Autoni on 2005 vuoden

mallia,

mutta kappas vain! Takana on vielä RUMMUT!!! Miten tämä on mahdollista kun autossa on kuitenkin absit?
Olen luullut että kaikissa nykyautoissa on levyt, ei kuitenkaan meikäläisen transiitissa.

9

789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • punto 05

      Rummut on takana omassakin -05 autossani, ABS löytyy. Mitäpä sitä levyjä takana tarvitsee, kun "rummutkin" jarruttaa sen mitä tarvii.

    • 2006

      sx4 4wd ja hintaa 23000e ja rummut takana.

      • sitroen.

        ovat paremmat takana. Kestävät paremmin loskaa ja käsijarru on helpompi toteuttaa.
        Eteen tulee levyjarru halvemmaksi rakentaa.


      • rummut
        sitroen. kirjoitti:

        ovat paremmat takana. Kestävät paremmin loskaa ja käsijarru on helpompi toteuttaa.
        Eteen tulee levyjarru halvemmaksi rakentaa.

        eivät ole yhtä tehokkaat. Itseäni ainakin kiinnostaa jokainen säästetty metri jarrutusmatkassa. Eikä loskankaan kanssa ole ollut mitään ongelmia levyjarruillakaan.

        Ja miksi minua kiinnostaisi, onko käsijarru helpommin toteutettavissa rumpujarrujen yhteyteen? Hyvin on toteutettu levyjarrunkin yhteyteen, kun kerran on aina meikäläisellä hienosti pelannut.

        Sulla sitroeni on pikkusen ihmeellisiä kommentteja välillä.


      • Velkavolvo
        rummut kirjoitti:

        eivät ole yhtä tehokkaat. Itseäni ainakin kiinnostaa jokainen säästetty metri jarrutusmatkassa. Eikä loskankaan kanssa ole ollut mitään ongelmia levyjarruillakaan.

        Ja miksi minua kiinnostaisi, onko käsijarru helpommin toteutettavissa rumpujarrujen yhteyteen? Hyvin on toteutettu levyjarrunkin yhteyteen, kun kerran on aina meikäläisellä hienosti pelannut.

        Sulla sitroeni on pikkusen ihmeellisiä kommentteja välillä.

        Kyllä rumpujarruissakin riittää teho lukitsemaan takapyörät ja silloinhan sitä on tarpeeksi. Vuoristossa saattaa olla häipymisongelmia, mutta monestiko päivässä teet hätäjarrutuksia?

        Käsijarrun helpompi toteuttaminen tarkoittaa tietysti halvempaa hintaa, joka kertautuu autoverossa ja jarruremonttia tehdessä.


      • Edellinen...
        Velkavolvo kirjoitti:

        Kyllä rumpujarruissakin riittää teho lukitsemaan takapyörät ja silloinhan sitä on tarpeeksi. Vuoristossa saattaa olla häipymisongelmia, mutta monestiko päivässä teet hätäjarrutuksia?

        Käsijarrun helpompi toteuttaminen tarkoittaa tietysti halvempaa hintaa, joka kertautuu autoverossa ja jarruremonttia tehdessä.

        Riittää riittää, kaikki jarrusysteemithän nyt pyörän lukkoon saa, mutta jos mitataan aikaa siitä, kun jarrupoljin painetaan pohjaan siihen, kun pyörä on lukkiutunut tai saavuttanut optimaalisen hidastuvuutensa (ABS), huomataan levyjarru tehokkaammaksi. Isoista eroista ei ole kyse, mutta eroista kumminkin. Toinen asia on juuri tämä häipyminen. Siinä kun levyjarru pitää suorituskykynsä myös useasti toistuvissa tiukoissa jarrutuksissa, huomaa rumpujarrullista parin tiukan jarrutuksen jälkeen polkevansa turhaan.

        Ja oikeasti. Ketä kiinnostaa joku 10-20 euron ero kerran vaikka nyt 100tkm matkalla tehtävässä jarruremontissa? Ai nii, sitroenia ja sen hengenheimolaisia....


      • Erkko
        Edellinen... kirjoitti:

        Riittää riittää, kaikki jarrusysteemithän nyt pyörän lukkoon saa, mutta jos mitataan aikaa siitä, kun jarrupoljin painetaan pohjaan siihen, kun pyörä on lukkiutunut tai saavuttanut optimaalisen hidastuvuutensa (ABS), huomataan levyjarru tehokkaammaksi. Isoista eroista ei ole kyse, mutta eroista kumminkin. Toinen asia on juuri tämä häipyminen. Siinä kun levyjarru pitää suorituskykynsä myös useasti toistuvissa tiukoissa jarrutuksissa, huomaa rumpujarrullista parin tiukan jarrutuksen jälkeen polkevansa turhaan.

        Ja oikeasti. Ketä kiinnostaa joku 10-20 euron ero kerran vaikka nyt 100tkm matkalla tehtävässä jarruremontissa? Ai nii, sitroenia ja sen hengenheimolaisia....

        Mullakin on sitikka ja mullakin on typeriä ajatuksia. Tällänen typerä ajatus tällä kertaa.

        Renkaat ja niiden laatu vaikuttaa auton pysähtymiseen enemmän kuin jarrujen tyypi. Jarrujen kunto vaikuttaa kanssa aika paljon. Ajattelehan nyt itsekin. Olet myöntänyt, että molemmilla (levyillä ja rummuilla) saa renkaat lukkoon. Seuraavaksi yritetään pitää kitka maksimaalisena (sitä lukkoon meneminen ei edistä).. sehän on ABS. Jotta vielä parannetaan kitkaa on laitettava paremmat renkaat alle.

        Täytyy myöntää, että levyt on paremmat kuin rummut. Mutta ero on yhtä suuri kuin levyjen ja rumpujen vaikutus polttoaine talouteen. Ja levyt lisäävät kulutusta rumpuihin verrattuna. Niissähän palat "liukuvat" kokoajan levyn pitaa pitkin auton liikkuessa -> kitkaa.


      • sama
        Erkko kirjoitti:

        Mullakin on sitikka ja mullakin on typeriä ajatuksia. Tällänen typerä ajatus tällä kertaa.

        Renkaat ja niiden laatu vaikuttaa auton pysähtymiseen enemmän kuin jarrujen tyypi. Jarrujen kunto vaikuttaa kanssa aika paljon. Ajattelehan nyt itsekin. Olet myöntänyt, että molemmilla (levyillä ja rummuilla) saa renkaat lukkoon. Seuraavaksi yritetään pitää kitka maksimaalisena (sitä lukkoon meneminen ei edistä).. sehän on ABS. Jotta vielä parannetaan kitkaa on laitettava paremmat renkaat alle.

        Täytyy myöntää, että levyt on paremmat kuin rummut. Mutta ero on yhtä suuri kuin levyjen ja rumpujen vaikutus polttoaine talouteen. Ja levyt lisäävät kulutusta rumpuihin verrattuna. Niissähän palat "liukuvat" kokoajan levyn pitaa pitkin auton liikkuessa -> kitkaa.

        Juu juu, näinhän se on. Mutta nyt sinä itsekin toteat, "että levyt on paremmat kuin rummut." Tästähän oli kyse, eikö totta? Paremmuuden eroista en ala vääntämään sen enempää, mutta eiköhän se ole selvää, että rumpuja käytetään enää halvemmissa autoissa ja juuri kustannussyistä.

        Montako oikein ajamista varten (ei siis parisataa metriä kauppaan ja takaisin) tehtyä autoa varustetaan tänä päivänä rumpujarruin? Niinpä.


      • sama kirjoitti:

        Juu juu, näinhän se on. Mutta nyt sinä itsekin toteat, "että levyt on paremmat kuin rummut." Tästähän oli kyse, eikö totta? Paremmuuden eroista en ala vääntämään sen enempää, mutta eiköhän se ole selvää, että rumpuja käytetään enää halvemmissa autoissa ja juuri kustannussyistä.

        Montako oikein ajamista varten (ei siis parisataa metriä kauppaan ja takaisin) tehtyä autoa varustetaan tänä päivänä rumpujarruin? Niinpä.

        Heitetäämpä tähän kysymys? Miksi uudessa 4-akselisessa kuorma-autossa jossa on myös ABS on 8 jarrurumpua mutta ei yhtäkään jarrulevyä. Luulisi että 25-30 kertaa henkilöautoa painavammassa kuorma-autossa jos missä tarvitaan tehoa jarruissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1022
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      802
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      745
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      734
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      59
      727
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      675
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      112
      577
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      560
    9. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      528
    10. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    Aihe