Herjaamista, Jumalan pilkkaa

Uskis

En täysin yhdy väitteisiin siitä että Lordi olisi varsinaisesti satanistibändi, ei, mutta kyllä Lordi Jumalaa pilkkaa. Tämän nyt voi kuka tahansa todeta jo pelkästään biisin nimestä; Hard Rock Hallelujah. "Hallelujah"-sana on hepreankielinen Jumalanpalvelussana, joka tarkoittaa "Ylistäkää Herraa". Sitä ei tietenkään pitäisi yhdistää mihin tahansa, vaan ainoastaa Jumalan palvelukseen/rukoukseen. Hard Rock tuskin liittynee ainakaan tässä tapauksessa millään tavalla Jumalanpalvelukseen.
Toki Hard Rock gospelmuodossa voi sitä olla, mutta ko. biisin sanoitukset eivät kyllä ole gospelmusiikin tunnuspiirteitä täyttävät.
Myös yhden bändin jäsenen nimi "Amen" on hepreankielinen sana, joka tarkoittaa "se on totta". Kaikkihan tietävät että sana "Amen" liitetään yleisesti rukoukseen. Myös Jeesusta kutsutaan nimellä "Amen" raamatussa (Joh.Ilm.3:14).
Myös bändin jäsenten ulkonäkö on varovasti sanoen epäilyttävä. En tiedä sitten kumpi on pahempi; heilua korseteissä ja sukkanauhaliiveissä vaiko monstereina, kumpikaan ei hyvältä tunnu. En yhtään ihmettele että kreikkalaiset ovat vetäneet Lordin tilille, eikä todellakaantulisi yllätyksenä jos heidän esiintymisensä finaalissa kiellettäisiin.

47

2660

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoista

kaikkea muuta kuin Jumalan pilkkaa...

t. n49

• Uskis

olen kyllä lukenu biisin sanoitukset sekä englanniksi että suomeksi. Edelleen samaa mieltä olen.

• Uskis
        Uskis kirjoitti:

olen kyllä lukenu biisin sanoitukset sekä englanniksi että suomeksi. Edelleen samaa mieltä olen.

Hard Rock Hallelujah!

The saints are crippled
        On this sinners' night
        Lost are the lambs with no guiding light

The walls come down like thunder
        The rocks about to roll
        It's The Arockalypse
        Now bare your soul

All we need is lightning
        With power and might
        Striking down the prophets of false
        As the moon is rising
        Give us the sign
        Now let us rise up in awe

Rock 'n roll angels bring thyn hard rock hallelujah
        Demons and angels all in one have arrived
        In God's creation supernatural high

The true believers
        Thou shall be saved
        Brothers and sisters keep strong in the faith
        On the day of Rockoning
        It's who dares, wins
        You will see the jokers soon'll be the new kings

All we need is lightning
        With power and might
        Striking down the prophets of false
        As the moon is rising
        Give us the sign
        Now let us rise up in awe

Wings on my back
        I got horns on my head
        My fangs are sharp
        And my eyes are red
        Not quite an angel
        Or the one that fell
        Now choose to join us or go straight to Hell

Hard Rock Hallelujah!

• xxxxx

Kaunkohan sinä olet ollut Jumala kun tuomitsemassa olet? Eikös se eräskin langennut sarviepeli ollut kohottamassa itseään muiden yläpuolelle?

Kun tuo uskonto tuntuu olevan lähellä sydäntäsi niin kai muistat mitä vuorisaarnassa sanottiin? Matt 7:1 ja eteenpäin.

• Uskis

mielestäni en ole ketään tuominnut, en, meillä kaikilla on kyllä Korkein joka tuomitsee niinkuin parhaaksi näkee. Esitin vain oman mielipiteeni asiasta.

• xxxxxx
        Uskis kirjoitti:

mielestäni en ole ketään tuominnut, en, meillä kaikilla on kyllä Korkein joka tuomitsee niinkuin parhaaksi näkee. Esitin vain oman mielipiteeni asiasta.

"kyllä Lordi Jumalaa pilkkaa. Tämän nyt voi kuka tahansa todeta jo pelkästään biisin nimestä."

Kovasti kuitenkin olet tuossakin tuomitsemassa Lordia Jumalanpilkkaajaksi, ainakin sille tuo kovin kuulostaa.

Jospas jätetään se tuomitseminen, niin Lordin kuin sinun tai minunkin tuomitseminen, Jumalalle?

• minä

Kaikilla uskovilla taitaa todellakin olla pipo aivan liian kireäöllä :P

• Katso totuutta

Jos bändin ulkomuoto on rienaava niin siinä tapauksessa palovammapotilaat pilkkaavat Jumalaa.

Oletkos koskaan katsonut asiaa ihan sellaisena kuin se on?

Bändi joka soittaa hardrockia naamarit päällä. Ei muuta. Lordi ei tee lyriikoita mistään muusta syystä kuin viihdyttääkseen, viihdyttämisessä voidaan mennä pitkälle mutta jos tahtoo supertähdeksi EI SAA OIKEASTI ASTUA RIENAUKSEN PUOLELLE.

Mikään Lordissa ei rienaa ketään, tämä epämukava tunne tulee joillekulle sen vanhan klassisen paholaisen antaman ominaisuuden eli SUVAITSEMATTOMUUDEN takia.

Lordi on tuon tyypin bändeistä eräs kaikkein siisteimmistä. Puvustus on Masters of the Universe tasoa eli siis juuri sopivasti "hiukan huvittava", sanoitukset yksinkertaisia iskeviä rallatuksia vailla sen syvempää merkitystä. Koitappa huvittavasti tavoittaa lordin sanoituksista jotain oleellisen syvällistä? Lordi ei myöskään mässää tai ironisoi seksuaalisuudella kuten helvetin moni glam/overrock bändi tekee.

Jos haluat löytää "saatanallisemman" Lordin niin mene ja tutustu bändiin nimeltä Rob Zombie. Se on "negatiivinen Lordi"-yhtye USA:sta.

Oletkos koskaan ollut Rocky Horror Showssa? Lordi on musiikillinen vastine ko. tuotokselle.

• mä vaan

Se on ainakin tullut täysion selväksi taas kerranm, että uskovaiset on todella suvaitsemattomia :P

• napa

Tiedäkö kuka ja mikä on uskovainen, tuskin,sinä olet sitten oman kuvauksesi mukaan, ns,tosi ukovainen.

• - jumalaa minulle-
        napa kirjoitti:

Tiedäkö kuka ja mikä on uskovainen, tuskin,sinä olet sitten oman kuvauksesi mukaan, ns,tosi ukovainen.

Eikö se ole mielestäsi suvaitsematonta, että ollaan kaikkea mahdollista "uskonnon" vastaista yleistämässä satanismiksi tai jumalaa herjaavaksi? Aika moni uskovainen EI kunnioita toisten omaa usko (oli se sitten mikä tahansa)! Jos joku haluaa vaikka uskoa saatanaan niin sitten se uskoo ja kenelläkään ei ole oikeutta haukkua häntä oman uskomuksensa vuoksi. Jos joku ei halua uskoa jumalaan, niin antakaa olla uskomatta. Sekään ei ole jumalan herjaamista jos minä sanoisin sinulle että mielestäni jumalaa ei ole olemassakaan, sillä minä uskoisin niin! Ja jos en usko jumalaan, ei minulle ole olemassa hänen "lakejaankaan", joten en voisi edes herjata häntä!

Silti voin antaa sinun uskoa kaikessa rauhassa jumalaan jne. Mutta on suvaitsematon sanoa, että minunkin pitäisi uskoa tai että mukamasten herjaan jotain mitä ei minulle edes ole olemassa!

• perusteella..?

Jos kerran KAIKKI pitää ottaa noin vakavasti ja uskoa asioihin, joista ei ole MITÄÄN todisteita, niin siitä vaan! Mutta miksi siitä on tehtävä muiden ongelma?

Miksi ihmeessä katselet televisiota, jos sieltä tulee "pahaa"? Miksi et laita ämpäriä päähän ja mutise siellä niitä uskomuksiasi? Miksi muiden pitää aina olla se joustava osapuoli ja mennä niinkuin uskovaiset sanovat ilman mitään kunnon perusteita?

Uskovaisille on ovat kirkkomenonsa. En minäkään sinne mene häsläämään, vaikka pappi valehtelee niin että korvat heiluvat. Jokaisella olkoon omat vapaa-ajan vietteensä! Anna muiden nauttia Euroviisuista, jos kerran tahtovat!

• Mika-

Tää uskovauisten älämölö on ihan verrattavissa siihen sarjakuvakohuun mikä oli vasta vähän aikaa sitten. Noin lyhyt muistiko ihmisillä on? Kristityt ei ilmeisesti ole yhtään sen parempia kun muslimit. Molemmat uskovaisryhmät on aivan yhtä naurettavia ja kiihkomielisiä. Molemmat käyttäytyy aivan yhtä naurettavasti ja alottavan hirveän kitinän ilman mitään todellista syytä.

• miiru

Samaa mieltä olen. Juuri uskikset tekevät aina kärpäsestä härkäsen. Eikös se raamattu sano jotain tuosta tuomitsemisesta ja toisenkin posken kääntämisestä. Silti uskikset ovat ensimmäisenä pahaa kyntämässä. Ja kaikki paha tehdään "uskonnon vuoksi". Että jos joku herjaa on uskiksilla oikeus läimäyttää?

• Uskis

muistan muistan, en uskois kyllä että kristityt lähtee Lordin takia boikotoimaan Suomalaisia tuotteita maailmalla tai käynnistää väkivaltaista mellakointia. mutta eihän sitä koskaan tiedä, eikä minun mielestä kristityt sen kummempia ole kuin muslimit, me ollaan ihmisiä kaikki, pieniä ja syntisiä. Tehdään virheitä.

• Annika

Joo, niin on! Pahimmat sodat on käyty ja käydään edelleen kristittyjen ja muslimien kesken.

Appiukko on melkoisen uskis ja hän aina puolustaa kristittyjä. Sanoin kerran, että minulle on ihan sama mihin uskontoon ihminen kuuluu, katson ne kaikki samanlaisiksi. Sanoi, että ei ne ihan samanlaisia ole... Sitten kerroin, että kristinuskoakin levitettiin ihan yhtä raa'asti joskus mitä muslimit nykyään tekevät ja että iso osa kansasta pakotettiin pelottelemalla uskomaan. Hän totesi vain, että joo, kyllä lähetystyötä tehtiin jo silloin...

:D :D Lähetystyötä!! Hohhoijakkaa. Minäkin voisin kyllä uskoa vaikka pieniin vihreisiin miehiin, jos minut ja perheeni "lähetettäisiin" roviolle...

• Kölperi

muistaakseni elvistäkin syytettiin satanismista ku se aloitti rocken rollin

• Uskis

voisitteko hyvät ihmiset lukea tarkemmin mitä on kirjoitettu. Juurihan tuossa kirjoitin että mielestäni Lordi EI ole satanistibändi.

• mutta
        Uskis kirjoitti:

voisitteko hyvät ihmiset lukea tarkemmin mitä on kirjoitettu. Juurihan tuossa kirjoitin että mielestäni Lordi EI ole satanistibändi.

silti jumalan pilkkaajaksi syytit?

• Uskis
        mutta kirjoitti:

silti jumalan pilkkaajaksi syytit?

mitä mielestäsi itse teet? syytät minua siitä että minä syytän... sokea sokeaa taluttaa :)

• ja se
        Uskis kirjoitti:

mitä mielestäsi itse teet? syytät minua siitä että minä syytän... sokea sokeaa taluttaa :)

syytös muka päättyisi kysymysmerkkiin? Onko tuo äidinkielikin hakusessa kun tuntuu olevan raamatun opitkin hieman huteralla pohjalla?

• ......
        Uskis kirjoitti:

juurihan sinä SYYTIT Lordia jumalan pilkasta!

• toinen uskis

Hyvä sisko tai veli. Lordin esitys ei ole mitään Jumalan pilkkaa. Kuuntele sanat. Siinä on oikeastaan ihan hyvää käännytystä uskikseksi, vaikka en tiedä haluaako kukaan olla noin tiukkapipo kuin sinä.

• Pöllö

Amen kyllä varmasti tarkoittaa "se on totta", en nyt jaksa varmistaa asian todenperäisyyttä.

Lordin jäsenen Amen nimi kuitenkin tulee egyptistä. Onhan se (jäsen) egyptiläinen muumio. Vielä muumiommalta kuin nyt Amen näytti vanhassa puvussaan jossa hän oli kauttaaltaan muumio harsoihin kietoutunut.

• jotain uutta vai

Israelilla oli joitakin vuosia sitten euroviisuissa kappale nimeltään "Hallelujah".

• ollot nelo

Wanhassa Suomalaisessa hokemassa todetaan että "Moni kakku päältä kaunis, vaan on silkkoa sisältä ".
      Voisiko tämän kääntää myös toisinpäin ?

Poimintoja Hard Rock Hallelujah laulun sanoista:
      ....
      Pyhimykset ovat rampautuneet
      tänä syntisten yönä.
      Karitsat ovat eksyneet ilman opastavaa valoa.
      ....
      Todelliset uskovat
      teidän on pelastus
      Veljet ja siskot olkaa uskossanne vahvoja.
      ....
      Tarvitsemme vain salaman
      voiman ja mahdin,
      joka lyö maahan väärät profeetat.

...
      Siivet selässäni
      sarvet päässäni
      Hampaani ovat terävät
      silmäni punaiset
      En aivan enkeli
      ehkä langennut sellainen
      Liity nyt joukkoomme tai mene suoraan helvettiin

Jotenkin tuntuu siltä että tämä laulu olisi kovin uskonnollinen ,mutta esitettäisiin tämän maailman tavalla .
      Ehkä tämä "hirviömäisyys" kätkee sisälleen jotakin todella kaunista ??.

• Minnitys

Aivan.. nyt en muista et miltä sivulta luin, mutta joku oli soittanut tämän kappaleen uruilla ja olisi kuulemma sopinut ihan hyvin kirkossa soitettavaksi!

Ja minä henk. koht näen kappaleen näin; Aiheenahan on oman uskonsa säilyttäminen. Laulussa kerrotaan maailman pahuudesta joka yrittää saada ihmisiä valtaansa/ käännytettyä, ja käsketään pysyä lujina oman uskonsa vuoksi.

Eikös saatana ollut langennut enkeli? Laulussa sanotaan, ettei hän ole ihan enkeli, MUTTEI myöskään langennut enkeli (eli EI saatana)! Eikä missään kohtaa sanota että hän pitäisi itseään muita parempana/ jumalana!

"Tarvitsemme vain salaman
        voiman ja mahdin,
        joka lyö maahan VÄÄRÄT profeetat."

"Liity nyt joukkoomme tai mene suoraan helvettiin"
        Ei tarvitse4 olla pyhimys, mutta älä mene pahan mukaan tai joudut helvettiin!

Ja yhdessä kohtaa laulettiin että enkelit ja demonit tulevat yhdessä... Eletään ja annetaan toisten elää!!! Kukin tavallaan, mutta usko siihen mihin haluat uskoa!

• "langennut enkeli"
        Minnitys kirjoitti:

Aivan.. nyt en muista et miltä sivulta luin, mutta joku oli soittanut tämän kappaleen uruilla ja olisi kuulemma sopinut ihan hyvin kirkossa soitettavaksi!

Ja minä henk. koht näen kappaleen näin; Aiheenahan on oman uskonsa säilyttäminen. Laulussa kerrotaan maailman pahuudesta joka yrittää saada ihmisiä valtaansa/ käännytettyä, ja käsketään pysyä lujina oman uskonsa vuoksi.

Eikös saatana ollut langennut enkeli? Laulussa sanotaan, ettei hän ole ihan enkeli, MUTTEI myöskään langennut enkeli (eli EI saatana)! Eikä missään kohtaa sanota että hän pitäisi itseään muita parempana/ jumalana!

"Tarvitsemme vain salaman
        voiman ja mahdin,
        joka lyö maahan VÄÄRÄT profeetat."

"Liity nyt joukkoomme tai mene suoraan helvettiin"
        Ei tarvitse4 olla pyhimys, mutta älä mene pahan mukaan tai joudut helvettiin!

Ja yhdessä kohtaa laulettiin että enkelit ja demonit tulevat yhdessä... Eletään ja annetaan toisten elää!!! Kukin tavallaan, mutta usko siihen mihin haluat uskoa!

Veit ajatukset "Minnitys" päästäni - näin minäkin koen Lordin esityksen. Eli elämme hyvin ristiriitaisessa, pinnallisessa maailmassa, jossa raha puhuu ja "maailma/luonto saastuu". Ihmisen on vaikea kulkea "enkelin tietä" mutta voimme kuitenkin jokainen valita tien, mitä kulkea USKOSSAMME itse.

Emme ole täydellisiä eikä HYVYYS ole ulkonäöstä kiinni. Tämä maailmahan tuntuu olevan vaan "kauniiden, rikkaiden ja ruskeiden", kuitenkin joukossamme on paljon heikkoja ja sairaita.

Vaikka hirviöt ovatkin aika järisyttävän näköisiä, niin mielestäni kontrasti muihin esiintyjiin on positiivisen sokeeraava: kaikki korseteissaan hytkyävät "silikonitylleröt" antavat hyvän vastakohdan Lordille ja näin näemme "hyväksytyn maailmankatsomuksen" ja "ei hyväksytyn" ... ja tämä on mielestäni lopulta ehkä hyvinkin POSITIIVINEN SHOKKI MAAILMALLE. Seksi/kauneus/nuoruus, mitä tämä maailma YLIKOROSTAA vastaan rumuus, rujous ja USKO/suvaitsevaisuus.

Joskus tarvitaan ehkä tälläinen HERÄTYS ihmiskunnalle, kuin Lordi on. Siksi toivon voittoa Lordille, vaikka Jumalan uskossa olenkin, omankin alkujärkytykseni jälkeen (lapseni eivät järkyttyneet ollenkaan, koska heidän maailmansa on täynnä pikku monstereita). Joskus on maailman herätys tehtävä "KONTRASTI SHOKEERAUKSELLA". Hieno kappale (en ennen ole sietänyt heviä), hieno tehokeino, hienot maskit, hyvät sanat ... lopusta vastaa Herra.

Nämä vaan miun mietteitä ... muut saavat olla eri mieltä. :)

• "langennut enkeli"
        "langennut enkeli" kirjoitti:

Veit ajatukset "Minnitys" päästäni - näin minäkin koen Lordin esityksen. Eli elämme hyvin ristiriitaisessa, pinnallisessa maailmassa, jossa raha puhuu ja "maailma/luonto saastuu". Ihmisen on vaikea kulkea "enkelin tietä" mutta voimme kuitenkin jokainen valita tien, mitä kulkea USKOSSAMME itse.

Emme ole täydellisiä eikä HYVYYS ole ulkonäöstä kiinni. Tämä maailmahan tuntuu olevan vaan "kauniiden, rikkaiden ja ruskeiden", kuitenkin joukossamme on paljon heikkoja ja sairaita.

Vaikka hirviöt ovatkin aika järisyttävän näköisiä, niin mielestäni kontrasti muihin esiintyjiin on positiivisen sokeeraava: kaikki korseteissaan hytkyävät "silikonitylleröt" antavat hyvän vastakohdan Lordille ja näin näemme "hyväksytyn maailmankatsomuksen" ja "ei hyväksytyn" ... ja tämä on mielestäni lopulta ehkä hyvinkin POSITIIVINEN SHOKKI MAAILMALLE. Seksi/kauneus/nuoruus, mitä tämä maailma YLIKOROSTAA vastaan rumuus, rujous ja USKO/suvaitsevaisuus.

