Siis onkos se nyt, niin että helluntailaiset ja muut aikuiskasteenkannattajat eivät usko siihen, että uudestisyntyminen tapahtuu kasteessa?
Miksi eivät? kaipaan perusteluja :)
Uudestisyntyminen
47
951
Vastaukset
- luterilai...
heidän kasteensa on tyhjä kaikesta ja se vesi mikä nähdään on sian pesuvettä ei sen kummempi vesi.
Ei siellä vedessä autuus töni toisiansa.- Grown up
käski menetellä näin: kastakaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Tässä käytetään välineenä vettä.
Karmeaa lukea, mitä mieltä olet pyhästä vedestä:
"---kasteensa on tyhjä kaikesta ja se vesi mikä nähdään on sian pesuvettä---".
Melkein sanattomaksi tässä menee. - Grown up
Eli vesi ei ole tyhjää: siihen liitetään kolmiyhteisen Jumalan pyhä nimi.
Eri asia on, helluntailaiset kasteelle sitä MERKITYSTÄ kuin sillä luterilaisuudessa on. Eli
- Jumalan pelastussuunnitelman tärkeä osa
- uudestisyntyminen Kristuksen vanhurskauteen, Jumalan lapseksi
- Pyhän Hengen lahjan lupaus
- Kristuksen seurakuntaan liittäminen
- Pyhityksen alku
- Thruth
--ensin ajatella mitä uudestisyntyminen - EI OLE!?
Uudestisyntyminen ei ole samaa kuin jälleensyntyminen, joka on toiveajattelua jostakin utopistisesta paremmasta ja on toivottomaan ihmisponnisteluun ja uskonnon kahleisiin johtavaa oppia.
Uudestisyntyminen ei myöskään ole tulemista jonkin uskonnollisen yhdyskunnan jäseneksi!
Uudestisyntyminen ei ole sitä, että se tapahtuu kasteessa tai jonkin maagisen "sakramentin" yhteydestä. Se ei myöskään tapahdu edes uskovien upotuskasteella koska siinä ei ole uudestisynnyttävää voimaa. Sitä paitsi kaste suoritetaan aina "uskoontulon", eli uudestisyntymisen jälkeen. Apt 2:40-41.
Uudestisyntyminen ei ole myöskään uskonnollisen vaikutuksen tuntemusta, hartautta, elämäntapojen parantelemista, uskonpuhdistusta, tai opinkappaleiden todeksi myöntämistä, se ei myöskään ole "tunnepohjaista Kristuksenpuolelle kääntymistä"!
Uudestisyntyminen ei myöskään ole samaa kuin jonkin musiikkiesityksen tai näytelmään verrattavan kerronnan vaikutuksesta koettu "sielunliike" tai "henkinen murtuminen"!.
Uudestisyntyminen ei myös ole sielun tai ruumiin rakenteellista muuttumista! Jumala uudestisynnyttää ihmisen niiden sielunkykyjen myötä, jotka tällä uskovalla on, kunhan hänet evankeliumin sanalla ohjataan tekemään oikeat valinnat. Vaikka ihmisen sielunrakenteessa ei tapahdu muutosta, uudestisyntyminen muuttaa hänet - "hengellisesti sisältäpäin"! - Room 10:9-10 sekä - 2 Kor 5:17.
Uudestisyntyminen ei ole sitä, että ihminen saisi uusia yliluonnollisia "maagisia" kykyjä ja ominaisuuksia. Sana - "kaikki on uudeksi tullut", on kokonaan hengellinen tapahtuma! Tämä hengellinen totuus auttaa Jumalaa etsivää ihmistä irtautumaan epärealistisesta uskottelevasta mielenlaadustaan, vastaanottamaan Jumalan Hengen vaikuttaman totuuden.- vedestä ja Hengestä
Pieninkään piirto Mestarimme sanoista ei saa kadota.
Kyllä minun Raamattuni mukaan Jeesus sanoi, että oikea uudestisyntyminen tapahtuu "VEDESTÄ JA HENGESTÄ". (Joh.3:5)
Sillä kirjoitettu on
"Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä." - Thruth
vedestä ja Hengestä kirjoitti:
Pieninkään piirto Mestarimme sanoista ei saa kadota.
Kyllä minun Raamattuni mukaan Jeesus sanoi, että oikea uudestisyntyminen tapahtuu "VEDESTÄ JA HENGESTÄ". (Joh.3:5)
Sillä kirjoitettu on
"Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä."MITÄ UUDESTISYNTYMINEN SITTEN ON?
Raamattu puhuu uudestisyntymisestä - "uuden sydämen" saamisena! Sitä sanotaan myös uudeksi luomiseksi! Siinä siirrytään "hengellisestä kuolemasta", uuteen Jumalan vaikuttamaan Pyhän Hengen elämään! "Uudestisyntyminen ja sydämen uudeksi muuttuminen", ovat siis yksi ja sama asia!
Mitä on sydän? "Sydämestä tulevat ulos pahat ajatukset"! - Matt. 15:18-19.
"Sydämen kyllyydestä suu puhuu. Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa"!-Matt 12:34-35
"Sydän on lähde, ihmisen ajatusten ja tekemisten vaikutin, josta tulvii hyvää tai pahaa, riippuen sydämen tilasta. Sydän ei ole vain hyvän ja pahan lähde, vaan se on myös itsessään hyvä tai paha!
Ihmisen hengellinen muutos tapahtuu "sydämessä"!
Uudestisyntyminen on siis -
"perimmäisen vaikuttimen radikaali muutos"! (Finney).
"Uudestisyntyminen on synnin kuolleesta tilasta heräämistä, se on uuden hengellisen elämän alku"!
Uudestisyntymisen tuloksena on "uusi luomus", - (2Kor 5:17) ei fyysisen vaan hengellinen, hengellisen luomistapahtuman seuraamuksena!
Uudestisyntyminen edellyttää ihmisen kääntymistä Jumalan puoleen! Kääntyminen on sisimpänsä eli "sydämensä luovuttamista" Jumalalle! - Room 10:9-10! Tämä edellyttää valintaa luonnollisen itsekkyyden ja Jumalan vallan välillä!- Joh 1:12!
Tämä Jumalan vaikuttama moraalinen muutos voi tapahtua ainoastaan Jumalan Hengen tekona! Tämän Jumalan Hengen vaikuttaman teon ihminen voi itse estää omalla asenteellaan, kieltäytymällä sen vastaanottmisesta!- Mark 16:16!
Jumala vaikuttaa ihmisessä mahdollisuuden uudestisyntymiseen johtavaan valintaan saarnauttamansa evankeliumin sanan välityksellä. -1Piet 1:23 Jaak 1:18! Kun Herra näkee näin vaikutetun ihmisen etsinnän ja valinnan, Hän (Jumala) uudestisynnyttää tämän sydämen ja välittää syntiselle ihmiselle Jumalan elämän!- Room 10:9-10! - kasteessa
Thruth kirjoitti:
MITÄ UUDESTISYNTYMINEN SITTEN ON?
Raamattu puhuu uudestisyntymisestä - "uuden sydämen" saamisena! Sitä sanotaan myös uudeksi luomiseksi! Siinä siirrytään "hengellisestä kuolemasta", uuteen Jumalan vaikuttamaan Pyhän Hengen elämään! "Uudestisyntyminen ja sydämen uudeksi muuttuminen", ovat siis yksi ja sama asia!
Mitä on sydän? "Sydämestä tulevat ulos pahat ajatukset"! - Matt. 15:18-19.
"Sydämen kyllyydestä suu puhuu. Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa"!-Matt 12:34-35
"Sydän on lähde, ihmisen ajatusten ja tekemisten vaikutin, josta tulvii hyvää tai pahaa, riippuen sydämen tilasta. Sydän ei ole vain hyvän ja pahan lähde, vaan se on myös itsessään hyvä tai paha!
Ihmisen hengellinen muutos tapahtuu "sydämessä"!
Uudestisyntyminen on siis -
"perimmäisen vaikuttimen radikaali muutos"! (Finney).
"Uudestisyntyminen on synnin kuolleesta tilasta heräämistä, se on uuden hengellisen elämän alku"!
Uudestisyntymisen tuloksena on "uusi luomus", - (2Kor 5:17) ei fyysisen vaan hengellinen, hengellisen luomistapahtuman seuraamuksena!
Uudestisyntyminen edellyttää ihmisen kääntymistä Jumalan puoleen! Kääntyminen on sisimpänsä eli "sydämensä luovuttamista" Jumalalle! - Room 10:9-10! Tämä edellyttää valintaa luonnollisen itsekkyyden ja Jumalan vallan välillä!- Joh 1:12!
Tämä Jumalan vaikuttama moraalinen muutos voi tapahtua ainoastaan Jumalan Hengen tekona! Tämän Jumalan Hengen vaikuttaman teon ihminen voi itse estää omalla asenteellaan, kieltäytymällä sen vastaanottmisesta!- Mark 16:16!
Jumala vaikuttaa ihmisessä mahdollisuuden uudestisyntymiseen johtavaan valintaan saarnauttamansa evankeliumin sanan välityksellä. -1Piet 1:23 Jaak 1:18! Kun Herra näkee näin vaikutetun ihmisen etsinnän ja valinnan, Hän (Jumala) uudestisynnyttää tämän sydämen ja välittää syntiselle ihmiselle Jumalan elämän!- Room 10:9-10!Liha ja veri ei peri Jumalan valtakuntaa.
Ihmisen henki kuoli hengellisen kuoleman perisynnissä. Ihminen ei ole ikuisuusolento, kun karkotettiin paratiisista. Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
Vasta kasteessa ihminen liitetään iankaikkisesti elävään Kristuksen ruumiiseen eli seurakuntaan.
Yksi ruumis, monta jäsentä
12 Kristus on niin kuin ihmisruumis, joka on yksi kokonaisuus mutta jossa on monta jäsentä; vaikka jäseniä on monta, ne kaikki yhdessä muodostavat yhden ruumiin. [Room. 12:4,5; 1. Kor. 10:17]
13 Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ON KASTETTU YHDEKSI RUUMIIKSI. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. [Room. 10:12; Gal. 3:28; Ef. 2:18; Kol. 3:11]
Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa (Room.8:9). - korvastataluttaja
kasteessa kirjoitti:
Liha ja veri ei peri Jumalan valtakuntaa.
Ihmisen henki kuoli hengellisen kuoleman perisynnissä. Ihminen ei ole ikuisuusolento, kun karkotettiin paratiisista. Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
Vasta kasteessa ihminen liitetään iankaikkisesti elävään Kristuksen ruumiiseen eli seurakuntaan.
Yksi ruumis, monta jäsentä
12 Kristus on niin kuin ihmisruumis, joka on yksi kokonaisuus mutta jossa on monta jäsentä; vaikka jäseniä on monta, ne kaikki yhdessä muodostavat yhden ruumiin. [Room. 12:4,5; 1. Kor. 10:17]
13 Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ON KASTETTU YHDEKSI RUUMIIKSI. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. [Room. 10:12; Gal. 3:28; Ef. 2:18; Kol. 3:11]
Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa (Room.8:9).-Sanot-
>>ihmisen henki uudestisyntyy
kasteessa - Thruth
korvastataluttaja kirjoitti:
-Sanot-
>>ihmisen henki uudestisyntyy
kasteessaNiinpä niin! :)))
Lisäisin jo laittamiisi jakeisiin vielä pari jaetta.
Room 10:17.
Jaak 1:18 vedestä ja Hengestä kirjoitti:
Pieninkään piirto Mestarimme sanoista ei saa kadota.
Kyllä minun Raamattuni mukaan Jeesus sanoi, että oikea uudestisyntyminen tapahtuu "VEDESTÄ JA HENGESTÄ". (Joh.3:5)
Sillä kirjoitettu on
"Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä."Helluntalaisten "nettipastori" SEPPO PALDANIUKSEN näkemyksiä kasteen merkityksestä.
Laitan linkin tähän:
http://www.netmission.fi/index.php?id=571
---
Linkistä lainattua (Seppo Paldanius opettaa):
"Roomalaiskirjeessä Paavali kertoo valtavan merkityksen – oikeastaan merkitysketjun - kristilliselle kasteelle. Kaste merkitsee uskovalle Kristuksen kuolemaan kastamista. ”Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.” (Room. 6:3). Kaste merkitsee myös hänen hautaamistaan yhdessä Kristuksen kanssa. ”Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan,...” (Room. 6:4a).
Mutta se merkitsee myös uuden elämän, hengellisen elämän, alkamista Kristuksessa. ”... jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.” (Room. 6:4b).
Samaa apostoli kertoo mm. Kolossalaiskirjeessä. ” Kasteessa teidät yhdessä hänen kanssaan haudattiin ja herätettiin eloon, kun uskoitte Jumalaan, joka voimallaan herätti Kristuksen kuolleista.” (Kol. 2:12). (Lainaus loppu)
---
Seppo Paldanius sanoo, että Paavali kertoo Roomalaiskirjeessään (Room. 6:3-4) kasteen valtavasta merkityksestä ja toteaa, että "se merkitsee uuden elämän, hengellisen elämän, alkamista Kristuksessa."
Mutta kumoaa edellä sanotun myöhemmin:
”...korostan sitä seikkaa, että vaikka Raamattu korostaa uskon, kasteen ja pelastuksen kuuluvan kiinteästi yhteen, Raamatussa ei missään kohtaa liitetä kastetta uudestisyntymiseen siinä mielessä, että uudestisyntyminen olisi millään tavoin riippuvainen kasteesta".
Ompa ristiriitaista opetusta.
Eikö uudestisyntyminen (Joh. 3:5, Tiit. 3:5) merkitse juuri uuden, hengellisen elämän alakamista Kristuksessa.
Vai mitä itse ajattelet?- AlpoAhola
Eihän vaan uudestisyntymisesi ole lihasta syntymistä ja takaisin äidin kotuun menemistä. Lihasta syntyy Raamatun mukaan vaan lihaa, siis turmelusta. Ihminen käsityksesi mukaan uudestisyntyy omista voimistaan käsin. Sen todistaa sanasi: >Tämä hengellinen totuus auttaa Jumalaa etsivää ihmistä irtautumaan epärealistisesta uskottelevasta mielenlaadustaan, vastaanottamaan Jumalan Hengen vaikuttaman totuuden.<
Raamattu opettaa, että uudestisyntymä tapahtuu ylhäältä, Jumalasta, vedestä ja Hengestä. Siinä tapahtumassa ei ihminen itse ole tekijä, vaan on Jumalan teon objekti. Jumalasta syntynyt on uudestisyntynyt. Omat ratkaisut ovat lihasta syntymisiä. - Eikö siis kasteessa toimikkaan Pyhä Henki, vaikka kaste suoritetaan myös Pyhän Hengen nimeen. Olen kyllä täällä kuullut kiellettävän Pyhän Hengen toiminta kasteessa. - AlpoAhola
Thruth kirjoitti:
Niinpä niin! :)))
Lisäisin jo laittamiisi jakeisiin vielä pari jaetta.
Room 10:17.
Jaak 1:18Eikö siis kristillisessä kasteessa olekaan Sana, vaan pelkkää vettä? Jotenkin niin nyt ymmärrän vietisi tarkoituksen. Korjaa minua ja ymmärrystäni, jos olen viestisi väärin käsittänyt ja tarkoitat sittenkin sitä, että kasteeseen liittyy elävä Sana.
- AlpoAhola
kasteessa kirjoitti:
Liha ja veri ei peri Jumalan valtakuntaa.
Ihmisen henki kuoli hengellisen kuoleman perisynnissä. Ihminen ei ole ikuisuusolento, kun karkotettiin paratiisista. Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
Vasta kasteessa ihminen liitetään iankaikkisesti elävään Kristuksen ruumiiseen eli seurakuntaan.
Yksi ruumis, monta jäsentä
12 Kristus on niin kuin ihmisruumis, joka on yksi kokonaisuus mutta jossa on monta jäsentä; vaikka jäseniä on monta, ne kaikki yhdessä muodostavat yhden ruumiin. [Room. 12:4,5; 1. Kor. 10:17]
13 Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ON KASTETTU YHDEKSI RUUMIIKSI. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. [Room. 10:12; Gal. 3:28; Ef. 2:18; Kol. 3:11]
Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa (Room.8:9).>Liha ja veri ei peri Jumalan valtakuntaa.< Mielestäni tuo 1.Kor.15:50 kohta helposti opetetaan niin, ettei ole ruumiimme ylösnousemusta lainkaan, vaan ainoastaan henki nousee. Niin ei ole vaan Kristus on lunastanut meidät sekä hengen, että ruumiin puolesta. Onhan niin, että Jumala loi ruumiin ja puhalsi siihen Henkensä. Siis niin ihminen on elävä sielu. Raamatunkohta antaa siis ymmärtää, ettei Kristukseen uskovat kastetut nouse ylös turmeluksessa, vaan Kristuksen vanhurskaudessa.
Niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä Hepr.10:22.
Niin ollen käsitän, että uudestisyntymä on sekä hengellinen että ruumillinen. Tosin silmämme ei vielä näe sitä täydellistä puhtautta ja pyhyyttä mitä Kristuksessa olemme. Ylösnousemuksessa ihmettelemme Kristuksen kirkkautta itsessämme. - Jes.26
AlpoAhola kirjoitti:
>Liha ja veri ei peri Jumalan valtakuntaa.< Mielestäni tuo 1.Kor.15:50 kohta helposti opetetaan niin, ettei ole ruumiimme ylösnousemusta lainkaan, vaan ainoastaan henki nousee. Niin ei ole vaan Kristus on lunastanut meidät sekä hengen, että ruumiin puolesta. Onhan niin, että Jumala loi ruumiin ja puhalsi siihen Henkensä. Siis niin ihminen on elävä sielu. Raamatunkohta antaa siis ymmärtää, ettei Kristukseen uskovat kastetut nouse ylös turmeluksessa, vaan Kristuksen vanhurskaudessa.
Niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä Hepr.10:22.
Niin ollen käsitän, että uudestisyntymä on sekä hengellinen että ruumillinen. Tosin silmämme ei vielä näe sitä täydellistä puhtautta ja pyhyyttä mitä Kristuksessa olemme. Ylösnousemuksessa ihmettelemme Kristuksen kirkkautta itsessämme.Jes. 26:19
Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, minun ruumiini nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te jotka tomussa lepäätte, sillä sinun kasteesi on valkeuksien kaste, ja maa tuo vainajat ilmoille.
- Thruth
Olet saanut perusteluja!
Voisit nyt kai kommentoida!? - soomipoika
Usein siteerattu Raamatunpaikka, kun puolustellaan
kasteessa tapahtuvaa uudestisyntymistä on Joh 3:5
"Jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei
voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan". Kuvitellaan ,että tässä tuo "vedestä" tarkoittaa kastetta.
Kun lukee ettenpäin tätä lukua ja yleistä Raamatun
ilmoitusta, niin huomaa, että tässä vesi tarkoittaa henkeä.
Jae 8 ... niin on jokainen, joka on hengestä syntynyt ( kasteesta ei puhuta mitään).
Jos Jeesus olisi tarkoittanut kastetta, niin kyllä
hän sen olisi sanonut selvästi, sillä Nikodemus
halusi todella pelastua. Ei Jeesus jätä näin tär-
keää asiaa arvailun varaan.
Joh 7:38-39 tarkentaa, mitä Jeesus tarkoitti:
Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin
Raamattu sanoo, juokseva ELÄVÄN VEDEN virrat. Sen
hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka
uskovat häneen.
Joh 3:16 Jeesus vielä tarkentaa, kuka pelastuu:
... ettei yksikään joka häneen USKOO, hukkuisi,
vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Jos kaste olisi pelastuksen väline, niin tässä olisi pitänyt lukea : yksikään, joka on kastettu,
hukkuisi, vaan...
Joillekin on vaikeaa uskoa selvää Raamatun ilmoi-
tusta kun on ennakkoon omaksunut käsityksen ,että
ihminen uudestisyntyisi kasteessa.
1. Piet 1:22 tarkentaa ja vahvistaa vielä saman
asian: te olette uudestisyntyneet, ette katoavasta (vesi on katoavaa) vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta"
Ei tässäkään puhuta kasteesta mitään vaan kun elävä sana otetaan uskolla vastaan, niin ihminen pelastuu.
Joidenkin mielestä tämä on ihmisen omaa tekoa ja
lihan tekoa, mutta näin toimivat Raamatun ihmiset.
Kol 2:6 Niinkuin te olette omaksenne ottaneet
Jeesuksen Kristuksen, niin vaeltakaa hänessä.
Olivatko kolossalaiset tehneet lihan tekoja kun
olivat ottaneet Jeesuksen vastaan?- jos merkitys vaihtuu
Raamatussa aina tapauskohtaisesti sanotaan, jos vesi ei tarkoita vettä.
Joh.3:5 vesi tarkoittaa vettä. Mitään muuta ei siinä yhteydessä veden sanota tarkoittavan kuin vettä.
Aina silloin jos jokin sana tarkoittaa jotain muuta niin se sanotaan erikseen. - AlpoAhola
Onko siis synnytty Hengestä ja Hengestä?
- soomipoika
jos merkitys vaihtuu kirjoitti:
Raamatussa aina tapauskohtaisesti sanotaan, jos vesi ei tarkoita vettä.
Joh.3:5 vesi tarkoittaa vettä. Mitään muuta ei siinä yhteydessä veden sanota tarkoittavan kuin vettä.
Aina silloin jos jokin sana tarkoittaa jotain muuta niin se sanotaan erikseen.Raamattua, kun noin väität.
Jeesus käytti vesi-sanaa usein kuvaamaan Sanaa tai
Henkeä. Esim Joh4:14 Joka juo sitä vettä, jota
minä annan, ei.....
Ei tässäkään tarkoitettu nestettä, H2O vaan Juma-
lan sanaa.
Joh 7:39 vesi tarkoitti henkeä.
Hes 37:25 vesi kuvaa Jumalan Sanaa, jota lopunaikana Jumala itse vihmoo israelilaisten ylle
Miksi te AINA sotkette kasteen joka asiaan, jos puhutaan vedestä tai lapsista????
Tarkoittiko Egyptin vitsauksessakin,vesi, kun se muuttui vereksi, lapsikastetta? No silloin kaste on ihmiselle vaarallista!!!!!!
Silloin, kun tarkoitetaan kastetta, se mainitaan
niin selvästi, ettei tarvitse arvailla eikä olet-
taa.
Kun Jeesus Joh 3:16 sanoo, ettei yksikään, joka uskoo häneen hukkuisi, niin ei hän tarkoittanut
veteen hukkumista.
Ymmärrystäkin SAA KÄYTTÄÄ. "Ymmärrätkös mitä
luet?" kysyi Filippus hoviherralta. - typerä kysymys
AlpoAhola kirjoitti:
Onko siis synnytty Hengestä ja Hengestä?
Teidän oppinne mukaan kastevedessä on Pyhä-
Henki. No onko siis synnytty kasteesta ja kasteesta???? - AlpoAhola
typerä kysymys kirjoitti:
Teidän oppinne mukaan kastevedessä on Pyhä-
Henki. No onko siis synnytty kasteesta ja kasteesta????Kasteessa Raamatun mukaan synnytään vedestä ja Hengestä. Kasteessa on siis läsnä aine (VESI) ja Henki (SANA). Jeesushan sanoi, että Hänen sanasa ovat Henki ja elämä.
Yrität vääntää: >No onko siis synnytty kasteesta ja kasteesta????< Raamattu opettaa uudestisyntymisen pesosta ja se on kaste, siis VESI JA SANA. Näin vain on arvoisa nimimerkki "typerä kysymys". Miksi Sinulla on tuollainen nimi kuin "typerä kysymys". - RAAMATTU RATKAISEE!
AlpoAhola kirjoitti:
Kasteessa Raamatun mukaan synnytään vedestä ja Hengestä. Kasteessa on siis läsnä aine (VESI) ja Henki (SANA). Jeesushan sanoi, että Hänen sanasa ovat Henki ja elämä.
Yrität vääntää: >No onko siis synnytty kasteesta ja kasteesta????< Raamattu opettaa uudestisyntymisen pesosta ja se on kaste, siis VESI JA SANA. Näin vain on arvoisa nimimerkki "typerä kysymys". Miksi Sinulla on tuollainen nimi kuin "typerä kysymys"."PITÄÄ TUTKIA RAAMATTUA ILMAN OMAA ENNAKKOKÄSITYSTÄ!
Miksi Jeesus jätti mainitsematta "veden" neljässä muussa rinnakkais jakeessa LUVUSSA Joh.3:1-12? Jos olisi ollut näin tärkeä asia kysymyksessä, kuin sielun pelastus ja oikea kaste? Miksi Jeesus viittasi VAIN KERRAN VETEEN?
JOS RAAMATTU PUHUISI VAUVOJEN KASTAMISESTA JOSSAKIN MUISSA KOHDISSA SELKEÄNÄ KÄSKYNÄ, NIIN ASIA OLISI HYVIN SELKEÄ, MUTTA TÄMÄ JEESUKSEN KESKUSTELUN VANHAN ISRAELIN OPETTAJAN KANSSA SISÄLTÄÄ vain YHDEN maininnan "vedestä", mutta ei SANAA "KASTE" LAINKAAN "tämän" YHTEYDESSÄ. VAIN KERRAN JA NELJÄ KERTAA ILMAN SANAA "VESI". (Joh.3:3, 3:5, 3:6, 3:7, 3:8)
Joh. 3:5 Viittaus Hesekiel 36:25-27 oli sydämen ja vaelluken muutoksen ja käskyjen pitämisen jakeet VT:ssa ovat selkeät viittaukset opetuslapseuteen, jota "SANA" "VESI" SAA AIKAAN(vert..kuvall.). Tämä on ainoa kysymykseen tuleva tulkinta tälle asialle.
Tutkitaan muut Johanneksen viittaukset: Joh.4:10 "juo", Joh.7:37-39"juokoon" ja "elämän veden virrat. Mutta sen hän sanoi Hengestä". - EI näissäkään ole kyse kasteesta.
Jeesus voitti Nikodeemuksen luottamuksen näyttämällä asian uudestisyntymästä VT:n kirjoituksista.
Koska yhtään esimerkkiä vauvojen kasteesta ei Raamatusta loydy, emme voi rakentaa sitä tämän yhden jakeen varaan, jolle on näin kuvainollinen merkitys olemassa. Ja olisi Jeesuksen pitänyt tämä voistaa neljässä muussa rinnakaisjakeessa, kun hän toisti saman asian. (tekikö Jeesus viheen neljässä muussa?)
EI LISÄILLÄ OMIA TULKINTOJA!" - piti uudestisyntyä
RAAMATTU RATKAISEE! kirjoitti:
"PITÄÄ TUTKIA RAAMATTUA ILMAN OMAA ENNAKKOKÄSITYSTÄ!
Miksi Jeesus jätti mainitsematta "veden" neljässä muussa rinnakkais jakeessa LUVUSSA Joh.3:1-12? Jos olisi ollut näin tärkeä asia kysymyksessä, kuin sielun pelastus ja oikea kaste? Miksi Jeesus viittasi VAIN KERRAN VETEEN?
JOS RAAMATTU PUHUISI VAUVOJEN KASTAMISESTA JOSSAKIN MUISSA KOHDISSA SELKEÄNÄ KÄSKYNÄ, NIIN ASIA OLISI HYVIN SELKEÄ, MUTTA TÄMÄ JEESUKSEN KESKUSTELUN VANHAN ISRAELIN OPETTAJAN KANSSA SISÄLTÄÄ vain YHDEN maininnan "vedestä", mutta ei SANAA "KASTE" LAINKAAN "tämän" YHTEYDESSÄ. VAIN KERRAN JA NELJÄ KERTAA ILMAN SANAA "VESI". (Joh.3:3, 3:5, 3:6, 3:7, 3:8)
Joh. 3:5 Viittaus Hesekiel 36:25-27 oli sydämen ja vaelluken muutoksen ja käskyjen pitämisen jakeet VT:ssa ovat selkeät viittaukset opetuslapseuteen, jota "SANA" "VESI" SAA AIKAAN(vert..kuvall.). Tämä on ainoa kysymykseen tuleva tulkinta tälle asialle.
Tutkitaan muut Johanneksen viittaukset: Joh.4:10 "juo", Joh.7:37-39"juokoon" ja "elämän veden virrat. Mutta sen hän sanoi Hengestä". - EI näissäkään ole kyse kasteesta.
Jeesus voitti Nikodeemuksen luottamuksen näyttämällä asian uudestisyntymästä VT:n kirjoituksista.
Koska yhtään esimerkkiä vauvojen kasteesta ei Raamatusta loydy, emme voi rakentaa sitä tämän yhden jakeen varaan, jolle on näin kuvainollinen merkitys olemassa. Ja olisi Jeesuksen pitänyt tämä voistaa neljässä muussa rinnakaisjakeessa, kun hän toisti saman asian. (tekikö Jeesus viheen neljässä muussa?)
EI LISÄILLÄ OMIA TULKINTOJA!"Nikodemuksen piti uudestisyntyä vielä vedestä ja Hengestä kasteesta.
Jeesus ei puhu Nikodemukselle uskosta yhtään mitään.
Kyllähän Jeesus olisi uskon tärkeyden maininnut Nikodemukselle, jos uudestisyntyminen vedestä ja Hengestä olisi uskomista tarkoittanut. - AlpoAhola
RAAMATTU RATKAISEE! kirjoitti:
"PITÄÄ TUTKIA RAAMATTUA ILMAN OMAA ENNAKKOKÄSITYSTÄ!
Miksi Jeesus jätti mainitsematta "veden" neljässä muussa rinnakkais jakeessa LUVUSSA Joh.3:1-12? Jos olisi ollut näin tärkeä asia kysymyksessä, kuin sielun pelastus ja oikea kaste? Miksi Jeesus viittasi VAIN KERRAN VETEEN?
JOS RAAMATTU PUHUISI VAUVOJEN KASTAMISESTA JOSSAKIN MUISSA KOHDISSA SELKEÄNÄ KÄSKYNÄ, NIIN ASIA OLISI HYVIN SELKEÄ, MUTTA TÄMÄ JEESUKSEN KESKUSTELUN VANHAN ISRAELIN OPETTAJAN KANSSA SISÄLTÄÄ vain YHDEN maininnan "vedestä", mutta ei SANAA "KASTE" LAINKAAN "tämän" YHTEYDESSÄ. VAIN KERRAN JA NELJÄ KERTAA ILMAN SANAA "VESI". (Joh.3:3, 3:5, 3:6, 3:7, 3:8)
Joh. 3:5 Viittaus Hesekiel 36:25-27 oli sydämen ja vaelluken muutoksen ja käskyjen pitämisen jakeet VT:ssa ovat selkeät viittaukset opetuslapseuteen, jota "SANA" "VESI" SAA AIKAAN(vert..kuvall.). Tämä on ainoa kysymykseen tuleva tulkinta tälle asialle.
Tutkitaan muut Johanneksen viittaukset: Joh.4:10 "juo", Joh.7:37-39"juokoon" ja "elämän veden virrat. Mutta sen hän sanoi Hengestä". - EI näissäkään ole kyse kasteesta.
Jeesus voitti Nikodeemuksen luottamuksen näyttämällä asian uudestisyntymästä VT:n kirjoituksista.
Koska yhtään esimerkkiä vauvojen kasteesta ei Raamatusta loydy, emme voi rakentaa sitä tämän yhden jakeen varaan, jolle on näin kuvainollinen merkitys olemassa. Ja olisi Jeesuksen pitänyt tämä voistaa neljässä muussa rinnakaisjakeessa, kun hän toisti saman asian. (tekikö Jeesus viheen neljässä muussa?)
EI LISÄILLÄ OMIA TULKINTOJA!"Sovitaan Raamatun vastaisesti ja revitään sitten Raamatusta pois häiritsevät viittaukset, ettei KAIKISSA, KANSOISSA, LUODUISSA ja PERHEKUNNISSA voi olla yhtään lasta. On sitten niin myös , että kun vähäkin on puhe pienistä lapsista, niin väännetään se koskemaan vain tulevia sukupolvia, niin kuin täällä Raamatun vastaisesti ovat Raamatun ylikävelijät tehneet.
Raamattu nyt kuitenkin antaa monta esimerkkiä, että lapsia vaan noissa on. Jos Sinulla on naamaa Jumalan edessä, niin pidä himoistasi kiinni ja kiellä Sana. - soomipoika
AlpoAhola kirjoitti:
Sovitaan Raamatun vastaisesti ja revitään sitten Raamatusta pois häiritsevät viittaukset, ettei KAIKISSA, KANSOISSA, LUODUISSA ja PERHEKUNNISSA voi olla yhtään lasta. On sitten niin myös , että kun vähäkin on puhe pienistä lapsista, niin väännetään se koskemaan vain tulevia sukupolvia, niin kuin täällä Raamatun vastaisesti ovat Raamatun ylikävelijät tehneet.
Raamattu nyt kuitenkin antaa monta esimerkkiä, että lapsia vaan noissa on. Jos Sinulla on naamaa Jumalan edessä, niin pidä himoistasi kiinni ja kiellä Sana.Sanoit:" Jeesus ei puhunut Nikodeemukselle uskosta
yhtään mitään".
Luepa Joh 3:16 "ettei yksikään joka häneen USKOO,
hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Ei tässä kasteesta puhuta mitään. Missä teidän ym-
märryksenne on, kun ette tajua selvää Raamatun
kohtaa?? Tahallasiko yritit valehdella?
A.Aholalle:
Sovitaan niin ,ettei LISÄTÄ RAAMATTUUN OMAN MIELI-
KUVITUKSEN tuotteita.
Jos Raamattu puhuisi kastetapahtumien yhteydessä
lapsista, niin kyllä se mainittaisiin, koska mai-
nitaan miehet, veljet, naiset, palvelijat. Perhekuntien kohdalla saattoi olla lapsia, mutta EI SYLIVAUVOJA, koska kaikki kastetut OTTIVAT
SANAN VASTAAN ennen kastetta!!!
Miksi kastettaisiin joitakin, jotka eivät ottaneet
Sanaa vastaan tai ymmärtäneet sanaa. Olisiko
Raamattu ristiriidassa itsensä kanssa? Filippus kysyi hoviherralta: Ymmärrätkös, mitä luet.
Ei hoviherraa kastettu ymmärtämättömänä, vaan hä-
nelle selvitettiin kuka Jeesus oli ja hoviherra
USKOI. Vasta sen jälkeen hänet kastettiin.
On teillä vahvat ennakkoluulot, kun ette tajua näin selvää asiaa. Se on aikuiselle miehellä mel-
kein mahdoton asia, myöntää olevansa väärässä. - AlpoAhola
soomipoika kirjoitti:
Sanoit:" Jeesus ei puhunut Nikodeemukselle uskosta
yhtään mitään".
Luepa Joh 3:16 "ettei yksikään joka häneen USKOO,
hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Ei tässä kasteesta puhuta mitään. Missä teidän ym-
märryksenne on, kun ette tajua selvää Raamatun
kohtaa?? Tahallasiko yritit valehdella?
A.Aholalle:
Sovitaan niin ,ettei LISÄTÄ RAAMATTUUN OMAN MIELI-
KUVITUKSEN tuotteita.
Jos Raamattu puhuisi kastetapahtumien yhteydessä
lapsista, niin kyllä se mainittaisiin, koska mai-
nitaan miehet, veljet, naiset, palvelijat. Perhekuntien kohdalla saattoi olla lapsia, mutta EI SYLIVAUVOJA, koska kaikki kastetut OTTIVAT
SANAN VASTAAN ennen kastetta!!!
Miksi kastettaisiin joitakin, jotka eivät ottaneet
Sanaa vastaan tai ymmärtäneet sanaa. Olisiko
Raamattu ristiriidassa itsensä kanssa? Filippus kysyi hoviherralta: Ymmärrätkös, mitä luet.
Ei hoviherraa kastettu ymmärtämättömänä, vaan hä-
nelle selvitettiin kuka Jeesus oli ja hoviherra
USKOI. Vasta sen jälkeen hänet kastettiin.
On teillä vahvat ennakkoluulot, kun ette tajua näin selvää asiaa. Se on aikuiselle miehellä mel-
kein mahdoton asia, myöntää olevansa väärässä.Ymmärtämätön, siis lapset eivät voi pelastua koska he eivät ymmärrä - todistuksesi mukaan. Ymmärrys on pelastuksesi perustus. Eikös ole aika kauhea juttu kun Jeesus ottaa ja asettaa lapset uskon esikuvaksi, siis juuri nuo ymmärtämättömät ja käsittämättömät ja eihän nyt sellaiset voi uskoa, vaikka Jeesus sanookin nyt niiden uskovan.
En muuten usko noin Raamatun vastaista opetusta vaikka kuinka todistelet. Onko niin, että vain ymmärtävät ottavat Sanan vastaan? Olen valitettavasti huomannut, että mitä enemmän järkeä, niin sitä suurempi epäusko ja Raamatun kumoaminen. - käsikirjoituksissa
soomipoika kirjoitti:
Sanoit:" Jeesus ei puhunut Nikodeemukselle uskosta
yhtään mitään".
Luepa Joh 3:16 "ettei yksikään joka häneen USKOO,
hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Ei tässä kasteesta puhuta mitään. Missä teidän ym-
märryksenne on, kun ette tajua selvää Raamatun
kohtaa?? Tahallasiko yritit valehdella?
A.Aholalle:
Sovitaan niin ,ettei LISÄTÄ RAAMATTUUN OMAN MIELI-
KUVITUKSEN tuotteita.
Jos Raamattu puhuisi kastetapahtumien yhteydessä
lapsista, niin kyllä se mainittaisiin, koska mai-
nitaan miehet, veljet, naiset, palvelijat. Perhekuntien kohdalla saattoi olla lapsia, mutta EI SYLIVAUVOJA, koska kaikki kastetut OTTIVAT
SANAN VASTAAN ennen kastetta!!!
Miksi kastettaisiin joitakin, jotka eivät ottaneet
Sanaa vastaan tai ymmärtäneet sanaa. Olisiko
Raamattu ristiriidassa itsensä kanssa? Filippus kysyi hoviherralta: Ymmärrätkös, mitä luet.
Ei hoviherraa kastettu ymmärtämättömänä, vaan hä-
nelle selvitettiin kuka Jeesus oli ja hoviherra
USKOI. Vasta sen jälkeen hänet kastettiin.
On teillä vahvat ennakkoluulot, kun ette tajua näin selvää asiaa. Se on aikuiselle miehellä mel-
kein mahdoton asia, myöntää olevansa väärässä.Myöhemmin löytyneistä ja kaikkein vanhimmista Raamatun käsikirjoituksissa ei ole mitään mainintaa hoviherran uskomisesta ennen kastetta. Taisi eunukki olla vasta kiinnostuksen asteella, kun lueskeli juutalaisten pyhiä kirjoituksia matkallaan, mutta kun löytyi kevätpurosta hieman vettä, niin voitiin kastaa valelemalla. Paikan ovat monet käyneet katsomassa. Pieni kevätpuro autiomaassa Gazan tie varrella.
37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.] - soomipoika
AlpoAhola kirjoitti:
Ymmärtämätön, siis lapset eivät voi pelastua koska he eivät ymmärrä - todistuksesi mukaan. Ymmärrys on pelastuksesi perustus. Eikös ole aika kauhea juttu kun Jeesus ottaa ja asettaa lapset uskon esikuvaksi, siis juuri nuo ymmärtämättömät ja käsittämättömät ja eihän nyt sellaiset voi uskoa, vaikka Jeesus sanookin nyt niiden uskovan.
En muuten usko noin Raamatun vastaista opetusta vaikka kuinka todistelet. Onko niin, että vain ymmärtävät ottavat Sanan vastaan? Olen valitettavasti huomannut, että mitä enemmän järkeä, niin sitä suurempi epäusko ja Raamatun kumoaminen.Eikös me äsken sovittu, että ei lisätä Raamattuun
mitään mitä siellä ei ole , eikä poisteta siitä
mitään. Koska tuo hoviherran kaste kumoaisi lapsikasteen perusteet, niin yritätte ottaa se pois Raamatusta. Aika röyhkeää!!!!
Eikö sinulla A.A ajatus oikein toimi, kun yrität
väärentää minun sanomisiani. Lapset ovat Jeesuksen
sanojen mukaan sellaisenaan kelvollisia hänelle. Ei heiltä vaadita ymmärtämistä :SENKALTAISTEN ON TAIVASTAN VALTAKUNTA.
Sinähän sekoilet nyt täysin, kun sanot, että Jeesus ottaa lapset uskon esikuviksi. Sinun mukaasihan ne ovat syntisiä ja pelastuksen ulkopuolella ilman kastetta. Mitenkäs niistä nyt
yhtäkkiä tulikin uskon esikuvia???????
Taitaa tuo ikä tehdä jo tepposet, kun rupeat sekoilemaan sanoissasi. - AlpoAhola
soomipoika kirjoitti:
Eikös me äsken sovittu, että ei lisätä Raamattuun
mitään mitä siellä ei ole , eikä poisteta siitä
mitään. Koska tuo hoviherran kaste kumoaisi lapsikasteen perusteet, niin yritätte ottaa se pois Raamatusta. Aika röyhkeää!!!!
Eikö sinulla A.A ajatus oikein toimi, kun yrität
väärentää minun sanomisiani. Lapset ovat Jeesuksen
sanojen mukaan sellaisenaan kelvollisia hänelle. Ei heiltä vaadita ymmärtämistä :SENKALTAISTEN ON TAIVASTAN VALTAKUNTA.
Sinähän sekoilet nyt täysin, kun sanot, että Jeesus ottaa lapset uskon esikuviksi. Sinun mukaasihan ne ovat syntisiä ja pelastuksen ulkopuolella ilman kastetta. Mitenkäs niistä nyt
yhtäkkiä tulikin uskon esikuvia???????
Taitaa tuo ikä tehdä jo tepposet, kun rupeat sekoilemaan sanoissasi.Valitettavasti en ole puhunut hoviherrasta pätkääkään, joten yritä selvittää se vyyhtisi.
- poistaja
AlpoAhola kirjoitti:
Valitettavasti en ole puhunut hoviherrasta pätkääkään, joten yritä selvittää se vyyhtisi.
on tässä perässä. Nämä viestit, kun eivät aina mene
heti sille, jolle se on tarkoitettu.
Mutta et vastannut kysymykseeni. Taas yritit väistää
sen vaihtamalla asiaa.
Mitenkä kastamattomista lapsista yhtäkkiä tulikin
uskon esikuvia.
Sinä näköjään vaihtelet tulkinaa aina tarpeen mukaan. Aika ovelaa. - Thruth
soomipoika kirjoitti:
Eikös me äsken sovittu, että ei lisätä Raamattuun
mitään mitä siellä ei ole , eikä poisteta siitä
mitään. Koska tuo hoviherran kaste kumoaisi lapsikasteen perusteet, niin yritätte ottaa se pois Raamatusta. Aika röyhkeää!!!!
Eikö sinulla A.A ajatus oikein toimi, kun yrität
väärentää minun sanomisiani. Lapset ovat Jeesuksen
sanojen mukaan sellaisenaan kelvollisia hänelle. Ei heiltä vaadita ymmärtämistä :SENKALTAISTEN ON TAIVASTAN VALTAKUNTA.
Sinähän sekoilet nyt täysin, kun sanot, että Jeesus ottaa lapset uskon esikuviksi. Sinun mukaasihan ne ovat syntisiä ja pelastuksen ulkopuolella ilman kastetta. Mitenkäs niistä nyt
yhtäkkiä tulikin uskon esikuvia???????
Taitaa tuo ikä tehdä jo tepposet, kun rupeat sekoilemaan sanoissasi....kuulijoilleen, että - "lasten kaltainen" on taivasten valtakunta!
Ei siis niin, että taivasten valtakunta vasta kastamisen jälkeen olisi "lasten kaltainen"!
Tavallaan ymmärrän näitä lapsikaste kiivailijoita, sillä kun itse tulin uskoon, olin ev,lut kirkon jäsen juuri lapsikasteeni vuoksi, ja kun tulin siis uskoon, niin kohta jo pian tuli eteen kastekysymys josta minulla ei ollut aikaisemmin ollut minkäänlaista käsitystä mitä se merkitse kuin vasta uskoontultuani aloin asiaa pohtimaan. Kristillisyydestäkään minulla ei ollut mitään käsitystä, (en ullut edes rippikoulua käynyt) samoin kuin joku muukin täällä jossain on samaa kertonut.
Kun tuo asia tuli eteen, niin jotenkin kummallisesti se ikäänkuin "törmäsi" päin naamaa ja siitä tulikin melkoinen "kivireki" omaantuntoon moneksi kuukaudeksi kunnes sitkeän Raamatun tutkistelun kautta sain ymmärtää, että kaste tosiaankin kuuluu vain niille suorittaa jotka ovat Raamatun evankeliumin sanoman kautta tulleet Jeesukseen uskoviksi ja kun tämä selkeni ajatuksissani, niin kaikki oli ihan välittömästi täysin selvää, että niinhän tuon asian pitääkin olla. Eihän Jumalan seurakuntaan voi kuulua keitä tahansa, ja vauvana kastetut hyvin monet ovat elämänsä eläneet täysin ulkona kristillisyydestä, tuosta "kirkollisesta kastekristillisyydestään" huolimatta, vanhempiensa ja lähiympäristönsä epäuskoisuuden vuoksi.
Juuri kirkon lapsikastesysteemi saa tuon nurinkurisen tilanteen aikaiseksi, että tullaan "kristityiksi" lapsikasteen suorittamisen perusteella ja kun katsellaan päivälehtien lööppejä jossa mitä hirveimpiä asioita tapahtuu joka päivä aivan roppakaupalla, niin pistää kyllä miettimään, että missä se kristillisyys oikein on piileskellyt kun se ei ole näihin ihmisiin kuitenkaan mitenkään vaikuttanut. Heidänhän pitäisi kirkon opetuksen perusteella olla kasteensa vuoksi Jeesukseen uskovia ja "uudestisyntyneitä kristittyjä", jota he ovat rippikoulun konfirmaatiotilaisuudessakin vakuttaneet olevansa. Sellaista on kyllä vaikea havaita näistä ihmisistä.
"Lasten kaltainen" käsitetään liian usein ja helposti sellaiseksi, että sillä annettaisiin lupa kastaa sylivauvatkin uudestisyntyneiksi kristityiksi, jota se ei todellakaan tarkoita. Vaan se tarkoittaa sitä, että myös aikuisten on tultava yhtä luottavaisiksi evankeliumin pelastussanomaa kohtaan, samankaltaisesti epäilemättä, "aivan niinkuin pienet lapset"! - ottaa vastaa
Thruth kirjoitti:
...kuulijoilleen, että - "lasten kaltainen" on taivasten valtakunta!
Ei siis niin, että taivasten valtakunta vasta kastamisen jälkeen olisi "lasten kaltainen"!
Tavallaan ymmärrän näitä lapsikaste kiivailijoita, sillä kun itse tulin uskoon, olin ev,lut kirkon jäsen juuri lapsikasteeni vuoksi, ja kun tulin siis uskoon, niin kohta jo pian tuli eteen kastekysymys josta minulla ei ollut aikaisemmin ollut minkäänlaista käsitystä mitä se merkitse kuin vasta uskoontultuani aloin asiaa pohtimaan. Kristillisyydestäkään minulla ei ollut mitään käsitystä, (en ullut edes rippikoulua käynyt) samoin kuin joku muukin täällä jossain on samaa kertonut.
Kun tuo asia tuli eteen, niin jotenkin kummallisesti se ikäänkuin "törmäsi" päin naamaa ja siitä tulikin melkoinen "kivireki" omaantuntoon moneksi kuukaudeksi kunnes sitkeän Raamatun tutkistelun kautta sain ymmärtää, että kaste tosiaankin kuuluu vain niille suorittaa jotka ovat Raamatun evankeliumin sanoman kautta tulleet Jeesukseen uskoviksi ja kun tämä selkeni ajatuksissani, niin kaikki oli ihan välittömästi täysin selvää, että niinhän tuon asian pitääkin olla. Eihän Jumalan seurakuntaan voi kuulua keitä tahansa, ja vauvana kastetut hyvin monet ovat elämänsä eläneet täysin ulkona kristillisyydestä, tuosta "kirkollisesta kastekristillisyydestään" huolimatta, vanhempiensa ja lähiympäristönsä epäuskoisuuden vuoksi.
Juuri kirkon lapsikastesysteemi saa tuon nurinkurisen tilanteen aikaiseksi, että tullaan "kristityiksi" lapsikasteen suorittamisen perusteella ja kun katsellaan päivälehtien lööppejä jossa mitä hirveimpiä asioita tapahtuu joka päivä aivan roppakaupalla, niin pistää kyllä miettimään, että missä se kristillisyys oikein on piileskellyt kun se ei ole näihin ihmisiin kuitenkaan mitenkään vaikuttanut. Heidänhän pitäisi kirkon opetuksen perusteella olla kasteensa vuoksi Jeesukseen uskovia ja "uudestisyntyneitä kristittyjä", jota he ovat rippikoulun konfirmaatiotilaisuudessakin vakuttaneet olevansa. Sellaista on kyllä vaikea havaita näistä ihmisistä.
"Lasten kaltainen" käsitetään liian usein ja helposti sellaiseksi, että sillä annettaisiin lupa kastaa sylivauvatkin uudestisyntyneiksi kristityiksi, jota se ei todellakaan tarkoita. Vaan se tarkoittaa sitä, että myös aikuisten on tultava yhtä luottavaisiksi evankeliumin pelastussanomaa kohtaan, samankaltaisesti epäilemättä, "aivan niinkuin pienet lapset"!Ei lapsellakaan ennen ole Kristuksen Henkeä ennekuin lapsi on vastaanottanut Kristuksen Hengen eli Jumalanvaltakunna. Jeesuksesta lähti "voima" niihin joita hän koski vanhan liiton aikana. Nyt Jeesus on taivassa. Jeesuksen "kosketus" lapselle tapahtuu kasteessa nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. "niin te saatte Pyhän Hengen lahjan" te ja teidä lapset, perhekunnittain. syntienne anteeksisamiseksi. perhekunnittain.
15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
15 Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse." [Matt. 11:25, 18:3, 21:16; 1. Kor. 14:20]
15 Totisesti sanon minä teille: jokainen, joka ei Jumalan valtakuntaa ota vastaan niinkuin lapsi, ei hän suinkaan siihen tule sisälle. - AlpoAhola
poistaja kirjoitti:
on tässä perässä. Nämä viestit, kun eivät aina mene
heti sille, jolle se on tarkoitettu.
Mutta et vastannut kysymykseeni. Taas yritit väistää
sen vaihtamalla asiaa.
Mitenkä kastamattomista lapsista yhtäkkiä tulikin
uskon esikuvia.
Sinä näköjään vaihtelet tulkinaa aina tarpeen mukaan. Aika ovelaa.Jeesuksen uskon esikuvaksi osoittamat lapset kuuluivat Vanhan Liiton aikaan. Uuusi liitto alkoi vasta pääsääntöisesti Jeesuksen lähetyskäskystä, kun Jeesus antoi majesteetillisen lähetyskäskynsä. Siis lapset eivät olleet kastetut, mutta siis kuuluivat ympärileikkausliiton aikaan.
En siis voi sille mitään, että Jeesus opettaa niin kuin opettaa ja asetta lapsen uskon esikuvaksi. - väistöliike
AlpoAhola kirjoitti:
Jeesuksen uskon esikuvaksi osoittamat lapset kuuluivat Vanhan Liiton aikaan. Uuusi liitto alkoi vasta pääsääntöisesti Jeesuksen lähetyskäskystä, kun Jeesus antoi majesteetillisen lähetyskäskynsä. Siis lapset eivät olleet kastetut, mutta siis kuuluivat ympärileikkausliiton aikaan.
En siis voi sille mitään, että Jeesus opettaa niin kuin opettaa ja asetta lapsen uskon esikuvaksi.Noinhan sinä aina teet, kun joudut oppisi kanssa
umpikujaan.
Vai että lapset ennen lähetyskäskyä olivat taivas-
kelpoisia ja pyhiä, mutta lähetyskäskyn jälkeen
muuttuivat syntisiksi. Empä ole ennen kuullut noin
paksua selitystä. Oletkohan täysin tolallasi?
Koetapa keksiä parempi selitys. Tuollehan nauravat
naurismaan aidatkin!!!!!! - pajunköyttä
ottaa vastaa kirjoitti:
Ei lapsellakaan ennen ole Kristuksen Henkeä ennekuin lapsi on vastaanottanut Kristuksen Hengen eli Jumalanvaltakunna. Jeesuksesta lähti "voima" niihin joita hän koski vanhan liiton aikana. Nyt Jeesus on taivassa. Jeesuksen "kosketus" lapselle tapahtuu kasteessa nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. "niin te saatte Pyhän Hengen lahjan" te ja teidä lapset, perhekunnittain. syntienne anteeksisamiseksi. perhekunnittain.
15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
15 Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse." [Matt. 11:25, 18:3, 21:16; 1. Kor. 14:20]
15 Totisesti sanon minä teille: jokainen, joka ei Jumalan valtakuntaa ota vastaan niinkuin lapsi, ei hän suinkaan siihen tule sisälle.Sinulla tuntuu olevan joku uusi oppi Jeesuksen kosketuksesta ja Pyhän_Hengen saamisesta kosketuksessa.
Mistähän olet tuollaisen opin keksinyt, sillä Raa-
mattu ei sitä tunne.
Ajattelepas vähän, mitä kirjoitit:
15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
Missä tässä puhutaan lapsikasteesta???
Siis ihmisen pitää ITSE OTTAA VASTAAN JUMALAN
VALTAKUNTA. Eikö ole selvää. Ei sitä hänelle
tuoda kasteessa väkisin vaan lapsen lailla uskoa ja ottaa vastaan.
"Usko Herraan Jeesukseen, niihn sinä pelastut". - AlpoAhola
väistöliike kirjoitti:
Noinhan sinä aina teet, kun joudut oppisi kanssa
umpikujaan.
Vai että lapset ennen lähetyskäskyä olivat taivas-
kelpoisia ja pyhiä, mutta lähetyskäskyn jälkeen
muuttuivat syntisiksi. Empä ole ennen kuullut noin
paksua selitystä. Oletkohan täysin tolallasi?
Koetapa keksiä parempi selitys. Tuollehan nauravat
naurismaan aidatkin!!!!!!Vanhassa liitossa pyhitys tapahtui ympärileikkauksen liitossa ja uudessa liitossa kasteessa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
- pysyivät samoina
AlpoAhola kirjoitti:
Vanhassa liitossa pyhitys tapahtui ympärileikkauksen liitossa ja uudessa liitossa kasteessa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Samat lapset elivät ennen lähetyskäskyä ja sen jälkeen.
Miten heistä yhdessä yössä tuli syntisiä?????
Sinä sekoilet taas. Ei vanhassa liitosa pyhitys tapahtunut ymärileikkauksessa. Ympärileikkaus oli
vain liiton merkki. Ei se merkki ketään pyhittänyt.
Pyhittyminen tapahtui eläinuhrien kautta, Hebr 9:13
Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, PYHITTÄÄ lihanpuhtauteen, niin kuinka paljon enemmän on
Kristuksen veri, puhdistava meidän omantuntomme
kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa."
Ei se kaste ketään pyhitä, vaan Kristuksen veri!!!
Onko sinussa miestä koskaan tunnustaa, että olet
erehtynyt. Vähän aikaa sitten väitit, että ympäri-
leikkaus on lakannut. Nyt väitit, että ympärileik-
kaus pyhittää.
Jos Raamatuntuntemisesi on tuota tasoa, niin
etköhän jätä sanan selittäminen toisille. - ???
AlpoAhola kirjoitti:
Vanhassa liitossa pyhitys tapahtui ympärileikkauksen liitossa ja uudessa liitossa kasteessa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
jonka vaikuttaa Jeesus Kristus. Ei kaste ole pelkästään ainut tie vaan jos ei ole Jeeusta, mitä silloin hyödyttää kaste. Ihmistekoja moiset.
Kyllä ihmisen tulee Sanan mukaan uudestisyntyä ylhäältä ja kun hän on uudestisyntynyt Jeesuksessa, hän saa ottaa uskossa vastaan kasteensa. - Thruth
ottaa vastaa kirjoitti:
Ei lapsellakaan ennen ole Kristuksen Henkeä ennekuin lapsi on vastaanottanut Kristuksen Hengen eli Jumalanvaltakunna. Jeesuksesta lähti "voima" niihin joita hän koski vanhan liiton aikana. Nyt Jeesus on taivassa. Jeesuksen "kosketus" lapselle tapahtuu kasteessa nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. "niin te saatte Pyhän Hengen lahjan" te ja teidä lapset, perhekunnittain. syntienne anteeksisamiseksi. perhekunnittain.
15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
15 Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse." [Matt. 11:25, 18:3, 21:16; 1. Kor. 14:20]
15 Totisesti sanon minä teille: jokainen, joka ei Jumalan valtakuntaa ota vastaan niinkuin lapsi, ei hän suinkaan siihen tule sisälle.En todellakaan pätki koskaan Raamatun jakeita pois asiayhteydestään. En koskaan!!!
--sanot-
**Ei lapsellakaan ennen ole Kristuksen Henkeä ennekuin lapsi on vastaanottanut Kristuksen Hengen eli Jumalanvaltakunna.**
Aivan oikein.
Eli lapsikin saa Kristuksen hengen - USKON KAUTTA Kristuksessa!!! Siis uskon kautta, Kristukseen uskomisen perusteella.
Lue huolella seuraavat jakeet.
-Room 3:21-25
-Room 10:9-10
-Room 10:17
-1Piet 1:22-23
-Jaak 1:18
Huomasitko mitä jakeet ilmoittivat!?
En huomannut että kasteesta olisi mainittu mitään!? Mutta huomasitko mistä noissa jakeissa oikeasti puhuttiin?
Pieni sylivauva on jo sovitettu Kristuksen kautta Golgatan ristillä, -
- 2. Kor. 5:19
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan",....!
Kun vauva varttuu ymmärtävään ikään, niin hänen on siinävaiheessa otettava tuo tieto uskossa vastaan sisimpäänsä "sydämensä uskolla"! Mutta vauvana hänellä ei ole kenenkään syntivelkoja niskassaan, ei omia eikä esivanhempiensakaan. -
-Hes. 18:19 "Ja vielä te kysytte:
"Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?" Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava"!
Vain kehomme kuolema ja taipuvaisuus tehdä syntiä on rasitteemme, mutta sehän ei vielä ole synti.
Ellemme ota vastaan Kristusta "uskon kautta", niin se on synti Jumalaa kohtaan, ja osanamme on silloin niin kehomme kuolema kuin hengellinenkin kuolema, ja siihen ei silloin auta minkäänlaiset vesikasteet oli lotrattu sitten miten tahansa!
Vain "USKO KRISTUKSEEN JEESUKSEEN" voi pelastaa iankaikkiselta kadotukselta, ei mikään muu. - AlpoAhola
pysyivät samoina kirjoitti:
Samat lapset elivät ennen lähetyskäskyä ja sen jälkeen.
Miten heistä yhdessä yössä tuli syntisiä?????
Sinä sekoilet taas. Ei vanhassa liitosa pyhitys tapahtunut ymärileikkauksessa. Ympärileikkaus oli
vain liiton merkki. Ei se merkki ketään pyhittänyt.
Pyhittyminen tapahtui eläinuhrien kautta, Hebr 9:13
Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, PYHITTÄÄ lihanpuhtauteen, niin kuinka paljon enemmän on
Kristuksen veri, puhdistava meidän omantuntomme
kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa."
Ei se kaste ketään pyhitä, vaan Kristuksen veri!!!
Onko sinussa miestä koskaan tunnustaa, että olet
erehtynyt. Vähän aikaa sitten väitit, että ympäri-
leikkaus on lakannut. Nyt väitit, että ympärileik-
kaus pyhittää.
Jos Raamatuntuntemisesi on tuota tasoa, niin
etköhän jätä sanan selittäminen toisille.Voisit nyt sentään tutkia itse vähän Raamattua. Ympärileikkaus oli uskon vanhurskauden sinetti Room.4:11. Aluksi ympärileikkaus tapahtui perhekuntaa koskevana 1.Moos.17:23. Jumalan kansa merkittiin ympärileikkauksella ja Jumalan kansaksi tuli kansoistakin kansaan otetut ympärileikkauksella 1.Moos.34:15. Ympärilekkaamaton oli hävitettävä kansasta.
Kuulut kieltäjiin ja sinulle ei voi Raamatulla todistaa mitään. Et valitettavasti usko, vaikka sanon Raamattuun vedoten, "että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta, saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton Ef.5:26,27.
Et siis ymmärrä lainkaan syntiturmelusta. - AlpoAhola
??? kirjoitti:
jonka vaikuttaa Jeesus Kristus. Ei kaste ole pelkästään ainut tie vaan jos ei ole Jeeusta, mitä silloin hyödyttää kaste. Ihmistekoja moiset.
Kyllä ihmisen tulee Sanan mukaan uudestisyntyä ylhäältä ja kun hän on uudestisyntynyt Jeesuksessa, hän saa ottaa uskossa vastaan kasteensa.Niin päin, että lahja saadaan ja sitten sitä uskossa omistetaan. Ei kärryjä valjasteta hevosen eteen, vaan taakse.
Tutki ystävä, että mitä Raamattu todistaa kasteessa saatavan. Ilmeisesti epäuskon muuri on niin vahva ja Sinun on sen vuoksi sanottava, ettei yhtään mitään, kun kaste on itsellesi tunnustustoimena kuuliaisuudessa ensiaskel. Kaste on siis Sinulla Johanneksen kaste, jonka Paavali osoitti pätemättömäksi Jeesuksen kasteen valossa ja kastoi 13 miestä kristillisellä kasteella. He sitten saivat Pyhän Hengen. Uudestisyntyminen vedestä ja Hengestä.
Nyt minun on valitettavasti työtehtävien vuoksi pidettävä paussi näistä keskusteluista. - täysin
AlpoAhola kirjoitti:
Voisit nyt sentään tutkia itse vähän Raamattua. Ympärileikkaus oli uskon vanhurskauden sinetti Room.4:11. Aluksi ympärileikkaus tapahtui perhekuntaa koskevana 1.Moos.17:23. Jumalan kansa merkittiin ympärileikkauksella ja Jumalan kansaksi tuli kansoistakin kansaan otetut ympärileikkauksella 1.Moos.34:15. Ympärilekkaamaton oli hävitettävä kansasta.
Kuulut kieltäjiin ja sinulle ei voi Raamatulla todistaa mitään. Et valitettavasti usko, vaikka sanon Raamattuun vedoten, "että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta, saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton Ef.5:26,27.
Et siis ymmärrä lainkaan syntiturmelusta.Koetit taas johtaa harhaan, kun jätit lukematta
oleellisen kohdan Room 4:10-11
Aabrahamille luettiin USKO ( EI YMPÄRILEIKKAUS)
vanhurskaudeksi. Kuinka se sitten siksi luettiin?
Hänen ollessaan ympärileikattuna vai ympärileikkaamattomana. Ei ympärileikattuna vaan
YMPÄRILEIKKAAMATTOMANA".
Ympärileikkaus oli vain tämän uskonvanhurskauden ulkonainen merkki. Samoin kaste on uudessa-lii-
tossa uskonvanhurskauden ulkonainen merkki!!!
Voisit kyllä käyttää vähän järkeäsikin, kun yrität
selittää Raamattua, vai tahallasiko yrität johtaa
harhaan???
Siteeraat taas Ef 5:26 Paavalin sanoja efe-
solaisille. Miksi jätät aina oleelliset kohdat pois? Ef 2:8-9 Sillä armosta te olette pelaste-
tut, USKON KAUTTA, ette tekojen ( kasteen) kaut-
ta, ettei kukaan kerskaisi".
Eivät efesolaiset olleet tulleet pyhiksi kasteen kautta, vaan sanan kautta, jossa Jeesuksen veri pesi heidän syntinsä.
Kyllä jaksat vääntää Raamatun selvää sanaa oman
harhaoppisi taakse. Ymmärrän kyllä, että sinulta loppuivat eväät ja siksi et voi jatkaa keskustelua. - lapsi
Thruth kirjoitti:
En todellakaan pätki koskaan Raamatun jakeita pois asiayhteydestään. En koskaan!!!
--sanot-
**Ei lapsellakaan ennen ole Kristuksen Henkeä ennekuin lapsi on vastaanottanut Kristuksen Hengen eli Jumalanvaltakunna.**
Aivan oikein.
Eli lapsikin saa Kristuksen hengen - USKON KAUTTA Kristuksessa!!! Siis uskon kautta, Kristukseen uskomisen perusteella.
Lue huolella seuraavat jakeet.
-Room 3:21-25
-Room 10:9-10
-Room 10:17
-1Piet 1:22-23
-Jaak 1:18
Huomasitko mitä jakeet ilmoittivat!?
En huomannut että kasteesta olisi mainittu mitään!? Mutta huomasitko mistä noissa jakeissa oikeasti puhuttiin?
Pieni sylivauva on jo sovitettu Kristuksen kautta Golgatan ristillä, -
- 2. Kor. 5:19
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan",....!
Kun vauva varttuu ymmärtävään ikään, niin hänen on siinävaiheessa otettava tuo tieto uskossa vastaan sisimpäänsä "sydämensä uskolla"! Mutta vauvana hänellä ei ole kenenkään syntivelkoja niskassaan, ei omia eikä esivanhempiensakaan. -
-Hes. 18:19 "Ja vielä te kysytte:
"Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?" Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava"!
Vain kehomme kuolema ja taipuvaisuus tehdä syntiä on rasitteemme, mutta sehän ei vielä ole synti.
Ellemme ota vastaan Kristusta "uskon kautta", niin se on synti Jumalaa kohtaan, ja osanamme on silloin niin kehomme kuolema kuin hengellinenkin kuolema, ja siihen ei silloin auta minkäänlaiset vesikasteet oli lotrattu sitten miten tahansa!
Vain "USKO KRISTUKSEEN JEESUKSEEN" voi pelastaa iankaikkiselta kadotukselta, ei mikään muu.Raamatun mukaan lihasta syntyy liha eli lapsen syntyminen. Eihän lapsi suoraan mihinkään Jumalan valtakuntaan synny. Sehän on pelkkää toiveajattelua.
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
7 Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.' - huomaa.
Thruth kirjoitti:
En todellakaan pätki koskaan Raamatun jakeita pois asiayhteydestään. En koskaan!!!
--sanot-
**Ei lapsellakaan ennen ole Kristuksen Henkeä ennekuin lapsi on vastaanottanut Kristuksen Hengen eli Jumalanvaltakunna.**
Aivan oikein.
Eli lapsikin saa Kristuksen hengen - USKON KAUTTA Kristuksessa!!! Siis uskon kautta, Kristukseen uskomisen perusteella.
Lue huolella seuraavat jakeet.
-Room 3:21-25
-Room 10:9-10
-Room 10:17
-1Piet 1:22-23
-Jaak 1:18
Huomasitko mitä jakeet ilmoittivat!?
En huomannut että kasteesta olisi mainittu mitään!? Mutta huomasitko mistä noissa jakeissa oikeasti puhuttiin?
Pieni sylivauva on jo sovitettu Kristuksen kautta Golgatan ristillä, -
- 2. Kor. 5:19
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan",....!
Kun vauva varttuu ymmärtävään ikään, niin hänen on siinävaiheessa otettava tuo tieto uskossa vastaan sisimpäänsä "sydämensä uskolla"! Mutta vauvana hänellä ei ole kenenkään syntivelkoja niskassaan, ei omia eikä esivanhempiensakaan. -
-Hes. 18:19 "Ja vielä te kysytte:
"Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?" Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava"!
Vain kehomme kuolema ja taipuvaisuus tehdä syntiä on rasitteemme, mutta sehän ei vielä ole synti.
Ellemme ota vastaan Kristusta "uskon kautta", niin se on synti Jumalaa kohtaan, ja osanamme on silloin niin kehomme kuolema kuin hengellinenkin kuolema, ja siihen ei silloin auta minkäänlaiset vesikasteet oli lotrattu sitten miten tahansa!
Vain "USKO KRISTUKSEEN JEESUKSEEN" voi pelastaa iankaikkiselta kadotukselta, ei mikään muu.Tahallasi vielä menit kumoamaan keskeisen hengellisen lain eli syntien seurasten periytymisen aina kolmanteen ja neljänteen polveen. Daavidin 7 pv ikäinen poikalapsi kuoli tappavaan tautiin isän synnin murhan ja aviorikoksen vuoksi. Ei hengellisiä lakeja ole kumottu. Mitä ihminen kylvää niin sitä hän kerran niittää on yhä voimassa.
Valit. 5:7
"Meidän ISÄMME ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. ME KANNAMME HEIDÄN SYNTIVELKAANSA." - Thruth
huomaa. kirjoitti:
Tahallasi vielä menit kumoamaan keskeisen hengellisen lain eli syntien seurasten periytymisen aina kolmanteen ja neljänteen polveen. Daavidin 7 pv ikäinen poikalapsi kuoli tappavaan tautiin isän synnin murhan ja aviorikoksen vuoksi. Ei hengellisiä lakeja ole kumottu. Mitä ihminen kylvää niin sitä hän kerran niittää on yhä voimassa.
Valit. 5:7
"Meidän ISÄMME ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. ME KANNAMME HEIDÄN SYNTIVELKAANSA."HUOM!!! ELÄMME NYT - UUDESSA LIITOSSA!!!
EMME VANHASSA LIITOSSA!!!
Lue seuraava jae nyt tarkkaan!!!
2 Kor. 5:19 "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan"...!
Siis kaikki on sovitettu Kristuksen kautta!
Joko sinä uskot sen ja elät sen todeksi, tai sitten et! Vahinko on silloin omasi, ei minun!
Pysytään siis uudenliiton lupauksissa, ei vanhan liiton! Vanha liitto "ohjaa uuteen liittoon"! -
-Hepr. 8:7
"Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle"
.........
12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
Kristus on uudenliiton välimies ja syntiemme sovittaja, vapahtajamme, - "Uskon kautta"! - sovitukseen uskova
käsikirjoituksissa kirjoitti:
Myöhemmin löytyneistä ja kaikkein vanhimmista Raamatun käsikirjoituksissa ei ole mitään mainintaa hoviherran uskomisesta ennen kastetta. Taisi eunukki olla vasta kiinnostuksen asteella, kun lueskeli juutalaisten pyhiä kirjoituksia matkallaan, mutta kun löytyi kevätpurosta hieman vettä, niin voitiin kastaa valelemalla. Paikan ovat monet käyneet katsomassa. Pieni kevätpuro autiomaassa Gazan tie varrella.
37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]riivaajatkin uskovat samoin ja eivät ole palastettuja, koska heiltä mm puuttuu kaste:
Näinolleen hoviherran lausuma eiriitä pelastukseen:
"Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
RIIVAAJATKIN USKOVAT, mutta eivät pääse taivaaseen:
"Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut meitä tuhoamaan? Minä tunnen sinut, kuka olet, sinä Jumalan Pyhä."
"Ja katso, he huusivat sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, sinä JUMALAN POIKA? Oletko tullut tänne vaivaamaan meitä ennen aikaa?"
" riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat."
Riivaajat toki uskovat, mutta miksi ne eivät pääse taivaaseen?
-niiltä puuttuu KASTE ja siinä tapahtuva uudestisyntyminen ja Pyhän Hengen saaminen.
uskoa voi siis JOPA ilman KASTETTA, uudestisyntymistä ja ilman Pyhää Henkeä, PELKKÄ usko kuitenkaan tuo taivaspaikkaa. - mitä puppua
sovitukseen uskova kirjoitti:
riivaajatkin uskovat samoin ja eivät ole palastettuja, koska heiltä mm puuttuu kaste:
Näinolleen hoviherran lausuma eiriitä pelastukseen:
"Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
RIIVAAJATKIN USKOVAT, mutta eivät pääse taivaaseen:
"Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut meitä tuhoamaan? Minä tunnen sinut, kuka olet, sinä Jumalan Pyhä."
"Ja katso, he huusivat sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, sinä JUMALAN POIKA? Oletko tullut tänne vaivaamaan meitä ennen aikaa?"
" riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat."
Riivaajat toki uskovat, mutta miksi ne eivät pääse taivaaseen?
-niiltä puuttuu KASTE ja siinä tapahtuva uudestisyntyminen ja Pyhän Hengen saaminen.
uskoa voi siis JOPA ilman KASTETTA, uudestisyntymistä ja ilman Pyhää Henkeä, PELKKÄ usko kuitenkaan tuo taivaspaikkaa.Vai pitäisi riivaajiakin ruveta kastamaan. Jo
on aikoihin eletty. Lue poika Raamattua, niin et sekoile noin pahasti. Riivaajat kuuluvat näkymättömään henkimaailmaan ja ovat osansa jo valinneet ennen aikojen alkua. Ne eivät pelastu,vaikka niitä
kastettaisiin kaiken aikaa. Niiden lopullinen osa
on tulijärvessä!!!!
Mistä sinä tuollaisen opin olet keksinyt, ettei
pelkkä usko riitä taivaaseen. Vanginvartijalle sanottiin :Usko Herraan Jesukseen, niin sinä pelas
tut".
Ryöväri ristillä uskoi Jeesukseen ja pelastui!!!
Ei häntä kastettu.
Jeesus sanoi aikansa fariseuksille: Te hukutte, ellette usko minua siksi, kuka minä olen. Siis
sellainen usko hukuttaa, joka ei usko, että Jeesus
on kuollut meidän syntiemme tähden. Sellainen
usko on epäuskoa ja sen on riivaajien uskoa!!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1603142
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten5012645Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!371407Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?1011349Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?221191- 451099
Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3021015Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi120978Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti46971Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.35901