Halpa nukahtamislääke

Sissa

Mikä olisi halpa nukahtamislääke?

Sain lääkäriltä Imovane reseptin 75mg ja mielestäni tuo 10 tab. loota on kallis:5,66e.

Olen myös joskus nukkunut Zolpidiem nimisellä lääkkeellä ja rauhoittavila (Medipam, Diapam),
mutta onko kellään tietoa mikä olisi edullisin?

18

24330

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fze

      Tätä voisit kysyä suoraan lääkäriltä, tai apteekista, jossa on ajan tasalla olevat tiedot geneerisistä hinnoista.

      Tsolpideemia saisi esimerkiksi:
      Zolpidem Gea 10mg:n tabletti 30 tbl 5.01.
      saman vaikuttavan aineen 20 tbl:n pakkauksia näyttäisi olevan eri nimillä 3.52.

      Imovanea vastaava Vitaba:n Zopitin 7,5mg 10 tbl 3.32, vastaavasti 30 tbl 4.65.

      Tematsepaamia Tenox-nimellä 20mg 30 tbl 8.38.

      Viisaat korjatkoon.

      Nämä tiedot Pharmacasta. Kuitenkin esimerkiksi Yliopiston apteekin sivuilla hakukone lääkkeiden hinnoille, eikö liene. Joten pienellä selvittelyllä saat kyllä hintaerot esiin.

    • kossu34

      Zopinox 7.5mg rinnakkaistuote.Sama vaikuttava aine,eri valmistaja.Hinta jotain apaut 3.5€

      Katso sivut tohtori.fi

      • suosittelen.

        Zopinox:issa on sama vaikuttava aine, eri valmistaja vain. Halvempi kuin Imovane...


    • suosittelen

      MIrtazapin on hyvä ja suht edullinen, sitä otetaan niin pienenä annoksena nukahtamiseen. Mulla se oli ainoa lääke joka auttoi uniongelmiin puolen vuoden etsimisen jälkeen.

      • läski

        ei kantsi ottaa siitä tulee sikanälkä niinkuin triptylistä


    • Debbie

      ...on rauhoittava benzo Opamox 15 mg, joka on Yliopistollisessa Apteekissa 30 tablettia alle 4 €.

      Mutta en suosittele ottamaan jokaikinen yö, ettei tule tottumusta. Toisaalta myös siitäkin huonompi lääke että ainakin minulla SEURAAVANA yönä voi olla hiukan vaikeaa saada unta.

      Mutta tämä valmiste sopii hyvin esim. kiputiloissa, eli jos ei saa unta jonkun kivun takia.

      (Kumma kyllä Diapam ei minua hammaslääkärikäynnin yhteydessä juurikaan rauhoittanut...)

    • Tjaaa

      Osta aina koko 3 kuukauden satsi kerralla niin tulee halvemmaksi,

      esim tenox 20 mg 10 tabl 4,64 euroo
      tenox 20 mg 100 tabl 10,90 euroo

    • kokemusta

      Miksi et nukahda,miksi tarviit nukahtamislääkkeitä?

      • siis

        Mulla ei mee rahaa nukkumiseen ollenkaan.=D Mä vaan meen illalla (joskus myös päivällä) sänkyyn ja laitan simmut kii. Joskus yulee uni nopeemin, joskus joutuu hetken odottaan. Sit jos ei tuukkaan uni ni voi nousta tupakalle ja kokeilla sitte taas uudestaan.


    • resepti

      suuremmalle määrälle!Nämä X ja XXX-pakkaukset maksavat suhteessa älyttömästi ja niistähän ei saa KELA-korvausta, toisin kuin useimmista C-kappaleen pakkauksista. Ostin C-kpl Stellaa, taisi maksaa 6 euroa.

    • Sissa

      Paljon kiitoksia teile kaikille! Varsinin Kelan sivut olivat hyvä neuvo.

      Miksikö nukun toisinaan nukahtamislääkeillä?
      Siksi, kun minulla on todettu masennus ja siihen on lääkitys ja lisäoireina on nukahtamisvaikeudet tai aamuyöllä herääminen. Ja silti olisi hyvä töissä jaksaa käydä, ettei aivan anna periksi masennukselle kun työ vielä tällä hetkellä tuottaa iloa.

      Rauhoittavia käytän silloin tällöin päivällä, mutta niihinkin toleranssi kasvaa. Viimeksi eilen vedin mökillä 10 kpl medipamia, kun oli niin paha olla, että halusin mennä metsään ja syödä yliannostuksen mitä tahansa tajunnan sammuttavaa.

      Tämän vuoksi käytän toisinaan nukahtamislääkeitä -nukahtamistarkoituksiin tosin.

      Minulla on ollut kerran lääkkeiden yliannostustapaus ja siksi lääkäri ei määrää minulle pameja ja nuk.lääkk. kuin vain pieniä määriä kerralla. Hyvä niin.

    • Bentsokammoinen

      Bentsot koukuttaa salakavalasti.
      Älä ota bentsoja, vaikka kuinka halvalla saisit!!

    • Pitkään käyttänyt

      Truxal

      Ei ole varsinaisesti nukahtamislääke, vaan parempi, koska vaikutus on pitkäkestoisempi eikä tule fyysistä riippuvuutta.

      • nukuttaa hyvin

        Mä oon syönyt nukahtamisvaikeuteen masennuksen aikana Stella 10 mg tbl, joskus vain puolikkaan. Mulle se on riittänyt erittäin hyvin nukahtamiseen, eikä aamulla kyllä ole tietoakaan että illalla jonkun napin olis ottanut. Toisin kuin esim. Tenox aiheuttaa vielä sen, että aamullakin on tokkurainen olo =D Nukkukaa hyvin.


    • joskus uneton

      mulla on zopinox 7.5mg 100kpl purkissa toimii hyvin ja voi ottaa puolikkaankin jos tuntuu riittävält.aamusti vähän karvas maku suuussa.mulle maksaa 9.16euroo

    • savotta

      Minä olen käynyt savotassa ja tehnyt töitä uuvuksiin saakka niin siin unohtuu masennus ja kivut kun uupumuksesta nukahtaa. Ei tarvii mitään kemikaaleja unen tuloon. Kokeilkaa, toimii taatusti..

    • Anonyymi

      Tenox ja Imovane ovat parhaita. Mutta säännölliseen käyttöön Mirtazapin on paras. Tsolpideemi on huono koska se voi aiheuttaa sekavuutta ja se ei myöskään vaikuta koko yötä joten voit heräillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6620
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3948
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1979
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1538
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1515
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe