luutihentymä,luutuma?

todella peloissaan

Olin viime syksynä tekemässä täysremontin hampailleni.Otettiin röntgen ja lekuri sanoi,että alahampaassa näkyy "luutihentymä", MIKÄ se on??Lekuri sanoi myös,ettei se varsinaisesti ole vaarallinen,mutta sitä kannattaa seurata.Ja tosiaan:röntgenkuvassa näkyi alahampaassa(juuressa) melko pieni,omituinen muodostuma.No,muutin toiseen kaupunkiin ja asia jäi,kun ei siitä ollut mitään vaivaakaan.Nyt tätä alahammasta,nimenomaan juurta,on alkanut särkemään.Varsinkin öisin,kipu on kamalaa.Äsken muistin,tämän luutihentymän,olin täysin unohtanut,että kipu voisi johtua siitä.Hammaslääkäriin on lähes vuoden jonot,mutta on kai mentävä äkkiä päivystykseen.Olen aivan paniikissa!!!!Onko tämä joku suusyöpä tms.
Kertokaa joku mitä luutihentymä tai luutuma hampaassa tarkoittaa??!!En löytänyt netistäkään.

4

982

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyyt

luulen, että kyseinen kohta on vain "kerännyt" luuta, ja se luu nyt painaa hammastasi. mikään vaarallinen se ei ainakaan ole.

• todella peloissaan

se ois kerännyt luuta?tai siis mitä se tarkoittaa..mulla on aika huonot(tai tosi huonot)hampaat,siis paljon reikiä jne.muistan kyllä lääkärin sanoneen,että toisille vaan tulee näitä luutihentymiä.Satutko tietämään pitääkö näitä kerääntymiä poistaa jos ne alkaa vaivaamaan,siis pitääkö mennä leikkaukseen tai jotain..?Kiitos muuten vastauksesta!

• Maallikko olen

Voisiko olla kyse siitä, että se alahammas olisi ikäänkuin luutunut kiinni juurestaan siihen leukaluuhun eli kasvanut kiinni leukaluuhun ? Minulla puhuttiin kerran mahdollisesta luutumisesta, jota ei sitten ollutkaan ja se tarkoitti juuri tätä. Jos hammas olisi luutunut leukaluuhun kiinni, niin se olisi pitänyt poistaa kohdallani leikkaamalla, kun laitatin proteesit itselleni.

• luuhammas

tapaus. Poskihammas oli heittänyt veivin itsekseen, ja juurikanaviin kertynyt luuta. Nyt röntgenkuvassa näkyi tulehduspesäke juurenpäissä, mutta juurikanaviin on kertynyt niin paljon luuta ettei niitä pääse rassaamaan (eli tekemään juurihoitoa). Ja nyt se hammas täytyy poistaa kun ei tulehdusta muuten voi hoitaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4466
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3313
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1143
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1086
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1054
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe