Ankaraan alaselän kipuun auttaako sellainen elastinen tukiliivi?
Alaselkä ei kestä rasitusta, joten auttaisiko asiaa tuollainen.
Mistä saa?
Löytyykö netistä tilauspaikkoja?
Tukiliivi?
10
6439
Vastaukset
- apua saanut
Itselläni on alaselkävaivoja ollut n. kuuden vuoden ajan, esim. yliliikkuvuutta.Sain terveyskeskuksesta pitkäaikaiseen lainaan tukiliivin, joka on ollut ahkerassa käytössä minulla.Kysäiseppä paikkakuntasi terveyskeskuksen fysioterapeilta saisitko sellaisen käyttöösi, ovat aika arvokkaita itse hankittuna. Minulle tästä on ollut suuri apu.
- Tainuli
Yliliikkuvuus ristiselän tienoilla viittaa yleensä vatsa/suolistoärsytykseen. Jos jonkin sortin ärsytys tila ristiselkä täysin "solho". Ei auta nikaman korjaus ei mikään ennen kuin on ruokavalio kunnossa ja suolisto rauhoittunut. Tukiliivi on oireen hoitamista vaan itse vika jää hoitamatta. Vuosikymmeniä tuollaista vaivaa kun pitää itsellään loppu tulos on aikas paha. Hoitakaa itsenne kuntoon ilman "vippas konsteja"
- ?.?
Tainuli kirjoitti:
Yliliikkuvuus ristiselän tienoilla viittaa yleensä vatsa/suolistoärsytykseen. Jos jonkin sortin ärsytys tila ristiselkä täysin "solho". Ei auta nikaman korjaus ei mikään ennen kuin on ruokavalio kunnossa ja suolisto rauhoittunut. Tukiliivi on oireen hoitamista vaan itse vika jää hoitamatta. Vuosikymmeniä tuollaista vaivaa kun pitää itsellään loppu tulos on aikas paha. Hoitakaa itsenne kuntoon ilman "vippas konsteja"
Viittaat tekstissäsi vatsa/suolistoärsytykseen, kuinka asia sinulla ilmenee ja mitä olet joutunut ruokavaliossasi muuttamaan. Itse olen huomannut myös yhteyden, mutta vihanneksia en voi syödä sillä ovat vihreän värisiä! Porkkana käy mutta ei sitä jaksa aina syödä ja kaalesta tulee suolikaasuja jotka taas ärsyttävät.
- Tainuli
?.? kirjoitti:
Viittaat tekstissäsi vatsa/suolistoärsytykseen, kuinka asia sinulla ilmenee ja mitä olet joutunut ruokavaliossasi muuttamaan. Itse olen huomannut myös yhteyden, mutta vihanneksia en voi syödä sillä ovat vihreän värisiä! Porkkana käy mutta ei sitä jaksa aina syödä ja kaalesta tulee suolikaasuja jotka taas ärsyttävät.
Lääkärissä tutkittu terveen paperit saanut. Huonona ollut, itse selvitin. Vehnää vatsa ei siedä ollenkaan. Luulin ensin laktoosi-intoleranssiksi mutta ne vaivat myös hävisi kun jätin vehnän pois. Olo on pirteämpi kun ei mene kaikki energia ruuansulatukseen. Vatsassa ei ole "kiveä". Ja selkä on jämäkkä eikä satu enää polvetkaan. Jos syö jotain sopimatonta 3 päivää kipeenä sen jälkeen. Kannattaa ottaa selvää mikä ärsyttää. Ja jättää se sitten pois. Eikä saa lipsua.
- apua haluava
Tainuli kirjoitti:
Kerroit vatsa/suolistoärsytyksen aiheuttavan selkäkivut. Olisin kovin kiinnostunut tietämään mistä sait tietoa? Löytyykö tietoa internetistä vai onko se salaisuus, jonka olet saanut selville itse? Minulla on juuri tuollaista alaselän kipua, joka on välillä sietämätöntä ja välillä se on kuin tipotiessään. Olen itsekin ajatellut, että jokin selän heikkous aiheuttaa kivut ja ehtinyt ajatella josko jostain tukiliivistä olisi apua.
- Tainuli
apua haluava kirjoitti:
Kerroit vatsa/suolistoärsytyksen aiheuttavan selkäkivut. Olisin kovin kiinnostunut tietämään mistä sait tietoa? Löytyykö tietoa internetistä vai onko se salaisuus, jonka olet saanut selville itse? Minulla on juuri tuollaista alaselän kipua, joka on välillä sietämätöntä ja välillä se on kuin tipotiessään. Olen itsekin ajatellut, että jokin selän heikkous aiheuttaa kivut ja ehtinyt ajatella josko jostain tukiliivistä olisi apua.
Tietoni olen saanut oma kohtaisella kokemuksesta. Vaivoja on ollut ja aikani olen apua etsinyt. Itse kokeilemalla ja uudestaan kokeilemalla. Jos vatsan ja suolistoalue ärtynyt ei ristiselkä pysy paikoillaan manipuloimalla. Kun poistetaan tekijöistä ärsyttävä tekijä ja sitten manipuloidaan tulos on hyvä. Olen opiskellut kansanparannus taitoja monessa ahjossa. Niin manipulaatio hoidot ja vitamiinien ja hiven aineiden katsomisen. Ruuansulatus vaivoja voi aiheuttaa myös jonkun b-vitamiinin puute ja natriumin liika tai vajaa saanti, mutta usein takana on on laktoosi tai keliakia tai jokin sortin vilja-allergia. Ihmisiä olen hoidellut ja ihan hyvin tuloksin. Selkäkipu voi johtua myös jalkojen virheasennoista ja loukkaantumista. Mutta jos selkä on sohlo eli rutisee ja paukkaa kun lantiota liikuttaa silloin on syy suolistossa. Ja jos on suolisto ärsytys ei ole paljon vitamiineista tietoakaan, mutta kun saat suoliston rauhoittumaan jo alkaa löytyä. Ja mitä se sitten tekee jos asiasta ei piittaa. Suolistoruvella, selkä kipeä, polvetkin alkaa temppuilla ja työkykykin saattaa mennä. Ja koska vitamiineja ei löydy tervetuloa kaikki maailman sairaudet. Koska selkä ei pysy paikoillaan se kipeytyy ja jos sitten vielä käytät tukiliiviä menee vielä lihaksetkin huonoon kuntoon. Ja sitten jonotetaankin leikkaukseen. Joka on oireiden hoítoa ei poistoa. Itselläni on ettei vehnää voi syödä. Niin pysyn kunnossa. Jos lipeän keho muistuttaa itsestään 3 päivää. Tällä tavoin olen monia auttanut ja hyvin tuloksin ja joskus ovat hävinneet viat jotka ovat olleet hoidettavan riesana 10 vuotta.
- enemmän ymmällä
Tainuli kirjoitti:
Tietoni olen saanut oma kohtaisella kokemuksesta. Vaivoja on ollut ja aikani olen apua etsinyt. Itse kokeilemalla ja uudestaan kokeilemalla. Jos vatsan ja suolistoalue ärtynyt ei ristiselkä pysy paikoillaan manipuloimalla. Kun poistetaan tekijöistä ärsyttävä tekijä ja sitten manipuloidaan tulos on hyvä. Olen opiskellut kansanparannus taitoja monessa ahjossa. Niin manipulaatio hoidot ja vitamiinien ja hiven aineiden katsomisen. Ruuansulatus vaivoja voi aiheuttaa myös jonkun b-vitamiinin puute ja natriumin liika tai vajaa saanti, mutta usein takana on on laktoosi tai keliakia tai jokin sortin vilja-allergia. Ihmisiä olen hoidellut ja ihan hyvin tuloksin. Selkäkipu voi johtua myös jalkojen virheasennoista ja loukkaantumista. Mutta jos selkä on sohlo eli rutisee ja paukkaa kun lantiota liikuttaa silloin on syy suolistossa. Ja jos on suolisto ärsytys ei ole paljon vitamiineista tietoakaan, mutta kun saat suoliston rauhoittumaan jo alkaa löytyä. Ja mitä se sitten tekee jos asiasta ei piittaa. Suolistoruvella, selkä kipeä, polvetkin alkaa temppuilla ja työkykykin saattaa mennä. Ja koska vitamiineja ei löydy tervetuloa kaikki maailman sairaudet. Koska selkä ei pysy paikoillaan se kipeytyy ja jos sitten vielä käytät tukiliiviä menee vielä lihaksetkin huonoon kuntoon. Ja sitten jonotetaankin leikkaukseen. Joka on oireiden hoítoa ei poistoa. Itselläni on ettei vehnää voi syödä. Niin pysyn kunnossa. Jos lipeän keho muistuttaa itsestään 3 päivää. Tällä tavoin olen monia auttanut ja hyvin tuloksin ja joskus ovat hävinneet viat jotka ovat olleet hoidettavan riesana 10 vuotta.
Siis tarkoitatko, että itseään tutkimalla löytyy syy selkävaivaan ja sen syyn poistuttua alkaa vitamiinejä löytymään, mutta mistä? Tehdäänkö verikokeita vai mistä ne näkyy?Täytyisikö mennä ns. kansanparantajalle tutkittavaksi vai ostaa vitamiineja kaupasta?
- Tainuli
enemmän ymmällä kirjoitti:
Siis tarkoitatko, että itseään tutkimalla löytyy syy selkävaivaan ja sen syyn poistuttua alkaa vitamiinejä löytymään, mutta mistä? Tehdäänkö verikokeita vai mistä ne näkyy?Täytyisikö mennä ns. kansanparantajalle tutkittavaksi vai ostaa vitamiineja kaupasta?
No tässä tulee selvennystä. Sinun kohdallasi ei varsinaista vikaa löydy, muuta kuin pari vahvaa puutosta. Lisää voi kysellä [email protected]
- rsps
saat tk-lääkärin lähetteellä ilmaisen tukiliivin oman alueesi lääkinnällisestä kuntoutuksesta.
liivit ovat kalliita, joten älä osta itse.
itselläni on ollut tukiliivi käytössä n.6kk ja olen tyytyväinen.
selässäni on vakavia kulumia, yliliikkuvuutta ja prolapseja. jonotan välilevyproteesileikkaukseen, joka on n. kuukauden kuluttua. voit uskoa, että kipuja on- lainaksi
Tukiliivejä on useimmissa terveyskeskuksen apuvälinelainaamoissa lainattavana lyhytaikaiseen lainaukseen.Lääkinnällisenä kuntoutuksena sen voi saada omaksi jos on lääkärin toteaman selkäsairaus, useasti vaaditaan erikoislääkärin suositus, kevein perustein sitä ei saa.
Akuuttin kiputilaan tukiliivistä on apua esim. pitää muutaman viikon.Tärkeintä on saada lihakset kuntoon oikealla harjoittelulla.Omasta terveyskeskuksesta voit tilata ajan fysioterapeutilta kuntoneuvolaan, jossa laatii sinulle yksilöllisen harjoitusohjelman.Tukiliivi on vain ulkoinen tuki ja tärkeintä on saada omat lihakset hyvään kuntoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222441- 622374
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062270- 321537
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381532- 321510
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371422- 281220
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201176- 951171