Joskus tarvitaan ehkä tälläinen HERÄTYS ihmiskunnalle, kuin Lordi on. Siksi toivon voittoa Lordille, vaikka Jumalan uskossa olenkin, omankin alkujärkytykseni jälkeen (lapseni eivät järkyttyneet ollenkaan, koska heidän maailmansa on täynnä pikku monstereita). Joskus on maailman herätys tehtävä "KONTRASTI SHOKEERAUKSELLA". Hieno kappale (en ennen ole sietänyt heviä), hieno tehokeino, hienot maskit, hyvät sanat ... lopusta vastaa Herra.

Nämä vaan miun mietteitä ... muut saavat olla eri mieltä. :)

(= syntinen ihminen).

Sama vastaus myös Uskikselle ja olisihan se hienoa, jos Lordi kappaleen lopuksi esittelisi itsensä yleisölle KRISTITTYNÄ. Olisi HIENO loppuVETO :)

• "langennut enkeli"

(= syntinen ihminen).

Sama vastaus myös Uskikselle ja olisihan se hienoa, jos Lordi kappaleen lopuksi esittelisi itsensä yleisölle KRISTITTYNÄ. Olisi HIENO loppuVETO :)

NÄIN LORDI VETÄISI POHJAN POIS MYÖS MAHDOLLISILTA OIKEUSJUTUILTA/SYYTÖKSILTÄ, mitä nyt jotkut järjestöt tuohduksissaan ovat suunnitelleet heitä vastaan Kreikassa!!!

• devilived

(= syntinen ihminen).

Miksi ihmisen pitäisi julistaa itsensä kristityksi tullakseen hyväksytyksi?

Pidetään uskonto poissa Euroviisuista, usko ja uskottomuus on jokaisen oma asia eikä kuulu kenellekään muulle.

• Mr. Lordi

Kyllä ihmiset voi pitkälle mennä. Kaikki näkevät että Lordi on ylivoimaisesti paras, mutta ne ei halua myöntää olleensa väärässä ja nyt aletaan syyttämään satanismista.
      Lordi on hieno bändi, joka soittaa omalla tavallaan kaunista musiikkia. Ei se mitään satanismia ole!
      Ja kyllä euroviisutkin voi mennä likaiseksi peliksi, yritetään sillä syytteellä satanismista, että Lordi ei pääsisi esiintymään ollenkaan, kun huomattiin että sehän kohta vie voiton nenän edestä!
      Jo on likaista peliä! Kaikkeen sitä kanssa sortuu.
      Lordi on rehellisesti paras.

• ....ihminen

.....on oikeuttettu päättämään miten Jumalaa saa ylistää?
      Se, joka tuollaisen tuomitsevan asenteen ottaa, asettaa itsensä Jumalan yläpuolelle, sillä johan Sanassa sanotaan:tuomio on minun!

• Uskis

Yhdyn mielipiteeseesi siitä että tuomio on Hänen. Mutta jos Lordi tosiaan omasta mielestään on hyvän asialla, miksei se sitten tuo sitä suorasti,selvästi julki? pelkääkö leimautuvansa gospelbändiksi? Tietääkö joku muuten muista Lordin biisien sanoituksista...onko nekin yhtä "Jumalaa ylistäviä" kun Hard Rock Hallelujah biisin sanat??

• ...........
        Uskis kirjoitti:

Yhdyn mielipiteeseesi siitä että tuomio on Hänen. Mutta jos Lordi tosiaan omasta mielestään on hyvän asialla, miksei se sitten tuo sitä suorasti,selvästi julki? pelkääkö leimautuvansa gospelbändiksi? Tietääkö joku muuten muista Lordin biisien sanoituksista...onko nekin yhtä "Jumalaa ylistäviä" kun Hard Rock Hallelujah biisin sanat??

satan is a loser.. yksi lordin biisi, ja sitten Who love the monsterman (en muista mite kirjotettiin).. et sellanen jumalanpilkkaaja!

• Uskis
        ........... kirjoitti:

satan is a loser.. yksi lordin biisi, ja sitten Who love the monsterman (en muista mite kirjotettiin).. et sellanen jumalanpilkkaaja!

jos saan riittäviä dokumentteja että Lordi EI pilkkaa Jumalaa. Paras dokumentti olis kun pojat yhdessä tuumin ja aidossa uskossa Jumalaan tunnustaisivat uskonsa, vaikka illan finaalissa, livenä, koko Euroopalle. Se vasta oliskin jotakin, ja olis varmaan alku suurelle lopunajan herätykselle Suomessa, miksei myös muussa maailmassa.

• ...sinulle
        Uskis kirjoitti:

....linkki missä on muita Lordin sanoituksia, joten voit rauhassa itse tutkia, jos olet englanninkielentaitoinen.
        http://www.lyricsdownload.com/lordi-lyrics.html

• ....olisi
        Uskis kirjoitti:

jos saan riittäviä dokumentteja että Lordi EI pilkkaa Jumalaa. Paras dokumentti olis kun pojat yhdessä tuumin ja aidossa uskossa Jumalaan tunnustaisivat uskonsa, vaikka illan finaalissa, livenä, koko Euroopalle. Se vasta oliskin jotakin, ja olis varmaan alku suurelle lopunajan herätykselle Suomessa, miksei myös muussa maailmassa.

.....jos antaisit Lordin jäsenille uskonnonvapauden, joka on meillä laissakin kirjoitettu - ilman, että vaatisit/odottasit itsellesi todistusta.
        Sillä epäuskosi on sinun pulmasi - ei kenenkään muun.

• -------------
        Uskis kirjoitti:

Kuka finalisteista tunnustaa viisuissa ääneen uskonsa? alasti keikkuvat barbit? Lordin solisti on itse sanonut olevansa kristitty ja se riittää minulle. Yksikään satanisti/ jumalanpilkkaaja ei väitä sellaista turhaan

• heidän
        Uskis kirjoitti:

...pitäisi kenellekään "tunnustaa" omaa henkilökohtaista uskoaan? Eihän se kenellekään muulle kuulu!

Jokainen uskokoon mihin haluaa pienistä vihreistä miehistä jumaliin ja saatanoihin. Mutta usko on henkilökohtaista, ei sitä muille tarvitse todistella!

• devilived
        Uskis kirjoitti:

Eli tilanne on sinun mielestäni tyyliin saatananpalvojat vs. kunnolliset uskovaiset?

Yksi sana: USKONVAPAUS. Kenelläkään ei ole velvollisuutta kertoa sinulle omasta uskostaan, saati sitten koko Euroopalle. Eikä sinulla ole oikeutta vaatia ketään kertomaan sinulle uskostatan.

Suvaitsematonta touhua.

• Kings In Satan Service=)

Lordi on avoimesti kertonut esikuvakseen
      K.I.S.S.in. Se myös kuuluu lähes jokaisen
      kappaleen lyriikassa. K.I.S.S. herätti
      keskustelua 70/80 -luvulla juuri maskiensa
      ja biisien sanoituksiensa takia esim. "AND ON THE 8TH DAY (God created rock 'n' roll"),
      "HEAVEN'S ON FIRE", "GOD OF THUNDER" ja "GOD GAVE ROCK 'N' ROLL TO YOU"

KUKAAN nykypäivänä ei voi syyttää KISSIä
      satanismista.

LORDIA satanismista syyttävät ovat kateellisia
      ULTRA-PISSIS -tötsyttelijöitä, jotka haluavat
      PROPELLIVOIMAA naapurin tontille, taikka
      änkyrävasureita, jotka tykkäävät TOMI METSÄKEDON
      kaltaisten siloposkipoikien B-RAPUSTA.

• Devil is a loser

Amen lausutaan "amen" eikä "aamen" ja viittaa egyptin jumaliin. Lordi laulaa laulussa myös "tosiuskovaiset pelastuvat, pysykää uskossa" joten Lordi ei todellakaan pilkkaa yläkerran ukkoa.

ps.
      Heitä eka kivi jos olet synnitön

• miettijä

Ihmettelen todella paljon, että miksi näihin euroviisuihin on sotkettava Jumala mukaan. Sinulta varmaan voisi kysyä todella, että olisiko parempi heilua siellä puolialastomana kuin näin kuten hirviö jota itse käytit. Minun mielestä Lordi ei ole mikään hirviö. En ymmärrä miksi siitä käytetään tuollaista nimeä. Se on heidän tapa esiintyä ja minä arvostan sitä kun halutaan esiintyä eri tavalla. No, jos mennään vielä tuohon sinun kirjoitukseesi, niin kyllä se nyt on sitten niin, että aamen sanaa käytetään vähän sellaisissa paikoissa missä ei pitäisi.

Minä en voi sanoa, että missä olisi sitten oikea paikka käyttää sanaa aamen. Koska minä en ole uskovainen. Minun mielestä monet uskovaiset ovat liian ahdasmielisiä ihmisiä. Mutta todellakaan minä en tätä yleistänyt. Ollaan nyt siitä onnellisia kun Lordi on finaalissa.

Maitnitsit tuossa lopussa, että et ihmellisi yhtään jos Kreikkalaiset kieltäisivät Lordin esiintymisen. Mutta minä en todellakaan sitä usko koska silloin voisi tulla melkoinen haloo siitä koko euroopassa. Lordihan on suosittu myös Euroopassa. Enkä ymmärrä oikein Kreikkalaisten ajattelua tuosta, että jos Lordi ei esiintyisikään illan finaalissa. Sehän jo tiedettiin jo kauan, että Lordi tulee esiintymään Euroviisuihin eikö sitä olisi silloin kannattanut miettiä jo...?? Heitän tähän lopuksi vielä kysymyksen loppuun. Olisikohan Kreikassa ollut tällainen keskustelu meneillään, jos joltakin toiselta maalta olisi tullut saman tyylinen esiintyjä kuin Lordi on? Jotenkin tuo Kreikkalaisten ajattelu viittaa todella siihen, että he pelkäävät todella sitä, että Lordi räjäyttää illalla jättipotin ja tuo meille tänne suomeen vihdoin sen euroviisu voiton.

• ei-jaksa-kirjautua

....kukin tahoillamme suvaitsemaan erilaisia näkökantoja?!
      Jos jotkut osoittavat suvaitsemattomuutta, voisimme me muut osoittaa suvaitsemattomuuden suvaitsevaisuutta.

Meillähän on kuitenkin olemassa mielipiteen- ja uskontunnustuksenvapaus, joten ei unohdeta näinkin tärkeitä arvoja.

Jos joku uskovaiseksi itsenään nimittävä, haluaa nähdä Lordin ulkoisen habituksen ja hänen biisiensä sanoitukset Jumalan pilkkana - on hänellä siihen oikeus.

Olisi toivottavaa, ettei mentäisi mollamaan ketään mielipiteensä takia, vaan voitaisiin pysymään itse asiassa eli mielipiteen kritisoinnissa - ei sen kirjoittajan.

• laittaa kivet

vaikka laulamaan!!! Kun me uskovaiset ei uskalleta julistaa Jumalan kunniaa, niin hyvä että edes Lordi tekee sen.

Jeesus on kallio, niin sanoo Raamattu. Rock tarkoittanee myös kalliota, ellei englantini ole täysin ruosteessa. Omasta mielestäni Lordi on enemmänkin gospelia kuin satanismia, tms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2305
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      29
      2218
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1579
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      13
      1474
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1241
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      100
      1145
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1087
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      90
      941
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      19
      838
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      128
      822
    Aihe