mutta kappas vain! Takana on vielä RUMMUT!!! Miten tämä on mahdollista kun autossa on kuitenkin absit?
Olen luullut että kaikissa nykyautoissa on levyt, ei kuitenkaan meikäläisen transiitissa.
Autoni on 2005 vuoden
9
768
Vastaukset
- punto 05
Rummut on takana omassakin -05 autossani, ABS löytyy. Mitäpä sitä levyjä takana tarvitsee, kun "rummutkin" jarruttaa sen mitä tarvii.
- 2006
sx4 4wd ja hintaa 23000e ja rummut takana.
- sitroen.
ovat paremmat takana. Kestävät paremmin loskaa ja käsijarru on helpompi toteuttaa.
Eteen tulee levyjarru halvemmaksi rakentaa. - rummut
sitroen. kirjoitti:
ovat paremmat takana. Kestävät paremmin loskaa ja käsijarru on helpompi toteuttaa.
Eteen tulee levyjarru halvemmaksi rakentaa.eivät ole yhtä tehokkaat. Itseäni ainakin kiinnostaa jokainen säästetty metri jarrutusmatkassa. Eikä loskankaan kanssa ole ollut mitään ongelmia levyjarruillakaan.
Ja miksi minua kiinnostaisi, onko käsijarru helpommin toteutettavissa rumpujarrujen yhteyteen? Hyvin on toteutettu levyjarrunkin yhteyteen, kun kerran on aina meikäläisellä hienosti pelannut.
Sulla sitroeni on pikkusen ihmeellisiä kommentteja välillä. - Velkavolvo
rummut kirjoitti:
eivät ole yhtä tehokkaat. Itseäni ainakin kiinnostaa jokainen säästetty metri jarrutusmatkassa. Eikä loskankaan kanssa ole ollut mitään ongelmia levyjarruillakaan.
Ja miksi minua kiinnostaisi, onko käsijarru helpommin toteutettavissa rumpujarrujen yhteyteen? Hyvin on toteutettu levyjarrunkin yhteyteen, kun kerran on aina meikäläisellä hienosti pelannut.
Sulla sitroeni on pikkusen ihmeellisiä kommentteja välillä.Kyllä rumpujarruissakin riittää teho lukitsemaan takapyörät ja silloinhan sitä on tarpeeksi. Vuoristossa saattaa olla häipymisongelmia, mutta monestiko päivässä teet hätäjarrutuksia?
Käsijarrun helpompi toteuttaminen tarkoittaa tietysti halvempaa hintaa, joka kertautuu autoverossa ja jarruremonttia tehdessä. - Edellinen...
Velkavolvo kirjoitti:
Kyllä rumpujarruissakin riittää teho lukitsemaan takapyörät ja silloinhan sitä on tarpeeksi. Vuoristossa saattaa olla häipymisongelmia, mutta monestiko päivässä teet hätäjarrutuksia?
Käsijarrun helpompi toteuttaminen tarkoittaa tietysti halvempaa hintaa, joka kertautuu autoverossa ja jarruremonttia tehdessä.Riittää riittää, kaikki jarrusysteemithän nyt pyörän lukkoon saa, mutta jos mitataan aikaa siitä, kun jarrupoljin painetaan pohjaan siihen, kun pyörä on lukkiutunut tai saavuttanut optimaalisen hidastuvuutensa (ABS), huomataan levyjarru tehokkaammaksi. Isoista eroista ei ole kyse, mutta eroista kumminkin. Toinen asia on juuri tämä häipyminen. Siinä kun levyjarru pitää suorituskykynsä myös useasti toistuvissa tiukoissa jarrutuksissa, huomaa rumpujarrullista parin tiukan jarrutuksen jälkeen polkevansa turhaan.
Ja oikeasti. Ketä kiinnostaa joku 10-20 euron ero kerran vaikka nyt 100tkm matkalla tehtävässä jarruremontissa? Ai nii, sitroenia ja sen hengenheimolaisia.... - Erkko
Edellinen... kirjoitti:
Riittää riittää, kaikki jarrusysteemithän nyt pyörän lukkoon saa, mutta jos mitataan aikaa siitä, kun jarrupoljin painetaan pohjaan siihen, kun pyörä on lukkiutunut tai saavuttanut optimaalisen hidastuvuutensa (ABS), huomataan levyjarru tehokkaammaksi. Isoista eroista ei ole kyse, mutta eroista kumminkin. Toinen asia on juuri tämä häipyminen. Siinä kun levyjarru pitää suorituskykynsä myös useasti toistuvissa tiukoissa jarrutuksissa, huomaa rumpujarrullista parin tiukan jarrutuksen jälkeen polkevansa turhaan.
Ja oikeasti. Ketä kiinnostaa joku 10-20 euron ero kerran vaikka nyt 100tkm matkalla tehtävässä jarruremontissa? Ai nii, sitroenia ja sen hengenheimolaisia....Mullakin on sitikka ja mullakin on typeriä ajatuksia. Tällänen typerä ajatus tällä kertaa.
Renkaat ja niiden laatu vaikuttaa auton pysähtymiseen enemmän kuin jarrujen tyypi. Jarrujen kunto vaikuttaa kanssa aika paljon. Ajattelehan nyt itsekin. Olet myöntänyt, että molemmilla (levyillä ja rummuilla) saa renkaat lukkoon. Seuraavaksi yritetään pitää kitka maksimaalisena (sitä lukkoon meneminen ei edistä).. sehän on ABS. Jotta vielä parannetaan kitkaa on laitettava paremmat renkaat alle.
Täytyy myöntää, että levyt on paremmat kuin rummut. Mutta ero on yhtä suuri kuin levyjen ja rumpujen vaikutus polttoaine talouteen. Ja levyt lisäävät kulutusta rumpuihin verrattuna. Niissähän palat "liukuvat" kokoajan levyn pitaa pitkin auton liikkuessa -> kitkaa. - sama
Erkko kirjoitti:
Mullakin on sitikka ja mullakin on typeriä ajatuksia. Tällänen typerä ajatus tällä kertaa.
Renkaat ja niiden laatu vaikuttaa auton pysähtymiseen enemmän kuin jarrujen tyypi. Jarrujen kunto vaikuttaa kanssa aika paljon. Ajattelehan nyt itsekin. Olet myöntänyt, että molemmilla (levyillä ja rummuilla) saa renkaat lukkoon. Seuraavaksi yritetään pitää kitka maksimaalisena (sitä lukkoon meneminen ei edistä).. sehän on ABS. Jotta vielä parannetaan kitkaa on laitettava paremmat renkaat alle.
Täytyy myöntää, että levyt on paremmat kuin rummut. Mutta ero on yhtä suuri kuin levyjen ja rumpujen vaikutus polttoaine talouteen. Ja levyt lisäävät kulutusta rumpuihin verrattuna. Niissähän palat "liukuvat" kokoajan levyn pitaa pitkin auton liikkuessa -> kitkaa.Juu juu, näinhän se on. Mutta nyt sinä itsekin toteat, "että levyt on paremmat kuin rummut." Tästähän oli kyse, eikö totta? Paremmuuden eroista en ala vääntämään sen enempää, mutta eiköhän se ole selvää, että rumpuja käytetään enää halvemmissa autoissa ja juuri kustannussyistä.
Montako oikein ajamista varten (ei siis parisataa metriä kauppaan ja takaisin) tehtyä autoa varustetaan tänä päivänä rumpujarruin? Niinpä. sama kirjoitti:
Juu juu, näinhän se on. Mutta nyt sinä itsekin toteat, "että levyt on paremmat kuin rummut." Tästähän oli kyse, eikö totta? Paremmuuden eroista en ala vääntämään sen enempää, mutta eiköhän se ole selvää, että rumpuja käytetään enää halvemmissa autoissa ja juuri kustannussyistä.
Montako oikein ajamista varten (ei siis parisataa metriä kauppaan ja takaisin) tehtyä autoa varustetaan tänä päivänä rumpujarruin? Niinpä.Heitetäämpä tähän kysymys? Miksi uudessa 4-akselisessa kuorma-autossa jossa on myös ABS on 8 jarrurumpua mutta ei yhtäkään jarrulevyä. Luulisi että 25-30 kertaa henkilöautoa painavammassa kuorma-autossa jos missä tarvitaan tehoa jarruissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2702282En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831001Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n55979- 108960
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi81921- 42854
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa21838Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67736Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä299684- 33677