Raamtussahan on jotenkin niin, että kohtele muita niin kuin tahtoisit sinua kohdeltavan...mutta mutta...olen miettinyt, että onko meidän uskovienkaan pakko sietää kaikkea? ihmisiähän me vain olemme...
Onko uskovan "pakko" tykätä kaikista ihmisistä?
4
254
Vastaukset
- pitää, se on selvä ...
kuitenkin olisi hyvä oppia tulemaan toimeen erillaisten ihmisten kanssa ja oppia sietämään ja hyväksymään erillaisuutta.
- Markku Tampio
sanotaan, että: "Jos mahdollista on ja mikäli se teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa" (Room. 12:18).
Kun minä en tullut yhden vapixen pastorin kanssa toimeen, niin mie sain muuttaa Jumalan armosta toiselle paikkakunnalle 50 km päähän asumaan. Ja siksipä meidän välillämme vallitsi keskinäinen sopusointu ja rauha suhteissamme.. Rauhaanhan on Jumala meidät kutsunut.. ;) - tuttan
Ei ole. Pakkotykkääminen ei ole pelastumisen ehto. Mitä tulee siihen millaisia me mielestämme olemme "hyvinä kristittyinä" se on jokaisen oma asia. Minä en ole pitänyt ennen uskoon tuloani alkuunkaan kaikista ihmisistä, eikä se ole muuttunut miksikään uskoon tuloni jälkeen. Sanoisin, että ole uskoontuloni jälkeen tullut vieläkin herkkävaistoisemmaksi ihmisten suhteen. Tunnen vielä herkemmin henkivallat joita ihmisisssä on, ja sanoisin, että on nyt jopa vaikeampaa päästää ketään tuttavakseni, kuin ennen uskoon tuloa.
En kärsi siitä millään tavalla, koska olen yksikseni viihtyvää, joku voisi sanoa "itseriittoista" tyyppiä hieman ilkeämielisesti. Noh ei se minua liikuttaisi, olen jokatapauksessa Kristuksen oma ja onnellisimmillani kun saan olla lähikontaktissa Häneen.
Uskovainen ihminen saa pitää oman intimiteettisuojansa ja olla just sellainen ihminen kuin on. Jos jollain on jotain sitä vastaan niin so what? Se on hänen ongelmansa.
Hymy piristää :-) - frihet
Onhan tämä "pölyjenkin puhdistus jaloistanne", eräs tapa jättää sellaiset ihmiset, jotka eivät "miellytä".
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 243712
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5402712Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532270Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2122251Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131739Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191529Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip521501- 971389
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621231Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951194