Sain yheltä kaverilta yhen diapam tapletin, kun kerroin hänelle, että mua hermostuttaa ja jännittää yks tilaisuus. Kertoi, että tää lääke rauhoittaa. Mutta kun niitä on vain yks. En voi kokeilla etukäteen sen vaikutusta. Pelkään, että jos otan sen napin niin möngerrän siellä tilaisuudessa tai sekoilen jotenkin. Miten diapam vaikuttaa ? En ole ennen napsinut kyseistä lääkettä, enkä mitää rauhoittavaa tms.. Uskallanko ottaa sen, että rauhoitun ?
Diapam
10
5309
Vastaukset
- fze
a) oletko varma, että kyseessä on ylipäätään juuri Diapam?
b) etkö voisi hankkia sinulle sopivat lääkkeet lääkäriltäsi?
Et kerro myöskään, minkä vahvuisen Diapamin ystäväsi kertoi olevan kyseessä. Vaste bentodiatsepiineille on tuollaisessa esiintymisjännityksessä aika lailla yksilöllinen, joten vaarana todella on suorituskyvyn laskeminen, mikäli annos on liian suuri. Tästä syystä bentsoja käytettäessä (esim. oksatsepaami, diatsepaami) annoksen varovainen titraaminen tällaisessa lievässä, joskin subjektiivisesti hankalassa vaivassa on olennaista.
Mikäli et kärsi esimerkiksi astmasta, olisi epäselektiivinen beetasalpaaja propranololi hyvä tukilääke esiintymisjännistykseen. Kyseessä siis alkujaan sydän- ja verenpainelääke, joka ei laske esiintymistilanteessa vireystasoa, vaan rahoittaa ainoastaan fyysisiä oireita.
Ilman reseptiä voit kokeilla myös apteekista Valrian- eli rohtovirmajuuritabletteja, joilla lievä rauhoittava vaikutus.
Itse teet päätöksen noiden kaverisi lääkkeiden suhteen, mutta en voi kehottaa Sinua käyttämään toiselle määrättyjä lääkkeitä.- yks...
Lääke on varmana Diapam. Otin sen itse painopakkauksesta. Sen vahvuutta en katsonut. Tabun voi näemmä myös puolittaa, mutta vaikuttaako se sitten mitenkään ?
Olen kokeillut joskus jotain luontaistuotteita, joiden pitäisi rauhoittaa tai tuoda unen, mutta niillä ei ole ollut mitään vaikutusta (mm valeriaanaa ) enkä usko niihin.
Ei minulla ole tarkoitus tahtoa häneltä lisää diapameja. on vain tämä yksi nappi ja yksi tilaisuus, jonka epäilen menevän pieleen jännitykseni takia. - väri??
yks... kirjoitti:
Lääke on varmana Diapam. Otin sen itse painopakkauksesta. Sen vahvuutta en katsonut. Tabun voi näemmä myös puolittaa, mutta vaikuttaako se sitten mitenkään ?
Olen kokeillut joskus jotain luontaistuotteita, joiden pitäisi rauhoittaa tai tuoda unen, mutta niillä ei ole ollut mitään vaikutusta (mm valeriaanaa ) enkä usko niihin.
Ei minulla ole tarkoitus tahtoa häneltä lisää diapameja. on vain tämä yksi nappi ja yksi tilaisuus, jonka epäilen menevän pieleen jännitykseni takia.Jos tabletti on väriltään vaaleasininen, jakouurteella ja toiselle puolelle on painettu teksti: ORN 13.
Silloin on kyseessä 10mg Diapam.
Valkoiset Diapamit ovat 5mg ja 2mg tabletteja.
Jos kyseessä on 10mg tabletti. Puolita se ja sillä siisti. - peelo
väri?? kirjoitti:
Jos tabletti on väriltään vaaleasininen, jakouurteella ja toiselle puolelle on painettu teksti: ORN 13.
Silloin on kyseessä 10mg Diapam.
Valkoiset Diapamit ovat 5mg ja 2mg tabletteja.
Jos kyseessä on 10mg tabletti. Puolita se ja sillä siisti.Onhan noita pameja liikeellä vaikka kuinka paljon.Erinnäköisä ja värisiä,joka maalla on oma versionsa.Sitten on vielä UG-labrat jotka tuottaa myös aitoja diapameja.Ite syöny ainakin 4 erinlaista pamia ja kaikki olivat aitoja...........
- PAM xDxDxD
peelo kirjoitti:
Onhan noita pameja liikeellä vaikka kuinka paljon.Erinnäköisä ja värisiä,joka maalla on oma versionsa.Sitten on vielä UG-labrat jotka tuottaa myös aitoja diapameja.Ite syöny ainakin 4 erinlaista pamia ja kaikki olivat aitoja...........
peelo!! LOL LOL LOL!!!... Yleisimmät diapamit ovat valkoisia 5mg ja 2mg ja siniasiä pieniä tabletteja 10mg jos nyt sattuisi vaikka noista jompi kumpi olemaan ni tietäs ainaki et minkä vahvune pami o perkele xD xD... Heitä huiviis se ni saattaa olla et tipahdat josset enne pamei oo syöny ite ainaki tipahteli jo kympin pamista... :DDDLOOOOLLLL Eli nukahdin suomeks xDDDD
- ja minä
rakastan pameja.
polttele sää vaan ihan rauhassa sitä ruohoa. ja jätä pamit yms muut rauhoittavat niille jotka näitä kaikesta eniten tarttee. tai joita ne oikeesti auttaa.
- PamitOn
vitun priimaa usko mua weli
- Lepakko
Oi niitä aikoja kun vielä sai isoja laattoja Valiumia ja Stesoja ja Pameja. Nykyään pihdataan ja joutuu kaiket yöt valvomaan.
Tilalle sais kyllä vaikka mitä muuta myrkkyä niin paljo ku haluis, mutta niistä pimenee vintti.
- iuhjlkjhblhl
Ihmetyttää onko Diapamista tullut jotain karkkia joita kaikki napsii silloin kun haluaa. Yli 30 vuotta sitten ennen leikkausta sain sitä ja tuli tunne että leikatkaa vaikka kaula poikki, ei mitään väliä. Muutama vuosi sitten ennen leikkausta saamani pilleri ei vaikuttanut yhtään mitään. Diapamia en muuten ole syönyt, enkä kyllä ole kaivannutkaan. Siksi hieman ihmettelin kun viime viikolla duunikaveri kertoi että pitää antaa miehelleen Diapami kun menevät kuulemaan tuloksia syöpädiagnoosista. En viitsinyt kysellä mistä hän oli niitä hankkinut vai onko hänellä joku kestoresepti jatkuvaan käyttöön (sekoilee kyllä joskus duunissa oudosti).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi863939Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo693747Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks442225Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä562194- 582084
- 511756
- 271439
Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1071190Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1151183- 601109