Työttömyys turvaa laskettava

Todellakin

Työttömyys turvaa on todellakin pudotettava tuohon Osccarin ehdottamaan 200euroon kk, mutta työmarkkina tukea on taas nostettava 530euroon, ja asumistukea pudotettava 10euroa.

5

257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lainaaja.

älä
      Kirjoittanut: mies savosta 27.11.2002 klo 16.12

tuu jauhaa mulle tollasta paskaa...ite oon itä-suomesta eikä täällä tosiaan oo töitä ja se ei vittu oo miun vika!!!poiskaa en täältä haluu lähtee ku kaikki juuret ja ystävät on täällä s-linnassa..sanon vaan että vaikka nostan työttömyyskorvausta ni en todellakaan makoile kotona vaan harrastan kaikennäköstä että mieli pysyy virkeänä..niin että älä tuu mulle mun työttömyydestä ja makoilusta vittuilee jos et asioista ton enempää tiedä,saatana!!!!!!!    

• Huhuu II

Hmmm aloittajahan mainitsi, etä työmarkkinatukea olisi nostettava, lukihäiriökö sulla on.

• Lainaaja.
        Huhuu II kirjoitti:

Hmmm aloittajahan mainitsi, etä työmarkkinatukea olisi nostettava, lukihäiriökö sulla on.

Onhan minulle lukihäiriö ja sairaalloinen feikkausvietti.

• gtgtgtääääääh

ku niitä ei nosteta samaan tahtiin ku hintoja

• Töissä

...suhteuttaminen kaikkeen. Tällähetkellä suurin osa tunnollisista töissäkäyvistä, etenkin naisista käy töissä lähinnä orjapalkalla.

Kaikista heikoimmassa asemassa täällä on töissä käyvä yksinhuoltaja, joka tarvitsee auton, että kykenee edes käymään töissä. Yleisimmin naisille tarjottu palkka on päivätyöstä n.1500-1700€/kk. Tästä kun ottaa verot pois, auton lyhennyksen ja vuokran, niin käteen jää n.200 € minimi elatusapu ja lapsilisä. Ilman autoa naiselle jää n. saman verran rahaa, kuin työttömälle. Jos auto on välttämätön, rahaa jää sen auton lyhennyksen verran vähemmän.

Eiköhän ensiksi pitäisi hoitaa palkkataso sen verran motivoivaksi, että töissä käyminen on kannattavaa? ja lasten hoidolle tukijärjestelmä, ettei lapset jää heitteille, jos olisi halukas töissä käymään? Aina paasataan ja vaahdotaan työttömistä ja ulkolaisista ja niitä paapotaan.

Itse olen ollut kohta kaksi kk sairaslomalla, koska taloidellinen ahdinko ajoi minut umpikujaa. Olen miettinyt vaihtoehdot pankkiryöstöstä huumekauppaan selviytyäkseen. Sanoisin itseni irti, mutta en selviä karenssiaikaa mitenkään!

Tämä yhteiskuntahan ajaa ihmisen siihen, vaihtoehdoksi jää tasan katuojaan ajautuminen, jonka jälkeen saa sääliä sossusta. Olen yrittänyt sosiaalihuollosta apua, mutta turhaan -auto on elintasoväline. Kuitenkin auto on välttämätön, että pystyn pitämään työpäivien pituuden kurissa ja huolehtimaan lapsestani siten, etten jätä sitä heitteille.

Yhteiskunnan unohdetuin taho on ne ihmiset, jotka eivät edes ehdi valittaa!!! Jos minulla olisi aikaa, menisin tekemään kartoituksen tämän yhteiskunnan orjatyövoimasta. Monet samassa / lähes samassa tilanteessa elävät eivät edes tiedä, että voisivat tienata työttömänä samanverran, koska eivät ole ikinä ole olleet työttöminä tai vertailukohtia ei ole tuttavapiirissä.

Jotkut kotiin lapsien kanssa jääneet eronneet tajuavat tilanteensa, kun pitäisi palata töihin hoitovapaalta. Silloin tulee kiire joko keksiä uusi mies ja tehdä lisää lapsia tai toivoa, että töitä ei löydy.

Tosin tällainen sosiaalinen kehitys on helpoin tapa saada aikaiseksi palkkarikollisia ja opettaa ihmiset kiertämään veroja. Näin rikkaat voivat parhaiten käyttää hyväkseen köyhiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4466
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3313
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1143
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1086
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1054
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe