Eli osaiskos joku sanoa ku testasin autoni varttimaililla.
Ajoin muutaman kerran ja loppunopeus oli 2della kertaa n:156km/h mutta aika oli toisella kertaa alle 15s ja toisella kertaa 17.7s.
(muut 2 lähtöä 15,5s luokkaa ja 155km/h)
Paremmalla ajalla ajoin puolella kaasulla kiihdytyksen ja huonommalla ajalla täydellä kaasulla, auto sutasi jokaisella kerralla, mutta huonomalla ajalla todella paljon.
Että olisiko autossani vielä potenttiaalia parempaan aikaan kuin 15s tehojen ja painon puolesta kyllä pitäis päästä 14s, ensimmäiset metrit olivat aikakortissa aika kehnoja. Kadulla auto tuntuu kiihtyvän paljon paremmin kuin testiradalla (ei sutaa niin paljoa)
Mihin tuo perustuu että loppunopeus aina 1km/h sisällä sama mutta aika n:3s huonompi?
Perustuuko se siihen että koneessa on voimaa pitojen jälkeen kiihdyttää se tuohon nopeuteen 3 vaihteella?
varttimaili
4
692
Vastaukset
- aqnostikko
Siihen, että voima loppuu kesken.
Siellä lähtöpäässä ne sekuntit hukkaantuu, mutta jos loppunopeus on sama vaikka pääsis myöhemminkin vauhtiin, niin se tarkoittaa että loppunopeuden tienoilla kiihtyvyys on jo niin vähäistä, että muutaman kymmenen metrin ryssintä alussa ei enää näy nopeudessa.- loppuu
Voima loppuu aina kesken kisassa.
Sun tapauksessa on kiihtyvyys pysyny samassa, mutta aika muutunut, eli tossa voi olla että sun ois pitänny vaihtaa vaihdetta aikasemmin?
Mutta loogiselta tuntuis että jos alussa sais paremmat pidot ja ensimmäiset metrit menis nopeemmin niin loppunopeuskin ois parempi ja tottakai aikakin?
Eli jos auto on riippumaton tosta alkumetrien ryssinnästä, niin eikö se sillon ole sen merkki se ois periaatteessa sama millon sen viimesen vaihteen panis päälle? tottakai vedättää joka vaihteella lähes rajotinta vasten. Tai sitten ois pitännyt vaihtaa tehohuipun kohdalla? Kiihtyvyys tossa on voinnut pysyä samassa. Kokeile ens kerralalla vaihtaa aikasemmin vaihdetta jos menis lujempaa.
- päästä
Tuolla 155km/h tunti nopeudella on mahdollista päästä parempiin aikoihin. Kaveri ajoi alastarolla turbo mazdalla tasan 14s ja 156km/h. Alkumetreillä ei ollut ongelmia pitojen kanssa.
1/4 mailillahan mitataan ainoastaan aikaa eli kuka ajaa sen nopeinten (ei nopeutta).
Mutta otetaanpa sitten nopeus kilpailu erikseen. Verrataan että kauanko kestää corollalla ottaa tuo 155km/h vauhti? vaikka varttimaili menisikin 14,9s ja 145km/h Voi olla aika rupeaa nousemaan 15,5s puolelle?
Jos on kax autoa rinnakkain ja molemmat ajaa esim: 14.8s ajan ja toisella on 146km/h vauhtia ja toisella 155km/h että kumpi on sitten ensin maalissa? Luulis että tuo lujempaa kulkeva menettää aikaa sutimiseen alussa, ja kun saa pitoja niin ottaa sitten voimalla kiinni hitaampaa menevää autoa ja on yhtä aikaa maalissa kun aikaa meni yhtä paljon?
Että tohdin väittää että autosi olisi ajallisesti huomattavsti nopeampi jos saisit pitoja paremmin. - pitoa pitää
saada sinun lisää. Aloita alustan säädöistä, sieltä kautta saat pito-ongelmaan apuja. Ja kun olet päässyt sinuksi alustan säätöjen kanssa, sitten siirryt vasta voiman lisäämiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632664
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91480- 151392
- 461234
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197