on ollut kipeä jo pitkään, silleen että joissain asennoissa ei voinu pitää päätä kun alaselkään sattu. Nyt viime aikoina, eritoten tällä viikolla on alkanut juilia ihan kauheasti. Eilen kipu säteili pakaraan ja nyt istuessa käy ihan kauhean kipeästi vasemman reiden taakse, kiipoo. Ja koko lantion seutu on ihan mielettömän kipeä. Tää varmaan on iskias, en ole käyny lääkäris mutta pakko kai kohta hankkia kipulääkitys kun olen töissä keittiöllä ja siellä joutuu koko ajan kumartelemaan ja nostelemaan. Apua, au.. (:( Onko teillä jotain kotikonsteja joilla saisi olon helpommaksi??
Minun
17
4509
Vastaukset
- onko heitä
eli koska vielä jalat ei puudu niin aina on toivoa helposta kikasta jolla pinnetila laukeaa.
voimistele venyttele ja käy hierojalla ja sen jälkeen käyt kansparantajalla panemassa narut selästä ojennukseen- hoidettu
Mulla ainakin puutuili jalat ja silti vielä sain täydellisen avun. Ei se ole siis silloinkaan vielä myöhäistä.
- sama vaiva
Iskiasta tuo taitaa olla. On muuten viheliästä ja iskee silloin kun tykkää.
Koita paljon venytellä pakara-ja reisilihaksia ja myös pakarahieronnasta saa hieman apua. - Nimetön
Ihan selvästi vaivasi johtuvat iskiaksesta. Tilaa
aika hierojalle, joka käsittelee alaselkäsi ja pakaralihaksesi oikeaoppisesti, niin saat nopeas-
ti avun vaivoihisi. - sanottiin ettei
kannata mennä minnekkään sellaiseen käsittelyyn,joka voi olla ehkä haitallista,ennenkuin lääkäri on todennut onko ehkä kyseessä pullistuma selässä.
Olen myös keittiöläisiä ja samat oireet vaivasivat.Puoli vuotta siinä yritin tehdä sillä kivulla töitä ja söin lääkkeitä.Työpaikkalääkäri oli kovin nihkeä laittamaan jatkotutkimuksiin.Viimein pääsin kuvauksiin ja sieltä löytyi 4-5 nikaman välistä peukalonpään kokoinen pullistuma.Viikon päästä leikattiin.Harmi vaan,että pääsin liian myöhään hoitoon ja minulle jäi hermovaurio jalkaan.Ei se elämääni mitenkään kyllä haittaa,mutta sekin olisi estetty nopealla toiminnalla.Joten mene ajoissa tutkimuksiin.- tietennii !!!!
Mikähän on "ajoissa" ! Tammikuun puolivälissä "rusahti" alaselässä. Parin viikon päästä mainitsin asiasta pyynikin terveyskeskuslääkärille, joka totesi ettei vaiva lääkettä tarvitse.
Siitä lähtien olen vain kärsinyt kipuja, välillä on kävelykin ollut vaikeaa, mutta yh:n on vain mentävä ja tehtävä.
Viime viikolla kävin yksityislääkärissä, joka käski hieman taivutella, todeten ettei selässä murtumia ole, ei siinä niin taipuisi. Määräsi buranaa, sekä jotain toista, jota otinkin pari päivää mutta tuli kauhea vapina ja muutenkin kamala olo, joten lopetin sen syömisen. Buranalla yritän pärjätä, mutta kyllä kivut on kovia, nyt tullut kyljet kipeiksi,
ei kyllä enää hymyilytä. Oon huomannut että Diapam on ainoa mikä helpottaa vaivaa, mutta mikään muu ei. Fysikaaliseen hoitoon lääkäri määräsi, se nyt vielä saa odottaa.
Tiedän kyllä että lääkäriin pitäisi mennä, nytkin oon lähdössä, mutta kun tietää terkkarilääkärien tason, ei sinne tee mieli mennä. - se onkin
tietennii !!!! kirjoitti:
Mikähän on "ajoissa" ! Tammikuun puolivälissä "rusahti" alaselässä. Parin viikon päästä mainitsin asiasta pyynikin terveyskeskuslääkärille, joka totesi ettei vaiva lääkettä tarvitse.
Siitä lähtien olen vain kärsinyt kipuja, välillä on kävelykin ollut vaikeaa, mutta yh:n on vain mentävä ja tehtävä.
Viime viikolla kävin yksityislääkärissä, joka käski hieman taivutella, todeten ettei selässä murtumia ole, ei siinä niin taipuisi. Määräsi buranaa, sekä jotain toista, jota otinkin pari päivää mutta tuli kauhea vapina ja muutenkin kamala olo, joten lopetin sen syömisen. Buranalla yritän pärjätä, mutta kyllä kivut on kovia, nyt tullut kyljet kipeiksi,
ei kyllä enää hymyilytä. Oon huomannut että Diapam on ainoa mikä helpottaa vaivaa, mutta mikään muu ei. Fysikaaliseen hoitoon lääkäri määräsi, se nyt vielä saa odottaa.
Tiedän kyllä että lääkäriin pitäisi mennä, nytkin oon lähdössä, mutta kun tietää terkkarilääkärien tason, ei sinne tee mieli mennä.jo vaikeempi juttu,jos lääkärit ei ymmärrä laittaa kuvauksiin.Mulla tää kipu oli sietämätöntä 6kk,ennenkuin pääsin leikkuulle.Se olikin sitten jo liian pitkä odotusaika ja osa jalan hermoradoista tuhoutui.
Mulle sanoi työpaikkalääkäri,kun oli tilannut ajan sinne ct-kuvaan,että se on niin kallista,että jos vähääkään tunnet itteäsi paremmaksi älä mene sinne kuvaan.Kummaa puhetta kipeelle potilaalle. - lisää vielä,
tietennii !!!! kirjoitti:
Tiedän kyllä että lääkäriin pitäisi mennä, nytkin oon lähdössä, mutta kun tietää terkkarilääkärien tason, ei sinne tee mieli mennä.Lisään vielä tällaisen, kipu oli aluksi alaselässä ja vasta muutaman viikon keskellä selkää sekä munuaisten kohdalla, olenkin ajatellut, voisiko kivut johtua munuaisista ? Otin eilen illalla asacol-lääkettä, ja tänään on kivut olleet poissa. Hän joka tietää mitä on asacol, voisi tietää, voiko tuo lääke olla syynä kipujen häipymiseen. Nyt taas kivut palailevat, pian otan asacolin, aamulla sitten tiedän auttoiko, taas,
asacolihan poistaa tulehdusta, sillä on ennenkin häipynyt alavatsakivut, voisiko kaikki kivut sittenkin johtua suolistosta. Jos jollakin vastaavia kokemuksia, toivon että ilmoittelet tänne.
- blackwomans
kuvailemasi oireiden perusteella.olet aivan oikeassa..iskiasvaivaahan se on.
edellä mainitut konstit auttavat oloasi ehkä hetkellisesti..paras koti konsti on kuitenkin venytys(kivun)sallimissa rajoissa. nostat vasemman jalan tuolille.otat varpaista kiinni(tai nilkasta)ja venytät ylävartaloasi kohti varpaita.hitaasti.kipulääkkeenä otat parasetamoolia.(paratabs)tai buranaa.(jos vatsasi kestää)
jos vaivasi on jatkunut pitkään suosittelen lääkärissä käyntiä. hän määrää usein kipulääkityksen. lihaksia relaksoivaa lääkettä.(sirdalud).koska usein lihakset selässä ja jalassa ovat nk lukossa.(bastiset). johtuen siitä että varot nk kipeää jalkaasi.jos vaivasi on paha .ja lääkäri katsoo aiheelliseksi kuvauttaa selkäsi. on magneettikuvaus. seuraava vaihtoehto.joka näyttää todellisen tilanteen selässäsi..(välilevyn pullistuma)joka vaatii mahdollista leikkaushoitoa.
tässä sinulle vähän faktaa..iskias kivusta ja sen hoidosta.
mutta toivottavasti saat avun vaivaasi.- kivulias ....
Mikähän voisi olla syynä kun olen selkäkipuihin saanut, Sirdalud, Norflex,Cipralex, lääkkeitä, nehän rentouttavat lihaksia, mutta noista lääkkeistä on tullut niin huono olo että niiden syönti on tarvinnut lopettaa.
Viimeksi otin norflexia 4päivän ajan, yht 7 tbl, tuli niin kauhea vapina että lopetin lääkkeen oton. Syön nyt buranaa. Mikähän aine noissa lääkkeissä voisi aiheuttaa vapinaa ja muutenkin omituisen pahaa oloa. - blackwomans
kivulias .... kirjoitti:
Mikähän voisi olla syynä kun olen selkäkipuihin saanut, Sirdalud, Norflex,Cipralex, lääkkeitä, nehän rentouttavat lihaksia, mutta noista lääkkeistä on tullut niin huono olo että niiden syönti on tarvinnut lopettaa.
Viimeksi otin norflexia 4päivän ajan, yht 7 tbl, tuli niin kauhea vapina että lopetin lääkkeen oton. Syön nyt buranaa. Mikähän aine noissa lääkkeissä voisi aiheuttaa vapinaa ja muutenkin omituisen pahaa oloa.vaikuttavat omalta osaltaan keskushermostoon.
(norflex ja sirdalud).vaikuttaa myös ajokykyyn. joten varovaisuutta sen käytössä.joten jos kyseiset lääkkeet ei sinulle sovi.. niin onhan muitakin lääkeitä joita voit käyttää.. en viitsi alkaa laittamaan kyseisten lääkeiden sivuvaikutuksista tähän.. sanotaan niin että kokeilemalla löydät varmaan sinäkin sopivan lääkityksen kyseiseen vaivaasi.(yhdessä lääkärin kanssa) - kivulias ....2
blackwomans kirjoitti:
vaikuttavat omalta osaltaan keskushermostoon.
(norflex ja sirdalud).vaikuttaa myös ajokykyyn. joten varovaisuutta sen käytössä.joten jos kyseiset lääkkeet ei sinulle sovi.. niin onhan muitakin lääkeitä joita voit käyttää.. en viitsi alkaa laittamaan kyseisten lääkeiden sivuvaikutuksista tähän.. sanotaan niin että kokeilemalla löydät varmaan sinäkin sopivan lääkityksen kyseiseen vaivaasi.(yhdessä lääkärin kanssa)Melkoisia myrkkyjä ovat eikä sovi minulle nuo edellä mainitsemani, pistivät joka paikan sekaisin, johon taas ainoa lääke on ollut, pullo kirkasta.
Kokeilemalla löytyisi se oikea lääke, mutta kalliiksi tulee, viimeksi kävin yksityisellä lääkärillä, sain Norflexia ja buranaa ja norflex piti lopettaa,
täytyy mennä ensviikolla terkkariin jos vaivat ei häivy. Sielläkin hoitoa joskus saa, riippuu täysin kyllä lääkärin senhetkisestä mielialasta. - blackwomans
kivulias ....2 kirjoitti:
Melkoisia myrkkyjä ovat eikä sovi minulle nuo edellä mainitsemani, pistivät joka paikan sekaisin, johon taas ainoa lääke on ollut, pullo kirkasta.
Kokeilemalla löytyisi se oikea lääke, mutta kalliiksi tulee, viimeksi kävin yksityisellä lääkärillä, sain Norflexia ja buranaa ja norflex piti lopettaa,
täytyy mennä ensviikolla terkkariin jos vaivat ei häivy. Sielläkin hoitoa joskus saa, riippuu täysin kyllä lääkärin senhetkisestä mielialasta.joopa joo..no ehkä se auttaa..vaan luulen että jos sulla on todellista kipua..ei pullokirkasta siihen auta.. yhdessä noiden edellä mainittujen lääkeiden kanssa.. alco ei sovi yhteen..
kyllä luulen että terveyskeskuksessa on lääkäreitä jotka osaa auttaa..mut usein he siellä eivät ole erikoistuneet mihinkään. vaan toimivat yleislääkäreinä.. joten kehotan sua menee. yksityiselle..samalle jossa kävit. ei ole mitään mieltä mennä aina uuden lääkärin luokse.koska jos saat hyvän hoitosuhteen johonkin lääkäriin. niin hän osaa neuvoa.ja opastaa.. erilaisita lääkkeitä.tietää mikä läke sinulle ei sovi ja mikä sopii..( no rahaa se tietysti kysyy)vaikka erikoislääkärin palkkioista kela korvaa osan.mutta vain pienen osan. - .pullokirkasta.
blackwomans kirjoitti:
joopa joo..no ehkä se auttaa..vaan luulen että jos sulla on todellista kipua..ei pullokirkasta siihen auta.. yhdessä noiden edellä mainittujen lääkeiden kanssa.. alco ei sovi yhteen..
kyllä luulen että terveyskeskuksessa on lääkäreitä jotka osaa auttaa..mut usein he siellä eivät ole erikoistuneet mihinkään. vaan toimivat yleislääkäreinä.. joten kehotan sua menee. yksityiselle..samalle jossa kävit. ei ole mitään mieltä mennä aina uuden lääkärin luokse.koska jos saat hyvän hoitosuhteen johonkin lääkäriin. niin hän osaa neuvoa.ja opastaa.. erilaisita lääkkeitä.tietää mikä läke sinulle ei sovi ja mikä sopii..( no rahaa se tietysti kysyy)vaikka erikoislääkärin palkkioista kela korvaa osan.mutta vain pienen osan.Totta on ettei pullokirkasta auta, kuin hetken vaan.
Kävin yksityisellä, joka ei ole erikoistunut mihinkään, joten sinne on aivan turha mennä, saman avun, ehkä, saan arvauskeskuksestakin,
yksityislääkärikään ei niin kauhean kallista olisi, mutta aina kun maksaa 7e toimistomaksun (vai mikälie), se tuntuu turhalta maksella turhasta.
Kuvata selkä pitäisi, kuinka helposti arvauskeskus sellaiseen laittaa, kuullut olen ja täällä lukenut, että kun kaikessa säästetään, voipi olla ettei kuvauksia lääkäri katso tarpeelliseksi. - ompi
.pullokirkasta. kirjoitti:
Totta on ettei pullokirkasta auta, kuin hetken vaan.
Kävin yksityisellä, joka ei ole erikoistunut mihinkään, joten sinne on aivan turha mennä, saman avun, ehkä, saan arvauskeskuksestakin,
yksityislääkärikään ei niin kauhean kallista olisi, mutta aina kun maksaa 7e toimistomaksun (vai mikälie), se tuntuu turhalta maksella turhasta.
Kuvata selkä pitäisi, kuinka helposti arvauskeskus sellaiseen laittaa, kuullut olen ja täällä lukenut, että kun kaikessa säästetään, voipi olla ettei kuvauksia lääkäri katso tarpeelliseksi.Kuvauksiin TODELLA vaikea päästä.
- blackwomans
.pullokirkasta. kirjoitti:
Totta on ettei pullokirkasta auta, kuin hetken vaan.
Kuvata selkä pitäisi, kuinka helposti arvauskeskus sellaiseen laittaa, kuullut olen ja täällä lukenut, että kun kaikessa säästetään, voipi olla ettei kuvauksia lääkäri katso tarpeelliseksi.olisi kohdallasi oikea vaihtoehto.kyllä terveyskeskus lääkäritkin laittaa magneettikuvaukseen.tai ainakin lähetteen erikoislääkärille.
joka omalta osaltaan laittaa eteenpäin.
ymmärrät varmaan tänäpäivänä on nk lääkärissä käviöitä jotka käyttää ensin terv,kesk. lääkärin palveluja..jos ei miellytä sitten yksityislääkärille. ja taas terv.keskus. lääkärille.. näin oravan pyörä on valmis.
näin ollen he omalta osaltaan pilaavat tosi sairaiden maineeen.. koska selkä on yksi keino valittaa ja saada esim sairaslomaa ... jne..
kuitenkin on se yksityinen tai terveyskeskus lääkäri. toivon että saat apua. ja pian selkävaivaasi sekä asian mukaista hoitoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h292854Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062651Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv282365Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141493- 321463
- 1771183
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021173En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958