vastaako punnerrus

heavy-10

Elikkä mites hyvin punnerrus vastaa penkki liikettä kun ei kotona satu penkkiä olemaan niin ajaisiko punnerrus saman asian??

66

45198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reily

      Punnerrus on erittäin hyvä olkapää liike, mutta penkkiin ei liity oikeastaan mitenkään.

      • poeri

        punnerrus on erittäin hyvä liike joka ottaa erityisesti ojentajiin, kuin myös rintaan (leveä punnerrusote) ja tietysti myös niihin olkapäihin. jotta saisit siitä täyden tehon irti, voit tehdä punnerrusta niin että pidät molempia käsiä korokkeella, näin rintalihakset saavat hyvin treeniä. jos punnerrat niin että kädet ovat olkapäiden kohdalla hieman eteenpäin, rasitus kohdistuu tehokkaasti ojentajiin. laita reppuun tavaraa ja heitä selkään ja tee 10-15 punnerrusta pari sarjaa niin huomaat liikkeen tehon! valmentaa erinomaisesti penkkipunnerrukseen ja vahvistaa asianomaisia lihaksia! voit tehdä myös yhdenkäden punnerrusta toinen käsi selän takana, kun tarvitset lisää haastetta


      • naturebuilder
        poeri kirjoitti:

        punnerrus on erittäin hyvä liike joka ottaa erityisesti ojentajiin, kuin myös rintaan (leveä punnerrusote) ja tietysti myös niihin olkapäihin. jotta saisit siitä täyden tehon irti, voit tehdä punnerrusta niin että pidät molempia käsiä korokkeella, näin rintalihakset saavat hyvin treeniä. jos punnerrat niin että kädet ovat olkapäiden kohdalla hieman eteenpäin, rasitus kohdistuu tehokkaasti ojentajiin. laita reppuun tavaraa ja heitä selkään ja tee 10-15 punnerrusta pari sarjaa niin huomaat liikkeen tehon! valmentaa erinomaisesti penkkipunnerrukseen ja vahvistaa asianomaisia lihaksia! voit tehdä myös yhdenkäden punnerrusta toinen käsi selän takana, kun tarvitset lisää haastetta

        liian usein unohdetaan vanhat hyvät liikkeet.omalla painolla treenaaminen on tehokasta ja turvallista esim.leuanvedot,punnerrus,dippi ym.toki aina voi käyttää myös lisäpainoa jos tarvii.itsa sain ainakin uutta potkua selkätreeniin vaihtamalla ylätaljan leuanvetoon.


      • goaste
        poeri kirjoitti:

        punnerrus on erittäin hyvä liike joka ottaa erityisesti ojentajiin, kuin myös rintaan (leveä punnerrusote) ja tietysti myös niihin olkapäihin. jotta saisit siitä täyden tehon irti, voit tehdä punnerrusta niin että pidät molempia käsiä korokkeella, näin rintalihakset saavat hyvin treeniä. jos punnerrat niin että kädet ovat olkapäiden kohdalla hieman eteenpäin, rasitus kohdistuu tehokkaasti ojentajiin. laita reppuun tavaraa ja heitä selkään ja tee 10-15 punnerrusta pari sarjaa niin huomaat liikkeen tehon! valmentaa erinomaisesti penkkipunnerrukseen ja vahvistaa asianomaisia lihaksia! voit tehdä myös yhdenkäden punnerrusta toinen käsi selän takana, kun tarvitset lisää haastetta

        miten muka pystypunnerrus käsipainoilla ottaa rinta-lihaksiin?


      • varmaa tietoa2

        ja jos joku TODELLAKIN väittää että punnerrus on aivan eri asia kun penkki... niin ajatelkaapas seuraavaa...te olette penkkipunnerruksessa... selällään penkillä ja nostatte ylöspäin painoa... ja kuinkas pelkässä punnerruksessa käy... JUURI SAMALLA TAVALLA KUIN PENKISSÄ...!NOSTATTE VAIN ITSEÄNNE YLÖSPÄN KASVOT MAATA KOHTI...puhtaat punnerrukset ovat juuri saman lihasryhmän kehittäjiä kuin penkkipunnerruskin...(hartiat,rintalihakset,hauis,koukistajat yms... kaikki mahdolliset ylävartalon lihakset kehittyy terveellisellä punnertamisella...)ja tietysti lisä haastetta saa taputtamalla samalla....eli "heität ylävartalon ylös ja taputat kerran käsiä yhteen"


      • Totta
        varmaa tietoa2 kirjoitti:

        ja jos joku TODELLAKIN väittää että punnerrus on aivan eri asia kun penkki... niin ajatelkaapas seuraavaa...te olette penkkipunnerruksessa... selällään penkillä ja nostatte ylöspäin painoa... ja kuinkas pelkässä punnerruksessa käy... JUURI SAMALLA TAVALLA KUIN PENKISSÄ...!NOSTATTE VAIN ITSEÄNNE YLÖSPÄN KASVOT MAATA KOHTI...puhtaat punnerrukset ovat juuri saman lihasryhmän kehittäjiä kuin penkkipunnerruskin...(hartiat,rintalihakset,hauis,koukistajat yms... kaikki mahdolliset ylävartalon lihakset kehittyy terveellisellä punnertamisella...)ja tietysti lisä haastetta saa taputtamalla samalla....eli "heität ylävartalon ylös ja taputat kerran käsiä yhteen"

        Kyllä olen samaa mieltä... tavallaan nostat omaa painoosi ylös.


    • weider---

      Ei vastaa penkkipunnerrusta mitenkään. Silti hyvä liike.

      • dagnmaådfnm

        Ei kukaan ole puhunut pystypunnerruksesta, vaan punnerruksesta lattialla.


      • weider---
        dagnmaådfnm kirjoitti:

        Ei kukaan ole puhunut pystypunnerruksesta, vaan punnerruksesta lattialla.

        Tiedän tiedän!! Ei silti vastaa penkkiä!!!


    • rautanaama

      kyllä vastaa täydellisesti,samat lihakset tekee duunia,itselläni penkkiin huomia tulosnousuja,kun otin tämän jo unohdetun harjoittelun rintapäivään

    • wade

      kyllä se ajaa melkein saman asian ei paljon ole eroa sama liike on kummassakin etunojapunnerrus ainakin ajaa penkin

      • Punnerrus intoilija

        Punnerrus vastaa täysin penkkipunnerrusta. Erona vain on että penkkipunnerruksessa voit lisätä/vähentää painoja, kun taasen punnerruksessa on aina oma vartalo painona.


      • asdf
        Punnerrus intoilija kirjoitti:

        Punnerrus vastaa täysin penkkipunnerrusta. Erona vain on että penkkipunnerruksessa voit lisätä/vähentää painoja, kun taasen punnerruksessa on aina oma vartalo painona.

        Ja penkkissä tarvitaan paria olkapään lihasta tangon tasapainotteluun, muuten tekniikasta riippuen aika sama


      • mävaaa..
        asdf kirjoitti:

        Ja penkkissä tarvitaan paria olkapään lihasta tangon tasapainotteluun, muuten tekniikasta riippuen aika sama

        siinä tapuksessa sama asia jos haluaa kehittää ja ylläpitää lihaskuntoa,mut jos haluaa massaa ja kasvattaa voimia kunnolla on tietenkin painojen lisäys tankoon paljon tehokkaampi tapa. se punnerruksita viel kehittää myös keskivartalonlihaksia.


      • 45454
        Punnerrus intoilija kirjoitti:

        Punnerrus vastaa täysin penkkipunnerrusta. Erona vain on että penkkipunnerruksessa voit lisätä/vähentää painoja, kun taasen punnerruksessa on aina oma vartalo painona.

        minä punnerran lisä painojen avulla, kun olen päivällä kotona lasten kanssa


    • varmaa tietoa

      itse olen tällä hetkellä 16v ja olen tutkinut paljon asiaa... ja täältä tulee vastaus...kyllä vastaa...ja itse asiasssa punnerrukset ovat paljon hyödyllisempiä kun penkki tai ainakin PALJON terveellisempää...mutta muista puhtaus....nenä käy maassa ja vartalo 1cm päässä maasta...ps.vaikka kaikki luuleekin että 16 vuotias ei tiedä mistään mitäään niin voin sanoa... että olen tutkinut asiaa todella paljon... tähän sanaan voi luottaa... elikkä punnerrukset ovat myös terveellisempiä ja hyödyllisempiä...

      • Nerdcafe

        Viisas.


    • juippi24

      Punnerrus parantaa myös ranteita! Toisin kuin penkistä nosto. Omakohtaisia kokemuksia on.

    • LAATIKAINEN

      OLIN 2003 VUODEN VERRAN PAIKASSA MISSÄ EI OLLU MAHOLLISTA PENKATA.
      SIISPÄ VETELIN PUNNERRUKSIA 5*25 SARJOJA,JOSKUS 5*35
      SARJOJA JA VÄLILLÄ JALAT KOROKKEELLA 5*20 JOSKUS PARIN PÄIVÄN VÄLEIN JA JOSKUS 3:MEN PÄIVÄN VÄLEIN.
      KUN MUUTAMAN KUUKAUDEN PÄÄSTÄ PÄÄSIN EKAN KERRAN PENKKAAMAAN NOSTIN 130KG.
      JOTEN MUN KOKEMUS ON ETTÄ KYLLÄ PUNNERRUKSET TYHJÄÄ PAREMPI ON EHDOTTOMASTI

    • lotionman

      saattaa olla jopa parempi liike kuin penkki.

    • Total-lifter

      Siis, saat jyystää maailman tappiin punnerruksia kotonasi, mutta 300 kiloa ei liikahdakaan penkiltä.

      • lotionman

        no eipä niitä 300 kilon nostoja muutenkaan ole näkynyt tuolla saleilla vaikka penkkiä tehdään aina ja joka kerta.


      • Total-lifter
        lotionman kirjoitti:

        no eipä niitä 300 kilon nostoja muutenkaan ole näkynyt tuolla saleilla vaikka penkkiä tehdään aina ja joka kerta.

        Kuka näkee, ja kuka ei...:)


      • totuutta!!!
        Total-lifter kirjoitti:

        Kuka näkee, ja kuka ei...:)

        ollaanpa nyt rehellisiä. montako suomessa nostaa 300 kiloa puhtaasti? niinpä!

        nekin jotka nostaa on ihan saatanan paksuja tynnyri vatsaisia, lyhytkätisiä hikoilevia sikoja jotka vääntävät itsensä vielä sellaiseen kaareen että nostomatka on luokkaa 5 senttimetriä sellaista ei oikein voi laskea urheilusuoritukseksi. :D

        hormooneita noihin kiloihin on jo kulutettu aivan saatanasti joten se vielä yksi huijaus siihen päälle.

        mitään muita kuin raw nostoja ei tietenkään voida näissä ympyröissä hyväksyä. paidalla nostaminen on suurinta huijausta ja itsepetosta mitä löytyy. samantien voisi nostaa tunkilla tai kahen avustajan voimin ja voih kuinka rauta silloin nouseekaan.


      • Vastaa ja ei vastaa
        totuutta!!! kirjoitti:

        ollaanpa nyt rehellisiä. montako suomessa nostaa 300 kiloa puhtaasti? niinpä!

        nekin jotka nostaa on ihan saatanan paksuja tynnyri vatsaisia, lyhytkätisiä hikoilevia sikoja jotka vääntävät itsensä vielä sellaiseen kaareen että nostomatka on luokkaa 5 senttimetriä sellaista ei oikein voi laskea urheilusuoritukseksi. :D

        hormooneita noihin kiloihin on jo kulutettu aivan saatanasti joten se vielä yksi huijaus siihen päälle.

        mitään muita kuin raw nostoja ei tietenkään voida näissä ympyröissä hyväksyä. paidalla nostaminen on suurinta huijausta ja itsepetosta mitä löytyy. samantien voisi nostaa tunkilla tai kahen avustajan voimin ja voih kuinka rauta silloin nouseekaan.

        En ymmärrä ollenkaan, miksi jotkut käyttävät paitoja, sillä eihän niiden avulla tuloksilla ole rehellisesti sanottuna enää kovinkaan paljon tekemistä todellisen oman voimatason kanssa eikä treenikään taida kehittää kovin paljoa.


      • sitä alkaa
        Vastaa ja ei vastaa kirjoitti:

        En ymmärrä ollenkaan, miksi jotkut käyttävät paitoja, sillä eihän niiden avulla tuloksilla ole rehellisesti sanottuna enää kovinkaan paljon tekemistä todellisen oman voimatason kanssa eikä treenikään taida kehittää kovin paljoa.

        etunojapunnerruksiakin tekeen penkkipaidalla...


      • Anonyymi
        Vastaa ja ei vastaa kirjoitti:

        En ymmärrä ollenkaan, miksi jotkut käyttävät paitoja, sillä eihän niiden avulla tuloksilla ole rehellisesti sanottuna enää kovinkaan paljon tekemistä todellisen oman voimatason kanssa eikä treenikään taida kehittää kovin paljoa.

        Sanoisin enemmän niin, että paidalla saadaan otettua irti enemmän omasta voimatasosta, kun paita tukee nostoa. Ei tarvitse käyttää niin paljon voimia sen tangon hallintaan, vaan voi keskittyä enemmän itse nostoon. Mitenkäs seiväshypyt ja muut välineurheilut?


    • ja ei vastaa

      Punnertaminen vastaa penkkiä osittain. Suurin piirtein näin se menee:
      - Molemmat rasittavat rintalihasta, ojentajia ja olkapäitä.
      - Punnertaminen rasittaa enemmän myös keskivartaloa, ja itse olen huomannut, myös siipilihaksia. Sekä persettä ja takareisiä.
      - Penkki painottaa rasituksen enemmän ylävartaloon.
      - Punnertaminen on kestävyysliike, penkki on mitä ikinä sen haluat olevan.
      - Voit punnertaa leveällä tai kapealla otteella, yläviistosta, reppu selässä tai vaikka yhdellä kädellä, mutta punnertaminen on silti kestävyysliike.
      - Vaikka punnertaisit yhdellä kädellä, kroppasi muodostaa raajoineen noin kolmion, jossa alavartalosi jakaa painosta aina yli puolet ja yläkroppa (se yksi käsi) alle puolet, koska liikerata vaan on sellainen, että pääosan liikkeestä olet "yläviistoon".
      - Sama peruspunnerruksessa. Jos painat esim. 70 kg, voit arvioida, että alakroppa kannattelee noin 40 kiloa ja yläkropalle tulee keskimäärin noin 30 kiloa liikkeessä, jolloin treeni vastaa noin 30 kilolla, korkeintaan 40 kilolla tehtyä penkkiä.
      - Jos haluat esim 70 kiloa painavana tehdä penkkiä 80 vastaavalla painolla, sinun tulisi sulloa selkään reppu, jossa on vähintään 40 kiloa painoa.

      • 65-v

        Etunojien vaikutusta voi itse kukin testata hyvin yksinkertaisesti siirtämällä kämmeniä eteen päin.

        Mitä kauempana olkapäihin nähden edessä kämmenet ovat, sitä enemmän kuormitus siirtyy keskivartalolle ja selkä/vatsa koordinaation merkitys kasvaa.

        Ääritilanteessa, kädet suorina edessä, jalkaterät suorina kynnet lattiaa vasten, tapahtuu "punnertelu" etupäässä masulilla edellyttäen tietenkin selän jännittämistä.

        Eräs etunojien versio, "höyläykset" etu- ja takakautta ovat mielestäni yksi kokeilemisen arvoinen harjoite.


      • saaaaaaaaaaaaa444
        65-v kirjoitti:

        Etunojien vaikutusta voi itse kukin testata hyvin yksinkertaisesti siirtämällä kämmeniä eteen päin.

        Mitä kauempana olkapäihin nähden edessä kämmenet ovat, sitä enemmän kuormitus siirtyy keskivartalolle ja selkä/vatsa koordinaation merkitys kasvaa.

        Ääritilanteessa, kädet suorina edessä, jalkaterät suorina kynnet lattiaa vasten, tapahtuu "punnertelu" etupäässä masulilla edellyttäen tietenkin selän jännittämistä.

        Eräs etunojien versio, "höyläykset" etu- ja takakautta ovat mielestäni yksi kokeilemisen arvoinen harjoite.

        makuuhuoneessa olen päässyt höyläilemään, mutta mites tämä punnerrusversio suoritetaan?


      • 65-v
        saaaaaaaaaaaaa444 kirjoitti:

        makuuhuoneessa olen päässyt höyläilemään, mutta mites tämä punnerrusversio suoritetaan?

        1. Normaali etunojapunnerruksen alkuasento.

        2. Painetaan takapuolta taakse, ylös.

        3. Siitä asennosta työnnetään kasvot, otsa kämmenien väliin tai hieman takapuolelle ja punnerretaan yläkroppa ylös eteen perseen tullessa alas ja mätipuolen hipoessa lattiaa.

        4. Lähtöasentoon ja uutta putkeen.

        Liike keskeytymättömänä.

        Myös vastakkaiseen suuntaan.

        Liikenopeus ja toistomäärä maun mukaan.

        Minusta sopii verryttelyksi.


      • sasasasas
        65-v kirjoitti:

        1. Normaali etunojapunnerruksen alkuasento.

        2. Painetaan takapuolta taakse, ylös.

        3. Siitä asennosta työnnetään kasvot, otsa kämmenien väliin tai hieman takapuolelle ja punnerretaan yläkroppa ylös eteen perseen tullessa alas ja mätipuolen hipoessa lattiaa.

        4. Lähtöasentoon ja uutta putkeen.

        Liike keskeytymättömänä.

        Myös vastakkaiseen suuntaan.

        Liikenopeus ja toistomäärä maun mukaan.

        Minusta sopii verryttelyksi.

        nyt tiedänkin liikkeen kun ymmärsin mistä kysymys. onhan tuo hyvää alkujumppaa esimerkiksi.


      • luulisin
        65-v kirjoitti:

        1. Normaali etunojapunnerruksen alkuasento.

        2. Painetaan takapuolta taakse, ylös.

        3. Siitä asennosta työnnetään kasvot, otsa kämmenien väliin tai hieman takapuolelle ja punnerretaan yläkroppa ylös eteen perseen tullessa alas ja mätipuolen hipoessa lattiaa.

        4. Lähtöasentoon ja uutta putkeen.

        Liike keskeytymättömänä.

        Myös vastakkaiseen suuntaan.

        Liikenopeus ja toistomäärä maun mukaan.

        Minusta sopii verryttelyksi.

        Tuota liikettä taidetaan kutsua "hindupunnerrukseksi".

        Linkki: http://www.harjoittelu.net/hindupunnerrus.html


      • 65-v

      • KarKas

        Normaali ihmisellä yläruumis on raskaampi. Olen testannut vaa'an avulla, paljonko massaa on käsien varassa, sekä punnerruksen ylä- että alavaiheessa. Alavaiheessa n. 2/3 kehon massasta, ylävaiheessa vähän vähemmän mutta selvästi yli puolet.


      • lotionman
        KarKas kirjoitti:

        Normaali ihmisellä yläruumis on raskaampi. Olen testannut vaa'an avulla, paljonko massaa on käsien varassa, sekä punnerruksen ylä- että alavaiheessa. Alavaiheessa n. 2/3 kehon massasta, ylävaiheessa vähän vähemmän mutta selvästi yli puolet.

        olen myös testannut. painan 91 kiloa tällä hetkellä ja punnerrus antaa yläasennossa 65 kilon vastuksen ja ala-asennossa vähän yli 70 kilon vastuksen.


      • jäbämies80

      • lkfjh
        lotionman kirjoitti:

        olen myös testannut. painan 91 kiloa tällä hetkellä ja punnerrus antaa yläasennossa 65 kilon vastuksen ja ala-asennossa vähän yli 70 kilon vastuksen.

        testasin myös....painoa ei ole kuin 69.5 kiloa......punnerruksen yläasennossa vastus 48 kiloa ja alaasennossa 51.5 kiloa.


      • fj

        fikti käsien alla näytti 65k painoo on 85k


    • rules........

      No joo. Sitten kun alkaa tavalliset punnerukset tuntumaan kevyiltä niin jalat penkille ja teet vaikka taputusten kera ne punnerukset, eli ponnistat niin että voit läpsäyttää nopeasti kädet yhteen kesken punneruksen. Reppu selkään vielä niin ihme jos ei saa tehoa treeniin.
      Kannattaa youtubessa pistää hakusanaksi esim. calisthenics tai body weight trainin niin opit hemmetin hyviä koko vartalon liikkeitä. Tommosen pumpatun bodarin vartaloa niillä liikkeillä ei saa vaan semmosen atleettisen urheilijanvartalon joka kylläkin on naisten mieleen enempi.

    • hwsrth

      kannattaa tehdä punnerruksia, sekä kapeeta, leveetä, ja myös korokkeilla kädet, ja joskus jalat

      vaikuttaa penkkiin. itse olin tekemättä penkkiä vuosia, ja olen muistanut treenata, niin penkistä vielä meni 110kg. ei olisi mennyt jos ei olisi punnerrus ja dippi taustaa

      • never penkkaa

        vastaa luonnollisemassa asennossa. eihän ihminen ole koskaa selältään mitään punnertanut.paitti jos auton on tippunut päälle. punnerruskii voi tehdä sormilla nyrkeillä jalat eri tasoilla. syviä matalia leveitä siis variaatioita ainakin kymmenen.


    • aito karpaasi

      kroppasi massasta. Jos olet kynis, niin ei vastaa. Sama homma lauanvedoissa, koska kynäniska paina vähemmän ja siksi liike on hänen vartalollaan helpompi tehdä.

      • hvvbjk

        kävele käsilläs varmaa kehittyy


      • Halliparava

        Joko se alkaa, voi jumalauta tätä saatanan itkua joka vitun kerta. Nyt turpa kii. Lue infot apina.


    • punkkukunkku

      Samaa on ihmetelly. Sotilasintoilijat puhuu aina punnerrukseista. Se ei testaa kuin kestävyyttä. Jos haluut oikeaa voimaa, niin penkki on pakollinen.

    • CHEST MUSCLE

      Joo 50-70kg pikkuhiirien on aika turha VEDELLÄ NYKYTTÄEN 50-100 sarjoja,mutta jos massaa löytyy 100-150kg,niin punnerrus on helvetin hyvä liike ja nostanut myös penkissä tuloksiani,tosin enää vaan punnertelen penkin sijaan,koska tulokset osoittavat,että se sopii paremmin minulle.

      • kråppa

        Kerran karpaasi, aina karpaasi.

        105 -kilosena tommonen 30 toistoa, 5 sarjaa, vaihdellen käsien leveyttä/paikkaa on todella hyvä harjoitus. Tosin penkkiä en enää tee ollenkaan, pelkästään pystypunnerrusta vauhdilla.


    • koita ihmees

      Punnerrus on ainakin joiltakin osin parempi kuin penkki. Pistät vaa reppuun parikyt kiloa lisää, reppu selkään ja 8-12 sarjoja tekemää. lisäät sitte sitämukaa painoja ku ojentajat kasvaa tai reppu hajoo. Punnerruksissa on se hyvä että voi puristaa viimesetki voimat ilman pelkoo et kuristut tangon alle.

      Ite teen penkistä 60 kg:lla 10 sarjoja ja punnerruksia menee oma paino 75kg reppu 25kg samoin 10 kertaa.

    • -06 ?

      En tiedä vaikuttaako noin mutta ainakin itse panostan penkkiin ja punnerrustaso on noussut sen myötä...
      ainakin noinpäin toimii :)

    • hmmasasa

      aivan kyllä se än menee taino emoöafnaafaf

    • DoingBoth

      Punnerrukset:

      Aloittelija hallitsee paremmin
      Treenaa koko kroppaa
      Treenaa myös staattisuutta
      Opettaa koko kehon hallintaa

      Penkki:

      Parempi tuntuma, kun osaa tekniikan
      Treenaa voimaa, räjähtävyyttä paremmin
      Välttämätön ajatellen yläkropan voimaa!

      Yhteenveto:
      Punnerruksille on omat paikkansa ja aikansa, mutta jos vain toisen voi valita, ehdottomasti penkki.

    • ghjghk

      Jos vähän massaa tekee liikkeet joissa käytetään omaa kehoa raskaasti esim. 1 käden punnerrukset

    • gfjjfh

      Kaikki on kiinni oteleveydestä.. Kapea ottaa ojentajiin, kun taas leveä rintalihaksiin.

    • j_j_j4t5k3gt35o

      mites onko ne jotka on paljo punnerrellu ni onko tullu kehitystä forkkuihin ja hauiksiin yhtään ?

    • Pena-maket

      Monta vuotta myöhässä tulen, mutta vittuako sillä väliä.
      Penkki ja punnerrus tekee ihan samaa. Eiks ihmiset tunne missä alkaa tuntuu ku vetelee niitä?
      Heittäkää jalat punkin päälle, vetäkää ittenne hitaasti alas, pitäkää ala-asennossa hetki ja hitaasti ylös. Tulkaa sen jälkee viel selittää et punnerrukset ei oo ku kestävyyden testaamiseen.
      Hirveellä rykimisellä vedetään 20 punnerrusta 10 sekuntiin epäpuhtaina ja kerrotaan ku ei oikee vaikuta.

    • Jon Jovi

      Voiko etunojapunnerruksia tehdä penkkipaidalla vai onko etunojapunnerruksiin olemassa oma paita?

    • Isokaappi

      Laita vielä reppu selkään ja painoja (esim vesipullloja yms. mitä sattuu kaapista löytymään) sinne niin tulee etunojista vieläkin tehokkaampia.

    • 15+4

      kai näitä vielä joku lukee vaika vanha aloitus onkin..

      sanoisin että punnerukset ovat loistava treeni, jota kaikkien tulisi pitää yllä. välillä vaihtelee niin, että kädet ovat korokkeella ja välillä maata vasten. ojentajiin saa myös melkoista lisäpumppia ja tehoa kun tekee välillä vastatreeninä leuanvetoja. näillä kahella perusliikkeellä saa koko kropan tekemään töitä.

      • hei höpsöt

        Näillä kahdella liikkeellä saa tosiaan koko kropan tekemään työtä varsinkin jos laittaa leuanvetotangon sen verran alas että voi tehdä samalla kyykkyä kun vetää itseään ylös. Siinä on jokaiselle bikinifitnesspojalle treeniä kerrakseen.


    • Vanharähjäromuukko

      Jees pidän jalat yli metrin korkeudessa ja punnerran kämmenet yhdessä eli oteleveys n 5 cm...painan noin 100kg ja teen 4x30 toistoa ....penkist kapeella nousee about 130kg ja ikää 54 vuotta....kyllä mulle riittää en haluukkaan nostaa sen enempää 😂

    • Pasianssin_pelaaja

      Kuntoilun ja terveyden kannalta etunojapunnerrukset ovat erinomaisia. Paljon penkkipunnerrusta kehittävämpiä koko kropalle. Useampi lihas joutuu silloin tekemään yhteistyötä. Tuntuu takapuolessa ja alaselässä ja pohkeissa jne. Etunoja- punnerrukset eivät kasvata tietenkään samalla tavalla maksimivoimaa, mutta tekevät kropasta jäntevän ja joustavan ja sitkeän. Tämä on nyt se arvostuskysymys. Jos haet hyvää kropan hallintaa ja terveyttä niin suosit etunojapunneruksia. Jos haet hyvää penkkipunnerrustulosta niin teet sitten enempi penkkipunnerruksia. Ja tietysti pelkällä etunojapunnertelulla ei kroppa pysy timminä, vaan tulee tehdä kaikenlaista muutakin kuntoilua myös painoilla. Itse tanssisin mieluummin notkeasti ripaskaa, kuin nostan 150 kg raakana penkistä tyyliin kankea pölkkyukko.

    • Wikikerto

      Punneruksen vastus on n. 70% elopainostas

      • mistäpä

        Sait 70%? Kun muuttomiehet kantavat tasamassaista pökkelöä tasaisella maalla tulee molemmille painoksi 50% pökkelön painosta. Rapuissa paino menee enemmän alemmalle muuttomiehelle. Mitä jyrkemmät raput sitä enemmän alempi kannattelee. Painaako ylävartalo niin paljon enemmän jalkoja. En usko. Lisäksi aloitus ja lopeitusasennossa jakautuu enemmän painoa jaloille.


      • Anonyymi
        mistäpä kirjoitti:

        Sait 70%? Kun muuttomiehet kantavat tasamassaista pökkelöä tasaisella maalla tulee molemmille painoksi 50% pökkelön painosta. Rapuissa paino menee enemmän alemmalle muuttomiehelle. Mitä jyrkemmät raput sitä enemmän alempi kannattelee. Painaako ylävartalo niin paljon enemmän jalkoja. En usko. Lisäksi aloitus ja lopeitusasennossa jakautuu enemmän painoa jaloille.

        Kokeile vaa’alla ja itke tyhmän logiikkasi perään sitten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeile vaa’alla ja itke tyhmän logiikkasi perään sitten

        Omankehon painolla harjoittelu on helppo alottaa, ilmaista ja voit ujostelematta ulosmitata kuntosi ilman muitten tuijottelua, turvallista ja tulos näkyy ja tuntuu hyvältä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      133
      3397
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1341
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1310
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      67
      1156
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1094
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1071
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      999
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      986
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      43
      973
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      47
      877
    Aihe