Sisäänhengittäessä keuhkoihin pistää välillä niin, että hengittäminen on hyvin tuskaista. Ja sitten puskee paniikki. Sydämeenkin pistää välillä. Tai tiedä onko tuo vainoharhaa. Niska- ja selkälihakset kyllä ovat jumissa. Voiko tuo lihasten jumiutuminen tuntua "keuhkokipuna" ? Vai onko tuo alkavaa astmaa?
Olen 16 ja polttanut tupakkaa 3 vuotta. Ehkä röökin viikossa. Ja nyt olen lopettanut. Syöpää en lähtisi ensin epäilemään kuitenkaan.
Astmaa ? Syöpää ? Lihasjumitusta ?
3
291
Vastaukset
Näistä kolmesta todennäköisin vaihtoehto olisi lihasjännitykset.Jos asia vaivaa kannattaisi oman mielenrauhan vuoksi käydä lääkärissä. Onhan ikävää pohtia ja pelätä tuollaisiakin vaihtoehtoja kuin olet ajatellut.
Lihasjännityksiin kannattaa harjoitella rentoutumista, syviä hengityksiä ja venytystä niiden kanssa. Rentoutuminen on usein ihan opeteltava asia. Itse oivalsin rentoutumisen ja venyttelytekniikan täysin vasta joogakursseilla vaikka olin sitä ennen aktiivisesti urheillut ja venytellyt & tehnyt rentoutusharjoituksia parikymmentä vuotta.- kohtalotoveri
Minulla oli juuri sama vaiva vuosia sitten. Hengittäminen oli tuskaa, kun viiltävä kipu iski aina sisään hengittäessä. Se tuntui siltä, kun joku olisi työntänyt isolla neulalla keskivartalon läpi. Kävin lääkärissä ja minut passitettiin yllätyksekseni fysioterapeutille (olin ehtinyt elätellä päässäni jos millaisia kauhukuvia). Sain venyttelyohjeet, koska pisto johtui yksinkertaisesti tiukalla olleista lihaksista. Vaiva hävisi pikku hiljaa jännitysten lauetessa. Mukavaa ja kivutonta kevättä!
- tytti
Pitäisi sitten varmaan marssia fysioterapeutille tästä. Ja syksyllä meinasin mennä joogakurssille. Mutta huojentava tieto tuo, että ei se (välttämättä) ole mitään vakavampaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134782Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293483No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452410- 501538
- 361473
- 391299
- 141192
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv221154- 271078
- 1651069