Uskon pakkotuputus

Miksi?

Miksi tarvii sulloa sitä raamatuntekstiä kirjan verran näillekin palstoille ja pelotella helvetillä. Kaikki eivät ehkä jaa/tule koskaan jakamaan uskoanne...uskokaa se prkle jo!
En minäkään tuputa mitään siulunvaellusteoriaani uskovaisille jotta he kehittyisivät ja eivätkä kärsisi elämästään ikuisesti ameebana. Siis tämä oli fiktiivinen esimerkki.

Korvista ja silmistä tulee verta kun taukoamatta joutuu näkemään/kuulemaan kuinka joudumme kaikki muut helvettiin. Helvetti tuntuu olevan tässä ja nyt kun teitä joutuu kuuntelee. Suoraan sanottuna olen niin valmis tatuoimaan pedon luvun otsaani kunhan pakkotuputusta ja uhkailua ei tarvisi enää koskaan kuunnella. Henkilökohtaisesti minua ei kiinnosta juttunne.

Uskossa sinänsä ei mielestäni ole mitään pahaa ja se on jokaisen oma asia mihin uskoo. Asiallisesti kun siitä kertoo niin siinä ei mitään pahaa, kunhan ymmärtää jos jotain ei kiinnosta niin ei heti ala uhkailemaan helvetillä.

Jos en usko helvettiin niin en usko ja se on minun oma asiani.

7

750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs luterilainen

      "Asiallisesti kun siitä [usko] kertoo niin siinä ei mitään pahaa, kunhan ymmärtää jos jotain ei kiinnosta niin ei heti ala uhkailemaan helvetillä.
      Jos en usko helvettiin niin en usko ja se on minun oma asiani."

      Näinhän se on. Usein kiihkouskovaiset (helluntailaiset ja muut karismaattiset) alkavat pelottelemaan helvetillä ym. ei-uskovia kun jakeiden tuputus ei saa vastakaikua. Mutta eihän sitä toisen ihmisen puolesta voi päättää mitään. Jos ihmistä ei kiinnosta Raamattu ja sen opetukset, niin ei sitä kiinnostusta voi toinen ihminen pakottamalla ainakaan lisätä.

      Nykyäänkin länsimaisissa valtioissa voisi olettaa, että kristinuskon ydinsanoman tuntemus on ihmisten keskuudessa laajaa. Uskonnon opetus koulussa jne. (tosin opetuksen painopiste on nykyään ehkä muuttunut?). Joka tapauksessa en henkilökohtaisesti oikein ymmärrä sitä, kun jotkut kiihkouskovaiset pyörivät kaupungilla lippujen ja lappujen kanssa käännyttämässä ihmisiä. Kyllä uskosta ym. voi keskustella ja vaikka jollakin tavalla edistää ihmisten tietämystä asioista mutta kyllä se täytyisi tehdä tyylikkäästi.

      • luterilaiset voikkan

        koska jos itse ei ole sisällä Jumalan valtakunnassa, miten sinne voisi tai haluisi toisia ohjata? Sanoohan Raamattu:ei sokea voi toista sokeaa taluttaa, langeavat molemmat kuoppaan! Ovat muuten itse Jeesuksen sanat.
        Markku Koiviston kaltaiset Jumalan miehet ,nuo uudestisyntymättömät (Jeesus itse edellyttää taivaaseen pääsyn edellytykseski uudesti syntymisen Joh 3:3 ) teilaavat väärä oppisina.Tulee jälleen mieleen Jeesuksen sanat uskonnollisista juutalaisista muotojumalisista fariseksista ja kirjan oppineista, että itse eivät halua tehdä parannusta synneistään ja estävät heidän jotka haluisivat mennä menemisen.


      • "uskosta" tulee

        mieleen yksi pilakuva:
        siinä oli joukko viisaita tiedemiehiä, pohtimassa onko Jumalaa?
        Piirtäjä oli kuvannut nämä tiedemiehet seisomassa Jumalan kämmenellä :)


    • jeps

      Juu samaa mieltä olen. On ihan ok kertoa uskosta toisille, mutta mielestäni ei ole oikein tuputtaa sitä pakolla kenellekään. usein pakottamisesta on enemmän haittaa kuin hyötyä

      • mitä Raamattu

        sanoo:jopa kehoitta pakottaen ohjaamaan ihmisiä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        Ja toisaalla, kehoittaa pysäyttämään niitä jota kuoleman surmapaikalle (kadotukseen) ovat menossa!


      • Baabel
        mitä Raamattu kirjoitti:

        sanoo:jopa kehoitta pakottaen ohjaamaan ihmisiä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        Ja toisaalla, kehoittaa pysäyttämään niitä jota kuoleman surmapaikalle (kadotukseen) ovat menossa!

        Sieluani ette saa kumpikaan naurettava entiteetti.


    • kysymysten perään

      kerroitko asiasi omasta mielestäsi asiallisesti? millä muulla tavalla olisit voinut asian esittää? mitä asiaa tyrkytit meille "totuutena"? huomaatko nyt jälkeenpäin? pelottelusta ja uhkailusta olen toki samaa mieltä kanssasi. pahalle tuntuu lukea kun uskovaiset, tai mistä tiedän ovatko, peloitellen asiasta kirjoittelee. osaa pidän asiallisina kirjoittelijoina ja kiitos heille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe