Näin vakavan unen, kaikille jotka

joosua

yrittävät vastustaa evankeliumin eteenpäin viemistä.
Unessa tapahtui eräänlaista parantamista, muilla keinoin kuin Jeesuksen avulla, tahdoin saada avun mukavalta naiselta joka sanoi että kyllä tuo sinun asiasi hoituu ja hän teki jotain ja kas minulla oli se asia pois tai meilkein, en ollut oikein tyytyväinen ja halusin peruutaa sen.
Minulle sanottiin, katsoitko ehdot, sanoin etten ollut nähnyt niitä lainkaan, ja kun katsoin siellä oli ehtoja, mutta se yksi mikä oli minulle kuin sisäinen voi huuto!, siellä sanottiin. Sinä et saa evankelioida Jeesuksesta.
Tajusin että olin mukana joka ei ollut Jumalan mieleinen juttu!
Pyysin purkausta ja kyllähän se onnistui, mutta tulokseen en ollut oikein tyytyväinen.
Ajattelin että olkoon, Jeesusta en petä.
Minä tahdon evankelioida Hänestä. Maksoi mitä maksoi.
Tämä kastekeskustelu on tullut siihen pisteeseen että unohdetaan se tärkein JULISTUS!, jollei me julisteta ihmisille parannusta heidän synneistään, joutuvat he kadotukseen väärän jumalan johdattamana, aivan kuin itsekin tuossa unessa. Jumala tahtoo meiltä uskollisuutta, ja jollemme julista voi meitä!
Lapsia ei synnytetä väärän kasteen kautta, vaan uskon kautta Jeesukseen, tee parannus jos luulet että vauvana saatu kaste ilman Jeesusta on sinut pelastava.
Jeesus kysyy meiltä uskollisuutta, otako ristisi ja seuraatko Häntä.
Hän ei hylkää eikä jätä, kun olemme Hänen omiaan ja seuraamme Häntä.
Väärässä rauhassa elää liian paljon ihmisiä ja lapsikasteen sokaisemana!
Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumin julistus Kristuksesta Jeesuksesta, Hän on se joka teidät pelastaa verensä avulla.
Kun kolkutamme, Hän avaa.
Meidän tulee olla Herran opetuslapsia ja rakastaa Häntä, eikä maailmassa vallitsevaa syntielämää.

On niitä ihmisiä jotka väärän rauhan kautta ovat estämässä etsiviä ihmisiä pelastukseen.
Tämä uni on varoitus kaikille jotka yrittävät näyttää että lapsikaste pelastaa ja sinun ei tarvitse tehdä mitään sen eteen. Jos et astu Kristuslaivaan, olet hukassa lapsikasteinesi.
Saatana saa sumutettua silmät tällä palstalla, näyttäämään kasteen armon pelastuksena, kasteenarmoa ei ole Raamatussa eikä se pelasta Vaan Kristuksen Armo! muistakaa tämä.
Rotanmyrkyssäkin on 99 % hyvää mutta se yksi on hyvinkin tappavaa.
Jumlan Sana on hyvää ja varteenotettavaa, älä katso perinnäissääntöihin vaan Kristuksen sovitustyöhän. Häneen uskomalla meillä on iankaikkinen elämä Hänessä. Menkää kasteelle kun olette löytäneet Jeesuksen elämäänne.

21

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joosua:
      "..tee parannus jos luulet että vauvana (lisään: tai aikuisena) saatu kaste ilman Jeesusta on sinut pelastava".
      ---
      Eikö kaste ilman Jeesusta ole pelkkää vettä?

• joosua

Jumalan synnyttävä Sana synnyttää uskon, Kaste täyttää koko vanhurskauden.

• joosua kirjoitti:

Jumalan synnyttävä Sana synnyttää uskon, Kaste täyttää koko vanhurskauden.

Joosua:
        "Kaste täyttää koko vanhurskauden".
        ---
        Selittäisitkö tarkemmin!
        Eikö vanhurskauttaminen tarkoita syyttömäksi julistamista/Jumalalle kelpaavaa?
        Tarkoitatko;
        "Kun MINÄ menen kasteelle, otan ns. kuuliaisuuden askeleen, niin Jumala vanhurskauttaa minut"?

• lapsen kanssa

Herää jo unestasi niin Kristuksen sana sinua valaiskoon!

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]

Nooan aikanakin vanhemmat luulivat nimim."joosuan" tavoin, että heidän lapsiensa viattomuus pelastaa lapset. toisin kävi. samoin Sodoma ja Gomorra.

samoin tulee käymään Ihmisen Pojan päivänä.

Kastamaton lapsi on arkin ulkopuolella.

• joosua

ole missään arkin ulkopuolella ilman kastetta, sanoit juuri tuomion vauvasta!
        Voi teitä kirjanoppineita! olette estämässä vauvan sisäänpääsyn perinnäissäännöillänne.
        Lapsi on taivaskelpoinen koska niin on Jeesus sanonut, sen kaltaisten on taivasten valtakunta, eli hän on aina puhdas ja taivaaseen kelpaava, vaikkapa kuolisi synnytykseen.

• vaan
        joosua kirjoitti:

Voi teitä kirjanoppineita! olette estämässä vauvan sisäänpääsyn perinnäissäännöillänne.
        Lapsi on taivaskelpoinen koska niin on Jeesus sanonut, sen kaltaisten on taivasten valtakunta, eli hän on aina puhdas ja taivaaseen kelpaava, vaikkapa kuolisi synnytykseen.

Jeesus ei sano, että lapella syntyessään jo olisi valmiina Jumalan valtakunta. Ei sano niin. Jeesus sanoo, että lapsi on kaikkein paras ottamaan vastaan Jumalan valtakunnan. Jätät jakeen kesken eksyttääksesi.

Lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta, kun he sen ensin ottavat vastaan. Eihän kenelläkään ole Jumalan valtakuntaa sisällä asuvaisena ennenkuin hän on sen ottanut vastaan. Lapsenkin on OTETTAVA VASTAAN JUMALAN VALTAKUNTA. ISÄ, POIKA JA PYHÄ HENKI KASTEESSA. VASTA SITTEN SE LAPSELLA ON.

15 Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse." [Matt. 11:25, 18:3, 21:16; 1. Kor. 14:20]

15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

15 Totisesti sanon minä teille: jokainen, joka ei Jumalan valtakuntaa ota vastaan niinkuin lapsi, ei hän suinkaan siihen tule sisälle.

• puhdas
        joosua kirjoitti:

"eli hän on aina puhdas ja taivaaseen kelpaava"

Raamattu sanoo kuitenkin näin:

Job 25:4
        Kuinka siis ihminen olisi vanhurskas Jumalan edessä, ja kuinka vaimosta syntynyt olisi puhdas?

5 (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, 25:4]

5 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja minun äitini on synnissä minun siittänyt.

Kasteessa lapsi vanhurskautetaan ja liitetään Kristuksen ruumiiseen eli seurakuntaan (1.Kor.12:13)

• joosua
        vaan kirjoitti:

Jeesus ei sano, että lapella syntyessään jo olisi valmiina Jumalan valtakunta. Ei sano niin. Jeesus sanoo, että lapsi on kaikkein paras ottamaan vastaan Jumalan valtakunnan. Jätät jakeen kesken eksyttääksesi.

Lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta, kun he sen ensin ottavat vastaan. Eihän kenelläkään ole Jumalan valtakuntaa sisällä asuvaisena ennenkuin hän on sen ottanut vastaan. Lapsenkin on OTETTAVA VASTAAN JUMALAN VALTAKUNTA. ISÄ, POIKA JA PYHÄ HENKI KASTEESSA. VASTA SITTEN SE LAPSELLA ON.

15 Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse." [Matt. 11:25, 18:3, 21:16; 1. Kor. 14:20]

15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

15 Totisesti sanon minä teille: jokainen, joka ei Jumalan valtakuntaa ota vastaan niinkuin lapsi, ei hän suinkaan siihen tule sisälle.

19:14 Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta."

Niin antakaa lasten olla, Jeesus sanoo tässä että he ovat taivaaseen kelpaavia, sanooko Jeesus tässä kohdassa että eivät sitä olisi.

Eikö teistä kukaan käsitä, mitä tässä kohtaa sanotaan! sanoiko Jeesus että ovat perkeleen lapsia, ja sanoiko hän että eivät pääse sinne kun eivät saa kastetta, ei sanonut. Te teette Jumalan Sanalle väkivaltaa, kun ette ymmärrä mitä siihen on kirjoitettu.
        Tuomitsiko Jeesus heidät helvettiin? jos niin missä kohtaa?

• Huom!
        puhdas kirjoitti:

Kuinka siis ihminen olisi vanhurskas Jumalan edessä, ja kuinka vaimosta syntynyt olisi puhdas?

5 (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, 25:4]

5 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja minun äitini on synnissä minun siittänyt.

Kasteessa lapsi vanhurskautetaan ja liitetään Kristuksen ruumiiseen eli seurakuntaan (1.Kor.12:13)

>>2. Kor. 5:19

• Jumala näkee
        puhdas kirjoitti:

vai onko ihmisteot suurempia kuin Jumalan teot ja Jeesuksen Golgatan ristillä tehty työ. Se oli ainutkertainen uhri meidän ihmisten syntien tähden,

Lopettakaa jo vauvakastajat muuttanasta veren evankeliumi veden evankeliumiksi eli vääristätte Jumalan sanan viimeisen päälle.

• Paavali.
        Jumala näkee kirjoitti:

vai onko ihmisteot suurempia kuin Jumalan teot ja Jeesuksen Golgatan ristillä tehty työ. Se oli ainutkertainen uhri meidän ihmisten syntien tähden,

Lopettakaa jo vauvakastajat muuttanasta veren evankeliumi veden evankeliumiksi eli vääristätte Jumalan sanan viimeisen päälle.

Jostain syystä Paavali ei julista lapsia eikä ketään muitakaan automaattisesti vanhurskaiksi sellaisenaan, vaan sanoo vielä n.40 v. Golgatan tapahtumien jälkeen, että kaikki ovat edelleen synnin alla:

9 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,
        10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,

• Jumala näkee kirjoitti:

Jumala näkee,
        Teksteistäsi olen saanut sen käsityksen, että kaste on sinulle lakia ja vain ulkonainen tapahtuma.
        Minulle kasteessa keskeisintä on Jeesus Kristus (evankeliumi!); Hän toimii siinä itse.

• kerron
        joosua kirjoitti:

19:14 Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta."

Niin antakaa lasten olla, Jeesus sanoo tässä että he ovat taivaaseen kelpaavia, sanooko Jeesus tässä kohdassa että eivät sitä olisi.

Eikö teistä kukaan käsitä, mitä tässä kohtaa sanotaan! sanoiko Jeesus että ovat perkeleen lapsia, ja sanoiko hän että eivät pääse sinne kun eivät saa kastetta, ei sanonut. Te teette Jumalan Sanalle väkivaltaa, kun ette ymmärrä mitä siihen on kirjoitettu.
        Tuomitsiko Jeesus heidät helvettiin? jos niin missä kohtaa?

Jeesus eli maan päällä vanhan liiton aikana, jolloin vielä ei voitu ketään kastaa Jeesuksen kuoleman ja veren osallisuuteen nykyisellä kristillisellä kasteella, jonka Jeesus asetti vasta kuolemansa jälkeen (Matt.28:19-29).

Vanhemmat veivät vanhan liiton aikana estelyistä huolimatta lapsia saamaan Jeesuksen parantavaa, pelastavaa ja siunaavaa KOSKETUSTA, sillä vanhemmat tunsivat kirjoitukset ja tiesivät lastensa Jumalan edessä, jos mitään ei tehtäisi: "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun." (Ps.51:7).

