jälkiehkäisyn vaikutukset

jouduin ottamaan n.kuukausi sitten jälkiehkäisypillerit kun vahinko pääsi tapahtumaan.Kuukautiset alkoivat tablettien ottamisesta n. viikon päästä(kuukautisten tarkoitus oli muutenkin alkaa silloin). Nyt rintani ovat olleet todella herkät ja herännyt pelko olenko raskaana...kuukautisteni pitäisi alkaa normaalin kierron mukaan viikon päästä ja jos eivät ala on kyllä raskautestin aika. Kyselisinkin vain onko normaalia rintojen arkuus jälkiehkäisypillereiden jälkeen? Normaalisti rintani eivät ole missään vaiheessa kiertoa arat. Olen kerran aikaisemmin ollut raskaana ja silloin oli vastaavaa arkuutta..
3431
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Olen itsekin joutunut käyttämään jälkiehkäisypillereitä mutten muista rintojen arkuutta.... Sehän voi tietysti olla yksilöllistä! Odottele vaan rauhassa niitä menkkoja, murehdi vasta kun ovat muutaman päivän myöhässä: rintojen arkuudelle voi olla monia muitakin syitä, esim. kuukautiskierron tietty vaihe tai miksei tämä kevätkin ja keventynyt vaatetus.

Raskautta pelätessään alkaa helposti myös kuvitella itselleen oireita. Älä vielä hätäänny!

Äänestä
  • Kiitos kommentista. Itsekin ihmettelen että voiko rintojen arkuus johtua tableteista, koska otostakin on jo aikaa. Mutta ajattelin että olisiko tableteista tullut vähän pidemmälle vaikuttavia hormonaalisia vaikutuksia..
    Rintojen arkuus ei ole näin voimakkaana ollut kuin sen tasan kerran. Mutta nyt täytyy odotella niitä kuukautisia ja nauttia stressittömästi keväästä:)

    Äänestä

  • mietiskelijä kirjoitti:

    Kiitos kommentista. Itsekin ihmettelen että voiko rintojen arkuus johtua tableteista, koska otostakin on jo aikaa. Mutta ajattelin että olisiko tableteista tullut vähän pidemmälle vaikuttavia hormonaalisia vaikutuksia..
    Rintojen arkuus ei ole näin voimakkaana ollut kuin sen tasan kerran. Mutta nyt täytyy odotella niitä kuukautisia ja nauttia stressittömästi keväästä:)

    je-pillerit voivat vaikuttaa jollain lailla 2kk ennen kuin hormonit häviävät kokonaan elimistöstä. Itsekin olen kerran joutunut turvautumaan jälkiehkäisypillereihin ja ne sekoittivat kyllä koko kropan...

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


mietiskelijä kirjoitti:

jouduin ottamaan n.kuukausi sitten jälkiehkäisypillerit kun vahinko pääsi tapahtumaan.Kuukautiset alkoivat tablettien ottamisesta n. viikon päästä(kuukautisten tarkoitus oli muutenkin alkaa silloin). Nyt rintani ovat olleet todella herkät ja herännyt pelko olenko raskaana...kuukautisteni pitäisi alkaa normaalin kierron mukaan viikon päästä ja jos eivät ala on kyllä raskautestin aika. Kyselisinkin vain onko normaalia rintojen arkuus jälkiehkäisypillereiden jälkeen? Normaalisti rintani eivät ole missään vaiheessa kiertoa arat. Olen kerran aikaisemmin ollut raskaana ja silloin oli vastaavaa arkuutta..

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu