ahneet töissäolijat

jakakaa palkkaa

Te ahneet töissäolijat, alkakaa jakaa palkkaa ja töitä muillekin !!

Suomessa ahneet vie päältä työt ja tulot.
SAA LIIKAA PALKKAA !!!!
Sitten ihmetellään, kun osalle ei riitä töitä !!!!

Puolueet tukee tätä kastijärjestelmää. SAK ja unionit on mafia !!!!

60

2142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi hyvin

Paksu-ukko-terroria.

ne syötetyt ukot ja akat eduskunnassa on liian tönkköjä jo tajuamaan todellsiuutta.
      Liika viina ja ruoka vie järjen.
      Sama pätee sak ja puolueisiin ja presidenttiin...
      Tulos on näkyvissä.
      Syöttiläät vie kaiken......

• logiikka

Ettäkö ihan viellä kaiken sen pummien (lue:työttömät,jotka eivät edes halua ottaa vastaan työtä) elättämisen jälkeen pitäis viellä jakaa siitä omasta selkänahasta raadettua ansiota ja työpaikkoja.Anteeksi vaan, mutta kukahan tässä on ahne,liika on sentään liikaa."Ahneet vie päältä työt ja tulot",sanot sinä.Ei taida kyllä ahneus kuulua työhöotto-kriteereihin,kyllä ne työntekijät muilla perusteilla valitaan.

• älä ahnehdi kaikkea!

Juuri sinä -- ahne paska!!!

--anna osa töistäsi jollekin "pummille".
        saat lisää vapaa-aikaa.

---älä ahnehdi kaikkea työtö ja palkkaa...

JAKAMISESTA ON KYSYMYS

--ei toisten kyykkyttämisestä!!

• harvinaisen yksinkertainen
        älä ahnehdi kaikkea! kirjoitti:

saat lisää vapaa-aikaa.

JAKAMISESTA ON KYSYMYS

En ole kyllä sanallakaan valittanut liiasta työmäärästä,saati liian hyvästä palkasta.Kenelleköhän oli tuokin tarkoitettu?Kuukausipalkka on minulla 887 euroa,mistä tietenkin menee verot (sinulle?) ja vuokra.Kuka olikaan se ahne paska.Ehkä se olet juuri sinä,joka tällaisista naurettavista muiden tienaamista palkoistakin kehtaat vaatia osuuttasi !

• tiedät

saat lisää vapaa-aikaa.

JAKAMISESTA ON KYSYMYS

että se työnanto ei aivan niin yksinkertaista ole,kuin sinun logiikallasi päätellään.Jos saat palkkaa esim.1000 euroa,niin se tarkoittaa työnantajallesi (olipa hän sitten yksityinen,kunnallinen tai mikä muu tahansa työnantaja)1800 euron kuluja joka kuukausi.Työnantajalle kuuluvat kaikki lakisääteiset maksut sinun palkkaamisestasi.Eli siis minkä tahansa työnantajan pitäisi sinut palkatessaan olla 100% varma,että myynti nousee yhtäkkiä 1800 eurolla kuukaudessa,jotta päästäisiin edes - -nolla tilanteeseen työnantajan kannalta.

• lukea

saat lisää vapaa-aikaa.

JAKAMISESTA ON KYSYMYS

tuota viestiä kovin tarkkaan.Siinä oli kylläkin "pummi" määritelty henkilöksi,joka ei edes halua ottaa työtä vastaan.Eli vastaus vaatimukseesi on:En varmasti ota "pummia" töihin !Jos ymmärsit ollenkaan viestin,niin se tarkoitettu pummihan ei niitä töitä huoli kuitenkaan.

• jyvää

Tuossa on osa tottakin. Nimittäin ne ketkä ovat töissä vievät työpaikkoja tekemällä ylitöitä joissain paikoissa todella paljonkin ympäri vuoden. Jo pelkästään sillä, että ylitöitä rajoitettaisiin rankalla kädellä lain sanelemana saataisiin tähän maahan satoja uusia työpaikkoja. Kun kerran nämä vakituiset eivät siihen suostu he joko pelkäävät oman ahterinsa puolesta tai ovat ahneita ja itsekkäitä...

• sitten millään

Eivät ylitöitä tekevät niitä työpaikkoja vie.Aivan heistä riippumattomista syistä on firmoilla ja valtiolla mitä ihmeellisimpiäg käytäntöjä.Pitäisikö sitten työntekijän kieltäytyä ylitöistä ja ottaa kenkää?

• työssäkäyvä
        sitten millään kirjoitti:

Eivät ylitöitä tekevät niitä työpaikkoja vie.Aivan heistä riippumattomista syistä on firmoilla ja valtiolla mitä ihmeellisimpiäg käytäntöjä.Pitäisikö sitten työntekijän kieltäytyä ylitöistä ja ottaa kenkää?

alennus ja vuorotteluvapaa toisi työttömillekin töitä. Kyllä jokainen työssäkäyvä tuntuu olevan aika ahne tuon palkan suhteen. siitä vaan vuorotteluvapaalle kaikki jotka karehtii työttömiä. näin voitte antaa heille mahdollisuuden työllistyä edes vuodeksi

• on väärä
        työssäkäyvä kirjoitti:

alennus ja vuorotteluvapaa toisi työttömillekin töitä. Kyllä jokainen työssäkäyvä tuntuu olevan aika ahne tuon palkan suhteen. siitä vaan vuorotteluvapaalle kaikki jotka karehtii työttömiä. näin voitte antaa heille mahdollisuuden työllistyä edes vuodeksi

sana.Ei ole ollenkaan kyse mistään ahneudesta,vaan pärjäämisestä.Tonnin kuukausipalkasta kun on verot ja vuokra pois niin käteen jäävä osuus kuukaudessa 200£.Siitä viellä muut kulut,ruoka, mahd.lääkärikäynnit ym.Ja tätä KEHTAATTE täällä kutsua ahneudeksi.Hävetkää!

• ahneus
        työssäkäyvä kirjoitti:

sana.Ei ole ollenkaan kyse mistään ahneudesta,vaan pärjäämisestä.Tonnin kuukausipalkasta kun on verot ja vuokra pois niin käteen jäävä osuus kuukaudessa 200£.Siitä viellä muut kulut,ruoka, mahd.lääkärikäynnit ym.Ja tätä KEHTAATTE täällä kutsua ahneudeksi.Hävetkää!

• väärässä
        työssäkäyvä kirjoitti:

olet ! Muista kuitenkin,että suurin osa työntekijöistä on niitä pienipalkkaisia,joilla on itselläänkin vaikeuksia selvitä tuloillaan.Siitä kun sitten lähtee esim. ehdottamallesi vuorotteluvapaalle,niin on sossun luukulla.Entäs palkanalennus?Jos esim.tuosta edellisen kirjoittajan mainitsemasta tonnista vähennetään palkkaa,niin taas on tilanne sama,sossun luukku.Ainoa ero pienipalkkaisten ja työttömien välillä on se,että nämä pienipalkkaiset haluavat kantaa kortensa kekoon mieluummin kuin elää yhteiskunnan elätteinä.

• meidät
        väärässä kirjoitti:

olet ! Muista kuitenkin,että suurin osa työntekijöistä on niitä pienipalkkaisia,joilla on itselläänkin vaikeuksia selvitä tuloillaan.Siitä kun sitten lähtee esim. ehdottamallesi vuorotteluvapaalle,niin on sossun luukulla.Entäs palkanalennus?Jos esim.tuosta edellisen kirjoittajan mainitsemasta tonnista vähennetään palkkaa,niin taas on tilanne sama,sossun luukku.Ainoa ero pienipalkkaisten ja työttömien välillä on se,että nämä pienipalkkaiset haluavat kantaa kortensa kekoon mieluummin kuin elää yhteiskunnan elätteinä.

Mikä ero on meidän ilman korvausta elävien ja pienipalkkaisten välillä? Taas pahoitit mieleni, tuliko hyvä olo? Vihaan työttömyyttä, itseäni, elämää ja kaikkea ja vain siksi, ettei minulla ole työtä. Haluan sitä rahaa työnteolla, en millään muulla! Olen mieheni elätti ja mietin joka päivä, miten lavastaisi onnettomuuden, koska vihaan tätä. Äläkä tule sanomaan, että käyttäisit tuon energian työnhakuun. Olen käyttänyt siihen sen energian mikä riittää. Minä kerään pulloja ja marjoja, en osta itselleni yhtään mitään, vain syön ja käyn suihkussa ja siinä kaikki.

• mielessäkin
        meidät kirjoitti:

Mikä ero on meidän ilman korvausta elävien ja pienipalkkaisten välillä? Taas pahoitit mieleni, tuliko hyvä olo? Vihaan työttömyyttä, itseäni, elämää ja kaikkea ja vain siksi, ettei minulla ole työtä. Haluan sitä rahaa työnteolla, en millään muulla! Olen mieheni elätti ja mietin joka päivä, miten lavastaisi onnettomuuden, koska vihaan tätä. Äläkä tule sanomaan, että käyttäisit tuon energian työnhakuun. Olen käyttänyt siihen sen energian mikä riittää. Minä kerään pulloja ja marjoja, en osta itselleni yhtään mitään, vain syön ja käyn suihkussa ja siinä kaikki.

olet täysin samassa asemassa kuin minä,työssäkäyvä.En edes muista milloin viimeksi kävin ostamassa jonkun uuden vaatteen ja lääkärissä viimeksi varmaan 6 v.sitten,kun ei ole varaa maksaa sitä terveyskeskusmaksua. Nuo kirjoitetut viestit ei varmaankaan olleet sulle vaan tuolle provolle.

• samassa asemassa
        mielessäkin kirjoitti:

olet täysin samassa asemassa kuin minä,työssäkäyvä.En edes muista milloin viimeksi kävin ostamassa jonkun uuden vaatteen ja lääkärissä viimeksi varmaan 6 v.sitten,kun ei ole varaa maksaa sitä terveyskeskusmaksua. Nuo kirjoitetut viestit ei varmaankaan olleet sulle vaan tuolle provolle.

Minä kun en saa edes sitä pientä palkkaa. En saanut edes siivoushommaa 2*viikossa, syy: oli hakemuksia vetämässä koulutusta vastaavaan paikkaan!

• työssäkäyvä
        työssäkäyvä kirjoitti:

en tarkoittanut näitä matalapalkkaisia. kaikki joilla on yli 2000€ kk-palkka ovat mielestäni suurituloisia ja voisivat pitää sitä vuorltteluvapaata

• jamassa
        meidät kirjoitti:

Itsekin täysin puolisoni elätti.Hävettää mainitakaan siitä kenellekään.Mutta muista!Yhdestä asiasta voit olla ylpeä,et ainakaan käytä muiden pienipalkkaisten verorahoja.Itse olen tämän aina näin yrittänyt ajatella kun oikein ahdistaa.
        Sitten viellä,kuljen myös "ryysyissä",että joskus oikein hävettää,mutta olen keksinyt otollisen ja ihanan maaperän hyödyllisyyden tunteen tyydyttämiseen,nimittäin vanhukset.He ovat AINA kiitollisia yllättävästä avun tarjoamisesta tai ystävällisyydestä.Tsemiä sulle ja koita keksiä jokin oma "juttusi".

• työ ja tulo omaan laariin

Ahneet siat on vienyt kaiken työn ja tulon.

--Ei ole halua jakaa töitä ja tuloa--.

Päinvastoin - kehutaan kiireellä ja uupumuksella !!!

Ahneus tappaa !!!
      ONNEKSI ahneen palkka on...

• on kyllä

työläisten palkoista moneen kertaan jaettu ja jatkuvasti,sinullekin.Niin,että etsi toinen syntipukki ahne yleistäjä!(ja tuo viimeinen vaan sen takia,että yhtä vähän kuin minä tunnen sinua,niin yhtä vähän sinä tunnet syyttämiäsi työntekijöitä,joita haukut ahneiksi)

• ahne sosialisti
        on kyllä kirjoitti:

työläisten palkoista moneen kertaan jaettu ja jatkuvasti,sinullekin.Niin,että etsi toinen syntipukki ahne yleistäjä!(ja tuo viimeinen vaan sen takia,että yhtä vähän kuin minä tunnen sinua,niin yhtä vähän sinä tunnet syyttämiäsi työntekijöitä,joita haukut ahneiksi)

Ei ole ahne sak ja ahne sosialisti sen parempia kuin kapitalistit.

Molemmat ja kaikki ahnehtii, minkä irti saa.
        ----Ei ole halua jakaa.

Kirkko on samassa juonessa...
        AHNEUS KUKOISTAA

Jakamalla olisi vapaa-aikaa ja töitä kaikille...

• vie työt yksille
        ahne sosialisti kirjoitti:

Ei ole ahne sak ja ahne sosialisti sen parempia kuin kapitalistit.

Molemmat ja kaikki ahnehtii, minkä irti saa.
        ----Ei ole halua jakaa.

Kirkko on samassa juonessa...
        AHNEUS KUKOISTAA

Jakamalla olisi vapaa-aikaa ja töitä kaikille...

Tosi on !!

Noin se menee. Kun ahnehditaan työ ja palkat yksille, niin ei riitä työtä ja palkkaa kaikille.

----------- siinä on myös se henkinen alistaminen ja tärkeyden tuntu tarjolla,
        ----------kun kuuluu alistajiin.. on tärkeä, sikmaista hommaa.
        ------ja moni ei huomaa olevansa etuoikeutettu sika....

• olen huomannut

että nääntyvät lopulla työhön kun tulevat vanhaksi . Onhan se huomattu kun paiskii töitä koko iän niska limassa sitten tyttäresi nai joku työttömän ja juhlii rahoilla ,on monta esimerkkiä tiedossa.! niin on pieni ihmisen elämänympyrä!.kun multaa päälle pannaan niin joku rahoistasi juhlii.

• heinh-5r

verisuonitaudit ja sydänviat tappaa nää ahneet ylilihavat kansanedustajat ym ahoset,sitten voi löytyä töitä muillekin

• mut ei liitot siihen puutu

esim sähkömiehet tekee 14 tunnin päiviä ja ovat onnessaan ,samoiten raksamiehet ja osan palkasta työnantaja maksaa pimeenä esim kilometreinä tai työkaluina ,on se kummaa että rakennus ja sähköfirmoja ei saada kuriin ,ei minkäänlaista kontrollia ja herrojen loma-asuntojen sähkötyöt tehdään pimeenä ylitöinä näin se vaan on!

