Autoni on 2005 vuoden

mallia,

mutta kappas vain! Takana on vielä RUMMUT!!! Miten tämä on mahdollista kun autossa on kuitenkin absit?
Olen luullut että kaikissa nykyautoissa on levyt, ei kuitenkaan meikäläisen transiitissa.

9

789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • punto 05

      Rummut on takana omassakin -05 autossani, ABS löytyy. Mitäpä sitä levyjä takana tarvitsee, kun "rummutkin" jarruttaa sen mitä tarvii.

    • 2006

      sx4 4wd ja hintaa 23000e ja rummut takana.

      • sitroen.

        ovat paremmat takana. Kestävät paremmin loskaa ja käsijarru on helpompi toteuttaa.
        Eteen tulee levyjarru halvemmaksi rakentaa.


      • rummut
        sitroen. kirjoitti:

        ovat paremmat takana. Kestävät paremmin loskaa ja käsijarru on helpompi toteuttaa.
        Eteen tulee levyjarru halvemmaksi rakentaa.

        eivät ole yhtä tehokkaat. Itseäni ainakin kiinnostaa jokainen säästetty metri jarrutusmatkassa. Eikä loskankaan kanssa ole ollut mitään ongelmia levyjarruillakaan.

        Ja miksi minua kiinnostaisi, onko käsijarru helpommin toteutettavissa rumpujarrujen yhteyteen? Hyvin on toteutettu levyjarrunkin yhteyteen, kun kerran on aina meikäläisellä hienosti pelannut.

        Sulla sitroeni on pikkusen ihmeellisiä kommentteja välillä.


      • Velkavolvo
        rummut kirjoitti:

        eivät ole yhtä tehokkaat. Itseäni ainakin kiinnostaa jokainen säästetty metri jarrutusmatkassa. Eikä loskankaan kanssa ole ollut mitään ongelmia levyjarruillakaan.

        Ja miksi minua kiinnostaisi, onko käsijarru helpommin toteutettavissa rumpujarrujen yhteyteen? Hyvin on toteutettu levyjarrunkin yhteyteen, kun kerran on aina meikäläisellä hienosti pelannut.

        Sulla sitroeni on pikkusen ihmeellisiä kommentteja välillä.

        Kyllä rumpujarruissakin riittää teho lukitsemaan takapyörät ja silloinhan sitä on tarpeeksi. Vuoristossa saattaa olla häipymisongelmia, mutta monestiko päivässä teet hätäjarrutuksia?

        Käsijarrun helpompi toteuttaminen tarkoittaa tietysti halvempaa hintaa, joka kertautuu autoverossa ja jarruremonttia tehdessä.


      • Edellinen...
        Velkavolvo kirjoitti:

        Kyllä rumpujarruissakin riittää teho lukitsemaan takapyörät ja silloinhan sitä on tarpeeksi. Vuoristossa saattaa olla häipymisongelmia, mutta monestiko päivässä teet hätäjarrutuksia?

        Käsijarrun helpompi toteuttaminen tarkoittaa tietysti halvempaa hintaa, joka kertautuu autoverossa ja jarruremonttia tehdessä.

        Riittää riittää, kaikki jarrusysteemithän nyt pyörän lukkoon saa, mutta jos mitataan aikaa siitä, kun jarrupoljin painetaan pohjaan siihen, kun pyörä on lukkiutunut tai saavuttanut optimaalisen hidastuvuutensa (ABS), huomataan levyjarru tehokkaammaksi. Isoista eroista ei ole kyse, mutta eroista kumminkin. Toinen asia on juuri tämä häipyminen. Siinä kun levyjarru pitää suorituskykynsä myös useasti toistuvissa tiukoissa jarrutuksissa, huomaa rumpujarrullista parin tiukan jarrutuksen jälkeen polkevansa turhaan.

        Ja oikeasti. Ketä kiinnostaa joku 10-20 euron ero kerran vaikka nyt 100tkm matkalla tehtävässä jarruremontissa? Ai nii, sitroenia ja sen hengenheimolaisia....


