Onko teille koskaa käyny niin että ennen kun menitte paikkaamaan hammasta niin se ei ollut yhtään kipeä ettekä edes ajatelleet että siinä olisi reikää ja kun se on paikattu niin hammas on yhtäkkiä helvetin kipee?? Jos hipaseekin esim. syödessä/ hampaita pestessä niin sattuuuu
Onko teille
5
405
Vastaukset
- Maikki247
Mulla oli varmaan 5kk reikä, kunnes paikattiin. Sen jälkeen alkoi kivut vasta!! Olenkin tässä miettinyt että pitisikö mennä poistattamaan paikka ja paikkaamaan uudelleen jos sinne jäi jotain... vai mitä mie tekisin??? Miten kauan sinulla on paikkaamisesta?
- Hammaskeijuton
Jep. Tai no mulla oli vanha paikka, joka oli rispaantunut ja osa siitä oli jotenkin kaiketi lohjennutkin (en kyllä tiedän miten). Laitettiin uusi paikka, eikä se ainakaan oman tunnustelun perusteella ole jäänyt liian korkeaksi. Siltikään hampaalla ei kestä purra. Kylmänarkakin siitä tuli, vaikka ei aiemmin ollut. Kylmänarkuuden pistin hammaskiven poiston ja putsailujen piikkin (jos se hampaan "kaula" siinä pääsi paljastumaan) ja oletin sen katoavan, mutta nyt on pari viikkoa kohta mennyt ja vieläkään ei oikein kestä kylmää varsinkaan se ongelmahammas.
Työkaveri ehdotti, että ehkä sinne on jäänyt ilmaa paikan alle, mutta en kait minä ainakaan ole ikinä kuullut moisesta ennen. - ............................
oli se reikä ollu siinä ties miten pitkään. Oli varmaan 2v välii ennen kun menin hammaslääkäriin mutta ei tosissaan ollu yhtään kipee ennen tätä paikkausta. Se on ollu nyt n. viikon kipee ja tuli vielä extrana viisaudenhammas kipeeks tässä eilen että taitaa tulla taas reissu hammaslääkärille.
- ---
Joidenkin hampaat vio reagoida siihen paikka-aineeseen ja siitä johtuu kipu/särky. Vierasta ainetta kun sinne laitetaan niin joillakin aiheuttaa kipuja. Kyllä pitäisi mennä ohi itsestään.
- hampikeiju
On joskus ollut reikä hampaassa, enkä ole huomannut sitä, koska siihen ei ole koskaan koskenut...
Hampaassa oleva reikä kuitenkin pääsi ihan liian suureksi ja hammas (ei ien)mätäni ja hampaasta muistaakseni lohkesi myös pala (eikä vieläkään tuntunut miltään)...
Hammas oli lopulta (pääsin vihdoin h.lääkäriin) vedettävä irti ja tietysti sattuu ja tuntuu suussa jos sieltä on juuri revitty rautahammas (ei maito-) pois juurineen...
Suuhuni ei jää rakoa poistetun poskihampaan kohdalle, sillä olen teini-iässä ja tuleva viisaudenhampaani työntää kuulemma reiän umpeen ennenkuin se poistetaan (siis viisaudenhammas)...
Olin kuulemma onnekas, sillä jos minulla olisi ollut täysi rivi hampaita, viisaudenhampaat olisivat voineet työntää hampaita jopa vinoon, mikä taas ei kuulosta niin houkuttelevalta!
Olen siis HYVIN tyytyväinen itseeni kun lapsena söin säännöllisesti karkkia enkä muistanut pestä hampaita ja aiheutin tämän kasvavan kolosen hampaaseeni... ;D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h573585- 413396
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062791Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv462536Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151619- 321493
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201338Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307- 1801241