• Pace

P..le, oon koittanu kohta puol vuotta päästä vuorotteluvapaalle, mut eipä löydy sijaista. KUKAAN työkkärissä tarjolla olevista EI RUPEE tekemään kahta viikkoa duunia ja oleen kaks viikkoa vapaalla tai vaihtoehtosesti niin, että olis puoli vuotta duunissa ja toisen puoli vuotta meikä. EI KUULEMMA RIITÄ PALKKA, kun pitäs saada kokoaikainen duuni! Kohta en viitsi koko vapaalle edes lähteä.

• kokemuksia myös

Meidän työpaikalla luvattiin minulle se vuorotteluvapaa,kunhan vaan saan henkilön tilalleni.Nyt 8 kk hakusessa ja ketään en ole siihen saanut.Eipä lähtenyt kukaan minun palkalla minun paikalleni.

• vuorotteluvapaa

Onko kyse siitä, ettei kukaan rupea vai siitä, ettei kyseisessä ammatissa löydy pitkäaikaistyötöntä? Mutta 2 viikkoa töissä/2 viikkoa vapaalla ei ole vuorotteluvapaa, vaan osa-aikalisä. Työkkärissä on työnhakijana ihmisiä, jotka eivät saa korvausta ollenkaan. Itselleni esimerkiksi sopisi osa-aikalisänkin sijaisuus erinomaisesti. Täällä on jäänyt täyttämättä vain joku hammaslääkärin tms. sijaisuus, alalla missä työttömyyttä ei ole muutenkaan. Muilla aloilla ei ongelmia, koska osa-aikalisällä saa soviteltua tarvittaessa. Vuorotteluvapaan sijaiselle taas maksetaan TES:in mukainen palkka. Joten mikä on oikeastaan oikea ongelma? Mielestäni kirjoitus on provo, kun ei edes tiedetä mille vapaalle ollaan lähtemässä. Sellainen puoli vuotta/puoli vuotta systeemiä ei tietääkseni järjestelmä edes tunne. joten HAH!

• uskottavampi
        kokemuksia myös kirjoitti:

Meidän työpaikalla luvattiin minulle se vuorotteluvapaa,kunhan vaan saan henkilön tilalleni.Nyt 8 kk hakusessa ja ketään en ole siihen saanut.Eipä lähtenyt kukaan minun palkalla minun paikalleni.

Sinä tässä olet uskottavampi, mutta en usko ettei kukaan lähtenyt palkallasi. Joko niin, että olet alalla missä työttömyyttä ei ole, tai teille ei kelpaa pitkäaikaistyötön. Vuorotteluvapaalle voi ottaa myös vastavalmistuneen, ihan varmasti muuten lähtee mieluummin kuin jää työttömäksi työmarkkinatuella.

• tämän
        uskottavampi kirjoitti:

Sinä tässä olet uskottavampi, mutta en usko ettei kukaan lähtenyt palkallasi. Joko niin, että olet alalla missä työttömyyttä ei ole, tai teille ei kelpaa pitkäaikaistyötön. Vuorotteluvapaalle voi ottaa myös vastavalmistuneen, ihan varmasti muuten lähtee mieluummin kuin jää työttömäksi työmarkkinatuella.

henkilökohtaisena loukkauksena.Täällä saa meitä poloisia paska-sika työntekijöitä kohdella aivan miten vain, mutta kun joku tuossa kirjoitti vuorotteluvapaistaan,niin heti ollaan syyttämässä valheelliseksi.Katsokaas ihan sinne peiliin,jospa se malka kerrankin löytyisi omasta silmästä tuon käytöksen suhteen.
        Minun vuorottelutyöpaikka on sosiaalialalla,eipä sillä,että se sinulle mitenkään kuuluu.Risoo myös tämä,että itse olen tehnyt kaiken,mitä kohtuudella voi työntekijältä vaatia muiden työllistämiseksi ja "auttamiseksi".Mitään muuta en ole saanut,kuin työttömiltä paskaa niskaan.

• ala kuuluu
        tämän kirjoitti:

henkilökohtaisena loukkauksena.Täällä saa meitä poloisia paska-sika työntekijöitä kohdella aivan miten vain, mutta kun joku tuossa kirjoitti vuorotteluvapaistaan,niin heti ollaan syyttämässä valheelliseksi.Katsokaas ihan sinne peiliin,jospa se malka kerrankin löytyisi omasta silmästä tuon käytöksen suhteen.
        Minun vuorottelutyöpaikka on sosiaalialalla,eipä sillä,että se sinulle mitenkään kuuluu.Risoo myös tämä,että itse olen tehnyt kaiken,mitä kohtuudella voi työntekijältä vaatia muiden työllistämiseksi ja "auttamiseksi".Mitään muuta en ole saanut,kuin työttömiltä paskaa niskaan.

Kaikilla aloilla ei ole ehdot täyttävää pitkäaikaistyötöntä, ei se oikeuta haukkumaan työttömiä työhaluttomiksi. Miksette ole etsineet vastavalmistunutta?

• alemmasta
        ala kuuluu kirjoitti:

Kaikilla aloilla ei ole ehdot täyttävää pitkäaikaistyötöntä, ei se oikeuta haukkumaan työttömiä työhaluttomiksi. Miksette ole etsineet vastavalmistunutta?

Tuo alempi ei edes tiennyt mille vapaalle on jäämässä. Puhuu vuorotteluvapaasta, mutta kirjoitus paljastaa, että kyse on osa-aikalisästä. Eikä sellaista mahdollisuutta, että olisi puoli vuotta ja toinen puoli vuotta, ole.

• yhden jutun
        tämän kirjoitti:

Halusin tietää alan, koska minä en voi työllistyä sinun sijaiseksesi, koska ei ole sosiaalialan koulutusta. Eikös hoitoalalla ole juuri määräaikaisista pula? Ei kai silloin niitä sijaisiakaan helposti löydy. Mutta minun kannattaa ottaa vastaan IHAN MITÄ TAHANSA työtä, koska saamani korvaukset ovat tasan 0 euroa. Enkä ole ainoa.

• vain
        ala kuuluu kirjoitti:

Minä en ole haukkunut täällä KETÄÄN.

• kauhea
        alemmasta kirjoitti:

Tuo alempi ei edes tiennyt mille vapaalle on jäämässä. Puhuu vuorotteluvapaasta, mutta kirjoitus paljastaa, että kyse on osa-aikalisästä. Eikä sellaista mahdollisuutta, että olisi puoli vuotta ja toinen puoli vuotta, ole.

virhe ! Että oikein käytti sanaa vuorotteluvapaa
        väärässä yhteydessä!!! Herra siunaa!
        Tässä on työttömien ja työssäolevien ero:Teillä on aikaa opiskella kapulakieltä ja terminologiaa.Saatteko siitä oikein arvosanankin,kun se tuntuu olevan noin sydämemasia?

• oikeuttaa
        ala kuuluu kirjoitti:

sinut muita haukkumaan?

• koska ero on iso
        kauhea kirjoitti:

virhe ! Että oikein käytti sanaa vuorotteluvapaa
        väärässä yhteydessä!!! Herra siunaa!
        Tässä on työttömien ja työssäolevien ero:Teillä on aikaa opiskella kapulakieltä ja terminologiaa.Saatteko siitä oikein arvosanankin,kun se tuntuu olevan noin sydämemasia?

Se on tärkeä sana, koska ero on iso. Osa-aikalisän sijaiseksi saa ottaa 5 kuukautta työttömänä olleen, vuorotteluvapaan sijaiseksi pitää olla pitkäaikaistyötön tai vastavalmistunut ensisijaisesti, jos ei löydy, muutkin käyvät. Pitää siis tietää, mitä hakee. Jos sanoo työkkäriin väärän sanan, niin ongelma voi ollakin siinä.

• tämä selvä
        koska ero on iso kirjoitti:

Se on tärkeä sana, koska ero on iso. Osa-aikalisän sijaiseksi saa ottaa 5 kuukautta työttömänä olleen, vuorotteluvapaan sijaiseksi pitää olla pitkäaikaistyötön tai vastavalmistunut ensisijaisesti, jos ei löydy, muutkin käyvät. Pitää siis tietää, mitä hakee. Jos sanoo työkkäriin väärän sanan, niin ongelma voi ollakin siinä.

Tietysti se on tärkeää tietää mitä hakee.Tuossa vain tarkoitin,että tuntuu,että täällä palstalla on niin negatiivinen mieliala,että itse asia jää lukematta/tajuamatta,kun halutaan takertua vain virheisiin haluamatta edes ymmärtää mitä kukin kirjoittaja yrittää sanoa.

• moraalin-
        uskottavampi kirjoitti:

vartija olet jo menettänyt uskottavuutesi.

• sitten
        vuorotteluvapaa kirjoitti:

Onko kyse siitä, ettei kukaan rupea vai siitä, ettei kyseisessä ammatissa löydy pitkäaikaistyötöntä? Mutta 2 viikkoa töissä/2 viikkoa vapaalla ei ole vuorotteluvapaa, vaan osa-aikalisä. Työkkärissä on työnhakijana ihmisiä, jotka eivät saa korvausta ollenkaan. Itselleni esimerkiksi sopisi osa-aikalisänkin sijaisuus erinomaisesti. Täällä on jäänyt täyttämättä vain joku hammaslääkärin tms. sijaisuus, alalla missä työttömyyttä ei ole muutenkaan. Muilla aloilla ei ongelmia, koska osa-aikalisällä saa soviteltua tarvittaessa. Vuorotteluvapaan sijaiselle taas maksetaan TES:in mukainen palkka. Joten mikä on oikeastaan oikea ongelma? Mielestäni kirjoitus on provo, kun ei edes tiedetä mille vapaalle ollaan lähtemässä. Sellainen puoli vuotta/puoli vuotta systeemiä ei tietääkseni järjestelmä edes tunne. joten HAH!

jos järjestelmä ei sellaista tunne.Kaikki on kyllä mahdollisuus järjestää ilman noita termejäkin.Älkää olko niin kaavoihin kangistuneita,eihän tässä nyt yhdestä sanasta ole loppujen lopuksi kysymys.Tutulla oli juuri työssä pitkäaikaistyötön jollain ihmeellisellä erityisjärjestelyllä,ei siinäkään kukaan niitä termejä tuntenut.Kyllä työvoimatoimistossa joustetaan,jos ajatus työllistymisestä/työllistämisestä on hyvä.

• ketkä ne tässä maassa ahneita ovat? työnantajat. pitäs niska hiessä raataa ja sit tyytyä vain ´sellaiseen palkkaan jolla ei edes tule toimeen. saatika sitte lähtee joskus viihteelle vapaa aikana jos sellasta sattuu olemaan.. helppohan se on siel haukkuu duunareita ahneiksi kun itse tienaa tuhansia euroja kuukaudessa..

• höpö

keskiverto yrittäjä ei kyllä tonnien palkkoja nostele,pienet yrittäjät eivät monesti nosta itselleen palkkaa ollenkaan.Ja muistuttaisin viellä,että jos sulle maksetaan jotain (sun mielestä naurettavaa palkkaa,)niin muista myös se,että yrittäjälle se maksaa tuplasti sen palkan verran pitää työntekijää töissä.

• Palkkaa...
        höpö kirjoitti:

keskiverto yrittäjä ei kyllä tonnien palkkoja nostele,pienet yrittäjät eivät monesti nosta itselleen palkkaa ollenkaan.Ja muistuttaisin viellä,että jos sulle maksetaan jotain (sun mielestä naurettavaa palkkaa,)niin muista myös se,että yrittäjälle se maksaa tuplasti sen palkan verran pitää työntekijää töissä.

Mutta pääomaverotettavaa tuloa nostaa kuitenkin???

• höpö
        Palkkaa... kirjoitti:

Mutta pääomaverotettavaa tuloa nostaa kuitenkin???

Ollaanpas täällä heti aamusta pahantahtoisia :)
        Ei,minulla henkilökohtaisesti ei ole todella mitään tuloja.Vain yksi työntekijä,jolle maksetaan normaalisti palkka ja minä siis ihan aikuisten oikeasti palkatta.Ei niin mitään tuloja.
        Olen ajatellut,jahka tilanne muuttuu sitä palkkaa kyllä itselleni ruveta nostamaan,kaikki rahani menivät aikoinaan sen firman pystyttämiseen,olen toistaiseksi aivan täysin puolisoni elätti.

• työnantaja
        höpö kirjoitti:

Yrittäjä, jolla ei ole alaisia, ei ole työnantaja. Yksinkertaista, eikö totta? Kyllä näillä palstoilla työnantajilla yleensä tarkoitetaan ihan muita kuin pienyrityksiä, lähinnä suuria osakeyhtiöitä, valtion laitoksia yms. vaikka tiettyhän pientyönantajiakin on. Mutta on virheellistä ilmoittautua työnantajaksi, jos ei palkollisia ole.

• tuo työnantaja
        työnantaja kirjoitti:

Yrittäjä, jolla ei ole alaisia, ei ole työnantaja. Yksinkertaista, eikö totta? Kyllä näillä palstoilla työnantajilla yleensä tarkoitetaan ihan muita kuin pienyrityksiä, lähinnä suuria osakeyhtiöitä, valtion laitoksia yms. vaikka tiettyhän pientyönantajiakin on. Mutta on virheellistä ilmoittautua työnantajaksi, jos ei palkollisia ole.

Jos on työntekijä hänellä,niinkuin äskeisessä mainitaan niin kyllä hän silloin työnantaja on.

• höpsis
        työnantaja kirjoitti:

Onneksi sinä et sitä määrää mitä täällä palstoilla noin yleisesti tarkoitetaan yrittäjällä.Minä tarkoitin juuri noin miten kirjoitin.En ole mielestäni mitenkään ilmoittautunut työnantajaksi tässä,vaikka sitä toki olenkin.Yksinkertaista,eikö totta?

• oikein koskaan
        höpsis kirjoitti:

Onneksi sinä et sitä määrää mitä täällä palstoilla noin yleisesti tarkoitetaan yrittäjällä.Minä tarkoitin juuri noin miten kirjoitin.En ole mielestäni mitenkään ilmoittautunut työnantajaksi tässä,vaikka sitä toki olenkin.Yksinkertaista,eikö totta?

Minä en ymmärrä yrittäjiä, jotka pitävät yllä kannattamatonta yritystä ja sitten valittavat kun ei ole tuloja. "Enpä nosta korvauksiakaan" on hauska vastaus, kun enpä nosta niitä itsekään. Silti en lähtisi kovin heppoisilla perusteilla yrittäjäksi. Entä jos se elättävä puoliso joutuu onnettomuuteen ja sairastuu vakavasti tai kuolee tai sitten vain lähtee lipettiin?

• höpöhöpö
        oikein koskaan kirjoitti:

Minä en ymmärrä yrittäjiä, jotka pitävät yllä kannattamatonta yritystä ja sitten valittavat kun ei ole tuloja. "Enpä nosta korvauksiakaan" on hauska vastaus, kun enpä nosta niitä itsekään. Silti en lähtisi kovin heppoisilla perusteilla yrittäjäksi. Entä jos se elättävä puoliso joutuu onnettomuuteen ja sairastuu vakavasti tai kuolee tai sitten vain lähtee lipettiin?

ei ole valittanut palkattomuudestaa!Ei nyt noin paljon pidä muita aliarvioida,että luulet minun jättäneen nuo mainitsemasi seikat huomiotta.Et ole tainnut lukea sisältöä,vaan haluat nyt takertua johonkin epäolennaiseen.Ei minun yritykseni ole kannattamaton,enhän silloin maksaisi työntekijälle palkkaa ja muita siitä johtuvia kuluja.Yrityksissä nyt sattumalta on niin,että täytyy ajatella pitkäjänteisemmin ja tehdä jatkuvia investointeja,jos aikoo pidempäänkin alalla olla.Etkö myöskään huomannut,että mainitsin nostavani itselleni palkkaa jossain vaiheessa.Miksi kommentoit,kun et edes vaivaudu lukemaan sisältöä? t.se höpöhöpö

• ymmärrän
        oikein koskaan kirjoitti:

Kyllä yrityksen laittaminen on järkevää,jos vain muistaa olla realistinen.Siinä ainakin työllistää itsensä eikä tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa.Eikä myöskään sitten tarvitse täyttää työvoimatoimiston vaatimia velvotteita,vaan tehdä juuri niin kuin itse parhaaksi katsoo.

• höpö kirjoitti:

mut eiköhän olla yhdessä tekemässä tästä maasta parempi paikka elää ja ilman että kukaan joutuu tekeen orjapalkalla..

olet varmasti sitä mieltä että kyllähän työstä täytyy saada kunnon palkka eikä vain känsät käteensä

• kansanedustajat

ovat niitä, joiden pitäis palkastaan ruveta tinkimään. Iso liksa ja huimat kulukorvaukset, ja päivittäin kolmasosa lusmuu jossain muualla kuin eduskunnassa.
      Poliitikot on hyvin asiansa hoitaneet: sai Tarjakin just lisää liksaa - verotonta tietysti.

• Kansanedustajien

Kun kansanedustajien palkkoja nostetaan, niin silloin ei puhutakaan pikkusummista... Eläkeläisille kehtasivat äänestää viiden euron korotuksen vuoden viiveellä, kun samoihin aikoihin itselle saatiin muistaakseni 25 prosentin palkankorotus. Sanoisin, että herjaa eläkeläisiä kohtaan.

• palkkani

kun et edes tee työtäni. Olen filosofian maisteri tietojenkäsittelytiede oli pääaineeni. Saan palkkaa yli neljätuhatta euroa kuukaudessa. Kysyn, että miksi minun pitäisi jakaa palkkani ja työni sinun kanssasi. Olen itse kouluttautunut hyvin ja sen jälkeen hakenut kaikki työpaikkani vapailta markkinoilta. Olen myös tunnollisesti tehnyt työni ja maksanut veroni. Mikä oikeus työttömällä on edes ehdottaa jakamista. Jokaisen pitää itse yrittää ja ottaa vastuu elämästään. Myös työttömän. Sosiaalituet on tarkoitettu väliaikaiseksi tueksi, mutta täällä ne katsotaan pysyviksi ja työttömyys ammatiksi. Nyt menkää jo vähän itseenne ja opetelkaa elämään.

• rahoja

Katsos kun toisten rahaa on niin mukava jakaa, varsinkin itselle. Mitenhän paljon omistaan nämä kateelliset on valmiita jakamaan muille? Vasemmiston ajattelutapa on muutenkin outo, nehän selvästi kyseenalaistaa yksilön omistusoikeuden oman työnsä tuloksiin, ainakin jos työn tulos on suurempi kuin oman työn.

