APT 9:1-22; Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."
Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet.
Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon.
Ja hän oli kolme päivää näkemätönnä, ei syönyt eikä juonut.
Ja Damaskossa oli eräs opetuslapsi, nimeltä Ananias. Hänelle Herra sanoi näyssä: "Ananias!" Hän vastasi: "Katso, tässä olen, Herra".
Niin Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee;
ja hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen."
Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.
Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden.
"Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut-Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit-että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä".
Ja heti putosivat hänen silmistään ikään kuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.
Ja kun hän nautti ruokaa, niin hän vahvistui. Ja hän oli opetuslasten seurassa Damaskossa jonkun aikaa.
Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
Mutta Saulus sai yhä enemmän voimaa ja saattoi Damaskossa asuvat juutalaiset ymmälle näyttäen toteen, että Jeesus on Kristus.
Paavalin matkatessa Damaskoon, yhtäkkiä valo leimahti taivaasta Paavalin ympärille ja Paavali kaatuu maahan ja kuulee äänen sanovan hänelle; "Saul, Saul, miksi vainoat minua"?
Paavali kysyy; kuka olet Herra? Ja Paavalille vastataan; Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat ja Jeesus sanoi; nouse ylös ja mene Damaskoon siellä sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tehdä.
Damaskossa Ananias laittoi kätensä Paavalin päälle ja sanoi hänelle, Jeesus lähetti minut, että saisit näkösi jälleen ja täyttyisit Pyhällä Hengellä! Ja heti sen jälkeen Paavalin silmistä putosivat "ikään kuin suomukset" ja Paavali sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.
Paavali siis oli jo "kääntynyt" ja tunnustanut Jeesuksen Herraksi tuolla Damaskon tiellä, mutta Ananiaan Kätten kautta kolmantena päivänä Paavali täyttyi Pyhällä Hengellä ja samalla hän otti myös kasteen itselleen!
Paavali siis tuli Jeesukseen uskovaksi ja otti kasteen. Eli jälleen sama järjestys, ensin uskon syntyminen ja sitten vasta kaste. Paavali täyttyi Pyhällä Hengellä ja se oli merkki siitä, että hän oli tullut Jeesukseen uskovaksi, sanoohan Jumalan sanakin, että saamme luvatun Pyhän Hengen uskon kautta Jeesuksessa!->
GAL 3:14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
Paavali saarnoissaan näytti toteen kirjoituksista Jeesuksen olevan Kristus ja julisti rohkeasti evankeliumia. Paavalin tulua uskoon piti hän kaiken entisen roskana Jeesuksen tuntemisen rinnalla, että hän voittaisi omakseen Kristuksen.
FIL 3:8 "Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen.
Paavalin kääntymys
20
289
Vastaukset
- Pesossa.
6 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.' [Luuk. 24:47 ]
16 Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.- Jumala näkee
Vauvakasteen puolustajat asettavat ansoja itselleen, kuten jälleen tässsäkin ja unohtavat opissaan noitten jakeitten alkuosan pois.
Apostolisena aikana parannuksen tekoa seurasi aina välittömästi kaste eli oli puhe kokonaisuudesta, mutta tuosta kokonaisuudesta vauvakasteoppi "unohtaa" tuon parannuksen teon eli Jumalan puoleen huutamisen.
Tuo parannuksen teko näkyy koko Uuden Testamentin, joka on edellytys uskolle ja kaste on paljon pieemmässä osassa, kun puhutaan parannuksen teosta ja kääntymisestä Jumalan puoleen.
Keksikääpä jo parempia selityksiä, että ei aina tarvitse teitä umpikujastanne muistuttaa. ;) - lapset heti kasteelle
Jumala näkee kirjoitti:
Vauvakasteen puolustajat asettavat ansoja itselleen, kuten jälleen tässsäkin ja unohtavat opissaan noitten jakeitten alkuosan pois.
Apostolisena aikana parannuksen tekoa seurasi aina välittömästi kaste eli oli puhe kokonaisuudesta, mutta tuosta kokonaisuudesta vauvakasteoppi "unohtaa" tuon parannuksen teon eli Jumalan puoleen huutamisen.
Tuo parannuksen teko näkyy koko Uuden Testamentin, joka on edellytys uskolle ja kaste on paljon pieemmässä osassa, kun puhutaan parannuksen teosta ja kääntymisestä Jumalan puoleen.
Keksikääpä jo parempia selityksiä, että ei aina tarvitse teitä umpikujastanne muistuttaa. ;)Ei kukaan Raamatunhenkilö edellytä lapsilta parannuksen tekoa ehtona kasteelle. Lapset vietiin heti kasteelle perhekunnittain. Lapset ovat heti valmiita ottamaan vastaan Jumalan valtakunnan kasteessa nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
"Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa NIINKUIN LAPSI, se ei pääse sinne sisälle." - Jumala näkee
lapset heti kasteelle kirjoitti:
Ei kukaan Raamatunhenkilö edellytä lapsilta parannuksen tekoa ehtona kasteelle. Lapset vietiin heti kasteelle perhekunnittain. Lapset ovat heti valmiita ottamaan vastaan Jumalan valtakunnan kasteessa nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
"Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa NIINKUIN LAPSI, se ei pääse sinne sisälle."Lapsia ei kastettu ja juuri lainaamassasi Jeesuksen sanoissa Jeesus siunasi kastamattomia lapsia ja sillä oli ihan aikuisille suunnattueri sanoma mitä luulet.
Ja tuo Jeesuksen tarkoittama lapsen tavalla oli puhetta aikuisille siitä, että lapsi on puhdas ja viaton sekä uskoo ja turvaa täysin vanhempiinsa.
Onkohan vauvakastajille Raamattu "avautunut" lasten suhteen oikein, kun Raamatussa puhutaan paljon lapsista tai käytetään sanaa lapsi, vaikka puhe on aikuisista.
Mutta kai vauvakastajien on jokaiseen mahdolliseen "sopivaan" sanaan tarttua ja tulkita vääristellen Raamattua, kuten Pyhästä Hengestä tehdään heidän tulkintansa mukaan usein nestettä jne. Jumala näkee kirjoitti:
Keksikääpä jo parempia selityksiä, että ei aina tarvitse teitä umpikujastanne muistuttaa. ;)Apt. 9:18 sanotaan, että Paavali ”otti kasteen”, eli tuli kastetuksi.
Tässäkin kohden verbi ”kastaa” on passiivimuodossa, kuten useissa muissakin kastetta koskevissa Raamatun paikoissa.
Passiivimuoto ilmaisee sen, että Jumala toimii kasteessa ja kastettava on kohde (itse kastajan toimiessa vain välikappaleena).
Jotkut taas korostavat kastettavan omaa osuutta kastetapahtumassa ja tekevät kasteesta ihmisen oman kuuliaisuuden askeleen (lainteon).
Näin ihminen joutuu helposti omavanhurskauden tielle, pois Jumalan armosta (jota kastekkin ON).
Kun Raamattu painottaa uskon ja kasteen pelastavan (Mark. 16:16, 1. Piet. 3:21), niin ei siinä tarvita mitään ihmistekoja.
Minkä Jumalan lahjan Paavali sai, kun hän tuli Ananiaksen kastettavaksi?
Ananias sanoi Paavalille: ”Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi ” (Apt. 22:16).
Aivan oikein siis lausumme Nikean uskontunnustuksessamme: ”Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksiantamiseksi”.
Tästähän Pietarikin sanoo: ”….ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi…” (Apt. 2:38).
Miksi tätä on niin vaikea uskoa todeksi?
Lieneekö oma järkemme esteenä; mitään emme voi ottaa lahjana vastaan, vaan kaiken pyrimme ansaitsemaan itse omilla teoillamme (vrt. omakohtainen uskonratkaisu, oma kuuliaisuuden askel jne…).
Näin tavoittelemme vain omaa kunniaa, emmekä anna kunniaa sille, kenelle se kuuluu.- Jumala näkee
Tapio522 kirjoitti:
Apt. 9:18 sanotaan, että Paavali ”otti kasteen”, eli tuli kastetuksi.
Tässäkin kohden verbi ”kastaa” on passiivimuodossa, kuten useissa muissakin kastetta koskevissa Raamatun paikoissa.
Passiivimuoto ilmaisee sen, että Jumala toimii kasteessa ja kastettava on kohde (itse kastajan toimiessa vain välikappaleena).
Jotkut taas korostavat kastettavan omaa osuutta kastetapahtumassa ja tekevät kasteesta ihmisen oman kuuliaisuuden askeleen (lainteon).
Näin ihminen joutuu helposti omavanhurskauden tielle, pois Jumalan armosta (jota kastekkin ON).
Kun Raamattu painottaa uskon ja kasteen pelastavan (Mark. 16:16, 1. Piet. 3:21), niin ei siinä tarvita mitään ihmistekoja.
Minkä Jumalan lahjan Paavali sai, kun hän tuli Ananiaksen kastettavaksi?
Ananias sanoi Paavalille: ”Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi ” (Apt. 22:16).
Aivan oikein siis lausumme Nikean uskontunnustuksessamme: ”Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksiantamiseksi”.
Tästähän Pietarikin sanoo: ”….ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi…” (Apt. 2:38).
Miksi tätä on niin vaikea uskoa todeksi?
Lieneekö oma järkemme esteenä; mitään emme voi ottaa lahjana vastaan, vaan kaiken pyrimme ansaitsemaan itse omilla teoillamme (vrt. omakohtainen uskonratkaisu, oma kuuliaisuuden askel jne…).
Näin tavoittelemme vain omaa kunniaa, emmekä anna kunniaa sille, kenelle se kuuluu.ja ihmiset toimii jumalina, koska heidän tekonsa pelastaa ihmisiä.
On se ikävä, että ennen ihmisen antamaa kastetta kuolleet pikkuvauvat ovat helvetissä. Mikä anteeksiantamaton moka ihmisiltä, jotka jättivät tuon taianomaisen toimenpiteen tekemättä.
Huomaatkos, miyen puhut koko ajan ihmisopista, jossa Jeesus ja Hänen sovitustyönsä on mitätöntä ihmisen suorittaman kasteen rinnalla. Mietipä tätä Tapio.
Kumman varassa meidän elämämme "kohtalo" on, Jumalan vai ihmisen tarpeeksi aikaisin tehdyn kastamisen vuoksi? - Jumalan valtakunnan
Jumala näkee kirjoitti:
Lapsia ei kastettu ja juuri lainaamassasi Jeesuksen sanoissa Jeesus siunasi kastamattomia lapsia ja sillä oli ihan aikuisille suunnattueri sanoma mitä luulet.
Ja tuo Jeesuksen tarkoittama lapsen tavalla oli puhetta aikuisille siitä, että lapsi on puhdas ja viaton sekä uskoo ja turvaa täysin vanhempiinsa.
Onkohan vauvakastajille Raamattu "avautunut" lasten suhteen oikein, kun Raamatussa puhutaan paljon lapsista tai käytetään sanaa lapsi, vaikka puhe on aikuisista.
Mutta kai vauvakastajien on jokaiseen mahdolliseen "sopivaan" sanaan tarttua ja tulkita vääristellen Raamattua, kuten Pyhästä Hengestä tehdään heidän tulkintansa mukaan usein nestettä jne.Niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Teille ja teidän lapsillenne. Perhekunnittain.
15 "Totisesti sanon minä teille: jokainen, joka ei Jumalan valtakuntaa ota vastaan niinkuin lapsi, ei hän suinkaan siihen tule sisälle."
"Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."
(Room.8:9) - Jumala näkee
Jumalan valtakunnan kirjoitti:
Niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Teille ja teidän lapsillenne. Perhekunnittain.
15 "Totisesti sanon minä teille: jokainen, joka ei Jumalan valtakuntaa ota vastaan niinkuin lapsi, ei hän suinkaan siihen tule sisälle."
"Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."
(Room.8:9)vaan uskon kautta, jota ennen on ihminen tehnyt parannuksen. Näin sanoo Raamattu selkeästi, eikä tarvitse mitään oppia Raamatun ulkopuolelta tuoda, kuten vauvakasteessa.
Ne kastettiin, jotka tekivät parannuksen, eikä lapsia viety kasteelle, jotta he saisivat uskon. Tällainen kasteessa saatu usko on vain vauvakasteopin vääristelyn ja sielunvihollisen valhe.
- herätyksen ja
kääntymyksen, sai näkönsä takaisin, huusi Jeesusta avukseen ja Pyhä Henki kirkasti kasteen kautta armon ja uuden elämän!
Paavalia ei voitu upotuskastaa Damaskon suoralla kadulla Juudaksen talossa.
Paavali uudesisyntyi kasteessa kun synnit pestiin pois...anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi!
Mutta sitähän sinä et tietenkään tunnusta, koska
sinulla ei ole Hengen todistusta asiasta!- yks toinen
Tämä kohta missä Paavalille sanotaan:"Nouse, huuda avuksesi Hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi" Ap.t. 22:14 on hieman heikosti käännetty ja antaa väärälle tulkinalle oivan tilaisuuden. Mutta yhden ainoan kohdan mukaan ei saa tehdä UUTTA oppia!
KJV sanoo, että "..and wash away thy sins, calling on the name of the Lord" Eli syntien pois peseminen tapahtuu kutsumalla (rukouksen, avuksi huutamalla) Herran nimeä. Kaste on passivissa muodossa kuuluen uskoontulleelle.
Eri käätäjät syystä tai toisesta ovat laittaneet asiota "omiin" järjetyksiinsä, Raamatun kokonaisilmotus astuu selvittämään tämän ongelman ja tässä tapauksessa oli kysymys käännösvirheestä.
- Paavalin kasteesta
Ananiaan sanat: Anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi...ei Pyhä Henki täytä syntistä sydäntä!
- kasteessa
Sanaan liitetty vesi ja veri pesee synnin pois kasteessa, jotta Henki voi tulla puhdistettuun asuntoon. Ei ihmisen oma huuto vielä Paavalin syntiä voi tietenkään pestä pois. Kasteessa ne Paavalin synnit pestiin pois minunkin Raamattuni mukaan.
- yks toinen
kasteessa kirjoitti:
Sanaan liitetty vesi ja veri pesee synnin pois kasteessa, jotta Henki voi tulla puhdistettuun asuntoon. Ei ihmisen oma huuto vielä Paavalin syntiä voi tietenkään pestä pois. Kasteessa ne Paavalin synnit pestiin pois minunkin Raamattuni mukaan.
Tämä kohta missä Paavalille sanotaan:"Nouse, huuda avuksesi Hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi" Ap.t. 22:14 on hieman heikosti käännetty ja antaa väärälle tulkinalle oivan tilaisuuden. Mutta yhden ainoan kohdan mukaan ei saa tehdä UUTTA oppia!
KJV sanoo, että "..and wash away thy sins, calling on the name of the Lord" Eli syntien pois peseminen tapahtuu kutsumalla (rukouksen, avuksi huutamalla) Herran nimeä. Kaste on passivissa muodossa, kuuluen uskoontulleelle. ("USKOMALLA JEESUKEEN SAA SYNNIT ANTEEKSI" - EI KASTAMALLA)
Eri käätäjät, syystä tai toisesta ovat laittaneet asiota "omiin" järjetyksiinsä, Raamatun kokonaisilmotus astuu selvittämään tämän ongelman ja TÄSSÄ tapauksessa ON kysymys KÄÄNNÖSVIRHEESTÄ.
(Ap.t. 22:14 ...and wash away thy sins, calling on the name of the Lord") - aivan.
yks toinen kirjoitti:
KJV sanoo, että "..and wash away thy sins, calling on the name of the Lord" Eli syntien pois peseminen tapahtuu kutsumalla (rukouksen, avuksi huutamalla) Herran nimeä. Kaste on passivissa muodossa, kuuluen uskoontulleelle. ("USKOMALLA JEESUKEEN SAA SYNNIT ANTEEKSI" - EI KASTAMALLA)
Eri käätäjät, syystä tai toisesta ovat laittaneet asiota "omiin" järjetyksiinsä, Raamatun kokonaisilmotus astuu selvittämään tämän ongelman ja TÄSSÄ tapauksessa ON kysymys KÄÄNNÖSVIRHEESTÄ.
(Ap.t. 22:14 ...and wash away thy sins, calling on the name of the Lord")Raamattukin pitää heille ensin kääntää uudestaan heidän omien "sanakirjojen" kanssa. Selityksiä kyllä piisaa, kun Jumalan sana heitetään selän taakse.
- yks toinen
aivan. kirjoitti:
Raamattukin pitää heille ensin kääntää uudestaan heidän omien "sanakirjojen" kanssa. Selityksiä kyllä piisaa, kun Jumalan sana heitetään selän taakse.
Taisi koko uskosi tuhoutua tänään, kun "KING JAMES VERSION" näytti voimansa, maailman luotettavin Raamattu.
Eikö yhden epäselvän kohdan varassa olekin ollut vähän heikkoa olla? Toivon, että tämän jälkeen siirryt tarkempaan ja runsaampaan tapaan tutkia uskon alkeita Raamatusta.
>>"uudestikastajat on naurettavia"
Ketää lienet tarkoittanut? Olisi kiva tietää.
(Sattumoisin, en kasta ketään kuin kerran) - Jumala näkee
aivan. kirjoitti:
Raamattukin pitää heille ensin kääntää uudestaan heidän omien "sanakirjojen" kanssa. Selityksiä kyllä piisaa, kun Jumalan sana heitetään selän taakse.
Kun he nielevät sielunvihollisen valheen ja uskovat kasteen pelastavan.
Raamattu kertoo pelastuksesta ja uskosta toisin eli koko ajan se kehoittaa pysymään Jumalan sanassa ja tahdossa.
Juuri nämä vauvakastajat ovat näitä sanojen vääristelyjä ja antaneet eri sanoille merkityksiä hyvin ansiokkaasti ja urakalla.
Jos tuohon vauvakasteopin perustukseen mennään, niin Markuksen evankeliumin loppu heille kelpaa, mutta loppu Raamattu ei sellaisenaan kelpaa, ilman jaekokonaisuuksien tai jakeitten pilkkomisella sekä rivien välistä lukemalla ja paljon ei kelpaa lainkaan. Apostolien teot ja sen alkupuoli pitäisi repiä heti ensimmäiseksi, koska osa vauvakastekiihkoilijasta eivät ole kai edes tienneet, mitä siinä todella sanotaan.
HPI on yksi esimerkki, jolle Apostolien tekojen sanoma on kai tuntematon, koska kielsi ettei sellaista sanomaa Raamatusta löydy kun hänelle kerroin, joka murensi hänen näkemyksensä ja vauvakasteelta pohjaa, jos siinä enää mitään pohjaa edes onkaan. - näin.
Jumala näkee kirjoitti:
Kun he nielevät sielunvihollisen valheen ja uskovat kasteen pelastavan.
Raamattu kertoo pelastuksesta ja uskosta toisin eli koko ajan se kehoittaa pysymään Jumalan sanassa ja tahdossa.
Juuri nämä vauvakastajat ovat näitä sanojen vääristelyjä ja antaneet eri sanoille merkityksiä hyvin ansiokkaasti ja urakalla.
Jos tuohon vauvakasteopin perustukseen mennään, niin Markuksen evankeliumin loppu heille kelpaa, mutta loppu Raamattu ei sellaisenaan kelpaa, ilman jaekokonaisuuksien tai jakeitten pilkkomisella sekä rivien välistä lukemalla ja paljon ei kelpaa lainkaan. Apostolien teot ja sen alkupuoli pitäisi repiä heti ensimmäiseksi, koska osa vauvakastekiihkoilijasta eivät ole kai edes tienneet, mitä siinä todella sanotaan.
HPI on yksi esimerkki, jolle Apostolien tekojen sanoma on kai tuntematon, koska kielsi ettei sellaista sanomaa Raamatusta löydy kun hänelle kerroin, joka murensi hänen näkemyksensä ja vauvakasteelta pohjaa, jos siinä enää mitään pohjaa edes onkaan.Valitettavasti Markuksen evankeliumin 16-luku päättyy Raamatun alkuperäisissä käsikirjoituksissa jakeeseen 8.
- valheen tiellä taas
näin. kirjoitti:
Valitettavasti Markuksen evankeliumin 16-luku päättyy Raamatun alkuperäisissä käsikirjoituksissa jakeeseen 8.
On suuri valhe sanoa:>>"Raamatun alkuperäisissä käsikirjoituksissa" koska niitä ei ole YHTÄÄN KAPPALETTA, vain kopioita ja nekin monet kärsineitä ja puutteellisia (rotat syöneet ym. paloja).
Joku "VAUVAKASTAJA" esittää aina saman valheen ilmeiseti VOITTO RAMU. (hän on kuuluisa siinä, että ei ota mitään neuvoa vastaan.)
Todella kiusalliset jakeet VAUVAKASTAJILLE: Mark. 16:15-20 "joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei usko se tuomitaan kadotukseen" (j.16) - (Ei sanota: joka kastetaan ja uskoo, se pelastuu..)
Tahtovat lopettaa Markuksen evankeliumin sanohin:
"EIVÄTKÄ SANONEET KENELLEKÄÄN MITÄÄN, SILLÄ HE PELKÄSIVÄT"
suora lauseen jatko "MUTTA YLÖSNOUSEMISENSA JÄLKEEN HÄN ILMESTYI...
Luuk. 16:20 "HE LÄHTIÄT JA SAARNASIVAT KAIKKIALLA..." OIKEA LOPPU JAE
- Voitto Ramu
Tämöän tähden:
"Anna kastaa itsesi ja pestä POIS SYNTISI".
Paavali ei siis ollut saanut syntejään vielä tuolloin anteeksi.
Se onkin Raamatun mukaan mahdotonta sillä VAIn kastetulle synnit annetaan anteeksi.
VAIn kasteessa Jumala jakaa kastetavalle sen minkä Kristus Golgatalla ansaitsi.
Kaste on syntien anteeksisaamiseksi (Apt 22:16,Mk 1:4, Lk 3:3, Apt 2:38)
Kastetulle ei enää LUETA syyksi hänen tekemiään syntejä ei menneitä eikä tulevia koska Kasteessa kastettava saa Kristuspuvun ja hän syntyy uudesti ylhäältä.
Tuo uudestisyntynyt ihmisen henki ei enää saata syntiä tehdä koska siihen ei ryhdy se paha kuten Raamattu sanoo.
RUUMIS eli LIHA pysyy edelleen synnin asuinsijana loppun asti kuten esim RM 7 luvussa selvästi sanotaan.
"Lihan saastaa" ei RUUMIISTA pese edes Jeesuksen veri puhtaaksi ja taivaskelpoiseksi.
Siksi onsanottu että mikään liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa.- hohtava puku
Lapsikastetulla on tuo kasteessa saatu kaunis ja hohtava Kristuspuku päällä.
Uskon, että noiden uudestikastajien ja uudestikastettujen sisällä oleva väärä henki näkee ja tunnistaa heti tuon lapsikastetun päällä olevan lahjaksi saadun kauniin Kristuspuvun. Uudestikastetut yrittävät repiä lapsikastettujen päältä pois tuon Kristuksen vereen kastetun puvun aivan samoin kuin vihaiset lahkoveljet tekivät Joosefin omalta isältään saamalle kauniille kirjailtulle vaipalle?
Pahan valtaan joutuneet lahkovelipuolet repivät Joosefin lahjavaatteen ja kastoivat sen vuohipukin vereen ja upottivat Joosefin tyhjään kaivoon. Tyhjään kaivoon upottamista seurasi matka karavaanin mukana orjuuteen.
Mitä tästä opimme?
Älä koskaan luovuta lapsena saamaasi Kristuspukua pois äläkä vaihda sitä lahkojen orjuuden ikeeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1202238
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4182140Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971176Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13958Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34780- 44774
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109756Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!14740Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32669