että työntekijälle maksetaan taulukkopalkan lisäksi ylimääräistä siitä jos ei kuulu ay-liikeeseen.
Liittymisen jälkeen lisä tämä 12% palkanlisä poistuu.
Onko laillista
13
1074
Vastaukset
- Yrittäjä (loinen)
kai ylimääräistä saa maksaa jos haluaa, ei kai sitä kukaan kiellä.
mutta tess:ihän määrittelee vähimmäis palkan mikä pitää maksaa. mutta se taas jos maksaa enemmän siitä että ei kuulu liittoon osoittaa vain työn antajien moraalia. ilman liittoahan tosi monella ei olisi edes mahdollista puolustautua kohtaamiaan vääryyksiä vastaan työpaikalla.
- Joku
enkä kuulu liittoon...
- Maksuvalmis
minkään lain tai sopimuksen vastaista se että maksaa ylimääräistä nimenomaan siitä että EI kuulu ay-liikkeeseen?
Saako työnantaja ja työntekijä tehdä keskenään juridisen työsopimuksen niin että ay-liike, TES ja poliittinen toiminta jätetään kokonaan ulkopuolelle?- pip²
Toki työnantaja saa maksaa TES:iä parempaa palkkaa, mutta sen on silloin oltava lainmukainen, eikä saa syrjiä tiettyjä ryhmiä. Esim. lailliseen yhdistykseen kuuluminen ei voi olla syy palkan muodostumiseen, aivan kuten ihonväri, poliittinen mielipide tai uskonnollinen suuntautuminenkaan, kaikki ne syrjivät.
- ei ole
pip² kirjoitti:
Toki työnantaja saa maksaa TES:iä parempaa palkkaa, mutta sen on silloin oltava lainmukainen, eikä saa syrjiä tiettyjä ryhmiä. Esim. lailliseen yhdistykseen kuuluminen ei voi olla syy palkan muodostumiseen, aivan kuten ihonväri, poliittinen mielipide tai uskonnollinen suuntautuminenkaan, kaikki ne syrjivät.
syrjimisestä vaan lisäetuuden maksamisesta.
- pip²
ei ole kirjoitti:
syrjimisestä vaan lisäetuuden maksamisesta.
Se ei ole lisäetuus, vaan jäsenyyteen liittyjä syrjintä. Se ei olisi syrjintä, jos [ammattiliiton]jäsen voisi saada tuon lisän. Aloitusviestissä todettiin, että jos työntekijä liittyy ammattiliittoon menettää hän tuon "bonuksen".
- jos
pip² kirjoitti:
Se ei ole lisäetuus, vaan jäsenyyteen liittyjä syrjintä. Se ei olisi syrjintä, jos [ammattiliiton]jäsen voisi saada tuon lisän. Aloitusviestissä todettiin, että jos työntekijä liittyy ammattiliittoon menettää hän tuon "bonuksen".
asia ja sopimus pidetään suullisena ja salaisena työntekijän ja työnantajan kesken.
Näin se ainakin meillä toimii eikä liiton miehiä ole ensimmäistäkään talossa.Eikä tule.
Työntekijällekin raha näyttää olevan ay-toimintaa houkuttelevampi asia.
- estä
työnantajaa maksamasta ylimääräistä, mutta jos se maksaa siitä ettet järjestäydy, kertoo se mielestäni jotain työnantajan toimintatavoista.
En minä ainakaan luottaisi tuollaiseen työnantajaan, jotainhan se silloin haluaa tehdä laittomasti.. - kuin 12% työajasta
Tulevaisuudessa näillä liittokommunisteilla ei oo töitä oli ala mikä tahansa......
- päivää ?
Kommunistisen puolueen kannatus on jotain 0,5 % luokkaa. Työnantajan tulevaisuus niiden nujertamiseksi on tosiaan pieni juttu.
ja työn antajilla ei ole tulevaisuudessa juuri ollenkaan suomalaisia työntekijöitä. korkeintaan joitakin itäplokin ja aasian alueelta tulleita halpa työläisiä joiden kanssa ei voi edes keskustella omalla äidinkielellään työpaikalla
ja liittoutuminenko sit sinun mielestäsi on kommunismia?
- keku
Eriarvoiseen asemaan asettamista ja järjestäytymisvapauden estämistä. Että silleen.
Tutustuppa vaikka yhdenvertaisuuslakiin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.855040- 473432
- 1053315
- 1992493
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342491Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️232067- 1332059
- 201799
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51679- 1821668