• muut katsovat

Ei työtön katso työttömyyttä ammatiksi, vaan ei-työttömät. Työttömyydestä puhutaan kuin parantumattomasta taudista. Monelle tomppelille tuntuu olevan tosi vaikea tajuta, että työttömilläkin on ollut töitä. En minäkään aio jakaa palkkaani muiden kanssa, kun tästä vielä alan kunnolla tienata. En ota suomalaisia koulutettuja töihin, sillä heillä tuntuu olevan asennevamma omasta erinomaisuudestaan. Aina puhutaan, että duunareita pitää saada ulkomailta tekemään työt. Mutta niin se on ylempienkin toimihenkilöiden kanssa. Netissä luuhaavat päivät pitkät eivätkä saa mitään aikaan. Onneksi on intilaisia olemassa. Terveisin ohjelmointialan ex-työtön uusi yrittäjä.

• kaikki eivät vaan ole mitää maistereita eikä korkeesti koulutettuja.ja meinaakko nä että maailma ei tarvitsis meitä tavallisia duunareita? eikä niitä likaisen työntekijöitä?
        pitäähän se jonkun ne viemäritkin aukaista, ja kadut lakaista keväällä hiekoitus hiekasta. viedä roskat, rakentaa talot yms

ja sit toi että sosiaali edut tarkoitettu väliaikaiseksi tueksi, tarkoitatko nä että esim kun ihminen sairastuu pysyvästi niin hän ei saisi saada mitään tukea kuin vähän aikaa?

itse en ole työtön. mutta en korkeesti koulutettukkaan.. tienaan vain 1500kk.

• ahneus on tapa

Ahneus vie työt ja tulot vain osalle kansaa....

Tämä on jotenkin "normaali" tilanne.
      MIKSI? --MIKSI ON USKONNOT YMS hölynpöly!
      ---- ja riisto vaan jatkuu -- kirkot siunaa...
      voi saakeli !

Rikaat siunaa itsensä kiorkossa ja riistää arkena...

• Tsekkaaja

Ei työssä olevien tarvitsisi palkkojaan jakaa. Työn jakaminen riittäisi.

Tuottavuus on kasvanut lyhyessä ajassa yli kaksinkertaiseksi. Se tarkoittaa siis myös tuottavuuden seurauksen eli vaurauden kasvua.

Jos tästä kasvaneesta vauraudesta kahmii 80 prosenttia pääomapiirit, joutuvat työmarkkinoilla olijat tietysti tyytymään lähes entisiin ansioihinsa - siitä huolimatta, että rahaa on tullut "markkinoille" rutkasti lisää.

Lisääntynyt vauraus ei näy kuin pieneltä osin palkoissa - tästä pitää huolta suurtyöttömyys, johon vetoamalla voidaan vaatia palkkamalttia.

Kun paljon pienempi tuottavuuden nousu koettiin 1950-1960-luvuilla, työaikoja lyhennettiin kuusipäiväisestä työviikosta viisipäiväiseen. Tämä aiheutti lisääntyvän vapaa-ajan, työn määrien tasaisemman jaon ja mahdollisuuden jopa tulotason reippaaseen nousuun. Tuottavuuden kasvun vuoksi elintaso nykyisellä viisipäiväisellä on verrattomasti suurempi kuin 60-lukulaisella kuusipäiväisellä.

Yksinkertaista. Lyhennetään työaikoja, jaetaan tarvittava työ työmarkkinoilla olevien kesken tuottavuuden kasvun mukaiseksi. Verotus pienenee rutkasti, palkkoja joudutaan nostamaan - ja rahat tulevat siitä valtavasta kassasta, johon työtätekevienkin palkankorotusvara nyt menee (suurteollisuuden voitot kuusinkertaistuneet).

• nyt kun tässä on monen kanssa ollut välillä juttuu näistä ylitöistä.. kun osa sanoo ettei saa ylitöistä kuin pitää tunti tunnista vapaana

tess: ei tunne käsitystä kuin korvaukseton työ.
        ja tässä oli myös työaikalaissa jokin pykälä

elikkäs
        ylitöistä pitää aina maksaa 2ensimmäiseltä tunnilta 50% korotuksella ja seuraavat 100% lauantaina tehtävät työt aina 50% pyhätyö 100% ja arkipyhät 200%

tietenkin voi olla jos on kk palkka joku erisysteemi mutta periaatteena on että jokaisesta tehdystä työtunnista täytyy saada korvaus. ja ylityöt kyllä voi antaa vapaana mutta vain jos työntekijä itse haluaa ja se on kiistaton.

työajan lyhennys eli pekkasvapaat kuuluu kaikille jotka tekevät viikossa 5päivänä 40h duunia. myös määrä aikasessa työsuhteessa oleville..

• kun oli töitä

muisto menneestä ajasta

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7563
    2. 107
      5628
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5057
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4466
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3160
    6. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      50
      2855
    7. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2769
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2387
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2374
    10. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      1986
    Aihe