marean jakopäänhihna

Jaakkoa

Paljonko maksaa marean jakopäänhihnan vaihto. Onko pääkaupunkiseudulla laadukasta huoltoa. Maahantuoja taitaa olla liian kallis.

13

4682

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • delta1

      kysele deltasta hintoja...niillä on tarjouksia vanhempiin autoihin... jos asut nummelan lähellä niin voin myös vaihtaa sopivaan hintaan...

    • eepeli

      mulla tulee syksyllä täyteen kolme vuotta hihnalla, joten sen puoleen menee vaihtoon. Kilometrit jää tosin vajaat 20 000 vajaaks siitä 60 000 rajasta. Hihna kannattanee kuitenkin vaihtaa jo ennen kilometrien täyttymistä, kun toi kolme vuotta tulee täyteen?Vai onko teillä kokemusta kuinka ton rajan kanssa uskaltaa "leikkiä"? marea 1.6

      • juttuja

        Sanottaneen näin että jos hihnan saa vaihdatettua järkevään hintaan niin se kannattaa varmuuden vuoksi vaihdattaa. Totuus on kuitenkin se että hihnan kesto riippuu hyvinkin pitkälle myös siitä millaisessa käytössä auto on ollut....mitä enemmän on ajettu lappu tiskissä jne. on luonnollisesti selvää että myös jakohihna on ollut kovemmalla rasituksella ja mahdollisesti hajoaa ennenaikojaan...tässä mielessä nuo hihnanvaihdot ovat henkimaailman juttuja ja jos ei ole tiedossa esim. millasessa käytössä auto on ollut niin kannattaa vaihtaa/vaihdattaa. Tavallisella rauhallisella ajolla hihna kestää varmasti tuplasti nuo kilometrit mutta korjauskulut hihnan rikkouduttua huomioiden kannattaa aina pelata varman päälle


      • stiilosti

        Mareallani 75tkm ja 5 vuotta. Tuo ikäraja ei käsittääkseni ole alkuunkaan kriittinen vaan nuo kilometrit johtuen siitä, että jakopäässä on muovisia kiristin rullia.


      • stiilosti kirjoitti:

        Mareallani 75tkm ja 5 vuotta. Tuo ikäraja ei käsittääkseni ole alkuunkaan kriittinen vaan nuo kilometrit johtuen siitä, että jakopäässä on muovisia kiristin rullia.

        ... olennaista ei ole ajetut kilometrit vaan käynnistykset kylmänä kovassa pakkasessa, mitä ne muovirullat eivät kuulemma kestä kovin monta kertaa.


      • stiilosti
        Timontti kirjoitti:

        ... olennaista ei ole ajetut kilometrit vaan käynnistykset kylmänä kovassa pakkasessa, mitä ne muovirullat eivät kuulemma kestä kovin monta kertaa.

        Hyvin nuo näyttivät kestäneen 5v/75tkm ja kymmeniä kylmäkäynnistyksiä. Mielestäni ko muovirullat kaikkein eniten kilometreistä. Kuluneisuus alkaa ilmoittaa olemassa olostaan pienenä sirinänä, joka tulee siitä, että hihnan hampaat eivät enään ole jaossa kiristinrullan urien kanssa. Ko sirinän kyllä erottaa jos on ajanut samalla autolla pitkään eli opppii kuulemaan koneen äänen. Nimimerkillä "useamman hihnan kuluttanut". Minun mielestäni tuo 3v on rahastajien puhetta. Ja jos ajat autollasi pitkää matkaa 80-100 tkm menee hyvin.


    • ferrari/fiat

      osat kunnolliset remmi ja rullat noin 180e ei muovirullia vaan metalliset ja marean rulla säätyy automaattisesti sillä sirisee joskus tarkka vaihtaa ettei mene jako pieleen no liike veloittaa noin 150e työstä

    • Hiivatti

      Kysyin tänään Delta-autosta hihnan vaihtoa 2.0 l Fiat Mareaan. Hinta on osineen ja töineen yli 2300 euroa! Kone pitää ottaa pois ja aikaa menee työhön n 14 tuntia.

      • Väärä paikka kysellä

        Niin, jos sen tekee niin kuin ohjekirjassa seisoo....

        Sen kyllä vaihtaa paikoillaankin, vaikka on tuo vitoskone.
        Aika hassua että tuossa on sama jakopää kuin kappassa ja kappan vaihtoväli on 105 tuhatta.


      • ent-mareakuski
        Väärä paikka kysellä kirjoitti:

        Niin, jos sen tekee niin kuin ohjekirjassa seisoo....

        Sen kyllä vaihtaa paikoillaankin, vaikka on tuo vitoskone.
        Aika hassua että tuossa on sama jakopää kuin kappassa ja kappan vaihtoväli on 105 tuhatta.

        Et tainnut huomata, kysyjällä on 2-litrainen kone. Se todellakin täytyy ottaa pois jakohihnan vaihtoa varten. Kone on näet 5-pyttyinen eli se on niin pitkä, että konehuoneessa ei ole tilaa hihnanvaihtoon. Kysyjän kannattaa hakea halvempi korjaamo.


    • Kaikenmaailmansepät

      Miten ....tussa se maksaa 2300 euroa. Jos satasen tunti niin työt 1400 ja osatko muka 900 euroo. Kyllä on niin vedätystä että ei mitään rajaa. Ja toisekseen sitten työaika. Ei millään kestä noin kauan vaihtaa jakopäätä, vaikka pitäs kone viedä ivaloon. Millasia asentajia nykyään on työssä, kun kaikki hommat kestää mukamas kolmin kertaisen ajan. Delta on hinnoitellut itsensä ulosa jo muutenkin niin varaosien kun työnkin suhteen. Tuntiveloituksen vertaaminen ei auta, kun näillä uunoilla tunnin korjaus kestää mukamas kolme ja sitä rataa. Ei oikeesti kestä, mutta saapahan tyhmää asiakasta velottaa enempi.

    • moku11

      Siis joutuuko tosiaan nostamaan koko moottorin ylös? Vai onko joku oikeesti vaihtanut ilman koneen nostoa !!!! Jos onnistuu ilman nostoa niin laita infoa mail. [email protected]

      • Onnistuu se

        Riittää kun laskee auton alas koneen ympäriltä. Käy paljon helpommin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2050
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1373
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      942
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      354
      880
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe