Huomasin juuri, että olen unohtanut ottaa yasmin-pillerit koko viikonlopun ajalta, eli olen unohtanut kaksi peräkäistä pilleriä läpipainopakkauksesta. Ohjeen mukaan täytyisi ottaa yhteys lääkäriin, mutta onko se tarpeellista jos ehkäisyyn ei ole viimeisen viikon aikana ole ollut tarvetta? Ja mitäköhän ohjeita lääkäri sitten antaisi?
yasmin unohdus
2
261
Vastaukset
- Hoitsu
En mä ainakaan ottais mihinkään lääkäriin yhteyttä, varsinkaan jos et edes oo lähiaikoina ollut yhdynnässä. Mä varmaan pitäisin tossa vaiheessa sen seitsemän päivän tauon... Kolmea pilleriä ei kyl pitäis ainakaan ottaa kerralla. Ootko siis perjantaina ottanut pillerin? Jos oot niin sit ottaisin nyt heti ne kaks pilleriä ja sit vaan käyttäsin lisäehkäisyä jonkun viikon ajan.. Mut jos et oo pe ottanu, niin sit jättäisin sen kokonaan väliin.. Se, et mitä kannattaa tehdä riippuu kyllä myös siitä, että monesko viikko sulla on menossa niissä pillereissä..
- [-perhonen-]
en usko että tarvii lääkäriin mennä... kun itsellekkin on silloin tällöin käynyt myös niin että yhden päivän pilleri on unohtunut. eli kannattaa jatkaa läpipaino loppuun.
ja riippuu ihan että oletko unohtanu pillerit ekalla tokalla vai kolmannella viikolla?
tietääkseni jos usnohtaa ekalla ja kolmannella viikolla pillerin niin silloin tarvitaan lisä ehkäisyä esim kondomia mutta jos olet unohtanut toisella viikolla niin jaksa samaan malliin. Kannattaa laittaa vaikka kännykkään muistutus että muistat ottaa sillä se on erityisen tärkeää. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455060Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481239Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101189- 131123
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171007Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3895Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27753