kun nainen itkee, mies pakenee

Siru

Mikä idea siinä on, että kun minua itkettää, niin mieheni ei korvaansa lotkauta asialle. Korkeintaan sanoo, että "olisitko hiljempaa" tai sitten kääntä televisiota lujemmalle. Tai joskus hän (ooh, reagoi sentään!) siirtyy toiseen huoneeseen. Olen sen tyylinen, että itken ehkä kerran kuukaudessa jostain ulkopuolisen näkökulmasta mitättömästä seikasta, mutta eihän kukaan muu voi koskaan TODELLA tietää, miltä minusta tuntuu. Että minusta tuntuu OIKEASTI pahalta. Parhaiten minua on lohduttanutkin naispuolinen kaverini, joka saattaa vain ottaa kädestä/olkapäästä kiinni. Mitään ei niinkuin tarvitse sanoa, mutta olisi niin kiva ettei kokisi olevansa yksin.
Niin että jos te miehet ylpeilette jollain "analyyttisellä" ajattelutavallanne, ette varmaan edes tajua itse mistä se on pois, nimittäin jostain tunne-aivolohkostanne vissiin.
:(
Ja miksi miehet ei yleensäkään näytä tunteitaan?

39

7733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Woman

      En minäkään voi ymmärtää sitä, miksi kundikaverini lähtee aina "pakoon" jos minulla on paha mieli tai itken, eikö silloin sitä tukea tarvitsisi... melkein täytyy suoraan sanoa että hei, voitko lohduttaa, mulla on paha olla. Ja sit se lohduttaminen on sitä: tuu tänne kainaloon... YÄK. ei se sillä kainalolla mene ohi, perkule! jos miehet joskus ajattelisivat miten voisi lohduttaa niin ehkä sitten voisi onnistuakin...

      • teak

        Kun nuori mies on parikymmentä vuotta opetellut tukahduttamaan tunteitaan, ja alkaa sitten seurustella vakavasti, itkevä nainen on jotain uutta ja hämmentävää. Kun sitten ei edes saa helposti tajuttavaa vastausta itkun syylle, tai vastaus on 'ei mitään', on poikaparalla sormi suussa. Jos mikään ei ole vialla, nainen kai itkee muuten vain.

        Ja miten kukakin sitten haluaa lohdutettavan. Muinainen tyttöystäväni halusi olla ensin yksin. Sitten hän kaipasi vain yksinkertaista huomiontia vähän tavallista enemmän. Kahvikupin tuomisen tms.
        Vaimoni (joka lie ex-) kaipasi nimenomaan lähelläpitämistä suruunsa.

        Nyt on uusi suhde alkamassa. Tiedän vasta, että uusi naisystäni on surullisena myös pahantuulinen. Hän kaivannee rauhaa surunsa aikana, mutta asia pitää selvittää ja kysyä. Todennäköisesti jokin hyvin hienovarainen huomioonottaminen on se josta on iloa.

        Ajatuksia ei osata lukea. Miehet eivät edes kuvittele osaavansa ja naisten kuuluisa vaisto on erehtyväinen,joten ei varmaan ole kohtuutonta puhua siitä, miten haluaa itseään lohdutettavan.


      • Vermutti
        teak kirjoitti:

        Kun nuori mies on parikymmentä vuotta opetellut tukahduttamaan tunteitaan, ja alkaa sitten seurustella vakavasti, itkevä nainen on jotain uutta ja hämmentävää. Kun sitten ei edes saa helposti tajuttavaa vastausta itkun syylle, tai vastaus on 'ei mitään', on poikaparalla sormi suussa. Jos mikään ei ole vialla, nainen kai itkee muuten vain.

        Ja miten kukakin sitten haluaa lohdutettavan. Muinainen tyttöystäväni halusi olla ensin yksin. Sitten hän kaipasi vain yksinkertaista huomiontia vähän tavallista enemmän. Kahvikupin tuomisen tms.
        Vaimoni (joka lie ex-) kaipasi nimenomaan lähelläpitämistä suruunsa.

        Nyt on uusi suhde alkamassa. Tiedän vasta, että uusi naisystäni on surullisena myös pahantuulinen. Hän kaivannee rauhaa surunsa aikana, mutta asia pitää selvittää ja kysyä. Todennäköisesti jokin hyvin hienovarainen huomioonottaminen on se josta on iloa.

        Ajatuksia ei osata lukea. Miehet eivät edes kuvittele osaavansa ja naisten kuuluisa vaisto on erehtyväinen,joten ei varmaan ole kohtuutonta puhua siitä, miten haluaa itseään lohdutettavan.

        Minun mieheni pitää minua sylissä kun itken. Se tuntuu tosi hyvältä. Tosin häntäkin piti siihen neuvoa ja opastaa. Aluksi hänkin ihmetteli, että kun kysyy itkun syytä, sanon "en tiedä" ja ihmetteli että mitä sitten itken. Siitä sitten saattoi murhemieli väistyä raivon tieltä, kun alkoi suututtamaan toisen tyhmyys kun ei tajua, että voihan sitä itkeä ihan ilman syytäkin, siksi että tuntuu pahalta.
        No mut eihän siihen mitään ihme taitoja tarvitse, ottaa toisen vaan syliin ja pitää siinä.


      • teak
        Vermutti kirjoitti:

        Minun mieheni pitää minua sylissä kun itken. Se tuntuu tosi hyvältä. Tosin häntäkin piti siihen neuvoa ja opastaa. Aluksi hänkin ihmetteli, että kun kysyy itkun syytä, sanon "en tiedä" ja ihmetteli että mitä sitten itken. Siitä sitten saattoi murhemieli väistyä raivon tieltä, kun alkoi suututtamaan toisen tyhmyys kun ei tajua, että voihan sitä itkeä ihan ilman syytäkin, siksi että tuntuu pahalta.
        No mut eihän siihen mitään ihme taitoja tarvitse, ottaa toisen vaan syliin ja pitää siinä.

        Niinpä niin. Seuraavaksi miehesi kysyisi, että mistä paha olo johtuu.

        Minun exäni kyseli minulta, mistä johtuu minun paha oloni. Siihen nyt saattavat olla syynä vaikeudet töissä, lapsuuden traumat, toissapäiväiset riidat... asiat joita ei ole vielä saanut selvitettyä. Koskaan en ole osannut vastata, enkä halua järkeillä ololleni syitä, jotka ilmeisesti ovat vääriä. Ne ratkeavat aikanaan, lakkaavat häiritsemästä tai jäävät vaivaamaan loppu elämäksi.

        Ehkä monet meistä miehistä luulevat, että lohduttamisen tarkoitus on selvittää ongelmat. Siksi he tiukkaavat olotilojen syitä. Mutta kun lohduttamista tarvitaan kai nimenomaan sen olon hoitoon, ei syiden selvittämiseen. Tosin mielialat, niiden syyt, lohdutus ja asioiden selvittäminen kietoutuvat toisiinsa. Jos aina vain on paha olo ja lohdun tarve, on varmaan syytä miettiä tosissaan mikä ongelman aiheuttaa, eikä ainoastaan kerjätä lisää ja lisää huomiota.


      • riku
        teak kirjoitti:

        Niinpä niin. Seuraavaksi miehesi kysyisi, että mistä paha olo johtuu.

        Minun exäni kyseli minulta, mistä johtuu minun paha oloni. Siihen nyt saattavat olla syynä vaikeudet töissä, lapsuuden traumat, toissapäiväiset riidat... asiat joita ei ole vielä saanut selvitettyä. Koskaan en ole osannut vastata, enkä halua järkeillä ololleni syitä, jotka ilmeisesti ovat vääriä. Ne ratkeavat aikanaan, lakkaavat häiritsemästä tai jäävät vaivaamaan loppu elämäksi.

        Ehkä monet meistä miehistä luulevat, että lohduttamisen tarkoitus on selvittää ongelmat. Siksi he tiukkaavat olotilojen syitä. Mutta kun lohduttamista tarvitaan kai nimenomaan sen olon hoitoon, ei syiden selvittämiseen. Tosin mielialat, niiden syyt, lohdutus ja asioiden selvittäminen kietoutuvat toisiinsa. Jos aina vain on paha olo ja lohdun tarve, on varmaan syytä miettiä tosissaan mikä ongelman aiheuttaa, eikä ainoastaan kerjätä lisää ja lisää huomiota.

        Kun nainen itkee, yleisimmin on paras olla noteeraamatta mitenkään. Tutkimuksiakin on mm. tehty siitä, että jos puoliso vähättelee toisen kipua tai ongelmaa, se alkaa vaivatakin vähemmän. Jos puoliso taas ylihuolehtii, ongelmat ja kivut kasvavat pahemmiksi ja niistä tulee maáilman napa.


      • meikä
        riku kirjoitti:

        Kun nainen itkee, yleisimmin on paras olla noteeraamatta mitenkään. Tutkimuksiakin on mm. tehty siitä, että jos puoliso vähättelee toisen kipua tai ongelmaa, se alkaa vaivatakin vähemmän. Jos puoliso taas ylihuolehtii, ongelmat ja kivut kasvavat pahemmiksi ja niistä tulee maáilman napa.

        toi tekniikka voi ehkä soveltua joihinkin selkäkipuongelmiin, mutta tunnepuoli on mielestäni ihan eri juttu..


      • teak
        riku kirjoitti:

        Kun nainen itkee, yleisimmin on paras olla noteeraamatta mitenkään. Tutkimuksiakin on mm. tehty siitä, että jos puoliso vähättelee toisen kipua tai ongelmaa, se alkaa vaivatakin vähemmän. Jos puoliso taas ylihuolehtii, ongelmat ja kivut kasvavat pahemmiksi ja niistä tulee maáilman napa.

        Mitkähän tutkimukset? Etsi nyt edes yksi viite noinkin yllättävän väitteen tueksi.


      • riku
        teak kirjoitti:

        Mitkähän tutkimukset? Etsi nyt edes yksi viite noinkin yllättävän väitteen tueksi.

        Sellainen tutkimus on tehty ja sillä selviö. En tiedä, missä mutta on siitä ollu tjo monta viikkoa radiossakin puhetta.


    • Lintunen

      Meillä on sama homma...
      Kun minulla on paha olla itken sen pois, mutta mitä tekee mies... ei mitään korkeintaan käskee lopettamaan lapsellisen pillityksen.
      Itken tosi "usein"... jos meillä on vaikka riitaa saatan purskahtaa itkuun, mieheni sanoo aina taasko on pakko ruveta märisemään.

      Miksi miehet eivät osaa lohduttaa itkevää naista?

      • -

        kokemus puhuu. eivät hallitse tunteitaan, saattavat raivostuakin syyttä.


    • the bull

      Se johtuu kasvatuksesta ja ympäristöstä. Nyky-yhteiskunnassa miehet ei saa enää itkeä sen jälkeen, kun on päästy hiekkalaatikosta pois. Eikä liioin lohduttaa! Tytöt on sen sijaan kasvatettu enemmän pehmeille arvoille ja sen puolesta voivat itkeä - ja lohduttaa! No, kun te alatte itkemään, niin eihän keskivertomies sellaista kestä vaan pyytää olemaan hiljaa. Ei osata käsitellä moisia asioita kun ei kerran saa itkeä. Tosin, täytyypi sanoa, että kyllä se teidän miehille hyvää tekis jos olisivat oppineet itkemään ja lohduttamaan aikanaan. Kasvattakaahan omat lapset käsittelemään tunteitaan..

