SIIS APUA

niisk

eli varmaan tästä on ollut puhetta tälläkin palstalla, mutta tajusin juuri että ilmeisesti nämä näpyt...(melko kovat, ihonväriset, ulompien häpyhuulien sisäpuolella, eivät kirvele tms. mutta ovat selvästi nyt muutaman vkon aikana ilmestyneet) ovat kondyloomaa. Kertokaas kohtalotoverit miten olette toimineet? Terveyskeskukseen vaan ja mitä sitten? Miä lääkäri tekee jne?...auttakaa...paniikki, vaikka luin jo tekstejä että yleinen vaiva. Tässä kiitos "villistä" sinkkuajasta:(

6

489

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selviytyjä-82

huomasin näppylöitä n. 1,5v sitten.. Tartunnasta oli 3kk ja sitten näpyt ilmestyivät. Kävin näyttämässä niitä terveydenhoitajalle ja sain sieltä penslausliuos reseptin. Näppylät lähti heti ekalla kerralla. Luulin aina kaikkia pikkunäppyjä kondy näpyiksi ja penslailin niitä. Papassa piti käydä n. 6 kk välein ja nyt helmikuussa mulla oli eka puhdas papa. Toki kondy voi tulla vielä takaisin. Tai siis näpyt. Virus on elimistössä loppuiän..

Olin täysin paniikissa kun kuulin että mulla on kondy. Olin juuri aloittanut e-pillerit kun sain kuulla taudista. Tauti tosin oli tarttunut jo ennen pillereiden aloittamista (yhdenillanjutusta). Mieheni kanssa olen ollut 5v yhdessä ja hirveää että tartutin sen hänellekkin. Hän ei suostunut menemään lääkäriin. Pari pientä näppylää mielestäni näkyi ja ne penslasin pois ja sen jälkeen oireeton..

Mies jolta taudin sain on muutaman kerran saanut kuulla tartuttaneensa. Ja varoitan myös naisia joita näen hänen "bongaavan baarista". Tyhmää tai ei mutta sen verran harmittaa että haluan ehkäistä taudin leviämistä kertomalla asiasta ja puhumalla avoimesti.

Minua neuvottiin myös syömään osterivinokaskapseleita ja koen että niistä oli myös apua..

Itse sain tartunnan käsistä. En ollut edes yhdynnässä...

• kyllä

Minä taas sain tartunnan yhdynnässä mahdollisesti, kondomia käytin todellakin.. suuseksiä ei harrastettu.

Että näin helposti tarttuva tauti. Tauti on todettu äskettäin. Viimeisestä yhdynnästä on kulunut aikaa 2,5 vuotta.. =( että joopajoo. Sukuelinten ihon alueelle alkoi ilmetä kukkakaalimainen syylä, joka todettiin sattumalta hakeutuessani gynelle hiivatulehduksen takia.

Että joopajoo.. Itse en ole vielä käynyt papassa.. Enkä oikein tiedä mitä nuo pilkut limakalvolla ovat, kun niitä on niin paljon, että ovatko limakalvon omaa rakennetta. Ihmeellinen tauti tämä kondylooma.

Mutta sinulle ed. kirjoittaja.. Tosiaankin sinulla on pitkäaikainen suhde miehen kanssa, jonka kanssa et ollut ilmeisesti silloin yhdessä, kun tauti sinulla todettiin. Ilmeisesti hän on hyväksynyt taudin (tottakai) sinussa.

Minun mieltäni näes vaivaa se, että tulenkohan koskaan seurustelemaan..

• Selviytyjä-82
        kyllä kirjoitti:

Minä taas sain tartunnan yhdynnässä mahdollisesti, kondomia käytin todellakin.. suuseksiä ei harrastettu.

Että näin helposti tarttuva tauti. Tauti on todettu äskettäin. Viimeisestä yhdynnästä on kulunut aikaa 2,5 vuotta.. =( että joopajoo. Sukuelinten ihon alueelle alkoi ilmetä kukkakaalimainen syylä, joka todettiin sattumalta hakeutuessani gynelle hiivatulehduksen takia.

Että joopajoo.. Itse en ole vielä käynyt papassa.. Enkä oikein tiedä mitä nuo pilkut limakalvolla ovat, kun niitä on niin paljon, että ovatko limakalvon omaa rakennetta. Ihmeellinen tauti tämä kondylooma.

Mutta sinulle ed. kirjoittaja.. Tosiaankin sinulla on pitkäaikainen suhde miehen kanssa, jonka kanssa et ollut ilmeisesti silloin yhdessä, kun tauti sinulla todettiin. Ilmeisesti hän on hyväksynyt taudin (tottakai) sinussa.

eronnut ehkä kuukaudeksi tuosta nykyisestä miehestä jonka kanssa olen 5v ollut. Ja sinä aikana tämä hirveä juttu tapahtui, mutta oma vika miksi nukuin "vieraan" vieressä. Palasimme sitten takaisin yhteen enkä tiennyt taudistani mitään. Selvisi sitten vasta 3 kk kuluttua ja oli myöhäistä jo, mutta onneksi mieheni ymmärsi asian ja ihme kyllä saimme puhuttua ja sovittua..

Mutta 1,5v oli täyttä kärsimystä. Kokoajan mietin että onkohan se mulla vielä ja kaikkia näppyjä luulin kondyksi.

Aluksi mulla ei papassa näkynyt mitään vaikka syyliä oli. Sitten myöhemmin näky papassakin. Tietysti kun sitä on aluksi ulkopuolella niin siitä se sitten leviää "sisälle".

Mulla on kyllä vieläkin pullo lääkettä ja yksi "vararesepti" jos iskee uudestaan..

• niisk
        Selviytyjä-82 kirjoitti:

eronnut ehkä kuukaudeksi tuosta nykyisestä miehestä jonka kanssa olen 5v ollut. Ja sinä aikana tämä hirveä juttu tapahtui, mutta oma vika miksi nukuin "vieraan" vieressä. Palasimme sitten takaisin yhteen enkä tiennyt taudistani mitään. Selvisi sitten vasta 3 kk kuluttua ja oli myöhäistä jo, mutta onneksi mieheni ymmärsi asian ja ihme kyllä saimme puhuttua ja sovittua..

Mutta 1,5v oli täyttä kärsimystä. Kokoajan mietin että onkohan se mulla vielä ja kaikkia näppyjä luulin kondyksi.

Aluksi mulla ei papassa näkynyt mitään vaikka syyliä oli. Sitten myöhemmin näky papassakin. Tietysti kun sitä on aluksi ulkopuolella niin siitä se sitten leviää "sisälle".

Mulla on kyllä vieläkin pullo lääkettä ja yksi "vararesepti" jos iskee uudestaan..

siis ihan terveyskeskukseen aika ja sieltä lääkäri antaa reseptin vai? Täytyykö aikaa varatessa kertoa miksi haluaa varata ajan. Itse seurustelin 5 vuotta ja sen jälkeen villi sinkkuelämäni on ollut suojaamatonta seksiä parin tyypin kaa:(...plaah...jommalla kummalla miehellä siis ilmeisesti oireettomana tämä tauti. voi prkl, kun ottaa päähän...toisaalta jos tämä tässä ulkopuolella tälleen on niin eipä tältä edes kortsu suojaa...eipä seksiä tälle tytölle siis moneen kuukauteen...:(

• Selviytyjä-82 kirjoitti:

Et koskaan voi varmuudella sanoa keneltä taudin sait. Se on voinut tarttua nykyiseltä mieheltäsikin, joka on todennäköisempää kuin se, että tarttui kun yhden kerran 'nukuit' toisen miehen kanssa.

• tur
        kyllä kirjoitti:

80 prosenttia ihmisistä saa jossain elämänsä vaiheessa hpv-tartunnan, joten hyvin todennäköisesti se mies, jonka kanssa seuraavaksi alat seurustella, on viruksen kantaja. Miehet ovat kyllä siitä vekkuleita tässä asiassa, että hyvin harvat heistä tietävät kantavansa virusta, koska heiltä sitä ei voi todeta muuten kuin näppylöistä. Tosin sama tietämättömyys pätee myös moniin naisiin, joille virus ei ole aiheuttanut mitään silmin havaittavia muutoksia.

Hyvä asia tässä on se, että nyt kun tiedät, että sinulla on hpv, muistat paremmin käydä säännöllisesti papassa. Huonommin on asiat niillä, jotka tietämättään kantavat virusta, eivätkä välttämättä huomaa käydä papassa vuosiin, ja sitten onkin ehtinyt kehittyä jo jotain vakavampaa.

Älä anna hpv:n lannistaa mieltäsi! Kun löydät ihmisen, joka rakastaa sinua, hän rakastaa sinua hpv:stä huolimatta :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      417
      3598
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1612
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      114
      1432
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      85
      1399
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1358
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1316
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1236
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1159
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1027
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      39
      950
    Aihe