Moi!
Onko tietoa, että mitä kaikkea polven röntgenkuvista selviää? eli näkyykö niissä esim eturistisidevamma, kierukka, nivelsiteet yms vai ainoastaan murtumat?
Kiitos jo etukäteen vastanneille!
polvi
18
10727
Vastaukset
- Luiset rakenteet
Röntgenissä näkyvät ainoastaan luiset rakenteet, mutta pehmytkudokset eivät näy,ei nivelkierukoita, eli risti- eikä nivelsiteitä.
Murtumat luissa näkyvät.- polvivamma123
mie vähän ajattelinkin... Nyt täytyy sitten ilmeisesti mennä magneettikuvaukseen!
- Polven vammat
polvivamma123 kirjoitti:
mie vähän ajattelinkin... Nyt täytyy sitten ilmeisesti mennä magneettikuvaukseen!
Itse asiassa olen menossa polvileikkaukseen nivelkierukan repeytymän vuoksi ja samalla korjataan eturistisidettä.
Polven vaivat voivat olla pitkäaikaisia ja siksi on hyvä saada selvyys ajoissa.
Magneetti paljastaa pehmytkudokset, suosittelen omasta kokemuksestani. - polvivamma123
Polven vammat kirjoitti:
Itse asiassa olen menossa polvileikkaukseen nivelkierukan repeytymän vuoksi ja samalla korjataan eturistisidettä.
Polven vaivat voivat olla pitkäaikaisia ja siksi on hyvä saada selvyys ajoissa.
Magneetti paljastaa pehmytkudokset, suosittelen omasta kokemuksestani.Täytyy heti huomenna ottaa yhteyttä lääkäriin, leikkaus todennäköistä myös täällä.
Miten kauan olet odottanut leikkausta? - Leikkausjonossa oleva
polvivamma123 kirjoitti:
Täytyy heti huomenna ottaa yhteyttä lääkäriin, leikkaus todennäköistä myös täällä.
Miten kauan olet odottanut leikkausta?Olen ollut jonossa huhtikuun lopusta lähtien, ja kirurgian osastojen kesäsulku siirtää leikkauksen ilmeisesti alkusyksyyn. Ota ihmeessä lääkäriin yhteys, niin asia etenee.
- lea
Heippa kyllähän röntkenissä paljon näkyy, mutta kunnon ortopedi kyllä sanoo isommat viat heti tutkimuksen aikana,minulla on nivelrikkoa ja se näky hyvin.Sen myös kirurki totesi jo ennen röntkeniä. Samoin kun polven kierukka hajosi se todettiin röntkenullä.
- Leikkausjonossa oleva
Hyvä Lea! Pehmytkudokset kuten nivelkierukan, nivelsiteet, ristisiteet eivät näy röntgenkuvissa, siinä näkyvät ainoastaan luiset rakenteet.
Päivitä tietosi, ole hyvä! - eivät näy
Leikkausjonossa oleva kirjoitti:
Hyvä Lea! Pehmytkudokset kuten nivelkierukan, nivelsiteet, ristisiteet eivät näy röntgenkuvissa, siinä näkyvät ainoastaan luiset rakenteet.
Päivitä tietosi, ole hyvä!röntgenissä, mutta usein diagnoosi ja hoitosuunnitelma on tehtävissä lääkärin tutkimuksen ja rtg-kuvien perusteella, mitä Lea varmaan tarkoitti.
- Palstalainen pitkään
eivät näy kirjoitti:
röntgenissä, mutta usein diagnoosi ja hoitosuunnitelma on tehtävissä lääkärin tutkimuksen ja rtg-kuvien perusteella, mitä Lea varmaan tarkoitti.
Opetelkoon Lea ensin oikeinkirjoitusta, ennen kuin tulee väittämään absurdia.
- Opastusta
Röntgen ei siis röntken!
kirurgi ei siis kirurki
röntgenillä ei siis röntkenullä - mitä niuhoja arvostelijoita
Opastusta kirjoitti:
Röntgen ei siis röntken!
kirurgi ei siis kirurki
röntgenillä ei siis röntkenulläKaikenlaisia niuhoja "palstalainen pitkään" ja "opastusta". Kun ei taida tiedot riittää, täytyy kiinnittää huomiota epäolennaiseen.
Jatka vaan "Lea" kirjoittelua. Ymmärsiväthän nääkin niuhot, mitä kirjoitit. - Tukiopetusta
mitä niuhoja arvostelijoita kirjoitti:
Kaikenlaisia niuhoja "palstalainen pitkään" ja "opastusta". Kun ei taida tiedot riittää, täytyy kiinnittää huomiota epäolennaiseen.
Jatka vaan "Lea" kirjoittelua. Ymmärsiväthän nääkin niuhot, mitä kirjoitit.Voiko joku olla niin yksinkertainen, että ei kykene edes kirjoittamaan oikein?
Kirurgi, röntgen,
Peruskoulu ilmeisesti jäänyt suorittamatta?
Opetelkoon oikeinkirjoitusta! - kun oikaiset...
Tukiopetusta kirjoitti:
Voiko joku olla niin yksinkertainen, että ei kykene edes kirjoittamaan oikein?
Kirurgi, röntgen,
Peruskoulu ilmeisesti jäänyt suorittamatta?
Opetelkoon oikeinkirjoitusta!Voisit kuule ensinnäkin hankkia itsellesi nicin (siksi että me muut osattaisiin varoa viestejäsi) ja sitten ottaa röntgenkatseesi/näppäimistösi alle kaikkien tekstit ja kulkea oikomassa niitä. Kyllä palstoja ja väärinkirjoituksia riittää, ja aikasi kuluu rattoisasti...
Eikö oleellista ole se että me yksin- ja kaksinkertaiset, ykstoikkoset ja kakstoikkoset saadaan itsemme ymmärretyiksi. Lea sai onneksi asiallisiakin vastauksia. - Heh heh
kun oikaiset... kirjoitti:
Voisit kuule ensinnäkin hankkia itsellesi nicin (siksi että me muut osattaisiin varoa viestejäsi) ja sitten ottaa röntgenkatseesi/näppäimistösi alle kaikkien tekstit ja kulkea oikomassa niitä. Kyllä palstoja ja väärinkirjoituksia riittää, ja aikasi kuluu rattoisasti...
Eikö oleellista ole se että me yksin- ja kaksinkertaiset, ykstoikkoset ja kakstoikkoset saadaan itsemme ymmärretyiksi. Lea sai onneksi asiallisiakin vastauksia.Muuten ehkä voisinkin toimia oikolukijana, mutta opintoni ovat lopputyötä vaille valmiita, että aikani menee lähes kokonaan lopputyöni viimeistelyyn, mutta oivaa materiaalia olen täältä saanut kerätyksi. Toki täydellisten lähdeviitteiden kera!
- lea
mitä niuhoja arvostelijoita kirjoitti:
Kaikenlaisia niuhoja "palstalainen pitkään" ja "opastusta". Kun ei taida tiedot riittää, täytyy kiinnittää huomiota epäolennaiseen.
Jatka vaan "Lea" kirjoittelua. Ymmärsiväthän nääkin niuhot, mitä kirjoitit.Olin kyllä yllättyny moisesta nipotuksesta, mutta olihan se asiaa.Kirjoitin sanoja väärin, mutta uskoisin että monelle voi käydä niin. Tässä oli sitä pilkun tuijotuksen tuntua,mutta jos se jonkun olotilaa helpotti, niin kestän sen.Sinulle kaunis kiitos kannustuksesta, olen todella vastaalkaja näissä hommissa.
- lea
kun oikaiset... kirjoitti:
Voisit kuule ensinnäkin hankkia itsellesi nicin (siksi että me muut osattaisiin varoa viestejäsi) ja sitten ottaa röntgenkatseesi/näppäimistösi alle kaikkien tekstit ja kulkea oikomassa niitä. Kyllä palstoja ja väärinkirjoituksia riittää, ja aikasi kuluu rattoisasti...
Eikö oleellista ole se että me yksin- ja kaksinkertaiset, ykstoikkoset ja kakstoikkoset saadaan itsemme ymmärretyiksi. Lea sai onneksi asiallisiakin vastauksia.Olin yllättyny,kun sanakäänteeni olikin tärkeämmät kun varsinainen asia. Positiivista ajattelua edelleen sinulle.
- lea
eivät näy kirjoitti:
röntgenissä, mutta usein diagnoosi ja hoitosuunnitelma on tehtävissä lääkärin tutkimuksen ja rtg-kuvien perusteella, mitä Lea varmaan tarkoitti.
Oikeassa olit. Sitä juuri tarkotin.
- gpp
lea kirjoitti:
Olin kyllä yllättyny moisesta nipotuksesta, mutta olihan se asiaa.Kirjoitin sanoja väärin, mutta uskoisin että monelle voi käydä niin. Tässä oli sitä pilkun tuijotuksen tuntua,mutta jos se jonkun olotilaa helpotti, niin kestän sen.Sinulle kaunis kiitos kannustuksesta, olen todella vastaalkaja näissä hommissa.
Niin.Kiinnittäisin huomiota toiseen seikkaan.Onko yksityinen parempi kuin julkinen.Kyllähän siellä hymyillään,niin kauan kun maksaja on selvillä(tämä on selvä,eihän se ole hyväntekeväisyyttä).Mutta mitä jos työnantaja alkaa rajoittaa tutkimuksia(tämähän on selvä asia,kun säästöä aletaan tekemään)ja määrittelemään hoidon tarpeellisuutta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2514535Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1272971Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412742Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741710Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051553Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn201451- 551304
- 921216
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2041083- 471075