      • Siru

        Varmaan kasvatuksella on osansa asiaan, mutta silti on typerää, että mies vetoaa siihen kun ei osaa käsitellä asioita. Kyllä kumminkin elämässä pitäisi myös oppia uusia taitoja, kuten "asioiden käsittelyä" päässään. Niitähän naiset joutuvat joka päivä oppimaan, mieskeskeisessä yhteiskunnassa ja työelämässä kun eletään. Herranjestas sentään, jos miehen täytyisi jotain tuollaista opetella, sehän on ihan liikaa. Helpompaa miehille varmaan olisikin, että naiset opettelisivat sen sijaan olemaan itkemättä.
        ;)


      • the bull
        Siru kirjoitti:

        Varmaan kasvatuksella on osansa asiaan, mutta silti on typerää, että mies vetoaa siihen kun ei osaa käsitellä asioita. Kyllä kumminkin elämässä pitäisi myös oppia uusia taitoja, kuten "asioiden käsittelyä" päässään. Niitähän naiset joutuvat joka päivä oppimaan, mieskeskeisessä yhteiskunnassa ja työelämässä kun eletään. Herranjestas sentään, jos miehen täytyisi jotain tuollaista opetella, sehän on ihan liikaa. Helpompaa miehille varmaan olisikin, että naiset opettelisivat sen sijaan olemaan itkemättä.
        ;)

        "Suomalainen mies ei puhu eikä pussaa", eikä liioin itke tai lohduta minkä voimme hyvin tähän lisätä eikö vaan? Se on tietysti jonkin sortin stereotypisoimista mutta pätee suurimpaan osaan suomalaisia miehiä.


    • Minä...

      No riippuu tietysti asiasta, mutta saatan hyvinkin itkeä joskus jotain jopa itseni mielestä pientä asiaa ja yritän tehdä sen niin että jätkäkaverini ei sitä huomaisi...en tiedä mikä siinä on,mutta en vain voi näyttää heikkouttani koska se olisi minulle jotenkin alentavaa.Joistain todellisesti pahoista tilanteista itkettyäni olen kylläkin saanut osakseni tukea mikä onkin hyvä...Yleensä mä kyllä vain mökötän kun vituttaa...

      ehkä miehet useimmiten eivät vain osaa lohduttaa ja tuntevat kenties olonsa vaivautuneiksi tilanteissa joissa heidän naisensa itkee...Who Knows????!!!

    • Åäö

      ...meillä sentään mies itkee. Saadaan näin vähän tasapainoa tähän keskusteluun. Siis mies itkee mua useammin ja on herkempi joiltain osin. Ja hän ilahtuu, kun minäkin joskus harvoin itken, se osoittaa kuulemma etten olekaan läpeensä paatunut. Jopa toivoo ja odottaa että joskus herkistyisin. Mutta älkää alkako ihan idiootteja miehiä!

    • tukkijätkä

      En puutu sen enempää tunteiden käsittelyn osaamattomuuteen, koska siitä jo sait kommentteja.

      Muuan näkökulma siihen, miksi mies pakenee:
      maailma on väärällään naisia, jotka koettavat saada tahtonsa läpi itkemällä ja olemalla niin liikuttavia ja säälittäviä, jos ei normaali perusteltu keskustelu tuota tulosta. Itku ei enää olekaan osoitus pahasta olosta (jota toki aiheuttaa se, että mies ei hypi oman pillin mukaan..), vaan selkeä kiristyskeino.

      Tuskin olen ainoa, joka on seurustellut naisen kanssa, joka käyttäytyy kuin 5-vuotias: kun ei saa tikkaria, alkaa iso poru ja pillitys... :p

      • pillittäjä

        Eivät kaikki miehet naisen itkua pakene...
        Hän ottaa syliin ja sanoo että kerro... Tosin en itke kuin 5-vuotias vaan ehkä pikemminkin liikutun ja itken yhtä hyvin ilosta kuin surusta. Ja sitten Hän usein sanoo, että tuntee samalla tavalla ja että on hyvä että saan sanottua, sillä Hän ei osaa puhua tunteistaan.


      • tukkijätkä
        pillittäjä kirjoitti:

        Eivät kaikki miehet naisen itkua pakene...
        Hän ottaa syliin ja sanoo että kerro... Tosin en itke kuin 5-vuotias vaan ehkä pikemminkin liikutun ja itken yhtä hyvin ilosta kuin surusta. Ja sitten Hän usein sanoo, että tuntee samalla tavalla ja että on hyvä että saan sanottua, sillä Hän ei osaa puhua tunteistaan.

        ...vaatii vaan paljon harjoitusta oppia erottamaan "tikkari-itku" ja oikea itku toisistaan tai sitten on oltava outolintu mieheksi (?), että luontaisesti osaa kommunikoida tunnetasolla.

        Ystäväpiirini mahtaa olla jotenkin valikoitunut, kun kerta toisensa jälkeen hämmästelen noita naisten valituksia siitä, miten miehet eivät osaa puhua tunteistaan: "poikamiesilloissamme" uppoudutaan hyvinkin syvälle elämän peruskysymyksiin, eikä ole mitenkään epätavallista, että siellä itketään yhdessä ja erikseen ja puhutaan tunteista ja tunteettomuudesta.

        Jostain kirotusta syystä vielä näyttää menevän niin, että pariskunniksi päätyvät usein tunneälyltään/kommunikointikyvyltään riesaksi asti eri maailmoista olevat ihmiset.


    • kyynel

      tosi ikävä juttu:(kerronpa millasia miehet voi myös olla.exäni oli aivan ihana..kun mulla oli paha olla ja itkin hän ymmärsi tosi hyvn..joskus hän kysyi mikä on mutta yleensä hän vain piti musta kiinni ja keinutti sylissä ja pyyhki mun kyyneleitä.siinä oli hyvä itkee itkut loppuun ja sen jälkeen hän kysyi syytä itkuuni.hän ymmärsi myös sen että joskus itkettää ilman mitään erityisen isoa syytä ja jos oli kysymys jostakin vakavammasta hän lohdutti mua ja puhuttiin asiasta.että tällanen näkökanata..jaksamisia sinne...kyllä se suomalainenki mies osaa lohduttaa mutta on niitäkin jotka eivät vain osaa.mut sen oppii kyllä.:)

    • Jaakko

      Miehet eivät hyväksy sitä itselleen. Siksi on vaikea suhtautua, kun nainen itkee. Pitäisikö halveksia, tukea... moni mies ratkaisee asian poistumalla paikalta, niin myös minä teen. Mielestäni tasa-arvoisessa suhteessa nainen ei voi vaatia mieheltä sellaista, mitä mieskään ei vaadi. Ei mies pyydä naista lohduttamaan. Ei myöskään miehen velvollisuuksiin kuulu lohduttaa naista.

      • törkeetyyppi

        Herrajee, vieläkö vuonna 2002 joku ajattelee moisella tavalla?


      • Jaakko
        törkeetyyppi kirjoitti:

        Herrajee, vieläkö vuonna 2002 joku ajattelee moisella tavalla?

        Olen 25v. Ja minut on kasvatettu pienestä pitäen siten, ettei miesten kuulu itkeä, ja sen on ok. Minulla on paljon ystäviä, ja näistä kukaan ei itkeskele julkisesti, tai edes naisensa edessä.

        Ei asiat niin nopeasti muutu, kuin te femakot päässänne keksitte uusia kivoja juttuja. Esim. nyt miesten pittää osoittaa heikkoitensa samalla tavalla kun tyttöjen, eli alkaa itkeä pillittämään. Vaikka sipulilla, jos ei muuten. =)


      • nyyhky

        mun mielestä lohduttaminen ei ole velvollisuus.se on eräänlainen rakkauden ja välittämisen osoitus!


      • Jaakko
        nyyhky kirjoitti:

        mun mielestä lohduttaminen ei ole velvollisuus.se on eräänlainen rakkauden ja välittämisen osoitus!

        Feministien mielestä esim. lohduttaminen,jota nainen tarvitsee, mutta mies ei, ei ole tietenkään velvollisuus, vaan itsestään selviö. Mutta esim. mieheltä suihin ottaminen taitaa kuulua niihin velvollisuuksiin, joita feministi ei tee, odottamatta vastapalvelusta. Yleensäkin tuo feministien maailmankuva vaikuttaa tältä: Miehillä tasa-arvon nimissä velvollisuuksia, naisella ei.


    • -

      Tyhmä olisi mies jos kuuntelisi itkuja. Kuten minä tein.

      • Blondi

        Mutta sitten kun mies "haluaa" niin naisen pitää antaa ja se ei ole itsekästä?? Ihan miten vaan..


    • Nothing

      miehesi ei vain välitä sinusta. Ehkä itkiessäsi naamasi vääntyy niin kummalliseksi, että häntä alkaa pelottaa ja toiseen huoneeseen siirtyminen tuntuu turvalliselta vaihtoehdolta. Ehkä häntä ei kiinnosta itkemisesi kuten ei mikään muukaan sinussa.

    • Reima Ratkaisu

      Oi miksi Valtavan Vitun tähden naiset niin usein yleistävät kaikkien miehien tekevän jotain.
      Miksi kaikki miehet ovat mielestäsi tunteettomia paskapäitä, jos oma miehesi ei jaksa kiinnittää sinun tunne-elämäsi ongelmiin sinun määritelmäsi mukaista riittävää huomiota?
      Miksi miehet eivät itke jos sinun äijäsi ei niin tee?
      Miksi ajatusmaailmasi pyörii vain oman perseesi ympärillä?

    • personal person

      Minä ja mun poikaystävä nähää n. kerran tai kaksi kertaa viikossa, ja joskus tulee itku, kun joutuu taas lähtemään pois. Sitten hän kysyy, että mikä hätänä, ja sanon että kun tulee ikävä.. Sitten hän silittelee siinä ja sanoo että "itke vaan jos se helpottaa" ja saattaa itsekin ruveta itkemään :-P ..mut vielä ei ole tuollaista tilannetta tullut, että olisin itkenyt ilman syytä niin että hän olisi ollut paikalla..

    • liinu

      itku ei ole heikkouden ositus.Milestäni on aivan tyhmää sanoa, että itku on lasten puuhaa:sehän on ihmisen reaktio ja puolustusmekanismi.Oma mieheni itkee silloin tällöin.Lohdutusta hänkin kaipaa siinä missä me naisetkin.Miehet vain eivät kehtaa itkeä esim.isänsä tai kavereidensa nähden,mutta naisen sylissä he kyllä uskaltavat itkeä.silloin voi vain silittää ja pitää lähellään,niin sitten mieskin lohduttaa kun nainen itkee!:9

      • kitinät seis

        Tasa-arvon ainakautena miehen ei tarvitse lohdutella enää, eihän nainenkaan mitään lohduta jos miehellä on huono päivä, korkeintaan kysäisee miksi nurmikko on vielä ajamatta.

        Kyllä naisen pitää luopua turhanpäiväisestä kitinästä jos miehenkin pitää luopua tasa-arvon nimessä monesta muusta asiasta.

        Se on 50/50.


      • frost-free
        kitinät seis kirjoitti:

        Tasa-arvon ainakautena miehen ei tarvitse lohdutella enää, eihän nainenkaan mitään lohduta jos miehellä on huono päivä, korkeintaan kysäisee miksi nurmikko on vielä ajamatta.

        Kyllä naisen pitää luopua turhanpäiväisestä kitinästä jos miehenkin pitää luopua tasa-arvon nimessä monesta muusta asiasta.

        Se on 50/50.

        jo pee. Kukaan, ei kukaan tässä maailmassa pakota sinua seurustelemaan tai tuntemaan Rakkautta.


    • JKAnsjkfnjkfjfdsdf

      Miehet tunteilemassa ovat bullshittiä koska me emme osaa sitä. Jos mies haluaa naisen hänen ei kannata tunteilla vaan ottaa. Jos me alamme tunteilla heikennymme ja se tarkoittaa että menetämme kaiken sen mikä meissä muuten naisia viehättää. SIinähän sitä ollaan tunteineen. Yksin.

      Tunteet ovat viimesijainen asia ja niille on oma paikkansa - äidin (tai sen vastikkeen) hautajaisissa. Get over it.

      Mies joka kokeilee tunteilemista huomaa hyvin nopeasti että hänen tapansa tuntea ei koskaan sovi naiselle. Jos naiset eivät pysty (eivät pysty) tarjoamaan tunteille sopivaa tilaa ja toteutumiskanavaa, sanotaanko - sitä pehmustettua pyöreää huonetta jossa ei voi satuttaa itseään - niin on turha odottaakaan että miehet avautuisivat. Tavallaan näen naisten "tunteidenetsinnän" lähinnä riidanhaluna ja syynä etsiä miehestä heikkoutta jonka vuoksi voi lähteä suhteesta kun omat pikkumaiset tunteet eivät saakkaan vastinetta tai saavat vääränlaisen vastineen tai jotain muuta.

      Realistisesti parasta on että nainen tuntee keskenään, käsittelee omat tunteensa ja palaa sitten miehen rinnalle ylpeänä siitä että suhteessa on edes yksi stabiili pala. Se mies.

    • frost-free

      tiedä mutta eräs mieheni nauroi unissaan suureen ääneen ja itki nauraessaan?
      Heräsin monesti kammottavalla tavalla kun toinen nauraa minulle suueen ja on UNESSA!!!? Jos taas kerroin todella hyvän vitsin hän ahdistui ilmeisesti niin että kyyneleet valuivat silmistä muttei juurikaan nauranut.

      Tosin jo alussa arvasin hänen olevan vähän psyko kiitos traumaattisen menneisyytensä...

    • näyttävät tunteitaan

      , jos ei muuten niin viimeistään humalassa itkeä tihrustavat päänsä syliin painaen.

      Jos itse harvoin itken, niin se on tosipaikka silloin. Itken suruuni, ahdistukseeni, ikävääni, yksinäisyyteeni. Yleensä menen itkemään yksikseni jonnekin muualle, vaikkapa lenkille. Toisinaan yllättävä tilanne, esim. ystävän kuolema, tai joku muu surullinnen asia saa vedet tulemaan silmiini aikaa ja paikkaa katsomatta.

      Lohduttaa voisi vaikkapa tarjoamalla nenäliinaa, tai ymmärtämällä asian josta on tullut paha mieli, antamalla olla ihan omissa oloissaan. Jotakin lohduttavaa voisi sanoa. Paha olo menee ohitse ajan kanssa, ei sitä mitkään teot saa ykskaks ohitse sekunneissa.

      Miehet hyvin harvoin ymmärtävät naisen pahaa oloa ja helposti käsittävät sen oikutteluiksi, mitä se ei aina kuitenkaan ole.

      Ns. "krokotiilin kyyneleitä" en ole koskaan harrastanut. Onnesta olen itkenyt, mutta se on jo toinen juttu.

    • Opastaja.

      yleisin harhaluulo, kun miehet nyt ei vaan ole naisia ja naiset ei kerta kaikkiaan voi ymmärtää, että ei se ole tunteiden näyttämättömyyttä, ellei niitä tunteita näy juuri niin kuin nainen haluaisi ne nähdä.

      Onhan välinpitämättömyyskin tunne, kuten sinun miehesi osoittaa ja väitätkö, ettet huomaa sitä?

    • Järkyttävää luettavaa. Kun mieheni tai lapseni tai vanhempani itkee, tunnen viimein suurta myötätuntoa. Jos on pelkkä viha ja raivo päällä, se voi olla pelkkää itsekkyyttä. itku kertoo, että toinen on tosissaan. Hän ei pysty peittelemään "heikkouttaan" ja sitä, miten todella kokee olonsa haavoittuvaksi. Vain sairaat ihmiset reagoivat tähän vihamielisesti. Totta kai tuossa kohden hellyn ja uskon, ettei toinen vain huvin päiten rähjää.

    • Anonyymi

      Ei palkita naista jonniinjoutavasta itkeskelystä, siihen jos lähtee niin aina kun homma ei mene naisen mielen mukaan, alkaa mielenosoituksellinen vetistely ym. kieroilu ja manipulointi.

      • Enpä oo tollaseen eläissäni törmänny.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe