Minulla on vakuutussopimus tehtynä Tapiola-yhtiöön. Se kattaa pelkön liikennevakuutuksen ilman kaskoja. Autoni on vm -86 Toyota 2D Corolla DX. Olen 23-vuotias ja asun Ylivieskassa.
Vakuutusmaksu on vuoden ajalta 459,99€!!! Eli neljässä erässä maksettaessa 112,80€ / kerta!?
Vertailun vuoksi vanhempani vm -94 Micralla on about tuon reilu 100€ vakuutusmaksu VUODESSA.
Osaisiko joku selittää, mikä juuri tässä Toyotassa on niin saatanan kallis vakuutusmaksu?
JÄRKYTTÄVÄ liikennevakuutusmaksu
11
6880
Vastaukset
- bonukset
bonukset
bonukset
bonukset
sanoinko jo, että vanhemmallasi on 75 % bonukset? - se on
-Bonukset
-Kannattaa kysellä vakuutusta myös muista vak.yhtiöistä.
-Onko mitään perää, että kys.automalli oli ennen suosittu nuorison keskuudessa=Paljon kolareita, josta johtuu dx:n korkea vak.maksu???? - -RistoReipas-
Ole onnellinen. Itse maksan reippaat 900€ vuodessa ajamisen ilosta turvallisesti....:)
- Vakuutusmies
Corollassa on vakuutusmaksut halvimmasta päästä. Micrassa on vielä halvemmat, mutta suurimmat erot syntyvät bonuksista: jos sulla on 0 % ja vanhemmillasi 75% niin maksat tietysti 4 x vakuutusmaksut. Tarkista asia vaikka vakuutusyhtiöiden nettialaskureilla
- ....
Bonukset voivat maksimissaan olla 70 %. Kannattaa muistaa että suurella osalla yhtiöistä vaikuttaa myös vakuutuksenottajan ikä vakuutusmaksuun. Esim. jos vertaa nimeltä mainitsemattoman yhtiön liikennevakuutuksen hintaa Volvo XC90:lle -84 syntyneen ja -50 syntyneen välillä on nuoremmalle vakuutuksenottajalle hinta n. 150 euroa vuodessa kalliimpi.
- masa
Kiitokset vastauksista. Näinhän se asia todellakin on pienen selvityksen jälkeen. On se vaan opiskelijalle iso raha pitää tuo auto. Onneksi on viimeinen vuosi menossa...
- bonuksia
koita kerjätä bonuksia vakuutusyhtiöltä. Jos pystyt vakuuttamaan heille että olet täsmällinen etkä mikään nuorisohuligaani, voi prosentti tippua.
- Vakuuttelija
bonuksia kirjoitti:
koita kerjätä bonuksia vakuutusyhtiöltä. Jos pystyt vakuuttamaan heille että olet täsmällinen etkä mikään nuorisohuligaani, voi prosentti tippua.
Aika paha saada liikennevakuutukseen pohjille bonuksia. Kaskoonhan kyllä saa ainakin 50%, mutta monesti vielä enemmän.
- ....
Vakuuttelija kirjoitti:
Aika paha saada liikennevakuutukseen pohjille bonuksia. Kaskoonhan kyllä saa ainakin 50%, mutta monesti vielä enemmän.
Itse vuosi sitten ostin 5 oman auton. aikaisemmin faija ollut haltijana vakuutusten takia, mutta sille tuli kakkosauto, niin piti ottaa omat vakuutukset. Liikennevakuutukseen sain neuvoteltua 30% ja kaskoon lopulta 70%. Kaikki mun vakuutukset on keskitetty samaan yhtiöön samoin varallisuuden hoito ja raha-asiat. Niillä on vaikutusta ja samoin sillä, että autoja olen omistanut sen 8-9 vuotta, vaikka omissa vakuutuksissa ei olekaan ollut.
- Ariel57
.... kirjoitti:
Itse vuosi sitten ostin 5 oman auton. aikaisemmin faija ollut haltijana vakuutusten takia, mutta sille tuli kakkosauto, niin piti ottaa omat vakuutukset. Liikennevakuutukseen sain neuvoteltua 30% ja kaskoon lopulta 70%. Kaikki mun vakuutukset on keskitetty samaan yhtiöön samoin varallisuuden hoito ja raha-asiat. Niillä on vaikutusta ja samoin sillä, että autoja olen omistanut sen 8-9 vuotta, vaikka omissa vakuutuksissa ei olekaan ollut.
Missä voisin verrata eri autojen kaskojen hintoja. pohjantähdessä virkailija kertoi Peugeotin olevan kallis vakuutettava..
- ddi
tuommonen toyota on nuorison suosiossa siinä syy piilee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642618Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.272514Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694- 1021407
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1271396- 981337
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241173Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59985