Olen kuullut monen sanovan että kuparikierukkaa eivät lääkärit mielellään laita synnyttämättömälle naiselle. Mutta toisaalta olen tavannut niitäkin ihmisiä, joille se on laitettu vaikka ei ole lapsia.
Siis mitä vaaditaan että lääkäri suostuu asentamaan kierukan? Fyysiset edellytykset tietysti, eli että kierukkaa sopii kohtuun. Mutta siis mitä kannattaisi gynelle sanoa, kun menee asiasta kyselemään? Pitääkö perustella hyvin?
Itse EN halua hormoniehkäisyä enää käyttää, se ei ole luonnollista ja se vie kaikki seksihalut. Minulla on myös suvussa sairautta joka reagoi negatiivisesti estrogeeniin, joten en senkään takia uskalla hormoneja syödä enää.
Kondomiin en luota, koska se on aiemmin mennyt usein rikki yhdynnässä, ja en halua ottaa mitään riskejä koska raskaus Ei ole vaihtoehto minulle. Kuparikierukka tuntuu siis tällä hetkellä ainoalta ehkäisyvaihtoehdolta.
Kuparikierukka synnyttämättömälle
11
1010
Vastaukset
- kisuska
Ajattelin juuri kysyä samaa, joku nyt nopsaa vastaa tähän!??
- Tipi
Itse ainakin sain kuparikierukan, kun sanoin että olen kokeillut useita eri e-pillereitä ja eivät vaan ole sopineet, todellisuudessa en ole edes koskaan syönyt pillereitä.. Kannattaa vaan olla itse päättäväisenä ja sanoa, että on tosissaan valmis kokeilemaan kuparikierukkaa, vaikkei synnytyksiä olekaan.. Niin ja pysyvä parisuhde on myös yksi edellytys kuparikierukan saannille.. Usein vaihtuvat partnerit lisäävät tulehdusriskiä.. Itse olen siis 24v. ja synnyttämätön..
- Beatrix
Että en vain halua enää syödä hormoneita, koska olen lukenut tutkimuksia, joiden mukaan niiden vaikutukset saattavat jäädä pysyviksi. Tuon tietty lääkäri yritti kieltää. Sitten vain sanoin, että en joka tapauksessa ole kiinnostunut hormoneista, enkä halua, että testosteronitasoni laskevat. Sitä lääkäri ei voinut kieltää, koska on totuus, että testosteronitasot voivat laskea jopa 30 prosenttiin alkuperäisestä. Sitten kun lääkärille sanoo, että haluaa salilla tuloksia, niin siihen on pahempi sanoa enää mitään. Ja näin minä sain kuparikierukan. ^^
- Miina
Sisarellani oli kierukka ja hän tuli raskaaksi. Joillekin synnyttämättömille kierukasta on tullut vaivoja.
Itse kyllästyin hormonien syömiseen. Minulla on ikää niin paljon, että sain sterilisaation, josta olen iloinen. Myös miehelle voi tehdä vasektomian, joka on kuulemma vielä helpompi. Nämä ratkaisut ovat helpoimpia, kun on ikää tarpeeksi ja on selvää, ettei halua raskauksia, tosin jouduin minäkin vähän vänkäämään asiasta lääkärin kanssa!- kokemuksia??
Miina: Minkä ikäinen olit kun sait sterilisaation? Ja onko sinulla lapsia?
Totta, strerilisaatio olisikin ihanteellinen ratkaisu, joskin itse en täytä oikeastaan mitään sterilisaation vaadittavia kriteerejä :( Avomieheni on kyllä yli kolmekymppinen, joten hän saisi vasektomian, mutta pelkää niin kovasti sitä toimenpidettä (kyllä, olen kertonut hänelle että se on suht helppo ja lyhyt toimenpide, ja siitä selviää huomattavasti vähemmällä kuin naisen sterilisaatiosta) eikä tunnu oikealta painostaa kumppania sellaiseen mitä hän ei halua. - olen
kokemuksia?? kirjoitti:
Miina: Minkä ikäinen olit kun sait sterilisaation? Ja onko sinulla lapsia?
Totta, strerilisaatio olisikin ihanteellinen ratkaisu, joskin itse en täytä oikeastaan mitään sterilisaation vaadittavia kriteerejä :( Avomieheni on kyllä yli kolmekymppinen, joten hän saisi vasektomian, mutta pelkää niin kovasti sitä toimenpidettä (kyllä, olen kertonut hänelle että se on suht helppo ja lyhyt toimenpide, ja siitä selviää huomattavasti vähemmällä kuin naisen sterilisaatiosta) eikä tunnu oikealta painostaa kumppania sellaiseen mitä hän ei halua.Olen jo 43v, eikä minulla ole lapsia. Periaatteessa sterilisaation saa nuorempanakin, kuin mitä minun ikäni on. Googleta, niin löydät ikärajoja! Toivottavasti löydätte sopivan vaihtoehdon!
- Syksy
Minä sain kuparikierukan ilman ongelmia, sanoin vaan että en halua lähteä pillereiden kanssa arpomaan kun suvussa on masennusherkkyyttä. Gyne kyseli vaan tiedänkö sivuvaikutukset (joo) ja olenko vakisuhteessa (joo) ja käski varata ajan asetukseen kun on seuraavan kerran menkat ja papan tulokset tulleet. Tämä siis YTHS:n Töölön toimipisteessä.
Sanoisin että jos noilla syillä perustelet niin gynellä ei pitäisi olla muita syitä kuin puupäisyys jos koittaa kieltäytyä... ja jos se alkaa lapsien teosta jankkaamaan niin sano vaan että kierukan saa pois, hormoneista on pidempiaikaista haittaa. - Minullakin
Saat sen varmasti, kun vaadit. Ei siihen vaadita sataa eri kokeiltua pillerimerkkiä. Sanot että nyt tarvitset sen, etkä suostu enää hormoneita syömään. Täytyy riittää, että sanot noi mitä luettelit. Kaikki gynet eivät ole ajantasalla, mutta sitten vaadit ajan toiselle.
- vain
Sulla on oikeus valita mikä tahansa ehkäisykeino, se ei ole lääkärin päätettävissä; tietysti hän sanoo mielipiteensä, mutta kun siitä huolimatta pysyt päätöksessäsi lääkärin ei tarvitse tuntea erityistä vastuuta...
- huokaus-
ette ole koko kaarti itkemässä sitä kierukkaa pois 2-3 kk kuluttua, kun "koko ajan tiputtelee, menkat on niiin-iin kauhian pitkät ja kivuliaat ja runsaat ja pälä-pälä-pälä".
- Hyvä valinta
Tilastojen mukaan pillereihin tyytymättömiä on kyllä huomattavasti enemmän kuin kierukoihin tyytymättömiä. Se 2-3 kk menee osalla elimistön totuttelussa kierukkaan. Minulla sen jälkeen oli oikein hyvä olla. Pillereiden kanssa oli ongelmia kaikkien kokeilemieni merkkien ja renkaankin kanssa.
Ei tiedä ennenkuin kokeilee itse. Hinnasta jos puhutaan, niin ei sen kuparikierukan hinnalla saanut kuin yhden kuukauden renkaat! Kierukka kestää sentään viisi vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202273Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3041234- 65949
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31716Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642