Tuon Jeesuksen "kosketuksen" jälkeen Jeesuksen syliin tuoduilla lapsilla se Jumalan valtakunta oli.

36 Ja hän otti lapsen ja asetti sen heidän keskellensä; ja otettuaan sen syliinsä hän sanoi heille:
        42 Ja joka viettelee yhden NÄISTÄ pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

micros=sylilapsi=O v.->ylöspäin

• Paavali. kirjoitti:

Jostain syystä Paavali ei julista lapsia eikä ketään muitakaan automaattisesti vanhurskaiksi sellaisenaan, vaan sanoo vielä n.40 v. Golgatan tapahtumien jälkeen, että kaikki ovat edelleen synnin alla:

9 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla,

"Jostain syystä Paavali ei julista lapsia eikä ketään muitakaan automaattisesti vanhurskaiksi sellaisenaan,..."
        Aivan niin!
        ---
        Vaan Paavali sanoo:
        "....mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te OLETTE VANHURSKAUTETUT meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä" (1. Kor. 6:11).

• tuohon
        Tapio522 kirjoitti:

"Jostain syystä Paavali ei julista lapsia eikä ketään muitakaan automaattisesti vanhurskaiksi sellaisenaan,..."
        Aivan niin!
        ---
        Vaan Paavali sanoo:
        "....mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te OLETTE VANHURSKAUTETUT meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä" (1. Kor. 6:11).

totuuteen voi sanoa Amen!

• tuohon kirjoitti:

totuuteen voi sanoa Amen!

"...eihän siinä, mitä teille kirjoitamme, ole muuta, kuin mikä siinä on luettavana ja minkä te myös ymmärrätte" (2. Kor. 1:13).

Kumma vaan, että niin monet täällä näkevät Raamatun selvissä kastekohdissakin kuvaannollisuutta, vaikka olisi pysyttävä sanojen mutkattomassa, yksinkertaisessa ja luonnollisessa merkityksessä.
        Yksi esimerkki tästä on Joh. 3:5 väännös; vesi ei olekkaan vettä!

Tietenkin Raamattu sisältää myös paljon kuvakieltä, joka kyllä ilmenee tekstiyhteydestä.
        Näitä kuvia ei saa selittää oman järjen ja mielikuvituksen mukaan, vaan on pysyttävä Raamatun opissa.

• Jumala näkee
        Paavali. kirjoitti:

Jeesus kuoli siis turhaan ja sovitti ihmiskunnan synnit ja sen saa kun uskoo Jeesukseen ja lähtee Hänen tahtonsa tielle.

2. Kor, 5:18-20

"Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa."

Kasteko toimittaa Jeesuksen sijaan sovitustyön ja toimii uhrina Jeesuksen sijaan
        kasteeen kauttako pyydetään, että antakaa sovittaa itsenne.

Tässä on todellinen sovitus ja pelastus ilman (vauva)kasteen häivääkään. Heitetään vauvakaste vedet pois ja kohdistetaan katse ristiin, jossa on koko ihmiskunnan pelastuksen ydin.

Room, 5:10,11
        "Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;
        emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet."

Kol. 1:19,20
        "Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
        ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa."

Ristin veri riittää ja ei mitkään ihmiskontit pelasta tai toimi sovitusen tai pelastuksen antajana, jos ei olla kuuliaisia Jumalalle ja Hänen sanalleen.

• Jumala näkee
        Tapio522 kirjoitti:

Jumala näkee,
        Teksteistäsi olen saanut sen käsityksen, että kaste on sinulle lakia ja vain ulkonainen tapahtuma.
        Minulle kasteessa keskeisintä on Jeesus Kristus (evankeliumi!); Hän toimii siinä itse.

kun se tehdään väärin motiivein ja vääristellen Jumalan sanaa.

Kuten tuolla aiemmin jo sanoin, että Jeesus kuoli kai turhaan kun vauvakaste toimii pelastajana ja syntien sovittajana Jeesuksen sijaan.

Uskovien kasteella käyneenä (vauvakaste ei ainakaan vienyt kuin helvettiä kohti) sillä oli minulle syvä merkitys, koska siinä toimin Raamatun ohjeen mukaan. Parannuksen teko ja sitten kaste.

Voisi sinultakin kysyä, missä näkyy vauvakasteen hedelmä? Onko hedelmä taivaallista vai enemmänkin helvettiin päin vievää, kun katsoo realirasolla tämän Suomenkin valtakirkon vauvana kastettujen "hedelmää"?

Odotan mielelläni vastausta näihin loppukysymyksiin, sillä kukaan muu ei ole vielä tähän kysymykseen tietääkseni vastannut. ;)

• lihasta syntyy liha
        Jumala näkee kirjoitti:

Jeesus kuoli siis turhaan ja sovitti ihmiskunnan synnit ja sen saa kun uskoo Jeesukseen ja lähtee Hänen tahtonsa tielle.

2. Kor, 5:18-20

"Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa."

Kasteko toimittaa Jeesuksen sijaan sovitustyön ja toimii uhrina Jeesuksen sijaan
        kasteeen kauttako pyydetään, että antakaa sovittaa itsenne.

Tässä on todellinen sovitus ja pelastus ilman (vauva)kasteen häivääkään. Heitetään vauvakaste vedet pois ja kohdistetaan katse ristiin, jossa on koko ihmiskunnan pelastuksen ydin.

Room, 5:10,11
        "Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;
        emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet."

Kol. 1:19,20
        "Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
        ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa."

Ristin veri riittää ja ei mitkään ihmiskontit pelasta tai toimi sovitusen tai pelastuksen antajana, jos ei olla kuuliaisia Jumalalle ja Hänen sanalleen.

mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette VANHURSKAUTETUT meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

"Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

• Jumala näkee kirjoitti:

kun se tehdään väärin motiivein ja vääristellen Jumalan sanaa.

Kuten tuolla aiemmin jo sanoin, että Jeesus kuoli kai turhaan kun vauvakaste toimii pelastajana ja syntien sovittajana Jeesuksen sijaan.

Uskovien kasteella käyneenä (vauvakaste ei ainakaan vienyt kuin helvettiä kohti) sillä oli minulle syvä merkitys, koska siinä toimin Raamatun ohjeen mukaan. Parannuksen teko ja sitten kaste.

Voisi sinultakin kysyä, missä näkyy vauvakasteen hedelmä? Onko hedelmä taivaallista vai enemmänkin helvettiin päin vievää, kun katsoo realirasolla tämän Suomenkin valtakirkon vauvana kastettujen "hedelmää"?

Odotan mielelläni vastausta näihin loppukysymyksiin, sillä kukaan muu ei ole vielä tähän kysymykseen tietääkseni vastannut. ;)

Vastaan tännekin samoin sanoin: (Lainaus toisesta topic:sta) Jumala näkee:lle:

"Tästähän on hyvänä esimerkkinä mm. Korinttin seurakunnan sekava tilanne, jota verrataan Israelin käytökseen erämaassa (1. Kor.10:1-13) .
        Nämä esimerkit osoittavat, kuinka vaarallista on käyttää väärin Jumalan antamia armonosoituksia.

1. Kor. 10. luvussa Paavali varoittaa korinttolaisia käyttämästä väärin kristityn vapautta.
        Hän ottaa esimerkin Israelin vaelluksesta erämaan halki.
        Paavalin varoituksista meidänkin tulisi ottaa vaarin ajatellessamme kirkkomme vakavaa tilaa.

Israel pelastettiin Egyptistä. Se oli saanut Jumalalta lahjoja, jotka olivat kristillisen kasteen ja ehtoollisen esikuvia (1. Kor. 10:1-4).
        Punaisessa Meressä ja pilvenpatsaassa Israelin kansa kastettiin Moosekseen (j. 2) ts. lakiin perustuvaan vanhaan liittoon. KAIKKI kastettiin, sekä aikuiset että lapset.
        Jumalan kansaan kuuluminenhan oli lahja, ja alkukirkolle oli selvää, että se lahja kuului sekä lapsille että aikuisille.
        Siksi alkukirkolle olikin selvää, että koko perhekuntia voitiin kastaa.

Vaikka Israel sai maistaa Herran hyvyyttä, harva kuitenkaan koskaan pääsi luvattuun maahan.

Meistä lopunajan kristityistä Jeesus sanoo:
        "Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu" (Matt. 24:10-14).
        Kannattaa lukea koko Matt. 24:s luku!
        ---
        Mutta itse asiaan!
        Voisiko nyt joku uskovien kasteen kannattaja listata ne Raamatun kohdat, jotka puhuvat kasteen "syvällisestä" SISÄLLÖSTÄ.
        Jumala näkee puhuu kasteen syvällisestä merkityksestä.
        Mikä se syvällinen merkitys on?

• on totella
        Tapio522 kirjoitti:

Vastaan tännekin samoin sanoin: (Lainaus toisesta topic:sta) Jumala näkee:lle:

"Tästähän on hyvänä esimerkkinä mm. Korinttin seurakunnan sekava tilanne, jota verrataan Israelin käytökseen erämaassa (1. Kor.10:1-13) .
        Nämä esimerkit osoittavat, kuinka vaarallista on käyttää väärin Jumalan antamia armonosoituksia.

1. Kor. 10. luvussa Paavali varoittaa korinttolaisia käyttämästä väärin kristityn vapautta.
        Hän ottaa esimerkin Israelin vaelluksesta erämaan halki.
        Paavalin varoituksista meidänkin tulisi ottaa vaarin ajatellessamme kirkkomme vakavaa tilaa.

Israel pelastettiin Egyptistä. Se oli saanut Jumalalta lahjoja, jotka olivat kristillisen kasteen ja ehtoollisen esikuvia (1. Kor. 10:1-4).
        Punaisessa Meressä ja pilvenpatsaassa Israelin kansa kastettiin Moosekseen (j. 2) ts. lakiin perustuvaan vanhaan liittoon. KAIKKI kastettiin, sekä aikuiset että lapset.
        Jumalan kansaan kuuluminenhan oli lahja, ja alkukirkolle oli selvää, että se lahja kuului sekä lapsille että aikuisille.
        Siksi alkukirkolle olikin selvää, että koko perhekuntia voitiin kastaa.

Vaikka Israel sai maistaa Herran hyvyyttä, harva kuitenkaan koskaan pääsi luvattuun maahan.

Meistä lopunajan kristityistä Jeesus sanoo:
        "Ja silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan.
        Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
        Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu" (Matt. 24:10-14).
        Kannattaa lukea koko Matt. 24:s luku!
        ---
        Mutta itse asiaan!
        Voisiko nyt joku uskovien kasteen kannattaja listata ne Raamatun kohdat, jotka puhuvat kasteen "syvällisestä" SISÄLLÖSTÄ.
        Jumala näkee puhuu kasteen syvällisestä merkityksestä.
        Mikä se syvällinen merkitys on?

sanaa, kuin pohtia sen syvällisempää merkitystä.
        Kyllä Pyhä-Henki johtaa aikanaan kaikkeen totuuteen.
        Vai luuletko, että pohtimalla voit välttyä nou-dattamasta Raamatun ohjetta: Nouse ja anna kastaa
        itsesi!!
        Jumalan teot ovat tutkimattomia, eikä niitä ihmi-
        nen pysty täysin ymmärtämään. Jos ihminen ei ole kuuliainen sanalle hän lankeaa. 1. Piet. 2:8
        Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat.
        Vetosit Korinttin seurakunnan tilaan. Jos olet
        lukeneut siitä eteenpäin, huomaat, että seurakunnasta EROTETTIIN ne, jotka tekivät syntiä.
        Seurakunta on eri asia kuin maailma.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      89
      1911
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      406
      1908
    3. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      99
      1826
    4. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      380
      1785
    5. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      59
      1418
    6. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      51
      1394
    7. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      298
      1222
    8. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1096
    9. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      51
      1040
    10. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      173
      1035
    Aihe