Herpes ja kipu

Neea

Hei!

Luin sattumalta vanhoja viestejä, jossa joku tiesi Herpeksen voivan aiheuttaa kivuliaan herkistyneen ihon vaikka iholla ei ole nähtävissä silmällä näkyvää ihottumaa (herpes rakkulaa. Oireena polttavaa kipua, vaatteita vaikeita pitää iho alueen päällä ym.ja tämä tilanne voi kroonistua. Kaipailisin lisätietoja, koska mikään ei ole selittänyt, että olen välillä oireeton eli minulla ei voi olla hermovauriokipua..kiitoksia kommenteista! Neurologilla on käyty monesti, eivät ymmärrä oireitani =)

Kuuluuko tähän herpekseen kuumetta, päänsärkyä? Itse kärsin ylläolevista oireista, hermokudoskivusta, ja ruskeasta pigmenttihäiriöstä, joka kulkee hermotusalueiden (dermatomien) mukaan?

33

30485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taina

      Herpesvirus on kiusannut minua monin eri tavoin, joista lievimpänä pidän rakkuloita huulissa ja nenässä. Viruksen vaikutukset aivoihin ovat ehdottomasti pahimmat. Päänsärky, sumuinen, tokkurainen olo, johon on lähes mahdoton puuttua mitenkään muuten kuin odottaa sen joskus hellittävän. Tulehduksenomaiset, lamaannuttavat selkäsäryt ovat myös samaisen viruksen seurausta. Minulta meni vuosia ennen kuin ymmärsin viruksen toimintatapaa. Vieläkään en tiedä miten sen kanssa parhaiten tulisi toimeen.

      Huulirakkuloista puhutaan yleisesti, mutta herpesvirus on paljon mainettaan pahempi. Hermokudoksesta käsin se tekee jos jonkinlaista tuhotyötä. Oireettomat kaudet voivat olla hyvinkin pitkiä, jopa vuosia, ja sitten yhtäkkiä virus taas antaa tietää itsestään.

      • Neea

        vastauksesta. Oletko huomannut helpottavatko oireet kesällä/talvella? Hoitomuotoa ei tietenkään ole..Onko sulla tyypin I vai II herpes, jos saan kysyä..?Mulla on kanssa selkäkivut, mutta päänsärky pahin, hermokudos peräinen, pahin aamuisin. Mulla on tilanne tainnut kroonistua.


      • Taina
        Neea kirjoitti:

        vastauksesta. Oletko huomannut helpottavatko oireet kesällä/talvella? Hoitomuotoa ei tietenkään ole..Onko sulla tyypin I vai II herpes, jos saan kysyä..?Mulla on kanssa selkäkivut, mutta päänsärky pahin, hermokudos peräinen, pahin aamuisin. Mulla on tilanne tainnut kroonistua.

        Itse asiassa en tiedä varmasti kumman tyypin viruksesta tapauksessani on kysymys. Genitaaliherpestä minulla ei ole koskaan ollut, vaikka molemmat virustyypit saattavat aiheuttaa sitäkin. Vuodenajoista kevät ja kesä ovat olleet pahimmat ja vuorokaudenajoista aamut. Toisaalta herpes simplex on sen tyypin virus, ettei sen kanssa saata olla varma mistään.

        Outo väsymys, tulehduksenomaiset hermoärsytykset niskassa, selässä ja olkavarsissa ovat olleet tyypillisiä oireita ja se että kivut vaihtavat yllättäen paikkaa. Rakkulat ilmaantuvat huuliin, nenään tai suuhun muutamia päiviä ennen tai jälkeen päässä ilmeneviä oireita, siis kovaa aivoperäistä uupumusta, tokkuraista oloa vailla keskittymiskykyä.

        Virus tuntuu saavan ärsykkeen milloin mistäkin. Tästä huolimatta olen pitkiäkin aikoja ollut oireeton ja erehtynyt jo luulemaan päässeeni ongelmasta, kunnes... Sana krooninen on tullut tutuksi minullekin. Silti uskon että ratkaisu odottaa, kunhan jaksan tutkailla virusta edelleen, noudattaa terveellisiä elämäntapoja, hyvää ruokavaliota ja liikuntaa sekä lisäksi kokeilla erilaisia luonnonmukaisia "täsmähoitoja" tämän tästä.

        Valitettavasti en osaa antaa viruksen tainnuttavaa neuvoa eikä se taida vähästä taintuakaan. Toisaalta oireettomat kaudet antavat toivoa. Jokin tähän hermokudoksessa vaeltelijaan vaikuttaa, miksi se toisinaan pysyy kiltisti aloillaan ja sitten taas päättää lähteä ihmispoloa kiusaamaan.


      • Neea
        Taina kirjoitti:

        Itse asiassa en tiedä varmasti kumman tyypin viruksesta tapauksessani on kysymys. Genitaaliherpestä minulla ei ole koskaan ollut, vaikka molemmat virustyypit saattavat aiheuttaa sitäkin. Vuodenajoista kevät ja kesä ovat olleet pahimmat ja vuorokaudenajoista aamut. Toisaalta herpes simplex on sen tyypin virus, ettei sen kanssa saata olla varma mistään.

        Outo väsymys, tulehduksenomaiset hermoärsytykset niskassa, selässä ja olkavarsissa ovat olleet tyypillisiä oireita ja se että kivut vaihtavat yllättäen paikkaa. Rakkulat ilmaantuvat huuliin, nenään tai suuhun muutamia päiviä ennen tai jälkeen päässä ilmeneviä oireita, siis kovaa aivoperäistä uupumusta, tokkuraista oloa vailla keskittymiskykyä.

        Virus tuntuu saavan ärsykkeen milloin mistäkin. Tästä huolimatta olen pitkiäkin aikoja ollut oireeton ja erehtynyt jo luulemaan päässeeni ongelmasta, kunnes... Sana krooninen on tullut tutuksi minullekin. Silti uskon että ratkaisu odottaa, kunhan jaksan tutkailla virusta edelleen, noudattaa terveellisiä elämäntapoja, hyvää ruokavaliota ja liikuntaa sekä lisäksi kokeilla erilaisia luonnonmukaisia "täsmähoitoja" tämän tästä.

        Valitettavasti en osaa antaa viruksen tainnuttavaa neuvoa eikä se taida vähästä taintuakaan. Toisaalta oireettomat kaudet antavat toivoa. Jokin tähän hermokudoksessa vaeltelijaan vaikuttaa, miksi se toisinaan pysyy kiltisti aloillaan ja sitten taas päättää lähteä ihmispoloa kiusaamaan.

        Hei!

        En ole varma oireiden aiheuttajasta, mutta aamupäänsärky on jotakin, mikä ei ole normaalia (niskajäykkyys). Niska ja alselkä minullakin sekä ajoittain tuo ikävä ihotunnon herkistymä, jolloin en haluaisi suihkuun mennä, kun vesi iholla sattuu erityisesti niskaan. Olen hakeutunut "huvikseni" homeopaattilääkärille, aika on ensi viikolla. Uskon, että kaikkea kannattaa kokeilla, vaikka tiedän, etteivät kivut tule häviämään, mutta jos jotenkin tulisivat siedettävimmiksi..talvella kovilla pakkasilla saatan olla oireeton ja keväällä, kun valo lisääntyy alkaa vaikeammat ajat. Oireettomia kesäiltoja sinulle!


      • vierailija
        Neea kirjoitti:

        Hei!

        En ole varma oireiden aiheuttajasta, mutta aamupäänsärky on jotakin, mikä ei ole normaalia (niskajäykkyys). Niska ja alselkä minullakin sekä ajoittain tuo ikävä ihotunnon herkistymä, jolloin en haluaisi suihkuun mennä, kun vesi iholla sattuu erityisesti niskaan. Olen hakeutunut "huvikseni" homeopaattilääkärille, aika on ensi viikolla. Uskon, että kaikkea kannattaa kokeilla, vaikka tiedän, etteivät kivut tule häviämään, mutta jos jotenkin tulisivat siedettävimmiksi..talvella kovilla pakkasilla saatan olla oireeton ja keväällä, kun valo lisääntyy alkaa vaikeammat ajat. Oireettomia kesäiltoja sinulle!

        Onko homeopaattinen hoito kallista?


      • Neea
        vierailija kirjoitti:

        Onko homeopaattinen hoito kallista?

        mutta, kun soitin lääkärikeskukseen, arvioivat ensimmäisen kerran maksavan n. 100 euroa..menen homeopaattilääkärille. Jos menee tavalliselle homeopaatille, hinta on huomattavasti halvempi, luulisin n. 40 euron paikkeilla..kerron kokemuksistani!


      • Taina
        Neea kirjoitti:

        Hei!

        En ole varma oireiden aiheuttajasta, mutta aamupäänsärky on jotakin, mikä ei ole normaalia (niskajäykkyys). Niska ja alselkä minullakin sekä ajoittain tuo ikävä ihotunnon herkistymä, jolloin en haluaisi suihkuun mennä, kun vesi iholla sattuu erityisesti niskaan. Olen hakeutunut "huvikseni" homeopaattilääkärille, aika on ensi viikolla. Uskon, että kaikkea kannattaa kokeilla, vaikka tiedän, etteivät kivut tule häviämään, mutta jos jotenkin tulisivat siedettävimmiksi..talvella kovilla pakkasilla saatan olla oireeton ja keväällä, kun valo lisääntyy alkaa vaikeammat ajat. Oireettomia kesäiltoja sinulle!

        Muistan pari kertaa rakkuloiden puhjenneen käsiin ja iho oli kuten huulirakkuloissakin hyvin arka. Ne olivat todella herpesrakkuloita, kutina ja visva samanlaisia kuin huulissa.

        Homeopatiassa ainakin yksilöllinen reagointitapa herpesoireiluun otetaan huomioon. Miten lääkkeen ja potenssin valinnassa onnistutaan, osataanko rakennetta korjata oikein, ovat seikkoja, jotka ratkaisevat suhteen herpekseen. Taitoa tarvitaan ja uskoisinpa että hiven onneakin. Paranemista ja herpeksestä vapaata kesää!


      • muija
        Taina kirjoitti:

        Muistan pari kertaa rakkuloiden puhjenneen käsiin ja iho oli kuten huulirakkuloissakin hyvin arka. Ne olivat todella herpesrakkuloita, kutina ja visva samanlaisia kuin huulissa.

        Homeopatiassa ainakin yksilöllinen reagointitapa herpesoireiluun otetaan huomioon. Miten lääkkeen ja potenssin valinnassa onnistutaan, osataanko rakennetta korjata oikein, ovat seikkoja, jotka ratkaisevat suhteen herpekseen. Taitoa tarvitaan ja uskoisinpa että hiven onneakin. Paranemista ja herpeksestä vapaata kesää!

        Mulla puhkes n. kaksi kuukautta sitten tosi kivulias genitaaliherpes ja sinä aikana oli muutaman päivän reisissä semmosta outoa kipua, jotain jomotuksen kaltasta ja iho oli todella kosketusherkkä. Laitoin Bepanthen-voidetta kun en parempaakaan apua keksinyt ja se tais vähän auttaakkin pahimpaan.

        Tällä viikolla oon sitten ollut kovassa flunssassa ja flunssan alettua alkoi taas tämä outo oire reisissä. Nyt sitä on kestänyt melkeinpä koko tämän viikon niin kuin flunssaakin ja ajattelinkin että jos ois jotain lihaskipua tms. joka siis liittyy ihan normaalisti flunssaan, mutta tätä ketjua lukiessani tuli mieleen että oiskohan sittenkin tästä herpeksestä johtuvaa vaikka ei siis sen ensimmäisen oirejakson jälkeen ainakaan pahemmin mitään näkyviä/tuntuvia oireita oo ollut.
        Joskus voi vähän kirvellä vessassa käydessä mutta mitään erikoista en oo kuitenkaan nähnyt, mitä nyt joskus limakalvot punottaa jne.
        Voiskos se sitten olla sitä herpestä, kun ainakin oon lukenut että yleensä ei tuu enää niin kovia oireita mitä ekalla kerralla...

        Lääkäriin tästä nyt on varmaan ihan turha lähteä asiaa kyselemään kun viimeksikään tk.n lääkärit ei paljoa näyttäneet herpeksestä tietävän.
        Mutta jos tää kipuoireilu reisissä jatkuu ja jatkuu flunssan parannettua niin pakko sitten on jotain keksiä...


      • vierailija
        Neea kirjoitti:

        mutta, kun soitin lääkärikeskukseen, arvioivat ensimmäisen kerran maksavan n. 100 euroa..menen homeopaattilääkärille. Jos menee tavalliselle homeopaatille, hinta on huomattavasti halvempi, luulisin n. 40 euron paikkeilla..kerron kokemuksistani!

        Et voi varmaan vielä kertoa tuloksista, mutta kertoisitko homeopaattilääkärillä käynnistäsi. Mitä hän sanoi homeopatian vaikutuksesta herpekseen ja minkälaista hoitoa saat? Milloin menet uudestaan vastaanotolle?

        Mahtavaa, jos ehdit vastailla. Hyvää, tervettä(!!) kesää :-)


      • Neea
        vierailija kirjoitti:

        Et voi varmaan vielä kertoa tuloksista, mutta kertoisitko homeopaattilääkärillä käynnistäsi. Mitä hän sanoi homeopatian vaikutuksesta herpekseen ja minkälaista hoitoa saat? Milloin menet uudestaan vastaanotolle?

        Mahtavaa, jos ehdit vastailla. Hyvää, tervettä(!!) kesää :-)

        Kävin homeopaattilääkärillä, eka tapaaminen kesti 1h 20 min. ja maksoi 95 e, josta saan KELA korvauksen. Sain kolme homeopaattista valmistetta käytettäväksi 8 viikon ajaksi, jonka jälkeen varaan uuden ajan. Valmisteiden käyttö on ollut kuin nuoralla tanssia: muutama tosi hyvä päivä (mitä ei ole kivun kanssa ollut pitkään aikaan) ja taas toisaalta kivuliampia päiviä..sillä kehoni todella reagoi valmisteisiin ja parantaa kehoani, uskoisin. En kysynyt kauan "parantumisessa" kestää, sillä haluan vain edes hieman parantaa elämän laatua ja nyt näyttäisi hyvältä. Luultavasti tie on pitkä. Kertoilen lisää kun olen viisaampi.- Neea


      • vierailija
        Neea kirjoitti:

        Kävin homeopaattilääkärillä, eka tapaaminen kesti 1h 20 min. ja maksoi 95 e, josta saan KELA korvauksen. Sain kolme homeopaattista valmistetta käytettäväksi 8 viikon ajaksi, jonka jälkeen varaan uuden ajan. Valmisteiden käyttö on ollut kuin nuoralla tanssia: muutama tosi hyvä päivä (mitä ei ole kivun kanssa ollut pitkään aikaan) ja taas toisaalta kivuliampia päiviä..sillä kehoni todella reagoi valmisteisiin ja parantaa kehoani, uskoisin. En kysynyt kauan "parantumisessa" kestää, sillä haluan vain edes hieman parantaa elämän laatua ja nyt näyttäisi hyvältä. Luultavasti tie on pitkä. Kertoilen lisää kun olen viisaampi.- Neea

        Kiitos vastauksesta. Seurailen mielelläni, miten oireillesi käy hoidon myötä. Minulla on ollut vähän ristiriitainen käsitys homeopatiasta, joten on kiva kuulla jonkun kokeiluista juuri tällaisen vaivan hoitamisessa.

        Toivottavasti saat pian helpotusta elämääsi! Voimia ja positiivista mieltä :-)


      • Neea
        vierailija kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Seurailen mielelläni, miten oireillesi käy hoidon myötä. Minulla on ollut vähän ristiriitainen käsitys homeopatiasta, joten on kiva kuulla jonkun kokeiluista juuri tällaisen vaivan hoitamisessa.

        Toivottavasti saat pian helpotusta elämääsi! Voimia ja positiivista mieltä :-)

        Jouduin lopettamaan homeopaattisten valmisteiden käytön kolmen viikon käytön jälkeen, sillä ne eivät sopineet keholleni..olisin voinut jatkaa miiden käyttöä pienemmillä "annoksilla", mutta homeopaattini on lomalla (se suotakoon hänelle). Mielialani nousi huimasti tuon kolmen viikon aikana, mutta kipuni ja keskushermostoni herkistyivät entisestään..sen pituinen se!-Neea


      • vierailija
        Neea kirjoitti:

        Jouduin lopettamaan homeopaattisten valmisteiden käytön kolmen viikon käytön jälkeen, sillä ne eivät sopineet keholleni..olisin voinut jatkaa miiden käyttöä pienemmillä "annoksilla", mutta homeopaattini on lomalla (se suotakoon hänelle). Mielialani nousi huimasti tuon kolmen viikon aikana, mutta kipuni ja keskushermostoni herkistyivät entisestään..sen pituinen se!-Neea

        Harmi juttu tosiaan, ettei homma toiminut. Jotainhan se aine selvästikin sai aikaiseksi, mutta kauheita kipuja ei sentään pitäisi joutua sietämään - varsinkin, kun juuri niistä yritetään eroon. Olisikohan kituuttamisen myötä pidemmällä aikavälillä tapahtunut jotain muutosta parempaan? Ymmärrän tosi hyvin, ettei ehkä tee mieli enää koittaa. Aiotko olla lääkäriin yhteydessä vielä hänen lomansa loputtua?

        Itsekin olen valmis kokeilemaan melkein mitä tahansa hoitomuotoja, mutta vähän pelottaa, että herpes-ongelma menee vain pahemmaksi. Varmaan homeopaattisten lääkkeiden kanssa ei pidä sitten käyttää apteekin lääkkeitä? Jotain pitäisi kyllä keksiä, sillä alkaa näyttää siltä, ettei asikloviiri enää tehoa - tai sitten tarvittaisiin oikein jytyjä annoksia.

        On kiva keskustella tästäkin vaikeasta aiheesta. Yritän jossain vaiheessa rekisteröityä, kunhan saan aikaiseksi ja keksin jonkun nimimerkin...

        Älä menetä kaikkea toivoasi! Yritetään uskoa vaikka taas lääketieteeseen :-) Hyvää jatkoa!


      • että näin
        muija kirjoitti:

        Mulla puhkes n. kaksi kuukautta sitten tosi kivulias genitaaliherpes ja sinä aikana oli muutaman päivän reisissä semmosta outoa kipua, jotain jomotuksen kaltasta ja iho oli todella kosketusherkkä. Laitoin Bepanthen-voidetta kun en parempaakaan apua keksinyt ja se tais vähän auttaakkin pahimpaan.

        Tällä viikolla oon sitten ollut kovassa flunssassa ja flunssan alettua alkoi taas tämä outo oire reisissä. Nyt sitä on kestänyt melkeinpä koko tämän viikon niin kuin flunssaakin ja ajattelinkin että jos ois jotain lihaskipua tms. joka siis liittyy ihan normaalisti flunssaan, mutta tätä ketjua lukiessani tuli mieleen että oiskohan sittenkin tästä herpeksestä johtuvaa vaikka ei siis sen ensimmäisen oirejakson jälkeen ainakaan pahemmin mitään näkyviä/tuntuvia oireita oo ollut.
        Joskus voi vähän kirvellä vessassa käydessä mutta mitään erikoista en oo kuitenkaan nähnyt, mitä nyt joskus limakalvot punottaa jne.
        Voiskos se sitten olla sitä herpestä, kun ainakin oon lukenut että yleensä ei tuu enää niin kovia oireita mitä ekalla kerralla...

        Lääkäriin tästä nyt on varmaan ihan turha lähteä asiaa kyselemään kun viimeksikään tk.n lääkärit ei paljoa näyttäneet herpeksestä tietävän.
        Mutta jos tää kipuoireilu reisissä jatkuu ja jatkuu flunssan parannettua niin pakko sitten on jotain keksiä...

        Hei..itselläni on myö sgenitaalialueen herpes, minulla on kipuja myös reisissä ja tuntuu oelvan kyllä vähän joka paikassa, nivelissä ..niskassa..ja ihan JÄRJETÖN päänsärky..viimeksi nämä iskivät minulla myös flunssan aikaan,..jotenkin tuo herpes minulla herää kun saan räkätaudin..tie sitten mistä johtuu..mutta siis minullakin on ollut kipuja reisisssaja ihme polttelua pitkin kroppaa..


      • Neea
        vierailija kirjoitti:

        Harmi juttu tosiaan, ettei homma toiminut. Jotainhan se aine selvästikin sai aikaiseksi, mutta kauheita kipuja ei sentään pitäisi joutua sietämään - varsinkin, kun juuri niistä yritetään eroon. Olisikohan kituuttamisen myötä pidemmällä aikavälillä tapahtunut jotain muutosta parempaan? Ymmärrän tosi hyvin, ettei ehkä tee mieli enää koittaa. Aiotko olla lääkäriin yhteydessä vielä hänen lomansa loputtua?

        Itsekin olen valmis kokeilemaan melkein mitä tahansa hoitomuotoja, mutta vähän pelottaa, että herpes-ongelma menee vain pahemmaksi. Varmaan homeopaattisten lääkkeiden kanssa ei pidä sitten käyttää apteekin lääkkeitä? Jotain pitäisi kyllä keksiä, sillä alkaa näyttää siltä, ettei asikloviiri enää tehoa - tai sitten tarvittaisiin oikein jytyjä annoksia.

        On kiva keskustella tästäkin vaikeasta aiheesta. Yritän jossain vaiheessa rekisteröityä, kunhan saan aikaiseksi ja keksin jonkun nimimerkin...

        Älä menetä kaikkea toivoasi! Yritetään uskoa vaikka taas lääketieteeseen :-) Hyvää jatkoa!

        Moi! Toivo elää! Uskon kyllä, että homeopatiasta löytyy apu, kunhan voimakkuuksia (potensseja) muutetaan. Olen vain erityisen herkkä. Ei muuten ole ollut herpesrakkulaa kuukauteen ainakaan huulessa, vaikka aurinko on pahin laukaiseva tekijä! Tajusin sen vasta nyt kivuiltani. Olen yhtydessä homeopaattini uudestaan. Olen ollut niin tyytyväinen mielialaani =) Hyvää jatkoa sinullekin!- Neea


      • vierailija
        Neea kirjoitti:

        Moi! Toivo elää! Uskon kyllä, että homeopatiasta löytyy apu, kunhan voimakkuuksia (potensseja) muutetaan. Olen vain erityisen herkkä. Ei muuten ole ollut herpesrakkulaa kuukauteen ainakaan huulessa, vaikka aurinko on pahin laukaiseva tekijä! Tajusin sen vasta nyt kivuiltani. Olen yhtydessä homeopaattini uudestaan. Olen ollut niin tyytyväinen mielialaani =) Hyvää jatkoa sinullekin!- Neea

        Hei, sama vierailija täällä taas...

        Neea, kokemuksestasi rohkaistuneena tilasin ajan homeopaattilääkärille. Katsotaan, kuinka minun käy. Olen melkein 15 vuotta kärsinyt 1-3 krt kuukaudessa uusivasta herpeksestä. Vuosien mittaan se on levinnyt moneen eri paikkaan, vaikka olen ollut hysteerisen varovainen. Estolääkitys vielä tehoaa, mutta sitä ei pitäisi käyttää kaiken aikaa. En kuitenkaan halua pilata kesääni ja lomaani, joten nyt olen sitä ottanut.

        Toivon tosiaan, että homeopatiasta on apua! Yritän olla toivomatta liikoja, mutta kieltämättä tässä vaiheessa saisi tulla vaihteeksi jotain helpotusta elämään. On todella lohdutonta, kun löytää uuden tartuntapaikan ja tietää, että nyt vaiva todennäköisesti uusii taas vähän tiheämmin :-(

        Ja minua harmittaa, suututtaa ja loukkaa se, miten herpestä aina vähätellään. Olen monet itkut itkenyt tahdittomien lääkärien ja hoitajien kommenttien vuoksi. Jos vain tietäisin, minkälainen elämäntapamuutos toisi apua, kokeilisin varmasti!

        Lääkäriaikani on parin viikon kuluttua. Voin sitten kirjoittaa omasta hoitokokemuksestani.

        Kuulumisiin!


    • baddings

      Hei,Meillä lapsi sai päiväkodista herpeksen jonka tartuttui äitiin ja äiti isään aina kun flunssa tai jotain vaivaa puhkeaa ja myös genitaaliherpes ikävä vaiva selkä nivuskipuakin

    • Nina89

      PASKA VAIVA tämä herpes....kaikki paikat särkee kerran kuukaudessa ...on mitä oudompia "kipuja" ja päänahassa rakkuloita ..
      särkee jalkoja /niskaa/kuumeilua/jne jne jne..
      Lääkäriin on turha mennä ,sanovat vain ota buranaa jos särkee..lal,lalaa
      ..mies jolta sain herpeksen sanoi että hänellä ei ole mitään tauteja vaikka seurusteltiin 3 vuotta..
      että siinä meni usko samalla miehiin ja sitten elämä on yhtä rakkulaa jatkuvasti..

    • berberiini

      Berberiinin on todettu tutkimuksissa olevan tehokas mm. herpeksen hoitoon.
      Google hakuun sanat: berberiini herpes
      Hakutuloksissa Tohtori Tolosen sivuilta loytyy linkkeja tutkimuksiin.

    • Pootu

      Onko muilla kokemusta berberiinistä herpeksen hoidossa? Jos on hermosärkyä jalassa, mikä siihen auttaisi?

    • Toloseniini

      Tolosen lääkkeet kuulemma auttaa vaivaan kuin vaivaan, joku aina lisää Tolosen lääkkeet mukaan keskusteluun. Joskus 30 vuotta sitten ihmisiä kuoli Tolosen mainostamiin lääkkeisiin, kun saivat maksamyrkytyksiä. Sittemmin ne vedettiin markkinoilta pois hiljaisin äänin

    • Anonyymi

      Hei,
      Pakko avautua omasta tilanteestani. Minulla on jo vuosien ajan ollut vaivana herpes, joka puhkea kuukautisten aikaan. Olen tulkinnut niin, että menkkojen aikaan vastustuskyky alenee, jolloin virus aktivoituu. Rakkuloita tulee suun ympärille, nenään tai silmän alle. Oireisiin liittyy aina voimakas päänsärky ja tokkurainen olo. Joskus herpestä edeltää kasvojen ihon oireilu, iho on kipeä ja erittäin kosketusherkkä, yleensä vain toinen puoli kasvoista, se jonne herpes myöhemmin ilmaantuu. Sain aikoinaan kuukautismigreenin diagnoosin, mutta olen huomannut kivun liittyvän herpekseen. Söin estolääkettä herpekseen, mutta oireet palasivat melko pian kuurin jälkeen. Nyt syön aciclovir - lääkettä 5pv/kk aina kuukautisten aikaan ja oireet pysyvät kurissa. Jos huomaan aloittaa lääkityksen ajoissa, päänsärky, tokkurainen olo ja herpes pysyvät poissa. Olen syönyt lysiiniä nyt reilun kuukauden ajan 1000mg päivässä (mainoksen uhri), mutta oireet alkoivat normaalisti pari päivää sitten. Keväällä oireilu pahenee, koska aurinko aktivoi viruksen. Muistakaa käyttää suojakerrointa. Suklaastakin luovuin kokonaan, koska luin, että arginiinipitoiset ruoat aktivoivat viruksen. Haluaisin lääkkeistä kokonaan eroon, mutta en halua elää kivun kanssa ja naama jatkuvasti ruvella. Taas täällä etsin netistä tietoa ja kohtalotovereita.

    • Anonyymi

      Pakko lisätä tähän vanhempaan keskusteluun oma kokemukseni homeopatian vaikutuksista herpeksen hoidossa. Itselläni on ollut herpes simplex virus lapsesta saakka ja puhkeaa useimmiten aina silloin kun vastustuskykyni alkaa syystätai toisesta laskea, esim. flunssan ja stressin aikana. Olin aiemmin kokeillut jo kaikkea mitä lääkäreiltä saanut, aksiloviriä ja syönyt estolääkitystä mutta herpes palasi silti aina uudestaan ja uudestaan ja usein ilmestyi useampia rakkuloita juuri nenään ulkopuolelle sekä sisäpuolelle tai huuliin jonka seurauksena koko naama kipeä ja kosketusherkkä, jäätävä migreeni, väsymys oli sietämätön ja olin tokkurainen, elin kuin jossain ihme sumussa kokoajan. Häiritsi elämää kyllä paljon ja aloin hakea apua luonnontuoteista ja kiinnostuin kaikesta homeopaattisista hoidoista. Itsellä auttoi se että miutin ruokavalioni, aloin juomaan aamuisin boris nimistä maitohappobakteeri juomaa , ihmisen vastustuskyhän on sidoksissa suoliston hyvinvoinnin kanssa, söin runsaasti c - vitamiini pitoisia hedelmiä ja lisäks välilläi söin c-vitamiini ravintolisää, jos tuntui että herpes on tulossa, otin ns. luonnon abtibioottia eli antiwir nimistä viruksia ja tulehduksia torjuvaa valmistetta jota saa lifesta, ruohonjuuresta ja jopa tokmannilta ja on edullinen ja toimiva lääke , sitten laitoin teepuuöljyä rakkuloiden päälle, sillä öljy on luonnostaan antiseptinen ja sillä on tulehdusta lievittävä ja hoitava vaikutus. Nämä kikat toimii loistavasti eikä herpes tule enää kuin vain silloin jos syystä tai toisesta en olekaan huolehtinut hyvinvoinnistani. Todettakoon tosiaan että myös mielellä on suuri vaikutus, sillä jos stressaa tai ajattelee negatiivisesti niin varmasti sairastuu ja reagoi myös kehokin. Lopulta kaikki kumpuaa omasta itsestään ja itsensä hyvinvoinnin ylläpitämisestä.

    • Anonyymi

      Epäilen, että herpes kroonistuessaan aiheuttaa:
      Nivelkipuja
      Koko kehon kutinaa
      Naaman turvotusta/ihottumaa
      Epämääräisiä särkyjä
      Migreeniä

      Onko joku samaa mieltä?

      • Anonyymi

        Kyllä aiheuttaa..olen käynyt oireiden takia vaikka missä tutkimuksissa ja mitään ei oo löydetty ..herpes löytyi 15 vuotta sitten.Kiitos ex miehelle .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä aiheuttaa..olen käynyt oireiden takia vaikka missä tutkimuksissa ja mitään ei oo löydetty ..herpes löytyi 15 vuotta sitten.Kiitos ex miehelle .

        Miten herpes löydettiin mitä tutkimuksia tarvittiin?


    • Anonyymi

      Aiheuttaa vaikka mitä kipuja..pahimmillaan kerran kuukaudessa se iskee johonkin kohtaan ..lähinnä särkee jalkoja, selkää ja päätä ..lisäksi tulee vesipatteja siis rakkuloita esim:korvanlehtiin,niskaan ja välillä päänahkaan. Sitten vähäksi aikaa poistuu ja yllätys yllätys taas huomaat että sama paikka ja samat oireet.. välillä menee 2 päivää nukkuessa kun väsyttää ja outo kuumeinen olo.

    • Anonyymi

      Olen alkanut epäilemään herpestä nivel ja selkäkipujen aiheuttajaksi sekä myös nivelrikon aiheuttajaksi. Vain hyvin pientä ihomuutosta genitaali alueella, herpekseen tarkoittua voidetta kun alkaa käyttämään kivut lähtevät ja pienet ihomuutlkset samoin. Varsinaisesti herpestä ei ole kuitenkaan koskaan todettu.

    • Anonyymi

      Acurax 0,5 tbl kahdesti päivassä jatkuvasti. Jos en ota: tosi kova päänsärky ja/tai migreeni, lämpöily, hikoilu, aivosumu, väsymys, silmien kuivuus. Yöllä mahdoton nukkua kunnolla, koska särkyjä pikkuvarpaaseen asti, särkee nivelia ja lihaksia. Selkä ja polvet niin kipeitä, että henkeä salpaa. Olen kokeillut olla ilman hiton tabletteja, mutta muutaman päivän kuluttua tulee nämä invalidisoivat oireet, ei kiinnosta viettää elämää sängyssä.

    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen keskustelu, niin tuttuja oireita. Nyt minulla on kuitenkin ihan uutta. Sairastin koronan reilu kuukausi sitten.
      Sen jälkeen tuli kaikkien aikojen niskajumi 🙁 Nyt alkoi myös takaraivopäänsärky, joka välillä tuikkii myös ohimoille. Lisäksi väsynyt ja tokkurainen olo.
      Alkoi jo vähän huolestuttaa, mutta nyt tuli mieleen, voisivatko ainakin tuo säryt johtuakin herpeksestä. Aloitin asiklovirin ja ainakin pahimmat säryt on nyt helpottaneet. Mutta voisiko olla mahdollista, että tuo pitkäkestoinen niskajumikin olisi herpestä?

      • Anonyymi

        Voi hyvinkin olla. Minulla ainakin niskajumi kaiken muun kauheuden lisäksi. 400 mg Acyrax per päivä, ilmeisesti elämäni loppuun asti, jos ei jotain muuta hoitokeinoa keksitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvinkin olla. Minulla ainakin niskajumi kaiken muun kauheuden lisäksi. 400 mg Acyrax per päivä, ilmeisesti elämäni loppuun asti, jos ei jotain muuta hoitokeinoa keksitä.

        Siis jos en ota lääkettä, tulee oireet.


    • Anonyymi

      Up!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe