Olen 16-vuotias lukiolainen ja kuten arvata saattaa, aina kädet täynnä töitä. Viime viikolla erityisesti unet jäivät hiukkasen vähiin kun oli niin paljon koulutöitä hoideltavana. Parhaimmillaankin unta saattoi olla vain 6-7 tuntia yössä.
Loppuviikosta ja etenkin viikonloppuna tunsin olevani aivan uuvuksissa. Sitten sunnuntaina aloin jo tuntemaan joitakin oireita; nyt olen ollut kolme päivää kuumeessa, pahimmillaan 39,6 astetta. Myös limaa on ollut kurkku täys, huimausta, ruokahaluttomuutta ja lihassärkyä.
Voiko tämä kaikki oireilu olla kehon oma reaktio unen puutteeseen?
Unenpuutteestako kipeäksi?
3
200
Vastaukset
- Terri...
Lihassärky, ruokahalottomuus ja huimaus ovat todennäköisesti unenpuutteesta, koska elimistö ei ole saanut tarvittavaa lepoa eikä aivot ole saanut tyhjentyä.
Ja sanoit että on paljon koulutyötä..siitä voi tulla stressi joka taas vaan lisää noita sairastumisoireita, josta laukeaa kuume ja muut.
Itselläni oli niitä pitkään kun nukuin vain max.3 tuntia yössä. - olla
Luulen että kyseessä on kuitenkin jonkinlainen flunssa mutta voihan lääkärissä aina käydä jos tuntuu huonolta. Itselläni oli lukioaikana vähän samantapasia että nukkui 5-6 tuntia yössä ja oli flunssaa jatkuvasti sekä huonossa kunnossa. Koulutöitä oli yksinkertaisesti ihan liikaa.
- BlueFire
Onneksi alkaa tuo olla phi, enää vähän tukkoisuutta ja tämmöistä jäljellä. Korkeimmillaan oli 39,6 lämpöä. Ei kovinkaan hyvä ajankohta sairastella koeviikolla. Pitänee tästä lähtien ruveta nukkumaan hyvin =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064572Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293393No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452380- 391418
- 361343
- 381196
- 141102
- 1591026
- 27978
- 6944