Vanhan liiton sinetti oli ympärileikkaus.
Uuden liiton sinetti on kaste.
Miksi lapsi piti ympärileikata juuri 8 pv ikäisenä lapsena?
Miksei odotettu lapsen ymmärryksen kasvua, haluaako hän itse ympärileikkauksen vai ei?
Kasteen edeltävä sakramentti
3
115
Vastaukset
- mostakaan syystä
hengellisesti: 8-päivän iässä tehty ympärileikkaus oli Jumalan säätämys ja siksi tarpeellinen perisynnin tähden
biologisesti: 8-päivän iässä tehty ympärileikkaus oli hygieenisin ja turvallisin
veren fibriogeenien olleessa aktiivisimmillaan - Tämä oli Jeesuksen
sanoma fariseuksille, myös tämän päivän fariseuksille, jotka hakevat pelastusta ulkoisista toimista, mutta eivät halua sydämessään luovuttaa itseään kokoaan Herralle, tehdä parannusta, ja samaan he valitettavasti kasvattavat lapsensa. Tässä sitä on, jos jossakin perisyntiä olisi olemassa eli kasvatuksen hedelmä näkyy aina seuraavissa sukupolvissa.
- alkusynti
Room. 5:12
"Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet"
"Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770