Olen ollut juuri polven tähystyksessä, jossa postettiin rikkinäinen kierukka. Jo aiemmassa magneettikuvauksessa kävi ilmi, että polvessani on nivelrikkomuutoksia. Tämä todettiin myös tähystysoperaatiossa. Olen lukenut, että esim. glukosamiinilla olisi hoitava vaikutus nivelrustoihin. Onko teillä kokemuksia tästä tai luontaistuotteista, kuten vihersimpukka-, inkivääri- tai muusta vastaavasta.
glukosamiini
14
31758
Vastaukset
- namis
Aloitin muutama päivä sitten Arthrylin . Näyttää olevan juuri tuo mainitsemasi glukosamiinivalmiste . Tehoahan ei voi vielä tietää näin lyhyellä ajalla mutta ainakin on paljon edullisempi kuin luontaistuotteet . 3 kk:n kuuri alle 30 e . Ja onhan siitä kuulemma tutkittua tietoa että tehoaa .
- HARMAKETO
Nyt kun eletään vuotta -12, niin hinta oli 22.02.-12 Karhulan apteekissa 40,91 e.
- lissu
on syönyt kyseistä glukosaminia (reseptillä) kohta kolme kuukautta polven nivelrikkoon. Ei kuulemma ole mitään vaikutusta huomannut. Huomio, että niiden vaikutuksen pitäisi alkaa vasta kuukauden käytön jälkeen, kertoi lääkäri.
- mukaan
isoihin nivelrikkovaivoihin( esim lonkka) ei siitä lääkkeestä ole mitään apua.Kertoi sen auttavan parhaiten sormien jäykkyyteen.Kyseessä oli kirg.polin erikoislääkäri.
- Minulla tehonnut lonkan niv...
mukaan kirjoitti:
isoihin nivelrikkovaivoihin( esim lonkka) ei siitä lääkkeestä ole mitään apua.Kertoi sen auttavan parhaiten sormien jäykkyyteen.Kyseessä oli kirg.polin erikoislääkäri.
Vielä puolen vuoden kuluttua haluan tuoda esiin oman kokemukseni glukosamiinista. n. 6 vuotta sitten vasen lonkkani äityi särkemään pahasti valvottaen öitä. Kuvattiin ja todettiin nivelrikkoa, johon sain tulehduskipulääkkeen, joka auttoi akuuttiin vaivaan, mutta... Sittemmin kuulin glukosamiinista ja aloin käyttää sitä koemielessä. Eipä ole tarvinnut öitä valvoa, muuta kuin sen jälkeen kun olin pitänyt pidemmän tauon glukosamiinin käytössä. Nyt käytän sitä säännöllisesti (1 tabl. päivässä). Jos esim. rasituksen jälkeen oireet uusiutuvat, otan 2-3 tabl à 500 mg.
- Masi
mukaan kirjoitti:
Jos glukosamiini ei tehoa kaikille tai kaikenlaisiin lonkkavaivoihin, niin ainakin röntgenillä todettuun lievään kulumaan tehoaa. Minulla kivut estivät jo normaalin kävelyn, muistutti lähinnä ontumista, mutta jo kolmen viikon jälkeen Glukosamin Pharma Nord alkoi tehota. Nyt n. 2 kk:n jälkeen vaivat ovat lähes poissa. Kelan jälkeen kk-hinta n. 9 ekee.
Kun liikuntaelinvaivat ovat tosi yleisiä, niin ei voi kuin ihmetellä, että tätä sivuvaikutuksetonta korttia ei osata kokeilla. - harmin paikka
Masi kirjoitti:
Jos glukosamiini ei tehoa kaikille tai kaikenlaisiin lonkkavaivoihin, niin ainakin röntgenillä todettuun lievään kulumaan tehoaa. Minulla kivut estivät jo normaalin kävelyn, muistutti lähinnä ontumista, mutta jo kolmen viikon jälkeen Glukosamin Pharma Nord alkoi tehota. Nyt n. 2 kk:n jälkeen vaivat ovat lähes poissa. Kelan jälkeen kk-hinta n. 9 ekee.
Kun liikuntaelinvaivat ovat tosi yleisiä, niin ei voi kuin ihmetellä, että tätä sivuvaikutuksetonta korttia ei osata kokeilla.Kyseinen lääke on poistettu vastikään markkinoilta. Olen tosi surullinen, koska itse olen saanut polven nivelrikkoon huomattavan avun tästä jo parin vuoden verran. Syytä ei ole kerrottu. Lieneekö sittenkin sivuvaikutuksia tms.
- HARMAKETO
Masi kirjoitti:
Kun liikuntaelinvaivat ovat tosi yleisiä, niin ei voi kuin ihmetellä, että tätä sivuvaikutuksetonta korttia ei osata kokeilla.Ei ole enää korvattava lääke vuonna -12. Onko ollutkaan?
- ...
HARMAKETO kirjoitti:
Ei ole enää korvattava lääke vuonna -12. Onko ollutkaan?
Vuosia sitten ainakin Arthryl oli kelakorvattava lääke mutta kun hyödystä ei ollut lääketietellistä osoitusta, korvaus poistettiin. Itse käytän käsikauppalääkkeinä myytäviä yhdistelmälääkkeitä joissa on glukosamiinin lisäksi MSM:ää ja kondroiittisulfaattia. En tiedä onko tuostakaan apua nivelrikkooni mutta käytän varmuuden vuoksi.
- Olli Lind
Olen tavannut henkilön, jonka nivelrikko oli röntgenkuvien mukaan täysin korjaantunut. Hän käytti nonia ja ternimaitoa. Ja tämä on täysin todistettavissa röntgenkuvin.
Myös glugasamiinin ja nonin yhdistelmästä on saatu hyviä kokemuksia. Monet henkilöt ovat raportoineet tosi hyvistä tuloksista.
Olli- lonkkavaiva
haluaisin tietää mikä on noni ja mistä sitä saa?
- Tähystysleikattu
Minun polveni leikattiin 2004 syksyllä ja monitorista
näin itsekin ,että luiden pinnat olivat kuluneet rosoisiksi.
Viime marraskuussa lääkäri määräsi minulle Glucadol
kuurin, mutta kun ei mitään vaikutusta ilmaantunut,
jätin sen kesken.
Kevättalvella ostin suositusten takia hainrusto-
vihersimpukka tabletteja luontaistuotekaupasta ja jo
lyhyen käytön jälkeen kivut polvessa vähenivät.
Kun laatikollinen oli syöty, palasin lääkärin ke-
hoittamana takaisin Glucadoliin ,mutta yllätys
kyllä niin palasi pistävä kipukin.
Tällä hetkellä kokeilen Nokkos-kalkki Inkivääri
vihersimpukka tabletteja ja viikon kuurin jälkeen
kivut on vähentyneet.
Keskiviikko aamuna menen kuuntelemaan lääkärin
mielipiteen asiasta ,mutta minulle itselleni riit-
tää se että pääsen taas paremmin liikkumaan. - nnjjuuu
jep mitä se lekuri tietää jollei sille kerro asiasta
käyttäkää luontaistuotteita ja lukekaa netistä vaan kyllä kansa tietää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h192815Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062631Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv242343Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491894Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141473- 321463
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021163En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711005Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958