polvi

polvivamma123

Moi!

Onko tietoa, että mitä kaikkea polven röntgenkuvista selviää? eli näkyykö niissä esim eturistisidevamma, kierukka, nivelsiteet yms vai ainoastaan murtumat?

Kiitos jo etukäteen vastanneille!

18

10727

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luiset rakenteet

Röntgenissä näkyvät ainoastaan luiset rakenteet, mutta pehmytkudokset eivät näy,ei nivelkierukoita, eli risti- eikä nivelsiteitä.
      Murtumat luissa näkyvät.

• polvivamma123

mie vähän ajattelinkin... Nyt täytyy sitten ilmeisesti mennä magneettikuvaukseen!

• Polven vammat
        polvivamma123 kirjoitti:

mie vähän ajattelinkin... Nyt täytyy sitten ilmeisesti mennä magneettikuvaukseen!

Itse asiassa olen menossa polvileikkaukseen nivelkierukan repeytymän vuoksi ja samalla korjataan eturistisidettä.

Polven vaivat voivat olla pitkäaikaisia ja siksi on hyvä saada selvyys ajoissa.
        Magneetti paljastaa pehmytkudokset, suosittelen omasta kokemuksestani.

• polvivamma123
        Polven vammat kirjoitti:

Itse asiassa olen menossa polvileikkaukseen nivelkierukan repeytymän vuoksi ja samalla korjataan eturistisidettä.

Polven vaivat voivat olla pitkäaikaisia ja siksi on hyvä saada selvyys ajoissa.
        Magneetti paljastaa pehmytkudokset, suosittelen omasta kokemuksestani.

Täytyy heti huomenna ottaa yhteyttä lääkäriin, leikkaus todennäköistä myös täällä.
        Miten kauan olet odottanut leikkausta?

• Leikkausjonossa oleva
        polvivamma123 kirjoitti:

Täytyy heti huomenna ottaa yhteyttä lääkäriin, leikkaus todennäköistä myös täällä.
        Miten kauan olet odottanut leikkausta?

Olen ollut jonossa huhtikuun lopusta lähtien, ja kirurgian osastojen kesäsulku siirtää leikkauksen ilmeisesti alkusyksyyn. Ota ihmeessä lääkäriin yhteys, niin asia etenee.

• lea

Heippa kyllähän röntkenissä paljon näkyy, mutta kunnon ortopedi kyllä sanoo isommat viat heti tutkimuksen aikana,minulla on nivelrikkoa ja se näky hyvin.Sen myös kirurki totesi jo ennen röntkeniä. Samoin kun polven kierukka hajosi se todettiin röntkenullä.

• Leikkausjonossa oleva

Hyvä Lea! Pehmytkudokset kuten nivelkierukan, nivelsiteet, ristisiteet eivät näy röntgenkuvissa, siinä näkyvät ainoastaan luiset rakenteet.
        Päivitä tietosi, ole hyvä!

• eivät näy
        Leikkausjonossa oleva kirjoitti:

Hyvä Lea! Pehmytkudokset kuten nivelkierukan, nivelsiteet, ristisiteet eivät näy röntgenkuvissa, siinä näkyvät ainoastaan luiset rakenteet.
        Päivitä tietosi, ole hyvä!

röntgenissä, mutta usein diagnoosi ja hoitosuunnitelma on tehtävissä lääkärin tutkimuksen ja rtg-kuvien perusteella, mitä Lea varmaan tarkoitti.

• Palstalainen pitkään
        eivät näy kirjoitti:

röntgenissä, mutta usein diagnoosi ja hoitosuunnitelma on tehtävissä lääkärin tutkimuksen ja rtg-kuvien perusteella, mitä Lea varmaan tarkoitti.

Opetelkoon Lea ensin oikeinkirjoitusta, ennen kuin tulee väittämään absurdia.

• Opastusta

Röntgen ei siis röntken!
        kirurgi ei siis kirurki
        röntgenillä ei siis röntkenullä

• mitä niuhoja arvostelijoita
        Opastusta kirjoitti:

Röntgen ei siis röntken!
        kirurgi ei siis kirurki
        röntgenillä ei siis röntkenullä

Kaikenlaisia niuhoja "palstalainen pitkään" ja "opastusta". Kun ei taida tiedot riittää, täytyy kiinnittää huomiota epäolennaiseen.
        Jatka vaan "Lea" kirjoittelua. Ymmärsiväthän nääkin niuhot, mitä kirjoitit.

• Tukiopetusta
        mitä niuhoja arvostelijoita kirjoitti:

Kaikenlaisia niuhoja "palstalainen pitkään" ja "opastusta". Kun ei taida tiedot riittää, täytyy kiinnittää huomiota epäolennaiseen.

Voiko joku olla niin yksinkertainen, että ei kykene edes kirjoittamaan oikein?
        Kirurgi, röntgen,
        Peruskoulu ilmeisesti jäänyt suorittamatta?
        Opetelkoon oikeinkirjoitusta!

• kun oikaiset...
        Tukiopetusta kirjoitti:

Voiko joku olla niin yksinkertainen, että ei kykene edes kirjoittamaan oikein?
        Kirurgi, röntgen,
        Peruskoulu ilmeisesti jäänyt suorittamatta?
        Opetelkoon oikeinkirjoitusta!

Voisit kuule ensinnäkin hankkia itsellesi nicin (siksi että me muut osattaisiin varoa viestejäsi) ja sitten ottaa röntgenkatseesi/näppäimistösi alle kaikkien tekstit ja kulkea oikomassa niitä. Kyllä palstoja ja väärinkirjoituksia riittää, ja aikasi kuluu rattoisasti...
        Eikö oleellista ole se että me yksin- ja kaksinkertaiset, ykstoikkoset ja kakstoikkoset saadaan itsemme ymmärretyiksi. Lea sai onneksi asiallisiakin vastauksia.

• Heh heh
        kun oikaiset... kirjoitti:

Voisit kuule ensinnäkin hankkia itsellesi nicin (siksi että me muut osattaisiin varoa viestejäsi) ja sitten ottaa röntgenkatseesi/näppäimistösi alle kaikkien tekstit ja kulkea oikomassa niitä. Kyllä palstoja ja väärinkirjoituksia riittää, ja aikasi kuluu rattoisasti...
        Eikö oleellista ole se että me yksin- ja kaksinkertaiset, ykstoikkoset ja kakstoikkoset saadaan itsemme ymmärretyiksi. Lea sai onneksi asiallisiakin vastauksia.

Muuten ehkä voisinkin toimia oikolukijana, mutta opintoni ovat lopputyötä vaille valmiita, että aikani menee lähes kokonaan lopputyöni viimeistelyyn, mutta oivaa materiaalia olen täältä saanut kerätyksi. Toki täydellisten lähdeviitteiden kera!

• lea
        mitä niuhoja arvostelijoita kirjoitti:

Olin kyllä yllättyny moisesta nipotuksesta, mutta olihan se asiaa.Kirjoitin sanoja väärin, mutta uskoisin että monelle voi käydä niin. Tässä oli sitä pilkun tuijotuksen tuntua,mutta jos se jonkun olotilaa helpotti, niin kestän sen.Sinulle kaunis kiitos kannustuksesta, olen todella vastaalkaja näissä hommissa.

• lea
        kun oikaiset... kirjoitti:

Olin yllättyny,kun sanakäänteeni olikin tärkeämmät kun varsinainen asia. Positiivista ajattelua edelleen sinulle.

• lea
        eivät näy kirjoitti:

Oikeassa olit. Sitä juuri tarkotin.

• gpp
        lea kirjoitti:

Olin kyllä yllättyny moisesta nipotuksesta, mutta olihan se asiaa.Kirjoitin sanoja väärin, mutta uskoisin että monelle voi käydä niin. Tässä oli sitä pilkun tuijotuksen tuntua,mutta jos se jonkun olotilaa helpotti, niin kestän sen.Sinulle kaunis kiitos kannustuksesta, olen todella vastaalkaja näissä hommissa.

Niin.Kiinnittäisin huomiota toiseen seikkaan.Onko yksityinen parempi kuin julkinen.Kyllähän siellä hymyillään,niin kauan kun maksaja on selvillä(tämä on selvä,eihän se ole hyväntekeväisyyttä).Mutta mitä jos työnantaja alkaa rajoittaa tutkimuksia(tämähän on selvä asia,kun säästöä aletaan tekemään)ja määrittelemään hoidon tarpeellisuutta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      251
      4535
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      127
      2971
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2742
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1710
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      105
      1553
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      20
      1451
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1304
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      92
      1216
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      204
      1083
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1075
    Aihe