      • Erkko
        Edellinen... kirjoitti:

        Riittää riittää, kaikki jarrusysteemithän nyt pyörän lukkoon saa, mutta jos mitataan aikaa siitä, kun jarrupoljin painetaan pohjaan siihen, kun pyörä on lukkiutunut tai saavuttanut optimaalisen hidastuvuutensa (ABS), huomataan levyjarru tehokkaammaksi. Isoista eroista ei ole kyse, mutta eroista kumminkin. Toinen asia on juuri tämä häipyminen. Siinä kun levyjarru pitää suorituskykynsä myös useasti toistuvissa tiukoissa jarrutuksissa, huomaa rumpujarrullista parin tiukan jarrutuksen jälkeen polkevansa turhaan.

        Ja oikeasti. Ketä kiinnostaa joku 10-20 euron ero kerran vaikka nyt 100tkm matkalla tehtävässä jarruremontissa? Ai nii, sitroenia ja sen hengenheimolaisia....

        Mullakin on sitikka ja mullakin on typeriä ajatuksia. Tällänen typerä ajatus tällä kertaa.

        Renkaat ja niiden laatu vaikuttaa auton pysähtymiseen enemmän kuin jarrujen tyypi. Jarrujen kunto vaikuttaa kanssa aika paljon. Ajattelehan nyt itsekin. Olet myöntänyt, että molemmilla (levyillä ja rummuilla) saa renkaat lukkoon. Seuraavaksi yritetään pitää kitka maksimaalisena (sitä lukkoon meneminen ei edistä).. sehän on ABS. Jotta vielä parannetaan kitkaa on laitettava paremmat renkaat alle.

        Täytyy myöntää, että levyt on paremmat kuin rummut. Mutta ero on yhtä suuri kuin levyjen ja rumpujen vaikutus polttoaine talouteen. Ja levyt lisäävät kulutusta rumpuihin verrattuna. Niissähän palat "liukuvat" kokoajan levyn pitaa pitkin auton liikkuessa -> kitkaa.


      • sama
        Erkko kirjoitti:

        Mullakin on sitikka ja mullakin on typeriä ajatuksia. Tällänen typerä ajatus tällä kertaa.

        Renkaat ja niiden laatu vaikuttaa auton pysähtymiseen enemmän kuin jarrujen tyypi. Jarrujen kunto vaikuttaa kanssa aika paljon. Ajattelehan nyt itsekin. Olet myöntänyt, että molemmilla (levyillä ja rummuilla) saa renkaat lukkoon. Seuraavaksi yritetään pitää kitka maksimaalisena (sitä lukkoon meneminen ei edistä).. sehän on ABS. Jotta vielä parannetaan kitkaa on laitettava paremmat renkaat alle.

        Täytyy myöntää, että levyt on paremmat kuin rummut. Mutta ero on yhtä suuri kuin levyjen ja rumpujen vaikutus polttoaine talouteen. Ja levyt lisäävät kulutusta rumpuihin verrattuna. Niissähän palat "liukuvat" kokoajan levyn pitaa pitkin auton liikkuessa -> kitkaa.

        Juu juu, näinhän se on. Mutta nyt sinä itsekin toteat, "että levyt on paremmat kuin rummut." Tästähän oli kyse, eikö totta? Paremmuuden eroista en ala vääntämään sen enempää, mutta eiköhän se ole selvää, että rumpuja käytetään enää halvemmissa autoissa ja juuri kustannussyistä.

        Montako oikein ajamista varten (ei siis parisataa metriä kauppaan ja takaisin) tehtyä autoa varustetaan tänä päivänä rumpujarruin? Niinpä.


      • sama kirjoitti:

        Juu juu, näinhän se on. Mutta nyt sinä itsekin toteat, "että levyt on paremmat kuin rummut." Tästähän oli kyse, eikö totta? Paremmuuden eroista en ala vääntämään sen enempää, mutta eiköhän se ole selvää, että rumpuja käytetään enää halvemmissa autoissa ja juuri kustannussyistä.

        Montako oikein ajamista varten (ei siis parisataa metriä kauppaan ja takaisin) tehtyä autoa varustetaan tänä päivänä rumpujarruin? Niinpä.

        Heitetäämpä tähän kysymys? Miksi uudessa 4-akselisessa kuorma-autossa jossa on myös ABS on 8 jarrurumpua mutta ei yhtäkään jarrulevyä. Luulisi että 25-30 kertaa henkilöautoa painavammassa kuorma-autossa jos missä tarvitaan tehoa jarruissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      615
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe