Transporter T4:n manuaali laatikko

ostettu

Mikähän mahtaa olla 2,5 L turbo diesel Transporterin manuaali vaihdelaatikon tilavuuus? Vuosimalli on -91. Ohjekirja on Saksalainen ja kieli kyllä taittuu, mutta Sakut eivät ole laittaneet, kuin luokitukset, mutta ei määriä.

8

7650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FXB

      Tschüss!

      Luultavasti 2,3 litraa.

      (Tarkemman vastauksen voisit saada, jos vihjaisit mikä on vaihteiston tyyppi, tyyppikoodi on kolmikirjaiminen, esimerkiksi CCY tai AYF.)

      Kysymyksessäsi lienee lyöntivirhe, vuonna 1991 ei VW:llä ollut olemassakaan 2,5-litraista turbodieseliä, muistaakseni.

      • ihan oikeesti ostettu

        Kuten otsikkokin kertoo, niin oikeassa olet. Tarkoitin 2,4 l dieseliä. Toi tyyppikoodi tartee varmaankin tarkastaa ryömimällä auton alle, koska tyyppikilpeä en ole etsiskelyistä huolimatta löytänyt? Ohjekirjan mukaan apukuskin ovipalkissa?? Kiitos tilavuuden kertomisesta.


      • FXB
        ihan oikeesti ostettu kirjoitti:

        Kuten otsikkokin kertoo, niin oikeassa olet. Tarkoitin 2,4 l dieseliä. Toi tyyppikoodi tartee varmaankin tarkastaa ryömimällä auton alle, koska tyyppikilpeä en ole etsiskelyistä huolimatta löytänyt? Ohjekirjan mukaan apukuskin ovipalkissa?? Kiitos tilavuuden kertomisesta.

        Terve!

        Jos peli on 2,4D m/1991, on vaihteiston öljytilavuus 2,5 litraa.

        Oikea määrä on täyttötulpan alareunaan. Öljyksi käy joko 75W-90 tai 80W, API GL-4 tai GL-5.

        Vaihteisto luultavasti CCY.

        Alle ei kannata mennä tyyppiä tutkimaan, paitsi jos mielenkiinto on suuri.

        Tyypillinen vihteistoöljyvuodon paikka on oikeanpuoleinen vetoakselilaippa, jolloin öljy tulee sisemmän vetonivelen kautta ulos.

        (laipassa on tulppa, joka irtoaa joskus ja putoaa vetoniveltä kohti, ei pääse vetonivelen sisään)

        Tutki myös http://www.forum.t4-forum.de/

        Glückwünsche!

        FXB


      • Horst
        FXB kirjoitti:

        Terve!

        Jos peli on 2,4D m/1991, on vaihteiston öljytilavuus 2,5 litraa.

        Oikea määrä on täyttötulpan alareunaan. Öljyksi käy joko 75W-90 tai 80W, API GL-4 tai GL-5.

        Vaihteisto luultavasti CCY.

        Alle ei kannata mennä tyyppiä tutkimaan, paitsi jos mielenkiinto on suuri.

        Tyypillinen vihteistoöljyvuodon paikka on oikeanpuoleinen vetoakselilaippa, jolloin öljy tulee sisemmän vetonivelen kautta ulos.

        (laipassa on tulppa, joka irtoaa joskus ja putoaa vetoniveltä kohti, ei pääse vetonivelen sisään)

        Tutki myös http://www.forum.t4-forum.de/

        Glückwünsche!

        FXB

        Moi.
        Kiitos hyvästä vinkistä. En ole saanut vielä autoa talliin, mutta eilen kadulla sen alla ryömiessä ja ihmetellessä, näyttäis apukuskinpuoli olevan aika märkä vetoakselin kohdalta.
        Mites tohon luultavasti pudonneeseen tulpaan pääsee käsiksi? Onko kokonaan pois, vai roikkuuko se siellä esim. jossain narun päässä, tai vastaavassa? Tarkoitan ettei pääse kokonaan hukkaan menemään. Missäs laatikkoöljyn täyttöproppu sijaitsee? Varmaankin on laatikossa vajausta.
        Tulevaa öljynvaihtoakin siinä suunnittelin. Onko "pohjapanssari" irroitettava ensin, että pääsee käsiksi öljynsuodattimeen?


      • Jamppa1
        Horst kirjoitti:

        Moi.
        Kiitos hyvästä vinkistä. En ole saanut vielä autoa talliin, mutta eilen kadulla sen alla ryömiessä ja ihmetellessä, näyttäis apukuskinpuoli olevan aika märkä vetoakselin kohdalta.
        Mites tohon luultavasti pudonneeseen tulpaan pääsee käsiksi? Onko kokonaan pois, vai roikkuuko se siellä esim. jossain narun päässä, tai vastaavassa? Tarkoitan ettei pääse kokonaan hukkaan menemään. Missäs laatikkoöljyn täyttöproppu sijaitsee? Varmaankin on laatikossa vajausta.
        Tulevaa öljynvaihtoakin siinä suunnittelin. Onko "pohjapanssari" irroitettava ensin, että pääsee käsiksi öljynsuodattimeen?

        alkupeäinen tai vastaava VW 501 50 -luokituksen mukainen öljy.


      • FXB
        Horst kirjoitti:

        Moi.
        Kiitos hyvästä vinkistä. En ole saanut vielä autoa talliin, mutta eilen kadulla sen alla ryömiessä ja ihmetellessä, näyttäis apukuskinpuoli olevan aika märkä vetoakselin kohdalta.
        Mites tohon luultavasti pudonneeseen tulpaan pääsee käsiksi? Onko kokonaan pois, vai roikkuuko se siellä esim. jossain narun päässä, tai vastaavassa? Tarkoitan ettei pääse kokonaan hukkaan menemään. Missäs laatikkoöljyn täyttöproppu sijaitsee? Varmaankin on laatikossa vajausta.
        Tulevaa öljynvaihtoakin siinä suunnittelin. Onko "pohjapanssari" irroitettava ensin, että pääsee käsiksi öljynsuodattimeen?

        Terve.

        Sitä vaihteistoöljyvuotoa voi tietysti varmistella haju- ja makukokeella, jos tuntuu rikkisulfidin haju, niin vaihteistoöljyähän se.

        Tulppaan pääsee käsiksi irrottamalla vetoakseli vetopyörästön laipasta. Mutterikanta on Innenvielzahn jotakin, en valitettavasti muista kokoa.

        Jos tulppa on irti se putoaa sitten ulos. Tulppa on ikäänkuin kumipäällysteinen stefa, mutta ilman keskireikää, ulkohalkaisija ehkä 35 mm. Työn mahtuu vähän ähertämällä tekemään vetoakselia muuten irrottamatta.

        Kannattaa melkein varata uusi tulppa, sillä vanhan kimmoisuus on tiessään, eikä se kauan paikallaan pysy. Olen itse varmistellut paikallapysymistä syanoakrylaattiliimalla (kierreliima). Sopiva puhdistusaine tulpan sijan puhdistamiseen ja MoS2-rasvalisäys vetoakselin niveleen on paikallaan.

        Tulpan mitat eivät ole muistissani/tiedossa, joten hankinta on melkein pakolla merkkiliikkeen tiskiltä.

        ***

        "Pohjapanssari" on suodattimen vaihtoa varten irrotettava. Hyötyä on pitkästä ½-tuumakaraisesta jatkovarresta, nivelestä sekä 27 mm ja 30 mm hylsyistä. Suodattimissa on joko 27 mm mutterikanta (Hengst) tai 30 mm kanta (Mann & Hummel).

        Suodatin on vähän jemmassa, mutta kun työn on kerran tehnyt, sujuu se myöhemmin ongelmitta.

        ***

        Vaihteiston täyttötulppa on vaihdeaskin etusivulla (ajosuunnassa), löytyy helposti, kun "panssari" irti. Muistaakseni 17 mm kuusiokolo.

        ***

        Moottoriöljyvaatimus on VW Norm 505 00 tai 505 01 ja tilavuus 5,5 litraa.

        ***

        Kun "panssari" irti, tarkista samalla ohjaustehostimen ja generaattorin hihnat.

        H-W - Grüsse

        FXB


      • FXB
        FXB kirjoitti:

        Terve.

        Sitä vaihteistoöljyvuotoa voi tietysti varmistella haju- ja makukokeella, jos tuntuu rikkisulfidin haju, niin vaihteistoöljyähän se.

        Tulppaan pääsee käsiksi irrottamalla vetoakseli vetopyörästön laipasta. Mutterikanta on Innenvielzahn jotakin, en valitettavasti muista kokoa.

        Jos tulppa on irti se putoaa sitten ulos. Tulppa on ikäänkuin kumipäällysteinen stefa, mutta ilman keskireikää, ulkohalkaisija ehkä 35 mm. Työn mahtuu vähän ähertämällä tekemään vetoakselia muuten irrottamatta.

        Kannattaa melkein varata uusi tulppa, sillä vanhan kimmoisuus on tiessään, eikä se kauan paikallaan pysy. Olen itse varmistellut paikallapysymistä syanoakrylaattiliimalla (kierreliima). Sopiva puhdistusaine tulpan sijan puhdistamiseen ja MoS2-rasvalisäys vetoakselin niveleen on paikallaan.

        Tulpan mitat eivät ole muistissani/tiedossa, joten hankinta on melkein pakolla merkkiliikkeen tiskiltä.

        ***

        "Pohjapanssari" on suodattimen vaihtoa varten irrotettava. Hyötyä on pitkästä ½-tuumakaraisesta jatkovarresta, nivelestä sekä 27 mm ja 30 mm hylsyistä. Suodattimissa on joko 27 mm mutterikanta (Hengst) tai 30 mm kanta (Mann & Hummel).

        Suodatin on vähän jemmassa, mutta kun työn on kerran tehnyt, sujuu se myöhemmin ongelmitta.

        ***

        Vaihteiston täyttötulppa on vaihdeaskin etusivulla (ajosuunnassa), löytyy helposti, kun "panssari" irti. Muistaakseni 17 mm kuusiokolo.

        ***

        Moottoriöljyvaatimus on VW Norm 505 00 tai 505 01 ja tilavuus 5,5 litraa.

        ***

        Kun "panssari" irti, tarkista samalla ohjaustehostimen ja generaattorin hihnat.

        H-W - Grüsse

        FXB

        Niin vielä yksi juttu:

        VW on "takautuvasti" pidentänyt AAB-moottoreiden (2,4 D, vanhempi malli) öljynvaihtovälin 10.000 km:iin alkuperäisen 7.500 km asemesta.

        Itse lykkään (lähinnä maantieajossa) ainakin 15.000 km.

        FXB


      • Horst aus Bayern
        FXB kirjoitti:

        Niin vielä yksi juttu:

        VW on "takautuvasti" pidentänyt AAB-moottoreiden (2,4 D, vanhempi malli) öljynvaihtovälin 10.000 km:iin alkuperäisen 7.500 km asemesta.

        Itse lykkään (lähinnä maantieajossa) ainakin 15.000 km.

        FXB

        Kiitos paljon FXB! Todella tyhjentävät ohjeet. Varmasti onnistuu öljyjen vaihdot koneeseen ja laatikkoon. Joo, eiköhän nuo öljytkin ole parantuneet vuosien varrella, joten ainakin 10 000km voi ajella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe