Jumalan kaikkivaltius antaa aina kovasti miettimisen aihetta. Kaikkivaltius on paradoksi jo sinänsä.
Kaikkivaltiaana Jumala varmaankin tietää, mihin kellonaikaan herään huomenna? Varmaankin hän on myös tietoinen, että milloin ostan uuden pölynimurin? Tai mitä syön ensi maanantaina lounaaksi?
Koska hän tietää sen jo etukäteen, mitä teen koko loppuelämäni ajan, onko tulevaisuuteni oikeastaan jo kirjoitettu? Itse asiassa jo ennen syntymääni, Hän varmaan tiesi jo maailman luodessaan, että minä tulen syntymään tuona vuonna kun synnyin jne.
Eli kaikkien meidän kohtalo on jo määrätty. Joten eikö liene yhdentekevää, mitä teemme, emme voi vaikuttaa siihen, menemmekö taivaaseen vai helvettiin? Eikö meitä kaikkia voitaisi tuomita yksin tein?
Toinen vaihtoehto on, että Jumala ei tiedä huomisesta päivästäni.. mutta silloinhan hän ei olisi kaikkivaltias?
Tulevaisuus kirjoitettu?
2
157
Vastaukset
Jumala on kaikkivaltias, mutta ihmisellä on vapaa tahto. Ei voisi rakastaa, jos ihmiset olisivat robitteja. Ihminen saa päättää itse omasta elämästään, mutta siihen sisältyy erittäin suuri vastuu. Nimittäin ihminen on itse vastuullinen siitä, että hän jossakin elämän vaiheessa ottaaa Jeesuksen vastaan henkilökohtaisena pelastajanaan. Erityisesti silloin kun hengelliset asiat kiinnostaa, niin on hyvä vastaanottaa pelastus eli syntien anteeksisaaminen Jeesuselta.
Uskoon Jeesukseen voi tulla näin.
http://www.jeesusonherra.net/uskoontulo.htm
Eli siis ihmisen sielu ja henki päätyy joka tapauksessa jompaan kumpaan, taivaaseen, jossa on ikuinen ilo ja rauha Jumalan Kanssa. Tai sitten jos ihminen ei usko Jeesukseen, niin helvettiin, jossa on itku ja hammasten kiristys, mato jäytää tuli polttaa, eikä se lopu koskaan.
Siksi ihmisellä on itsellä suuri vastuu, ottaa vastaan pelastus. Jokainen joka tahtoo päästä taivaaseen, ja pyytää syntinsä anteeksi Jeesukselta pääsee sinne. Eli kts. se linkki yllä.- Philery
Kaikkivaltias jumala on tiennyt jo kauan aikaa, aionko edes lukea tuota linkkiä? Jumala on tiennyt jo ennen syntymääni, otanko pelastusta vastaan vai en, eikö niin?
Jumala tietänee myös lopputuloksen, on tiennyt aina. Lopputuloksen, mihin sieluni päätyy "vapaan tahtoni" ohjailemana.
Taivaaseen? Joidenkin, samaa raamattua lukevien mielestä emme mene taivaaseen vaan paratiisiin, muutamaa valittua poikkeusta lukuunottamatta.
Ja sivistyksessäni on pieni aukko. Miksi meidän tarvitsee saada syntimme anteeksi, eikös Jeesus kuollut sen tähden, että saisimme ne anteeksi ja meillä olisi iankaikkinen elämä?
Ja jos jumala tietää tulevaisuutemme, tulevaisuutemmehan ON kirjoitettu, eikö niin? Emme voi "yllättää" jumalaa ryhtymällä uskovaisiksi jumalan ihmetellessä "Ohhoh! Tuota en olisi kyllä ikinä uskonut."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770