei todellakaan osteta mittarilukeman, vaan todellisen kunnon perusteella. Ensimmäinen asia mitä käytetylle autolle tehdään, on silmämääräinen, huolellinen tarkistus siitä, onko sitä kolaroitu tai maalattu.

        Sen nimittäin näkee yllättävän helposti. Sitten kun on samaa mallia ajanut aikaisemmin jo useita yksilöitä, niin jo silmäily, tai viimeistään perstuntuma kertovat pitääkö mittarilukema edes sinnepäin paikkansa.

        Ja kun tuntee mallin historian ja vikapaikat kuin omat taskunsa, osaa tsekata ne muutamassa minuutissa. Ja kun löytyy itseltä piuhat ja läppäristä softa, voi hetkessä lukea vikakoodit, tsekata anturit ja verrata eri modulien ilmoittamia ajomääriä hintaan 0 euroa.

        Oliko muuta?

        Ai niin mä unohdin mainita, että mä oon matti meikäläinen ja mulla ei oo läppistä eikä tuota softaa jolla paljastan ruuvatut mittarit ja kolarin jäljltä ohitetut airbagit sun muut.

        kyllä minä osaan kattoa autot tarkkaan kun olen niiden kanssa puuhastellut aika lailla, mutta otinkin kantaa "höynäytettävän" kannalta. sinä varmaan tuot asiakkaalle suomeen kolaroimattoman auton jota ei ole ruuvattu.
        Varmaan just vuosimallin -96 Volvoja joilla on ajettu 100000 kilometriä. mistä sä tiiät mitä saksalaiset on kehittänyt sinunlaistesi "autotietäjien" varalle. kyllä niillä saattaa olla softia joilla saadaan auton tiedot näyttämään vaikka miltä.

        sinulla kun näkyy olevan kaikenlaiset laitteet ja valmiudet. eli ruuvaat mittareita ennen kun myyt tuomasi autot suomalaisille.


      • höynäytetty
        höynäytetty kirjoitti:

        Ai niin mä unohdin mainita, että mä oon matti meikäläinen ja mulla ei oo läppistä eikä tuota softaa jolla paljastan ruuvatut mittarit ja kolarin jäljltä ohitetut airbagit sun muut.

        kyllä minä osaan kattoa autot tarkkaan kun olen niiden kanssa puuhastellut aika lailla, mutta otinkin kantaa "höynäytettävän" kannalta. sinä varmaan tuot asiakkaalle suomeen kolaroimattoman auton jota ei ole ruuvattu.
        Varmaan just vuosimallin -96 Volvoja joilla on ajettu 100000 kilometriä. mistä sä tiiät mitä saksalaiset on kehittänyt sinunlaistesi "autotietäjien" varalle. kyllä niillä saattaa olla softia joilla saadaan auton tiedot näyttämään vaikka miltä.

        sinulla kun näkyy olevan kaikenlaiset laitteet ja valmiudet. eli ruuvaat mittareita ennen kun myyt tuomasi autot suomalaisille.

        Jatka nyt vaan sitä nimittelyä, kun olet näköjään sellainen fakiiri, että osaat netin välityksellä arvioida vaikka mitä.

        Se on juurikin niin, että ne todelliset ruuvaajat muuttavat lukemat jokaiseen moduliin, jotka tallentavat ajokilometrejä. Lisäksi on ratkaisuja, joissa jo uuteen autoon asennettaan potikka, sanotaan sitä nyt vaikka "puolittajaksi", joka ei anna signaalia näille moduleille kuin halutun määrän, eli kilometrejä ei kerry autoon todellista tahtia.

        Kuten sanoin, autoa ei edelleenkään osteta mittarilukeman perusteella, ei Saksassa eikä Suomessa. Auto ostetaan todellisen kunnon perusteella. Se on siis aivan haitari mitä siinä mittarissa lukee, kunhan kunto on se mitä halutaan.

        Eikä sitä autoa edellenkään kannata ostaa kovin monen välikäden kautta. Mitä enemmän välikäsiä, sitä enemmän huijausmahdollisuuksia. Saksassa on joka päivä myynnissä useampi miljoona autoa, ei niitä kaikkia tarvitse ruuvata, jotta ne menisivät kaupaksi.

        Ja minä en mittareita ruuvaa, kun ei ole sellaista tarvetta vielä tullut.


      • pallisti
        höynäytetty kirjoitti:

        Jatka nyt vaan sitä nimittelyä, kun olet näköjään sellainen fakiiri, että osaat netin välityksellä arvioida vaikka mitä.

        Se on juurikin niin, että ne todelliset ruuvaajat muuttavat lukemat jokaiseen moduliin, jotka tallentavat ajokilometrejä. Lisäksi on ratkaisuja, joissa jo uuteen autoon asennettaan potikka, sanotaan sitä nyt vaikka "puolittajaksi", joka ei anna signaalia näille moduleille kuin halutun määrän, eli kilometrejä ei kerry autoon todellista tahtia.

        Kuten sanoin, autoa ei edelleenkään osteta mittarilukeman perusteella, ei Saksassa eikä Suomessa. Auto ostetaan todellisen kunnon perusteella. Se on siis aivan haitari mitä siinä mittarissa lukee, kunhan kunto on se mitä halutaan.

        Eikä sitä autoa edellenkään kannata ostaa kovin monen välikäden kautta. Mitä enemmän välikäsiä, sitä enemmän huijausmahdollisuuksia. Saksassa on joka päivä myynnissä useampi miljoona autoa, ei niitä kaikkia tarvitse ruuvata, jotta ne menisivät kaupaksi.

        Ja minä en mittareita ruuvaa, kun ei ole sellaista tarvetta vielä tullut.

        toisit mulle auton saksasta? ;)


      • Suomessakin osataan
        Urvelo kirjoitti:

        "Hae suoraan saksasta ensimmäiseltä omistajalta tai kunnon liikkeestä. Vähemmän välikäsiä, vähemmän ruuvaajia, vähemmän katteen ottajia"

        Jos uskot tuohon niin olet kyllä aika tyhmä. saksalaiset autot ovat juuri niitä joita on ruuvattu ja kolaroitu olipa niissä huoltokirja tai yksi omistaja tai ihan mitä muuta auton "hyvyyttä" osoittavaa.
        virolaisille uudet autot ovat halvempia verottomuuden takia ja esim. suomessa työskentelevä virolainen elelee herroiksi suomessa ansaitsemallaan palkalla sen näkee viron autokannastakin, he ovat menneet suomen ohi vuosia sitten. Ostovoima virossa autojen suhteen kasvanu vuosi vuodelta.

        ruuvata mittareita!


    • t.h.

      Lopputulos. Tällä palstalla on helvetisti autokaupan asiantuntijoita, vaikka oma autokauppa-osaaminen rajoittuu todennäköisesti joka lauantaiseen renkaanpotkimiseen ja hattujen keräämiseen paikallisessa Vehossa.

      Ulkomaanreissutkin on sellaisia, että viimeksi on käyty ulkomailla Ruotsissa vanhempien kanssa 1970-luvulla, katsomassa vahdinvaihtoa Kalle Kustaan linnan edustalla.

      Näillä eväillä ollaan sitten kansainvälisiä auto-asiantuntijoita vailla vertaa. Voihan perse.

      • höynäytetty

        Ne Viron autot kannattaa edelleen unohtaa, mutta muuten olet ihan oikeassa.

        Yli viisikymppisten miesten puheet perustuvat lähes yksinomaan esson baarissa kuultuihin juttuihin. Yli kuusikymppisissä tällaisten mutu-tietäjien osuus on varmaan jo 95%.


      • niinpä niin
        höynäytetty kirjoitti:

        Ne Viron autot kannattaa edelleen unohtaa, mutta muuten olet ihan oikeassa.

        Yli viisikymppisten miesten puheet perustuvat lähes yksinomaan esson baarissa kuultuihin juttuihin. Yli kuusikymppisissä tällaisten mutu-tietäjien osuus on varmaan jo 95%.

        Teilläpä kaikilla tuntuu täällä 24:lla olevan kusta päässä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

      Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

      Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

      vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

      Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

      Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      974
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

      Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. Ei mitään menetettävää

      Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    8. En sano tätä pahalla

      Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    9. Pieni nainen, paras nainen

      Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      888
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

      Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe