Kertokaa nyt jo selvästi

ei tietoa

Kertokaa minulle selvästi ja yksinkertaisesti mikä on jehovan todistajien oppi? Mitä se pitää sisällään? Mitä Jeesus teille merkitsee?

kysyn koska en tiedä.

12

733

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyviä lukuhetkiä
    • Minä en siis ole jehova, mutta vastaan omalta osaltani viestiin. Jehovat ovat koulutettu taitaviksi keskustelijoiksi ja opettettu ystävällisiksi, ja miellyttäviksi, että he sillä sitten saisivat ihmisiä keidottua omiin pauloihinsa, joka on demoninen oppi ja se on sitä käytännössä. Vastaan siksi, että koska jehoviin ei voi luottaa. Kun he esimerkiksi lainaavat raamattua he todennäköisesti käyttävät omaa Uuden Maailman kirjaansa, joka on raamatun väärennös. Lyhennettynä UM. jos siis netissä näkee jokun jehovan kirjoituksen, ei edes sitä raamatun sanaa voi eikä kannata lukea, vaan tulee tuntea itse mitä oikean Pyhän RAamatun Uusi Testamentti sanoo. Siteeraan erästä pastoria, joka sanoi, että tavallisella seurakunnan jäsenellä ei ole resursseja ts. taitoa ja ehkä ei ole voiteluakaan keskustella jehovien kanssa. ELi siis heidän kansssaan ei kannata ryhtyä keskustelemaan, jos on ns. rivijäsen jossakin vaikka helluntaiseurakunnassa. Keskustelu ryöstää aikaa ja sen tarkoituksena on se että jehovat saisivat ihmisiä tutkimaan Vartiotorni lehteä, jossa on jotakin raflaavia otsikoita. Eli kuten huomasit, jehova jo vastasi viereisessä viestissä Vartiotorni eli Watchtower linkillä.

Mutta Jeesus tietenkin rakastaa Jehovalaisia, mutta heidän tunnustuksensa on sikäli puutteellinen, etteivät he pelastu taivaaseen. He eivät edes usko ikuiseen elämään vaan heidän mielestään elämä vain jatkuu täällä ja 14400 USA jehovaa on sitten päässyt jehovien taivaaseen.

Suurimmat viat ovat siinä, että Jehovien raamattu on väärennetty. Muutettu sieltä ja täältä jehovan demonisen opin korvasyyhyä vastavaksi. Ja sitten he eivät tunnusta sitä, että Jeesuksen Kristuksen, Jumalan pojan, Jumalan veri, joka vuoti golgatalla pelastaa taivaaseen ikuiseen elämään. Jehovat eivät tunnusta Pyhää Henkeä, eikä heissä vaikuta kunnioitettava Pyhä Henki. Minulla on Hengen erottamisen lahja, Pyhä Henki ohjaa minua kun kirjoitan ja tietenkin osaan Jumalan sanan. Olen lukenut Uuden Testamentin noin 20 kertaa. Eli uskallan sanoa mitä sanon. Sitten tietenkin on palojon asioita, joita en tiedä jehovista. Mutta sekin nyt tulee mieleen, että se on kovaa työtä. Mekaanista evankeliointia ovelta ovelle tuputtamista ja heidän on kalenterin mukaisesti tehtävä sitä. Siinä ei ole järjen häivää, koska he opettavat harhaoppia, he eivät opeta Pyhän Raamatun Uuden Testamentin mukaisesti. Ja tässäkään ei mekaanien yhden jakeen opetus muuta jehovaa, vaan asia on niin että.

Jeesus rakastaa myös jehovia, kuten kaikkia ihmisiä, mutta että he voivat pelastua taivaaseen, heidän tulee irtisanoutua jehovalaisuudesta, hävittää kirjallisuus, ja tehdä parannus Jeesuksen Kristuksen nimessä. Pyytää tietämättömyyden ja tottelemattomuuden syntiään anteeksi Jeesuksen nimessä. Ja varmasti he tarvitsevat raikkaan uskovien yhteyden, esimerkiksi liittyä Jeesukseen uskovien seurakuntaan tai käydä kotikokouksissa, että voivat pysyä poissa Jehovien opista ja saada oikeaa opetusta, joka on Pyhän Raamatun mukaista.

• Ypänä

kirjoitit:
        "    Minä en siis ole jehova, mutta vastaan omalta osaltani viestiin"

Jehova Jumala on Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä.

• am.ha_arets

Vähän perusteluja!

Haluaisin kiinnittää huomion pariin seikkaan.

>>>>Jehovat ovat koulutettu taitaviksi keskustelijoiksi ja opettettu ystävällisiksi, ja miellyttäviksi..

Kumpa maailmassa olisi enemmän tällaisia ihmisiä!!!

>>>>Kun he esimerkiksi lainaavat raamattua he todennäköisesti käyttävät omaa Uuden Maailman kirjaansa, joka on raamatun väärennös.

Voimme aivan yhtä hyvin lukea samat raamatun jakeet vuoden -38 tai -92 kirkkoraamatusta jos niin haluat! Sanamuodot ovat hieman erilaisia mutta kokonaisuus on sama! Et ole tainnut koskaan edes avata Uuden maailman käännöstä kun puhut noin levottomia...

>>>>He eivät edes usko ikuiseen elämään

Minä olen Jehovan todistaja ja kyllä minä uskon ikuiseen elämään! Näin tekevät myös kaikki tuntemani todistajat!

>>>>Sitten tietenkin on palojon asioita, joita en tiedä jehovista.

Ottaisit ensin selvää ja aloittaisit sitten vasta vaahtoamisen!

• myös vanhaa testamenttia

Miksi et ole lukenut myös vanhaa testamenttia?
        Uudessa testamentissa sanotaan, että koko raamattu on Jumalan henkeyttämä ja hyödyllinen opettamiseen ja ojentamiseen.
        Jos olisit lukenut myös vanhaa testamenttia niin sinulla olisi parempi käsitys Jumalan nimestä, joka on Jehova tai Jahve, Jehovan todistajat käyttävät muotoa Jahve.

Uskon Jeesukseen ja siihen että hän kuoli kaikkien ihmisten puolesta jotta jokaisella on mahdollisuus pelastua. Pelastus vaan ei tule automaattisesti vaan ihmisen täytyy tehdä valinta. Hylätä vanhat huonot asiat ja alkaa elämään Jeesuksen ohjeiden mukaan.
        Rakkaus Jumalaan merkitsee sitä, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole rasittavia.

Uskomme ikuiseen elämään paratiisi maassa. Raamatussa sanotaan 144 000 menevän taivaaseen hallitsemaan maata.

Uskon myös pyhään henkeen, mutta en usko hänen olevan persoona vaan vaikuttava voima.
        Uskon Isään, Poikaan ja pyhään henkeen.

• >>Minulla on Hengen erottamisen lahja, Pyhä Henki ohjaa minua kun kirjoitan ja tietenkin osaan Jumalan sanan.

Pyhän hengen ja jehovan ohjaus näyttää olevan järjestäen kumpikin ruorijuoppouden vallassa. Sen lisäksi, että vt-seura on ohjannut laivansa karille useaan otteeseen, niin et tee sinäkään poikkeusta pyhän hengen ohjaamana. Valheellinen tai epätietoinen analyysisi jehovan todistajista ei aja sitä asiaa, millä yrität olla.

• am.ha_arets kirjoitti:

Vähän perusteluja!

>>>>Jehovat ovat koulutettu taitaviksi keskustelijoiksi ja opettettu ystävällisiksi, ja miellyttäviksi..

>>>>Kun he esimerkiksi lainaavat raamattua he todennäköisesti käyttävät omaa Uuden Maailman kirjaansa, joka on raamatun väärennös.

Voimme aivan yhtä hyvin lukea samat raamatun jakeet vuoden -38 tai -92 kirkkoraamatusta jos niin haluat! Sanamuodot ovat hieman erilaisia mutta kokonaisuus on sama! Et ole tainnut koskaan edes avata Uuden maailman käännöstä kun puhut noin levottomia...

Minä olen Jehovan todistaja ja kyllä minä uskon ikuiseen elämään! Näin tekevät myös kaikki tuntemani todistajat!

>>Voimme aivan yhtä hyvin lukea samat raamatun jakeet vuoden -38 tai -92 kirkkoraamatusta jos niin haluat! Sanamuodot ovat hieman erilaisia mutta kokonaisuus on sama!

Tässä kohtaa suosittelen tutustumaan alta löytyvän linkin tarjoamaan tutkimukseen uudenmaailmankäännöksestä. Voit ehkä huomata, että juuri nuo sanamuodot ovat ne, jotka tekevät siitä niin erilaisen ja tarkoitushakuisen.

http://www.geocities.com/raamattu1/

• am.ha_arets
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Voimme aivan yhtä hyvin lukea samat raamatun jakeet vuoden -38 tai -92 kirkkoraamatusta jos niin haluat! Sanamuodot ovat hieman erilaisia mutta kokonaisuus on sama!

Tässä kohtaa suosittelen tutustumaan alta löytyvän linkin tarjoamaan tutkimukseen uudenmaailmankäännöksestä. Voit ehkä huomata, että juuri nuo sanamuodot ovat ne, jotka tekevät siitä niin erilaisen ja tarkoitushakuisen.

http://www.geocities.com/raamattu1/

Kyllä se kokonaisuus on kuitenkin sama!

Sama punainen lanka menee läpi kaikkien raamatun käännösten. Samat opetukset ja periaatteet löytyvät kaikista käännöksistä.

Lainaamasi linkin kaltaisen sivuston voisi tehdä ihan mistä raamatun käännöksestä hyvänsä.

Jos käännösvirheistä puhutaan niin voitaisiin lähteä vaikkapa Jumalan nimen käytöstä liikkeelle. Se on tärkein asia mikä Raamatussa on. Tähän väliin on turha sanoa mitään Uuden maailman käännöksen kreikkalaisten kirjoituksista mitään. Jumalan nimi on lisätty sinne tarkoituksen mukaisesti.. oli sitten virhe tai ei niin lukijoille on ainakin perusteltu miksi näin on toimittu.

Ei muiden Raamatun käännösten tekijät ole perustelleet miksi Jumalan nimi on jätetty käännöksestä pois!!

Ja ihan pienenä ajatuksena... jos sinä tekisit oman raamatun käännöksesi ja jokin sana voitaisiin kääntää kahdella eri tavalla. On hyvin epätodennäköistä, että päätyisit vaihtoehtoon, joka ei tue sinun omaa käsitystäsi asiasta.

• Jos sitä tulta kannat...

En ole JT, mutta sinun juttusi ovat minusta hämäriä. Jos joku kysyy selitystä todistajien uskonnosta, miksi sinä vastaat, jos et tiedä?

Tuskimpa kukaan JT vastaisi, että: "Meidän Raamattu on väärennetty". Jos sinua ohjaa pyhä henki, etkö sitten luota siihen, että Raamattu on kirjoitettu pyhän hengen ohjauksessa?

Jos luotat, miksi et noudata sitä? Siellä ei nimittäin kehoiteta valehtelemaan ja hyökkäämään aktiivisesti ketään vastaan, vaan antamaan anteeksi ja rakastamaan.

Jotenkin tuntuu, että tarvitsisit saattajan tai pari. Ainakin VPK saisi sammuttaa soihtusi, ennen kuin pahemmin sillä itsesi kärvennät...

• salaisuus?
        am.ha_arets kirjoitti:

Vähän perusteluja!

vähän todisteita!!Paljon petettyjä lupauksia= JT.

• Vielä runsaammin
        salaisuus? kirjoitti:

vähän todisteita!!Paljon petettyjä lupauksia= JT.

katkeria valheita, ei yhtään todisteita = salaisuus?

• salaisuus?
        Vielä runsaammin kirjoitti:

katkeria valheita, ei yhtään todisteita = salaisuus?

Olen todistettavasti 60-70 luvun maailmanlopun ennustusten uhri, niin kuin monet sinun vanhemmista ystävistä.
        Penkaseppa kaikki julkaisut niiltä ajoilta ja kysäseppä Vekiltä (Eki on jo kuollut) niistä ajoista? Väitän että valheen kuulet sieltä! Vekiä voi näin kesä aikaan olla vaikea tavoittaa, mutta mökkipaikkakuntansa Alkossa hän käy säännöllisesti- onnea matkaan!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      188
      5511
    2. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      169
      1671
    3. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      66
      1487
    4. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      69
      1038
    5. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      847
    6. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      124
      827
    7. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      57
      814
    8. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      798
    9. En olisi uskonut et

Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.
      Ikävä
      66
      769
    10. miehelle naiselta

Monen naisen kanssa olet lempinyt, mutta mua et saanutkaan 😉
      Ikävä
      76
      761
    Aihe