yhä lisää Jumalan Sanaa.
Onko näiden todistus Jumalan lapseudessa vain siellä muinoin niille suoritetussa vauvakasteessa?
On ikävää todellisuutta, että lapsikastetta harjoittavassa kirkkoinstituutiossa ei monellakaan ole sydämessään todistusta Jumalan lapseudesta ja silti he pitävät itseään parempina (muut lahkolaisia) ja pelastettuina tuon lapsikastesakramentin kautta.
Lapsikaste on sielunvihollisen asettama ansa ja sen ikävät tulokset näkee karmeana niin luterilaisessa kuin katolisessa kirkkoinstituutiossa.
Miksi lapsikasteoppi saa sen kannattajat
79
1386
Vastaukset
- mä vaan
Pyhän Hengen kaste jonka Jeesus antaa häneen uskovalle pelastaa, ei lapsi- tai aikuiskaste. Ja on aivan sama mihin seurakuntaan uskova ihminen kuuluu, vai eikö kuulu mihinkään. Lopettakaa jo kasteesta riitely, eikö rakkaus ole tärkeintä???
- mieltä kanssasi
minustakin on erittäin surullista, että uskovat täällä kiistelevät kasteista keskenään.
kun tosiasia on, ettei mikään kaste pelasta.
vaan Jeesus Kristus pelastaa. kun uskomme Häneen ja saamme synnit anteeksi Häneltä eli kun tulemme uskoon Pyhä Henki tulee meihin. Pyhä Henki annetaan jokaiselle Jeesukseen uskovalle, Hänen omalleen. ei Jumalalle ole merkitystä, mihin seurakuntaan ihminen kuuluu. kun uskomme Herraan Jeesukseen ja kadumme syntejämme ja saamme ne Häneltä anteeksi, meistä tulee Jumalan lapsia.
jokaisella Jeesuksen omalla, Häneen uskovalla on Pyhä Henki sinettinä lunastuksen päivään saakka. toki meidän tulee pysyä Herrassa ja valvoa oman sydämemme tilaa. niinkuin Herra Jeesus kehoittaa meitä valvomaan, sillä emme tiedä aikaa emmekä hetkeä milloin Hän tulee takaisin. olkaamme viisaita neitsyitä ja pysykäämme Herramme Jeesuksen yhteydessä. - että on keksitty lapsikaste
mieltä kanssasi kirjoitti:
minustakin on erittäin surullista, että uskovat täällä kiistelevät kasteista keskenään.
vaan Jeesus Kristus pelastaa. kun uskomme Häneen ja saamme synnit anteeksi Häneltä eli kun tulemme uskoon Pyhä Henki tulee meihin. Pyhä Henki annetaan jokaiselle Jeesukseen uskovalle, Hänen omalleen. ei Jumalalle ole merkitystä, mihin seurakuntaan ihminen kuuluu. kun uskomme Herraan Jeesukseen ja kadumme syntejämme ja saamme ne Häneltä anteeksi, meistä tulee Jumalan lapsia.
jokaisella Jeesuksen omalla, Häneen uskovalla on Pyhä Henki sinettinä lunastuksen päivään saakka. toki meidän tulee pysyä Herrassa ja valvoa oman sydämemme tilaa. niinkuin Herra Jeesus kehoittaa meitä valvomaan, sillä emme tiedä aikaa emmekä hetkeä milloin Hän tulee takaisin. olkaamme viisaita neitsyitä ja pysykäämme Herramme Jeesuksen yhteydessä.Eli tämän kasteen sanotaan pelastavan ja uudestisynnyttävän ja antavan uskon.
Samat tahot sanovat olevan suuri synti ja vääryys mennä uskovien kasteelle, vaikka sinne menevät on juuri pelastanut Jumala ja Jumalan Pyhän Hengen uudistus. Uskovien kaste ei siis pelasta, sillä pelastus on tuulut jo ennen sitä.
Kirjoitin vain tämän, että missä tässä kastekiistassa on todellinen keskustelun ydin. Sitä ydintä ei voi unohtaa, sillä kyse on pelastuksen perustuksesta.
Sinänsä niin sinun, niin kuin jota kommentoit, kirjoitukset oli erittäin valaisevia ja Jumalan Hengessä kirjoitettuja. mieltä kanssasi kirjoitti:
jokaisella Jeesuksen omalla, Häneen uskovalla on Pyhä Henki sinettinä lunastuksen päivään saakka. toki meidän tulee pysyä Herrassa ja valvoa oman sydämemme tilaa. niinkuin Herra Jeesus kehoittaa meitä valvomaan, sillä emme tiedä aikaa emmekä hetkeä milloin Hän tulee takaisin. olkaamme viisaita neitsyitä ja pysykäämme Herramme Jeesuksen yhteydessä.Sanot:"...tosiasia on, ettei mikään kaste pelasta.
vaan Jeesus Kristus pelastaa. kun uskomme Häneen ja saamme synnit anteeksi Häneltä eli kun tulemme uskoon Pyhä Henki tulee meihin".
---
Eikö usko, Jeesus, Pyhä Henki ja syntien anteeksisaaminen mitenkään liity kasteeseesi (Apt. 2:38)?
Jos liittyy, niin miten?- Ef.4:5
Uudessa liitossa ei ole erikseen vesikastetta ja siitä erillistä henkikastetta.
On vain yksi kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Jo kasteen nimi kertoo mitä siihen kuuluu veden lisäksi. Lapsi saa kasteen nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. - ===========
Tapio522 kirjoitti:
Sanot:"...tosiasia on, ettei mikään kaste pelasta.
vaan Jeesus Kristus pelastaa. kun uskomme Häneen ja saamme synnit anteeksi Häneltä eli kun tulemme uskoon Pyhä Henki tulee meihin".
---
Eikö usko, Jeesus, Pyhä Henki ja syntien anteeksisaaminen mitenkään liity kasteeseesi (Apt. 2:38)?
Jos liittyy, niin miten?sinä miksi lapsikasteen ottajilla ei toimi armolahat ilman Jeesukseen uskoa?
Luterilaisista suurin osa ei tiedä edes mikä on armolahja, saati sitten käyttää tai puhua niillä?
Itse näen vasta lahjohjen käytön kun ihminen uudestisyntyy Jeesuksesta. - =============
Ef.4:5 kirjoitti:
Uudessa liitossa ei ole erikseen vesikastetta ja siitä erillistä henkikastetta.
On vain yksi kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Jo kasteen nimi kertoo mitä siihen kuuluu veden lisäksi. Lapsi saa kasteen nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.Hänelle annetaan nimi Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, joten nimi hänelle annetaan kylläkin, joten eikös se ole Raamatun vataista, kastetta Raamatussa ei ole merkitty nimeanto mielessä.
- HPI
Tapio522 kirjoitti:
Sanot:"...tosiasia on, ettei mikään kaste pelasta.
---
Jos liittyy, niin miten?"uskovien kasteessa" ei saada syntejä anteeksi, siinä ei pueta Kristuksen vanhurskautta päälleen eikä sinä liitytä Kristuksen ruumiiseen.
Kristittyjen kannalta uskovien kasteen kannattajat ovat kerettiläisiä, koska he eivät yhdy nikealaiskonstantinopolilaisen uskontunnustuksen sanoihin:
"Uskon yhteen, pyhään, katoliseen ja apostoliseen Kirkkoon, tunnustan yhden kasteen syntien anteeksi antamiseksi. Odotan kuolleitten ylösnousemusta ja tulevaisen maailman elämää. Amen. " ============= kirjoitti:
Hänelle annetaan nimi Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, joten nimi hänelle annetaan kylläkin, joten eikös se ole Raamatun vataista, kastetta Raamatussa ei ole merkitty nimeanto mielessä.
Joitakin vuosia sitten Juhannuspäivänä olin tuttavani kanssa Iisalmen kirkossa.
Kirkkoherra ARNO TOIVANEN piti hyvän saarnan, jossa käsiteltiin tätä nimiasiaa.
Laitanpa "referoinnin" tännekin, koska se liittyy hyvin keskusteluaiheeseemme; nimenanto ja Kaste .
----
Vanhan Testamentin tekstinä oli Jes. 43:1
”Mutta nyt, näin sanoo Herra, joka loi sinut, Jaakob, joka valmisti sinut Israel:
Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut,
minä olen sinut nimeltä kutsunut;
sinä olet minun.”
Evankeliumitekstinä oli Lk. 1:57-66. Siinä kerrotaan Johannes Kastajan syntymästä.
Johannes Kastaja ympärileikattiin juutalaisten tavan mukaan 8 pv:n vanhana.
Saarnassa käsiteltiin niitä yhtäläisyyksiä, mitä on lasten ympärileikkauksella ja ristiäisillä.
--Kummassakin tilanteessa joudutaan miettimään: Mikähän nimi lapselle annetaan.
--Ympärileikkaus oli paljon muutakin, kuin nimenantotilaisuus. Siinä lapsi otettiin Jumalan valtakunnan jäseneksi (Vanhan Liitto =lakiliitto).
Kasteen kautta Jumala ottaa lapsen armoliittoonsa (Uusi Liitto =armoliitto). Jumala lähestyy siinä sinua. Sinut tunnetaan nimeltä (vrt. Jes. 43:1) ja nimeltä sinua kutsutaan henkilökohtaisesti Jumalan valtakuntaan.
Nimi on siis tärkeä.
Herra sanoo: ”Sinä olet minun. Minä olen sinun armahtajasi ja Lunastajasi.”
--Lapsen kohdalla mietitään usein: ”Mitähän tästä lapsesta tulee?” (jae. 66).
Johannes Kastajasta tuli tien raivaaja Jeesukselle. Hänen sanomansa oli: ” Tule Jumalan luo, pyydä syntejäsi anteeksi ja ota kaste”. Sen jälkeen tuli tehdä parannuksen soveliaita hedelmiä (Lk.3:8).
Näin meidänkin tulee tehdä: Ensin suhde Jumalaan kuntoon ja sitten elämän vaelluksen (suhde lähimmäisiin) parantaminen.
(Tähän sopinee Iisalmen kirkon Jumalanpalvelusvihkosessa oleva teksti:
”Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni,
koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
Ja katso; jos minun tieni on vaivaan vievä,
niin johdata minut iankaikkiselle tielle.” Ps. 139:23-24)- jo tullut
HPI kirjoitti:
"uskovien kasteessa" ei saada syntejä anteeksi, siinä ei pueta Kristuksen vanhurskautta päälleen eikä sinä liitytä Kristuksen ruumiiseen.
Kristittyjen kannalta uskovien kasteen kannattajat ovat kerettiläisiä, koska he eivät yhdy nikealaiskonstantinopolilaisen uskontunnustuksen sanoihin:
"Uskon yhteen, pyhään, katoliseen ja apostoliseen Kirkkoon, tunnustan yhden kasteen syntien anteeksi antamiseksi. Odotan kuolleitten ylösnousemusta ja tulevaisen maailman elämää. Amen. "selväksi, että sinä uskot lapsikasteen ihmeitä tekevään myyttiin. Ja tässähän se ongelman ydin juuri on, kun Raamattu opettaa, että pelastuakseen ihmisen täytyy uskoa ja turvata Jeesukseen eikä mihinkään ihmisten tekoihin kuten kasteeseen!
- Luukkaan evank. 1. luvun
Tapio522 kirjoitti:
Laitanpa "referoinnin" tännekin, koska se liittyy hyvin keskusteluaiheeseemme; nimenanto ja Kaste .
----
”Mutta nyt, näin sanoo Herra, joka loi sinut, Jaakob, joka valmisti sinut Israel:
sinä olet minun.”
Evankeliumitekstinä oli Lk. 1:57-66. Siinä kerrotaan Johannes Kastajan syntymästä.
Saarnassa käsiteltiin niitä yhtäläisyyksiä, mitä on lasten ympärileikkauksella ja ristiäisillä.
--Ympärileikkaus oli paljon muutakin, kuin nimenantotilaisuus. Siinä lapsi otettiin Jumalan valtakunnan jäseneksi (Vanhan Liitto =lakiliitto).
Kasteen kautta Jumala ottaa lapsen armoliittoonsa (Uusi Liitto =armoliitto). Jumala lähestyy siinä sinua. Sinut tunnetaan nimeltä (vrt. Jes. 43:1) ja nimeltä sinua kutsutaan henkilökohtaisesti Jumalan valtakuntaan.
Nimi on siis tärkeä.
Johannes Kastajasta tuli tien raivaaja Jeesukselle. Hänen sanomansa oli: ” Tule Jumalan luo, pyydä syntejäsi anteeksi ja ota kaste”. Sen jälkeen tuli tehdä parannuksen soveliaita hedelmiä (Lk.3:8).
Näin meidänkin tulee tehdä: Ensin suhde Jumalaan kuntoon ja sitten elämän vaelluksen (suhde lähimmäisiin) parantaminen.
niin johdata minut iankaikkiselle tielle.” Ps. 139:23-24)eikä lukenut loppuun?
Siksi, että olisi saarnamieheltä tipahtanut pohja pois saarnasta.
"67. Ja Sakarias, hänen isänsä, täytettiin Pyhällä Hengellä, ja hän ennusti sanoen:
68. "Kiitetty olkoon Herra, Israelin Jumala, sillä hän on katsonut kansansa puoleen ja valmistanut sille lunastuksen
69. ja kohottanut meille pelastuksen sarven palvelijansa Daavidin huoneesta
70. - niinkuin hän on puhunut hamasta ikiajoista pyhäin profeettainsa suun kautta -
71. pelastukseksi vihollisistamme ja kaikkien niiden kädestä, jotka meitä vihaavat,
72. tehdäkseen laupeuden meidän isillemme ja muistaakseen pyhän liittonsa,
73. sen valan, jonka hän vannoi Aabrahamille, meidän isällemme;
74. suodakseen meidän, vapahdettuina vihollistemme kädestä, pelkäämättä palvella häntä
75. pyhyydessä ja vanhurskaudessa hänen edessään kaikkina elinpäivinämme."
Tämän lunastuksen "maksajan", Jeesuksen Kristuksen tilalle on "maksajaksi" kehitetty ihmisoppi, lapsikaste-/pakkokasteoppi.
Minua ei haittaisi (ei luultavasti Jumalaakaan), jos nimen annatte vauvalle pirskottelullanne, mutta uudestisyntyminen, uskon synty ja Pyhän Hengellä täyttymisen kytkettynä lapsikasteoppiin haittaa ja pahasti, sillä Raamatun sanan mukaisesti se on harhaoppia, ihmisoppia ja perinnäissääntö.
Pystytkö kumoamaan Raamatun sanan ilmoituksen, kun se sanoo selkeästi, että ihmiset tekivät ensin parannuksen ja uskoivat evankeliumin ja sitten menivät kasteelle.
Samoin pystytkö löytämään kummeuden Raamatusta??
Löydätkö sellaisen kohdan, jossa toinen ihminen voisi toista millään tempulla pelastaa?
Tapio52(2) kirjoitti:'
"Johannes Kastajasta tuli tien raivaaja Jeesukselle. Hänen sanomansa oli: ” Tule Jumalan luo, pyydä syntejäsi anteeksi ja ota kaste”. Sen jälkeen tuli tehdä parannuksen soveliaita hedelmiä (Lk.3:8).
Näin meidänkin tulee tehdä: Ensin suhde Jumalaan kuntoon ja sitten elämän vaelluksen (suhde lähimmäisiin) parantaminen."
Kumma, että teidän oppiinne täysin ristiriidassa oleva asia nyt käy ja "Tule Jumalan luo, pyydä syntejäsi anteeksi ja ota kaste" on juuri vastoin vauvakasteoppia. Suoraan sanoen törkeä väärennös ja vääristely, joka sopisi mukamas vauvakasteoppiin. - HPI
=========== kirjoitti:
sinä miksi lapsikasteen ottajilla ei toimi armolahat ilman Jeesukseen uskoa?
Luterilaisista suurin osa ei tiedä edes mikä on armolahja, saati sitten käyttää tai puhua niillä?
Itse näen vasta lahjohjen käytön kun ihminen uudestisyntyy Jeesuksesta.paljon paremmin kuin kasteen uusijoilla, mutta me emme välttämättä pidä esim "kielillä puhumista", jota apostoli Paavalikin väheksyi, minään armolahjana.
Ihminen uudestisyntyy kasteessa eikä missään höpöhöpö herätykseen tulossa, mutta tietysti tuo uudestisyntyminen tapahtuu vain kun ihminen kastetaan ensimmäisen kerran. - tietenkin
============= kirjoitti:
Hänelle annetaan nimi Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, joten nimi hänelle annetaan kylläkin, joten eikös se ole Raamatun vataista, kastetta Raamatussa ei ole merkitty nimeanto mielessä.
Pitäähän se nimi antaa, mikä kirjoitetaan Karitsan elämänkirjaan kasteessa.
"Minun nimeeni" Jeesus ottaa lapsen nimiinsä kasteessa.
Jeesuksenkin kasteessa Pyhä Henki laskeutui Jeesuksen päälle Kyyhkysen muodossa ja Jumala tunnusti isyytensä. - salaisuus!
HPI kirjoitti:
paljon paremmin kuin kasteen uusijoilla, mutta me emme välttämättä pidä esim "kielillä puhumista", jota apostoli Paavalikin väheksyi, minään armolahjana.
Ihminen uudestisyntyy kasteessa eikä missään höpöhöpö herätykseen tulossa, mutta tietysti tuo uudestisyntyminen tapahtuu vain kun ihminen kastetaan ensimmäisen kerran.Minäpä luulen, että tässä kasteasiassa on jotakin, jota täällä ei näytetä käsittävän. En sano, että minäkään käsittäisin, mutta en oikein usko, että siinä vauvakasteen yhteydessä saa armolahjoja. Minä ainakin sain ne kolmekymmentä vuotta myöhemmin, silloin, kun Jeesus kastoi minut Pyhällä Hengellään, jossa nämä armolahjat ovat ja aukaisi minulle useita lahjoja.
Minut siis kastettiin vauvana, ja Jeesuksen tunnustin suullani sitten 27 vuoden kuluttua siitä ja siitä kului kolme vuotta, kun sain selkeästi erottuvan Pyhän Hengen kasteen. Minulla on tapahtunut näin. Uudelleen en ole kasteella käynyt, mutta Jeesus on Itse kastanut minut. - liittyi lapsikasteeseen
tietenkin kirjoitti:
Jeesuksenkin kasteessa Pyhä Henki laskeutui Jeesuksen päälle Kyyhkysen muodossa ja Jumala tunnusti isyytensä.Voi teitä viejoiittelijoita, jotka teette suurta hallaa ja ne vauvakasteen tulokset (huono hedelmä) on nähtävillä.
Kastelu kelpaa, mutta Jeesuksen sisäinen tunteminen eli usko ei sen sijaan kelpaa. - kirjoitetaan sen nimi
tietenkin kirjoitti:
Jeesuksenkin kasteessa Pyhä Henki laskeutui Jeesuksen päälle Kyyhkysen muodossa ja Jumala tunnusti isyytensä.joka uskoo Jeesukseen Kristukseen!!!
Uudessa Testamentissa sanotaan vaikka kuinka moneen kertaan, että vain Jeesus Kristus pelastaa, siis usko Häneen!!!
ja ilman uskoa on mahdotonta olla Jumalalle otollinen!
Raamattu pitää ottaa kokonaisuutena. elämme uuden liiton aikaa, emme vanhan liiton. Jeesuksen myötä pelastus tuli pakanoillekin=muillekin kuin juutalaisille.
Ps. 91:14."Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
Mark. 10:52.Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene, sinun uskosi on sinut pelastanut". Ja kohta hän sai näkönsä ja seurasi häntä tiellä.
Luuk. 7:50.Mutta hän sanoi naiselle: "Sinun uskosi on sinut pelastanut; mene rauhaan"
Luuk. 7:5 "Kylväjä meni kylvämään siementänsä. Ja hänen kylväessään putosi osa tien oheen ja tallautui, ja taivaan linnut söivät sen.
6 Ja osa putosi kalliolle, ja oraalle noustuaan se kuivettui, kun sillä ei ollut kosteutta.
7 Ja osa putosi orjantappurain sekaan, ja orjantappurat kasvoivat mukana ja tukahuttivat sen.
8 Ja osa putosi hyvään maahan, kasvoi ja teki satakertaisen hedelmän." Tämän sanottuaan hän lausui suurella äänellä: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon".
9 Niin hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä, mitä tämä vertaus merkitsi.
10 Hän sanoi: "Teidän on annettu tuntea Jumalan valtakunnan salaisuudet, mutta muille ne esitetään vertauksissa, että he, vaikka näkevät, eivät näkisi, ja vaikka kuulevat, eivät ymmärtäisi.
11 Vertaus on tämä: siemen on Jumalan sana.
12 Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, jotka kuulevat, mutta sitten perkele tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämestään, etteivät he uskoisi ja pelastuisi.
13 Ja mitkä kalliolle putosivat, ovat ne, jotka kuullessaan sanan ottavat sen ilolla vastaan, mutta joilla ei ole juurta: ainoastaan ajaksi he uskovat ja kiusauksen hetkellä luopuvat.
14 Mikä taas orjantappuroihin putosi, ne ovat ne, jotka kuulevat, mutta vaeltaessaan tukehtuvat tämän elämän huoliin, rikkauteen ja hekumoihin, eivätkä tuota kypsää hedelmää.
15 Mutta mikä hyvään maahan putosi, ne ovat ne, jotka sanan kuultuansa säilyttävät sen vilpittömässä ja hyvässä sydämessä ja tuottavat hedelmän kärsivällisyydessä.
Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
8 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
Apost.t. 4:12.Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Apost.t.10:13 ja hän kertoi meille, kuinka hän oli nähnyt enkelin seisovan hänen huoneessaan ja sanovan: 'Lähetä Joppeen noutamaan Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan;
14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
kun ihmiset ottivat vastaan Sanan eli evankeliumin Jeesuksesta Kristuksesta, Jumala kastoi heidät Pyhällä Hengellä.
Apost.t.16:31.Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi". - kun Paavalilla
Tapio522 kirjoitti:
----
sinä olet minun.”
Nimi on siis tärkeä.
niin johdata minut iankaikkiselle tielle.” Ps. 139:23-24)ja kaikilla UT:n kastetuilla ja ensimmäisenä helluntaina kastetuilla oli jo nimi ennen kastetta?
Missä kohtaa Raamatussa käsketään antaa nimi kasteen yhteydessä?
Mitenkä kun tuossa Jes 43:1 lupaus oli Israelin kansalle. Ei siinä lapsikasteesta puhuta mitään.
Meinaatko omia itsellesi Israelia koskevat lupaukset.
Sehän todistaa vain, että Herra on lunastanut heidät ilman kastettakin ja on kutsunut heitä nimellään.
Sehän kumoaa väitteen, että sylivauva tarvitsisi
kastetta kelvatakseen Jumalalle.
Kasteen liitto on armoton liitto joka tehdään
väkisin pienen lapsen puolesta. Sehän on selvää
väkivaltaa, samoinkuin ympärileikkauskin oli.
Uusi liitto perustuu vapaaehtoisuuteen. Joka tah-
too, tulkoon. - tuolainen
kirjoitetaan sen nimi kirjoitti:
joka uskoo Jeesukseen Kristukseen!!!
Uudessa Testamentissa sanotaan vaikka kuinka moneen kertaan, että vain Jeesus Kristus pelastaa, siis usko Häneen!!!
ja ilman uskoa on mahdotonta olla Jumalalle otollinen!
Raamattu pitää ottaa kokonaisuutena. elämme uuden liiton aikaa, emme vanhan liiton. Jeesuksen myötä pelastus tuli pakanoillekin=muillekin kuin juutalaisille.
Ps. 91:14."Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
Mark. 10:52.Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene, sinun uskosi on sinut pelastanut". Ja kohta hän sai näkönsä ja seurasi häntä tiellä.
Luuk. 7:50.Mutta hän sanoi naiselle: "Sinun uskosi on sinut pelastanut; mene rauhaan"
Luuk. 7:5 "Kylväjä meni kylvämään siementänsä. Ja hänen kylväessään putosi osa tien oheen ja tallautui, ja taivaan linnut söivät sen.
6 Ja osa putosi kalliolle, ja oraalle noustuaan se kuivettui, kun sillä ei ollut kosteutta.
7 Ja osa putosi orjantappurain sekaan, ja orjantappurat kasvoivat mukana ja tukahuttivat sen.
8 Ja osa putosi hyvään maahan, kasvoi ja teki satakertaisen hedelmän." Tämän sanottuaan hän lausui suurella äänellä: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon".
9 Niin hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä, mitä tämä vertaus merkitsi.
10 Hän sanoi: "Teidän on annettu tuntea Jumalan valtakunnan salaisuudet, mutta muille ne esitetään vertauksissa, että he, vaikka näkevät, eivät näkisi, ja vaikka kuulevat, eivät ymmärtäisi.
11 Vertaus on tämä: siemen on Jumalan sana.
12 Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, jotka kuulevat, mutta sitten perkele tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämestään, etteivät he uskoisi ja pelastuisi.
13 Ja mitkä kalliolle putosivat, ovat ne, jotka kuullessaan sanan ottavat sen ilolla vastaan, mutta joilla ei ole juurta: ainoastaan ajaksi he uskovat ja kiusauksen hetkellä luopuvat.
14 Mikä taas orjantappuroihin putosi, ne ovat ne, jotka kuulevat, mutta vaeltaessaan tukehtuvat tämän elämän huoliin, rikkauteen ja hekumoihin, eivätkä tuota kypsää hedelmää.
15 Mutta mikä hyvään maahan putosi, ne ovat ne, jotka sanan kuultuansa säilyttävät sen vilpittömässä ja hyvässä sydämessä ja tuottavat hedelmän kärsivällisyydessä.
Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
8 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
Apost.t. 4:12.Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Apost.t.10:13 ja hän kertoi meille, kuinka hän oli nähnyt enkelin seisovan hänen huoneessaan ja sanovan: 'Lähetä Joppeen noutamaan Simon, jota myös Pietariksi kutsutaan;
14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
kun ihmiset ottivat vastaan Sanan eli evankeliumin Jeesuksesta Kristuksesta, Jumala kastoi heidät Pyhällä Hengellä.
Apost.t.16:31.Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".Kirjoitat,että elämkirjaan kirjotetaan joka uskoo Jeesukseen Kristukseen!!!
samalla kuitenkin sanot,että lapsi ei voi uskoa, niin sehän tarkoittaa että lapsen nimeä ei ole elämänkirjassa,
on teillä ristiriitaiset opit?
kastetut lapset sen sijaan uskovat ja heillä on kasteessa saatu Kristuksen Henki ja nimi elämänkirjassa. - Grown up
salaisuus! kirjoitti:
Minäpä luulen, että tässä kasteasiassa on jotakin, jota täällä ei näytetä käsittävän. En sano, että minäkään käsittäisin, mutta en oikein usko, että siinä vauvakasteen yhteydessä saa armolahjoja. Minä ainakin sain ne kolmekymmentä vuotta myöhemmin, silloin, kun Jeesus kastoi minut Pyhällä Hengellään, jossa nämä armolahjat ovat ja aukaisi minulle useita lahjoja.
Minut siis kastettiin vauvana, ja Jeesuksen tunnustin suullani sitten 27 vuoden kuluttua siitä ja siitä kului kolme vuotta, kun sain selkeästi erottuvan Pyhän Hengen kasteen. Minulla on tapahtunut näin. Uudelleen en ole kasteella käynyt, mutta Jeesus on Itse kastanut minut.kaste on Pyhän Hengen sinetti. Henki itse on aukaissut tuon sinetin ja tuloksena on lahjoja, jotka nyt itse näet ja koet. Avautuminen vain vei aikaa. Tuhat vuotta on Herralle kuin yksi silmänräpäys.
- se on tehty väärässä hengessä
Grown up kirjoitti:
kaste on Pyhän Hengen sinetti. Henki itse on aukaissut tuon sinetin ja tuloksena on lahjoja, jotka nyt itse näet ja koet. Avautuminen vain vei aikaa. Tuhat vuotta on Herralle kuin yksi silmänräpäys.
"kaste on Pyhän Hengen sinetti. Henki itse on aukaissut tuon sinetin ja tuloksena on lahjoja, jotka nyt itse näet ja koet. Avautuminen vain vei aikaa. Tuhat vuotta on Herralle kuin yksi silmänräpäys. "
Tämä lause ei valitettavasti koske vauvakastettuja lainkaan. - Grown up
se on tehty väärässä hengessä kirjoitti:
"kaste on Pyhän Hengen sinetti. Henki itse on aukaissut tuon sinetin ja tuloksena on lahjoja, jotka nyt itse näet ja koet. Avautuminen vain vei aikaa. Tuhat vuotta on Herralle kuin yksi silmänräpäys. "
Tämä lause ei valitettavasti koske vauvakastettuja lainkaan.kirjoittajalle, joka "vauvakasteestaan" kirjoitti. Minä olen vain kommentoija välissä.
Minä puolustan vain yhtä kastetta, en ole koskaan puhunut mistään vauvakasteesta. Olen puhunut vain kasteesta. - pidä
Grown up kirjoitti:
kaste on Pyhän Hengen sinetti. Henki itse on aukaissut tuon sinetin ja tuloksena on lahjoja, jotka nyt itse näet ja koet. Avautuminen vain vei aikaa. Tuhat vuotta on Herralle kuin yksi silmänräpäys.
tuo nöyrä uskosi. Jos olen oikein käsittänyt, olet iste helluntalainen ja aikuisena kasteen saanut, mutta et ole minua tuomitsemassa, niin kuin muutamat täällä tekevät. Jeesuskaan ei tullut tuomitsemaan vaan vapauttamaan, siis mistä hengestä lähtee tuomitseminen.
Itse olen aivan varma Jumalan lapseudesta ja ne armolahjat ja se armo, jonka Hän on Itse minulle, valitulleen antanut, ei ole kenenkään tuomittavissa ja siksipä olenkin huolissani näistä, jotka täällä tuomioitansa latelevat.
On aiva sama missä lahkossa meistä Jeesuksen omista kukanenkin on ja mihin opin suuntiin ja opetuksiin olemmekaan sortuneen, sillä Jeesus puhdistaa vanhan tieltään ja särkee Jumalan kuvan, mikä meillä itsekullakin on ollut ja laskee Pyhän Henkensä astiaan ja näin ihminen tuntee elävän Jumalan.
Olen lähtöisin luterilaisten joukosta, Jeesus Itse erotti minut siitä ja sen jälkeen, en ole mihinkään lahkoon kuulunut, vaan olen Jumalan kasvojen edessä ja Hänen valtakunnassaan. Meitä on jo melkoinen joukko, jotka Herra on erottanut lahkoista ja meidän joukossamme tapahtuu ihmeitä ja saamme olla iloisia ja vapaita.
Lahkoissa on aina ollut ja tulee aina olemaan niitä "kaikki tietäviä", jotka ovat ihmisen omaa ymmärrystä lahkoihin ujuttaneet.
Jo tällä palstalalla voi selvästi nähdä lahkohengen toimintaa ja sitä miten se henki omiaan kasvattaa. Nämä ihmiset saavat sumeilematta tuomita ja olla kaikessa "tietäviä" ja varsinkin heillä tulee olla suuri Raamatunlause kotelo, josta he ottavat ja nakkaavat tilanteeseen kuin tilanteeseen, todistaakseen oikeassa olostaan. Vain Pyhä Henki puuttuu, Hän joka on rakkaus ja armo ja opetaa totuutta ja joskus käskee etsimään totuutta yhdessä muiden kanssa.
Mutta miten etsit heidän kanssaan totuutta, jotka jo tuomitsevat, kun kuulevat, että olet lapsikasteen saanut. Tai tuomitsevat heitä, jotka ovat aikuiskasteella käynneet, tai tuomitsevat heitä, jotka kuuluvat "portto kirkkoon".
Nöyryys, joka on Jumalan kansalla näkyvä, siinä muodossa, että he eivät varmuutta sano mistään, ennen kuin sen on Jumala ilmoittanut, puuttuu useimmilta täällä olijoilta.
Täällä onneksi kulkee Jumalan lähettämiä, heitä joista ystävällisyys ja nöyryys ja Jumalan kunnioitus näkyy.
Molemmissa näissä lahkoissa, jotka täällä kiistelevät on aivan sama hengen ohjaamia ihmisiä ja se on lahkohenki ja sen tuntee selvästi, koska se poikkeaa täysin Pyhästä Hengestä. Nämä lahkohengen kuljettamat ovat "hyvin viisaita" ja nakkaavat sanaa, jota heillä on paljon ja nakkaavat sitä saadakseen toisen, joka heidän kanssaan ei ole samaa mieltä, alitsettu sillä sanalla, jota ei Pyhä Henki ole heille avannut ja heistä erottuu kiivastus, jota he asiansa puolesta tuovat. - minä vaan
HPI kirjoitti:
paljon paremmin kuin kasteen uusijoilla, mutta me emme välttämättä pidä esim "kielillä puhumista", jota apostoli Paavalikin väheksyi, minään armolahjana.
Ihminen uudestisyntyy kasteessa eikä missään höpöhöpö herätykseen tulossa, mutta tietysti tuo uudestisyntyminen tapahtuu vain kun ihminen kastetaan ensimmäisen kerran.Eli siis Hitlerkin oli mielestäsi uudestisyntynyt? Jep jep ...
- Grown up
pidä kirjoitti:
tuo nöyrä uskosi. Jos olen oikein käsittänyt, olet iste helluntalainen ja aikuisena kasteen saanut, mutta et ole minua tuomitsemassa, niin kuin muutamat täällä tekevät. Jeesuskaan ei tullut tuomitsemaan vaan vapauttamaan, siis mistä hengestä lähtee tuomitseminen.
Itse olen aivan varma Jumalan lapseudesta ja ne armolahjat ja se armo, jonka Hän on Itse minulle, valitulleen antanut, ei ole kenenkään tuomittavissa ja siksipä olenkin huolissani näistä, jotka täällä tuomioitansa latelevat.
On aiva sama missä lahkossa meistä Jeesuksen omista kukanenkin on ja mihin opin suuntiin ja opetuksiin olemmekaan sortuneen, sillä Jeesus puhdistaa vanhan tieltään ja särkee Jumalan kuvan, mikä meillä itsekullakin on ollut ja laskee Pyhän Henkensä astiaan ja näin ihminen tuntee elävän Jumalan.
Olen lähtöisin luterilaisten joukosta, Jeesus Itse erotti minut siitä ja sen jälkeen, en ole mihinkään lahkoon kuulunut, vaan olen Jumalan kasvojen edessä ja Hänen valtakunnassaan. Meitä on jo melkoinen joukko, jotka Herra on erottanut lahkoista ja meidän joukossamme tapahtuu ihmeitä ja saamme olla iloisia ja vapaita.
Lahkoissa on aina ollut ja tulee aina olemaan niitä "kaikki tietäviä", jotka ovat ihmisen omaa ymmärrystä lahkoihin ujuttaneet.
Jo tällä palstalalla voi selvästi nähdä lahkohengen toimintaa ja sitä miten se henki omiaan kasvattaa. Nämä ihmiset saavat sumeilematta tuomita ja olla kaikessa "tietäviä" ja varsinkin heillä tulee olla suuri Raamatunlause kotelo, josta he ottavat ja nakkaavat tilanteeseen kuin tilanteeseen, todistaakseen oikeassa olostaan. Vain Pyhä Henki puuttuu, Hän joka on rakkaus ja armo ja opetaa totuutta ja joskus käskee etsimään totuutta yhdessä muiden kanssa.
Mutta miten etsit heidän kanssaan totuutta, jotka jo tuomitsevat, kun kuulevat, että olet lapsikasteen saanut. Tai tuomitsevat heitä, jotka ovat aikuiskasteella käynneet, tai tuomitsevat heitä, jotka kuuluvat "portto kirkkoon".
Nöyryys, joka on Jumalan kansalla näkyvä, siinä muodossa, että he eivät varmuutta sano mistään, ennen kuin sen on Jumala ilmoittanut, puuttuu useimmilta täällä olijoilta.
Täällä onneksi kulkee Jumalan lähettämiä, heitä joista ystävällisyys ja nöyryys ja Jumalan kunnioitus näkyy.
Molemmissa näissä lahkoissa, jotka täällä kiistelevät on aivan sama hengen ohjaamia ihmisiä ja se on lahkohenki ja sen tuntee selvästi, koska se poikkeaa täysin Pyhästä Hengestä. Nämä lahkohengen kuljettamat ovat "hyvin viisaita" ja nakkaavat sanaa, jota heillä on paljon ja nakkaavat sitä saadakseen toisen, joka heidän kanssaan ei ole samaa mieltä, alitsettu sillä sanalla, jota ei Pyhä Henki ole heille avannut ja heistä erottuu kiivastus, jota he asiansa puolesta tuovat.Tiedoksesi: en ole helluntailainen, olen evankelis-luterilaisen kirkon jäsen. Olen aikuisena vain kerran kastettu. Ja se kaste riittää, luotan raamattuun.
Mutta tärkeintä: miten ja minne me tästä kastevedestä matkaamme?
Olen uskova niin kuin sinäkin. Luota sinäkin siihen, että se kaste, jonka sait on Jumalan lahja. Sitä ei tarvitse koskaan uusia. Kulkekaamme eteenpäin Jumalan lapseudessa, Pyhä Henki johdattaa.
Kun maailma tuo huolia, Jeesuksen veressä olemme turvassa. - HPI
minä vaan kirjoitti:
Eli siis Hitlerkin oli mielestäsi uudestisyntynyt? Jep jep ...
Hitler oli luopio. Jos ihminen luopuu uskostaan, ei mikään kaste enää hänessä vaikuta. Natsit halveksivat kristinuskoa ja edistivät pakanuutta.
Onko teillä hellareilla sellainenkin harhaoppi, että uudestisynytynyt ei voi luopua uskosta? Tiedän paljon hellariuskosta luopuneita, mutta te tietysti selitätte, etteivät nämä ihmiset ole koskaan uskossa olleetkaan. - Grown up
HPI kirjoitti:
Hitler oli luopio. Jos ihminen luopuu uskostaan, ei mikään kaste enää hänessä vaikuta. Natsit halveksivat kristinuskoa ja edistivät pakanuutta.
Onko teillä hellareilla sellainenkin harhaoppi, että uudestisynytynyt ei voi luopua uskosta? Tiedän paljon hellariuskosta luopuneita, mutta te tietysti selitätte, etteivät nämä ihmiset ole koskaan uskossa olleetkaan.raamatun kohta usein:
Mark. 14:27
Jeesus sanoi heille: "Te kaikki luovutte minusta, sillä on kirjoitettu: 'Minä lyön paimenen maahan, ja lampaat joutuvat hajalle.' [Sak. 13:7 ; Joh. 16:32]
Ajattelen, että niin kuin opetuslapset, jotka luopuivat, ja Pietarikin, joka oli valmis kuolemaan Jeesuksen nimen tähden, niin mekin luovumme.
Omasta itsestämme emme saa puristettua sinapinsiemenen vertaa sellaista uskoa, että se veisi taivaaseen. Uudestisyntyminen on uskoa, mutta uskon täytyy joka päivä uudistua luottamuksessa Herran Sanaan, rukouksessa. Täytyy valvoa ja pitää öljyä lampussa ja uskoa syntien anteeksisaaminen Jeesuksen veressä.
Monesti Saatana koettelee eniten juuri uskoontulleita. - HPI
kun Paavalilla kirjoitti:
ja kaikilla UT:n kastetuilla ja ensimmäisenä helluntaina kastetuilla oli jo nimi ennen kastetta?
Missä kohtaa Raamatussa käsketään antaa nimi kasteen yhteydessä?
Mitenkä kun tuossa Jes 43:1 lupaus oli Israelin kansalle. Ei siinä lapsikasteesta puhuta mitään.
Meinaatko omia itsellesi Israelia koskevat lupaukset.
Sehän todistaa vain, että Herra on lunastanut heidät ilman kastettakin ja on kutsunut heitä nimellään.
Sehän kumoaa väitteen, että sylivauva tarvitsisi
kastetta kelvatakseen Jumalalle.
Kasteen liitto on armoton liitto joka tehdään
väkisin pienen lapsen puolesta. Sehän on selvää
väkivaltaa, samoinkuin ympärileikkauskin oli.
Uusi liitto perustuu vapaaehtoisuuteen. Joka tah-
too, tulkoon.Oletko vähän pönttö? Ei nimeä anneta kasteessa, vaan se pitää olla viimeistään silloin, kun ihminen kastetaan, koska sakramentit toimitetaan jokaiselle nimeltä mainiten. Kaikki ihmissukuun syntyneet tarvitsevat kasteen pelastuakseen, niin vauvat kuin vähän vanhemmatkin.
Mitä ihmettä te uudestikastajat olette aina vähättelemässä oikeata kastetta ja tyrkyttämässä tilalle tyhjääkin tyhjempiä muotomenoja ja väärin ymmärrettyjä ja asiayhteydestään irroitettuja raamatunlauseita?
Jokaisella on oma uskontonsa. Kirkkoihin kuuluvilla se on kristinusko, ja teillä joku muu. Pysykää omissa oloissanne ja lakatkaa tyrkyttymästä harhaoppejanne kristityille! - vaan Jumalan Sanaa!!!
tuolainen kirjoitti:
Kirjoitat,että elämkirjaan kirjotetaan joka uskoo Jeesukseen Kristukseen!!!
samalla kuitenkin sanot,että lapsi ei voi uskoa, niin sehän tarkoittaa että lapsen nimeä ei ole elämänkirjassa,
on teillä ristiriitaiset opit?
kastetut lapset sen sijaan uskovat ja heillä on kasteessa saatu Kristuksen Henki ja nimi elämänkirjassa.minä en tukeudu mihinkään ihmisoppeihin vaan Jumalan Sanaan!!!
Sana sanoo, että vain uskomalla Jeesukseen Kristukseen ihminen pelastuu!!! koko Uusi Testamentti sanoo niin.
ei se kaste ketään pelasta, jos ihminen ei usko Jeesukseen Kristukseen. mitä sitten kun lapsi kasvaa vanhemmaksi eikä hänellä ole uskoa Jeesukseen Kristukseen? ei kaste sitä uskoa saa aikaan. iso osa lapsena kastetuista elää erossa Jumalasta. - Kristukseen pelastaa!!!
HPI kirjoitti:
Oletko vähän pönttö? Ei nimeä anneta kasteessa, vaan se pitää olla viimeistään silloin, kun ihminen kastetaan, koska sakramentit toimitetaan jokaiselle nimeltä mainiten. Kaikki ihmissukuun syntyneet tarvitsevat kasteen pelastuakseen, niin vauvat kuin vähän vanhemmatkin.
Mitä ihmettä te uudestikastajat olette aina vähättelemässä oikeata kastetta ja tyrkyttämässä tilalle tyhjääkin tyhjempiä muotomenoja ja väärin ymmärrettyjä ja asiayhteydestään irroitettuja raamatunlauseita?
Jokaisella on oma uskontonsa. Kirkkoihin kuuluvilla se on kristinusko, ja teillä joku muu. Pysykää omissa oloissanne ja lakatkaa tyrkyttymästä harhaoppejanne kristityille!niin sanoo Raamattu eli Jumalan Sana!!!
lueppa Uutta Testamenttia mitä siellä sanotaan millä tavoin ihminen pelastuu. koko Uusi Testamentti puhuu siitä, että ihminen pelastuu vain uskomalla Jeesukseen Kristukseen!!!
nojauduin vain ja pelkästään siihen, mitä Jumalan Sana sanoo - alkup.raimo
salaisuus! kirjoitti:
Minäpä luulen, että tässä kasteasiassa on jotakin, jota täällä ei näytetä käsittävän. En sano, että minäkään käsittäisin, mutta en oikein usko, että siinä vauvakasteen yhteydessä saa armolahjoja. Minä ainakin sain ne kolmekymmentä vuotta myöhemmin, silloin, kun Jeesus kastoi minut Pyhällä Hengellään, jossa nämä armolahjat ovat ja aukaisi minulle useita lahjoja.
Minut siis kastettiin vauvana, ja Jeesuksen tunnustin suullani sitten 27 vuoden kuluttua siitä ja siitä kului kolme vuotta, kun sain selkeästi erottuvan Pyhän Hengen kasteen. Minulla on tapahtunut näin. Uudelleen en ole kasteella käynyt, mutta Jeesus on Itse kastanut minut.Henki ja vesi kuuluvat aina yhteen...jos meidän elämässämme niiden välillä olisikin aikaa...se on Jumalalle silti sama asia...henkikaste on Pyhän Hengen saamista...Hengen tulemista ihmiseen..kasteen lahja: Ottakaa kaste syntienna anteeksisaamiseksi niin te saatte Pyhän Hengen lahjan...Pyhä Henki, kastevesi ja Jeesuksen veri
on aina kasteessa Isän ja Pojan ja Pyhän hengen nimeen, mukana...me ihmiset koemme ne lihallisen ja aikaan sidotun fyysisen elämän tähden eri aikoina...Golgatalla vuodatettu veri on vedessä, jolla meidät kastetaan ja kasteen yhteydessä Jumala synnyttää hengellään...Jumalan puolelta kaikki on valmista...mutta silti moni nukkuu synneissään ja kuolee myös...koska väärä opetus ei tuo synnintuntoa ja parannusta...pienet lapset eivät voi käydä ahtaasta portista, mutta vanhemmat saavat Jumalan erikoisen kutsun: etsikon ajan,,, pari kolme kertaa...tai kuten Jumala säätää ja hyväksi näkee,,,ja synti tulee lain kautta synniksi, kun henki sen kirkastaa ja katuva saa uskoa syntinsä anteeksi, mutta silloin kaste vaikuttaa uskon kautta!
Nämä ovat sama asia:
-puhdistivat sydämen uskolla
-Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä
-kastaa...pestä pois syntisi
Henki, vesi ja veri pitävät yhtä...todistavat saman asian!
Minut on kastettu Jeesuksen vereen, veteen ja Henkeen viisiviikkoisena, mutta vasta 25-vuotiaana sain iloita ja uskoa syntini anteeksi Jeesuksen veressä...sen olin silti saanut jo kastevedessä...silloin alkoi voimallinen rukouselämä...Hengessä---senkin olin saanut jo lapsikasteessa, mutta nyt olin tehnyt parannuksen ja Pyhä Henki kirkasti armon...synneistä vapautuksen...ja alkoi uudistaa ja pyhittää elämääni...Jeesus elää ja armahtaa...ohjaa ja kantaa...Kiitos siitä Herralle!
....
Toki uudestisyntymisen selittäminen kastee yhteyteen kuulostaa vieraalta ja siksi minäkin ajattelen, ettei sitä vielä ole missään tyhjentävästi selitetty...lapsikastettani en silti epäile...
Olen myös kysellyt: Miksei Jeesus ilmestynyt aikuisena,,,miksi Jeesus sikisi hengestä ja kehittyi ja syntyi neitseestä synnittömästi ja uskon, että meidän syntisten tähden...meidän, jotka olemme isämme lihallisesta himosta äitimme kohtuun siitetyt ja syntisinä kohdussa kehittyneet ja syntisinä syntyneet ja eläneet...ja kasteessa Jeesuksen puhtaus...myös puhdas sikiäminen ja sikiönkehitys annetaan hyväksemme armosta...
Jääkö parannuksen tekemättä jättäneelle Jeesus sydämeen syntymättä...on siellä, mutta ei saa vaikuttaa syntymistä...uskootulemista...Jumala tietää...mutta kasteesta ei ole varmaan kaikkea vielä edes ymmärretty!
---
Edelleen...Emme voi konkreettisesti nähdä ja koskettaa Jewesuksen fyysistä verta, joka vuosi Golgatalla, emme ihmisymmärryksellä...mutta neste, jolla meidät kastetaan onkin uskossa veren ja veden sekotus...Jeesuksen veri on kasteessa, koska kastevesi pesee synneistä, kuten Ananias paavalille kertoi: Anna kastaa...pestä pois syntisi...Kaste on Jeesuksen veren konkreettinen kosketus uskon kautta...aivan kuten ehtoollisviini on Jeesuksen veri ja öylätti Jeesukseliha...uskon kautta...ihmisviisaudella käsittämätön, mutta uskossa Jeesuksen veri ja ruumis! - HPI
Kristukseen pelastaa!!! kirjoitti:
niin sanoo Raamattu eli Jumalan Sana!!!
lueppa Uutta Testamenttia mitä siellä sanotaan millä tavoin ihminen pelastuu. koko Uusi Testamentti puhuu siitä, että ihminen pelastuu vain uskomalla Jeesukseen Kristukseen!!!
nojauduin vain ja pelkästään siihen, mitä Jumalan Sana sanoo-Hyvää päivää -kirvesvartta! Tällaista on keskustelumme. Kukaan ei ole täällä kiistänyt uskon merkitystä. Kysymys on ollut koko ajan siitä, miten se usko ilmenee.
Kaikki täällä keskustelevat ovat lukeneet UT:n läpi moniaita kertoja. Lopettakaa alentavat kehoituksenne! UT:n tulkinnastahan nyt on kysymys, ja siitä mikä on minkin UT:n kirjan luonne ja tarkoitus. Et nojaudu Jumalan sanaan, vaan oman liikkeesi tulkintaan siitä.
Jumalan sana isolla alkukirjaimella kirjoitettuna tarkoittaa Kristusta, (alussa oli Sana), pienellä alkukirjaimella kirjoitettuna Raamattua, joten paljastit sivistymättömyytesi. - Thruth
alkup.raimo kirjoitti:
Henki ja vesi kuuluvat aina yhteen...jos meidän elämässämme niiden välillä olisikin aikaa...se on Jumalalle silti sama asia...henkikaste on Pyhän Hengen saamista...Hengen tulemista ihmiseen..kasteen lahja: Ottakaa kaste syntienna anteeksisaamiseksi niin te saatte Pyhän Hengen lahjan...Pyhä Henki, kastevesi ja Jeesuksen veri
on aina kasteessa Isän ja Pojan ja Pyhän hengen nimeen, mukana...me ihmiset koemme ne lihallisen ja aikaan sidotun fyysisen elämän tähden eri aikoina...Golgatalla vuodatettu veri on vedessä, jolla meidät kastetaan ja kasteen yhteydessä Jumala synnyttää hengellään...Jumalan puolelta kaikki on valmista...mutta silti moni nukkuu synneissään ja kuolee myös...koska väärä opetus ei tuo synnintuntoa ja parannusta...pienet lapset eivät voi käydä ahtaasta portista, mutta vanhemmat saavat Jumalan erikoisen kutsun: etsikon ajan,,, pari kolme kertaa...tai kuten Jumala säätää ja hyväksi näkee,,,ja synti tulee lain kautta synniksi, kun henki sen kirkastaa ja katuva saa uskoa syntinsä anteeksi, mutta silloin kaste vaikuttaa uskon kautta!
Nämä ovat sama asia:
-puhdistivat sydämen uskolla
-Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä
-kastaa...pestä pois syntisi
Henki, vesi ja veri pitävät yhtä...todistavat saman asian!
Minut on kastettu Jeesuksen vereen, veteen ja Henkeen viisiviikkoisena, mutta vasta 25-vuotiaana sain iloita ja uskoa syntini anteeksi Jeesuksen veressä...sen olin silti saanut jo kastevedessä...silloin alkoi voimallinen rukouselämä...Hengessä---senkin olin saanut jo lapsikasteessa, mutta nyt olin tehnyt parannuksen ja Pyhä Henki kirkasti armon...synneistä vapautuksen...ja alkoi uudistaa ja pyhittää elämääni...Jeesus elää ja armahtaa...ohjaa ja kantaa...Kiitos siitä Herralle!
....
Toki uudestisyntymisen selittäminen kastee yhteyteen kuulostaa vieraalta ja siksi minäkin ajattelen, ettei sitä vielä ole missään tyhjentävästi selitetty...lapsikastettani en silti epäile...
Olen myös kysellyt: Miksei Jeesus ilmestynyt aikuisena,,,miksi Jeesus sikisi hengestä ja kehittyi ja syntyi neitseestä synnittömästi ja uskon, että meidän syntisten tähden...meidän, jotka olemme isämme lihallisesta himosta äitimme kohtuun siitetyt ja syntisinä kohdussa kehittyneet ja syntisinä syntyneet ja eläneet...ja kasteessa Jeesuksen puhtaus...myös puhdas sikiäminen ja sikiönkehitys annetaan hyväksemme armosta...
Jääkö parannuksen tekemättä jättäneelle Jeesus sydämeen syntymättä...on siellä, mutta ei saa vaikuttaa syntymistä...uskootulemista...Jumala tietää...mutta kasteesta ei ole varmaan kaikkea vielä edes ymmärretty!
---
Edelleen...Emme voi konkreettisesti nähdä ja koskettaa Jewesuksen fyysistä verta, joka vuosi Golgatalla, emme ihmisymmärryksellä...mutta neste, jolla meidät kastetaan onkin uskossa veren ja veden sekotus...Jeesuksen veri on kasteessa, koska kastevesi pesee synneistä, kuten Ananias paavalille kertoi: Anna kastaa...pestä pois syntisi...Kaste on Jeesuksen veren konkreettinen kosketus uskon kautta...aivan kuten ehtoollisviini on Jeesuksen veri ja öylätti Jeesukseliha...uskon kautta...ihmisviisaudella käsittämätön, mutta uskossa Jeesuksen veri ja ruumis!-sanot-
**Ei Jumala kasta toista kertaa**
Ei niin. Ainoastaan silloin kun ihminen tulee Jeesukseen uskovaksi, silloin ihminen ottaa itselleen uskovien kasteen. (Apt 2:40-44)(Apt 8:12)
Elikä kirkollinen lapsikaste ei ole edes kaste.
-Lue-
-Room 10:9-10,17
-1 Piet 1:22-23
- HPI
vaan te lapsikasteen kieltäjät teette niin. Ette yhdy ainoankaan UT:n kastekohtaan. Oma kasteenne on tyhjä muotomeno vailla sisältöä ja kristillisen kasteen te kiellätte.
- ==========
missä kohtaa Raamatussa kasteen yhteydessä annetaan nimi? niin sitten voidaan keskustella oikeasta kasteesta, uudestisyntymisen jälkeen, raamatunkohtia odotan.
- HPI
========== kirjoitti:
missä kohtaa Raamatussa kasteen yhteydessä annetaan nimi? niin sitten voidaan keskustella oikeasta kasteesta, uudestisyntymisen jälkeen, raamatunkohtia odotan.
vaan nimi pitää olla annettu ennen sitä, koska kasteessa ihminen kutsutaan nimeltä, kun Jumala ottaa hänet liittoonsa. Raamatussa sanotaan: "Minä olen sinut nimeltäsi kutsunut, sinä olet minun."
Alkukirkossa on ollut erillinen nimenantotoimitus kahdeksan päivän ikäiselle lapselle Kristuksen ympärileikkauksen muistoksi. Se on ortodoksisessa kirkossa käytössä vielä nykyäänkin. Kasteessa taas ei ole olemassa mitään määrättyä ikää, milloin se pitää vastaanottaa, vaan se voidaan antaa minkäikäiselle ihmiselle vain. - oman nimensä.
========== kirjoitti:
Jeesukselle annettiin ympärileikkauksen yhteydessä nimi ja se on esimerkki uuteen liittoon.
- ========
oman nimensä. kirjoitti:
Jeesukselle annettiin ympärileikkauksen yhteydessä nimi ja se on esimerkki uuteen liittoon.
Hänelle annettiin nimi jo äidin kohdussa ollessan.
Lue Raamattu niin näet koska nimi oli hänelle annettu. - olet!
======== kirjoitti:
Hänelle annettiin nimi jo äidin kohdussa ollessan.
Lue Raamattu niin näet koska nimi oli hänelle annettu.Luultavasti sinäkin sait nimesi ennen kastetilaisuutta, joka vahvistettiin ja kirjattiin kastetapahtuman yhteydessä.
- kerrotaan seuraavaa
olet! kirjoitti:
Luultavasti sinäkin sait nimesi ennen kastetilaisuutta, joka vahvistettiin ja kirjattiin kastetapahtuman yhteydessä.
21 Kun sitten kahdeksan päivää oli kulunut ja lapsi oli ympärileikattava, annettiin hänelle nimi Jeesus, jonka enkeli oli hänelle antanut, ennenkuin hän sikisi äitinsä kohdussa.
- ===========
olet! kirjoitti:
Luultavasti sinäkin sait nimesi ennen kastetilaisuutta, joka vahvistettiin ja kirjattiin kastetapahtuman yhteydessä.
opetaak tuollaista potaskaa! Jokaisella kastetavalla on nimet!
- =========
=========== kirjoitti:
opetaak tuollaista potaskaa! Jokaisella kastetavalla on nimet!
Filippukselle annettiin uusi nimi? Hohiherra olisi saanut kasteensa yhteydessä nimen, no niin nyt sitten vain Raamatunpaikkoja esiin!
- käsitä
========= kirjoitti:
Filippukselle annettiin uusi nimi? Hohiherra olisi saanut kasteensa yhteydessä nimen, no niin nyt sitten vain Raamatunpaikkoja esiin!
vai leikitkö vain näillä asioilla.
Noissahan kerrotaan aikuisista ihmisistä, jotka uuden käytännön takia kastettiin vasta nyt Jeesuksen nimeen. Heidän lapsuuden aikana tätä kastetta ei vielä ollut, vaan ympärileikkaus, jonka yhteydessä heidän nimensä julkaistiin ja kirjattiin. - joosua
käsitä kirjoitti:
Noissahan kerrotaan aikuisista ihmisistä, jotka uuden käytännön takia kastettiin vasta nyt Jeesuksen nimeen. Heidän lapsuuden aikana tätä kastetta ei vielä ollut, vaan ympärileikkaus, jonka yhteydessä heidän nimensä julkaistiin ja kirjattiin.nimenanto juhla, voi hyvänen aika! et tunne Jumalan Sanaa, ketkä sinusta siellä kastettiin. Syntisetkö vai uudestisyntyneet? tulivatko he julistetun Sanan johdosta Herraan Jeesukseen uskoviksi?
Oli siellä kummit, vanhemmat yhdessä siunaamassa kastettavaa? Voi teitä kirjanoppineen ja fariseukset.
Te teette perinnäissäännöillänne uskovia, vaikka niin Raamattu ei tunnista. Kirkonoppi ei ole Raamatunoppi. Missään kohdassa siellä ei ole nimi ja kastejuhlaa yhdessä, eikä ollut senkään jälkeen. Missä kohtaa Raamattu ilmoittaa että antakaa nimi kasteen yhteydessä?
Kun siellä sanotaan julistakaa evankeliumia, että he sen uskoisivat. Missä kohtaa Raamatussa ilmoitetaan nimenantojuhlat ja kastejuhlat yhdistettynä? - edelleenkin
käsitä kirjoitti:
Noissahan kerrotaan aikuisista ihmisistä, jotka uuden käytännön takia kastettiin vasta nyt Jeesuksen nimeen. Heidän lapsuuden aikana tätä kastetta ei vielä ollut, vaan ympärileikkaus, jonka yhteydessä heidän nimensä julkaistiin ja kirjattiin.maailmalla on heitä, jotka eivät myönnä Jeesuksen tulleen pelastajana ja jatkavat Vanhan Liiton tapoja. Ympärileikkauksia tehdään, mutta aina silloin tällöin heidänkin keskuudessaan herätään ja tunnustetaan Jeesus ja Hänen kauttaan saatava armahdus ja yhä edelleenkin nämä ihmiset ovat usein aikuisia, jotka tämän heille uuden asian ymmärtävät ja siksi heille tulee aikuisena kaste, mutta heidän seuraava sukupolvensa saa mahdollisesti jo lapsuudessa kasteen.
- Kaste
joosua kirjoitti:
nimenanto juhla, voi hyvänen aika! et tunne Jumalan Sanaa, ketkä sinusta siellä kastettiin. Syntisetkö vai uudestisyntyneet? tulivatko he julistetun Sanan johdosta Herraan Jeesukseen uskoviksi?
Oli siellä kummit, vanhemmat yhdessä siunaamassa kastettavaa? Voi teitä kirjanoppineen ja fariseukset.
Te teette perinnäissäännöillänne uskovia, vaikka niin Raamattu ei tunnista. Kirkonoppi ei ole Raamatunoppi. Missään kohdassa siellä ei ole nimi ja kastejuhlaa yhdessä, eikä ollut senkään jälkeen. Missä kohtaa Raamattu ilmoittaa että antakaa nimi kasteen yhteydessä?
Kun siellä sanotaan julistakaa evankeliumia, että he sen uskoisivat. Missä kohtaa Raamatussa ilmoitetaan nimenantojuhlat ja kastejuhlat yhdistettynä?Uudesti syntymisen yhteydessä ei ole nimenanto juhlaa. Silloin saadaan lahjana Pyhä Henki, sen takia, että uskotaan Jeesukseen. Hän Itse kastaa omansa.
- olla
joosua kirjoitti:
nimenanto juhla, voi hyvänen aika! et tunne Jumalan Sanaa, ketkä sinusta siellä kastettiin. Syntisetkö vai uudestisyntyneet? tulivatko he julistetun Sanan johdosta Herraan Jeesukseen uskoviksi?
Kun siellä sanotaan julistakaa evankeliumia, että he sen uskoisivat. Missä kohtaa Raamatussa ilmoitetaan nimenantojuhlat ja kastejuhlat yhdistettynä?niin, että kun Jeesuksen nimi ilmituotiin ympärileikkauksen yhteydessä, ovat esi-isät siitä saaneet mallin nimen julkaisemiseen kasteen yhteydessä, siis siinä juhlassa jossa vauva luovutettiin Jumalalle.
- olet varsinainen höpäjäsälli
Etkös HPI puhunut vain näkemyksiäsi, et Raamatun totuutta edes kunnioita, joten poskesi louskuttaa höpöjä jatkuvasti.
Juuri lapsikasteen puolustajat väärentävät, pilkkovat kokonaisuuksia ja perustaa yhteen epämääräiseen kohtaan lähetyskäskynsä, vaikka loppu UT olisi sitä vastaan. - mutta ei Raamatun mukaan
Kaste kirjoitti:
Uudesti syntymisen yhteydessä ei ole nimenanto juhlaa. Silloin saadaan lahjana Pyhä Henki, sen takia, että uskotaan Jeesukseen. Hän Itse kastaa omansa.
Sillä on suuri ero, onko kastetotuus Raamatussa vai ihmisopissa, jossa on väärennetty Raamatun sanoma perin pohjin ja keksitty Raamtulle vieraita lisäoppeja vielä sen päälle, kuten perisyntiharhaoppi.
kerrotaan seuraavaa kirjoitti:
21 Kun sitten kahdeksan päivää oli kulunut ja lapsi oli ympärileikattava, annettiin hänelle nimi Jeesus, jonka enkeli oli hänelle antanut, ennenkuin hän sikisi äitinsä kohdussa.
Ristimänimi
Paavalin hebrealainen nimi oli Saul.
Kääntymyksensä jälkeen hänestä käytetään aina Paavali –nimeä ja jotkut olettavat hänen ottaneen tällöin tämän nimen.
Entisaikaan pakanuudesta kristityksi kääntyneet ottivat usein uuden nimen kasteen yhteydessä. Tästä syystä ”ristiminen” alkoi merkitä samaa kuin nimen antaminen ja kastaminen.
Luonnollisessa syntymässä (Joh. 3:6) saamme sukunimemme, kun synnymme kaikkien ihmisten yhteisöön ”Aadamissa”.
Mutta ”ristimänimi” annetaan meille parhaiten juuri silloin, kun uudestisynnymme (Joh. 3:5).
”Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun” (Jes. 43:1).
Eikö ole lohdullista. Olemme Jeesuksen omia , hänen lunastamiaan! Kutsumanimemmekin vakuuttaa meitä tästä.- HPI
joosua kirjoitti:
Kun siellä sanotaan julistakaa evankeliumia, että he sen uskoisivat. Missä kohtaa Raamatussa ilmoitetaan nimenantojuhlat ja kastejuhlat yhdistettynä?kastettavan takuumies, joku kristitty, joka on tuntenut kastettavan ja taannut hänen pyrkimystensä vilpittömyyden. Kummi-instituutio on siis alunperin liittynyt aikuisten katekumeenien kasteeseen. Lapset taas on kastettu vanhempiensa uskon perusteella eikä heillä alunperin ole ollut kummeja.
Vasta myöhemmin lapsillekin ruvettiin asettamaan kummi tai kaksi kummia, joita ruvettiin pitämään lapsen hengellisinä vanhempina.
Raamattu on kirkon kirja, joka kuvaa alkukirkon kehitystä I:llä vuosisadalla. Kirkossa on tapahtunut paljon kehitystä sen jälkeenkin. Kirkon ulkopuoliset lahkot menevät Raamatun selityksessään metsään juuri siksi, että ne eivät tunne kirkon historiaa eivätkä UT:n kirjojen syntyä. - mukaan!
mutta ei Raamatun mukaan kirjoitti:
Sillä on suuri ero, onko kastetotuus Raamatussa vai ihmisopissa, jossa on väärennetty Raamatun sanoma perin pohjin ja keksitty Raamtulle vieraita lisäoppeja vielä sen päälle, kuten perisyntiharhaoppi.
Luuk.3
16 niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
17 Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisut aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa." - todistaa!
Miksi sanot opetusta perisynnistä harhaopiksi.
Ihminen syntyy ihmisestä ja siksi lihasta ja hänellä on perisynti perimässään, jopa niin selkeästi näkyvissä, että hän saattaa kantaa jo syntyessään jotakin sairautta ja on sukuja, joissa jokin määrätty sairaus putkahtelee alati esiin.
Tiedän suvun, jota tutkittiin ja siinä suvussa jälkeenjääneisyyttä aiheuttava geeni on pystytty jäljittämään 300 vuotta aikaisemmalle ajalle.
Tästä jo jokaisen tulisi ymmärtää, että perisynti on, koska Jumala ei luonut sairautta vaan terveyttä ja kauneutta, mutta ihminen langetessaan veti synnin päällensä, vaivoineen.
Jos perisyntiä ei olisi, niin jokainen saisi samat oikeudet ja syntyisi terveenä.
Ilman Jumalaa sukupolvesta toiseen eläneet saattavat kantaa perimässään erittäin vaikeita ja useita sairauksia. - muista se
Ihminen on syntinen ja synnin alla jo sikiämisestään alkaen Raamatun mukaan. Ps.51:7
Saatanakin halusi olla taivaassa Jumalan veroinen korotti itsensä Jumalan rinnalle.
Samoin saatanan hengen voimasta liikkuvat lahkolaiset korottavat itsensä ja lapsensa Jeesuksen veroisiksi 100% synnittömiksi jo lapsena. - Tutki onko Jeesus sydämessäsi
todistaa! kirjoitti:
Miksi sanot opetusta perisynnistä harhaopiksi.
Ihminen syntyy ihmisestä ja siksi lihasta ja hänellä on perisynti perimässään, jopa niin selkeästi näkyvissä, että hän saattaa kantaa jo syntyessään jotakin sairautta ja on sukuja, joissa jokin määrätty sairaus putkahtelee alati esiin.
Tiedän suvun, jota tutkittiin ja siinä suvussa jälkeenjääneisyyttä aiheuttava geeni on pystytty jäljittämään 300 vuotta aikaisemmalle ajalle.
Tästä jo jokaisen tulisi ymmärtää, että perisynti on, koska Jumala ei luonut sairautta vaan terveyttä ja kauneutta, mutta ihminen langetessaan veti synnin päällensä, vaivoineen.
Jos perisyntiä ei olisi, niin jokainen saisi samat oikeudet ja syntyisi terveenä.
Ilman Jumalaa sukupolvesta toiseen eläneet saattavat kantaa perimässään erittäin vaikeita ja useita sairauksia.vai jossain lapsikasteen muisteluissa.
Syntiinlankeemuksen takia juuri Jeesus on se välimies Jumalan ja ihmisen välillä, eikä mikään lirutteluhomma.
Se "perisyntipesu" ei auta pätkääkään, koska samanlainen olet ennen sitä ja sen jälkeen. Vain muotomeno, jolla korvataan Jeesus ja Golgatan täydellinen lunastus- ja sovitustyö.
On se kumma tuo lapsikastetulppa, kun se estää Jeesuksen veren voiman, jollei sitä tehdä. - Pietari.
Tutki onko Jeesus sydämessäsi kirjoitti:
vai jossain lapsikasteen muisteluissa.
Syntiinlankeemuksen takia juuri Jeesus on se välimies Jumalan ja ihmisen välillä, eikä mikään lirutteluhomma.
Se "perisyntipesu" ei auta pätkääkään, koska samanlainen olet ennen sitä ja sen jälkeen. Vain muotomeno, jolla korvataan Jeesus ja Golgatan täydellinen lunastus- ja sovitustyö.
On se kumma tuo lapsikastetulppa, kun se estää Jeesuksen veren voiman, jollei sitä tehdä.Eivät ne ihmiset ja perheet olleet kuitenkaan vielä pelastuneita sellaisenaan, kun Pietari heille sanoi Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen näin:
Ap. t. 2:40
Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
Pietari ei sano, että esim. alle 8 v. olisivat jo pelastuneita sellaisenaan. Ei sano niin. Kaikki olivat synnin alla. Lihasta syntyy liha. Kastaminen alkoi pehekunnittain. Syntienne anteeksisaamiseksi. Teille ja teidän lapsille, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Miehet/veljet parannuskehotus heille. Lapset heti kasteelle saamaan Pyhän Hengen lahjaa. Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaan NIINKUIN LAPSI, ei pääse sinne sisälle.
14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
15 Ja kun hänet JA HÄNEN PERHEKUNTANSA OLI KASTETTU, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä. - jotka sen vastaan ottavat!
Tutki onko Jeesus sydämessäsi kirjoitti:
vai jossain lapsikasteen muisteluissa.
On se kumma tuo lapsikastetulppa, kun se estää Jeesuksen veren voiman, jollei sitä tehdä.Minä en ikinä kiellä uskoa Jeesukseen, enkä Hänen verensä voimaa ja minä jos kuka tiedän, että vain Jeesus on joka pelastaa ja parantaa. Hän on minut lapsikastetun täyttänyt Pyhällä Hengellään ja pelastanut kolmesti kuolemasta.
En kiellä Jumalan Sanaa miltään osin ja jos kerran Sana sanoo, että ihminen on lihallinen, niin kauan kunnes syntyy uudeksi ylhäältä, vedestä ja Hengestä, niin silloin ihminen on lihallinen, eli perisyntinen.
Minä uskon Sanan, niin kuin se Raamatussa ilmoitetaan, enkä ikinä yritä muuttaa sitä itselleni paremmin sopivaksi. Ehkäpä sen takia elän jatkuvissa ihmeissä, vapaudessa, ilossa ja kaikkinaisessa hyvässä minkä Jeesus on luvannut.
Hän sanoo: iloitkaa joka tilassa, vieläkin Minä sanon, iloitkaa ja Hän sanoo: älkää mitään peljätkö ja täydellinen rakkaus karkottaa pelon.
Minä iloitsen vapauden Hengessä ja olen rohkea, en siis pelkää aivan mitään.
Viekö teiltä ilon poissa, tuo jatkuva "tietävinään oleminen", minä en edes yritä tietää enempää, mitä Jeesus Sanansa kautti minulle avaa. En ole kaikkitietävä, enkä kirjanoppinut, mutta kehitys on varmaa kohdallani, sillä täällä Jumalan valtakunnassa ei ole taantumista. Saan olla vapaa ja luottaa Häneen aivan kaikessa. - oli kirjoituksesi
Pietari. kirjoitti:
Eivät ne ihmiset ja perheet olleet kuitenkaan vielä pelastuneita sellaisenaan, kun Pietari heille sanoi Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen näin:
Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
Pietari ei sano, että esim. alle 8 v. olisivat jo pelastuneita sellaisenaan. Ei sano niin. Kaikki olivat synnin alla. Lihasta syntyy liha. Kastaminen alkoi pehekunnittain. Syntienne anteeksisaamiseksi. Teille ja teidän lapsille, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Miehet/veljet parannuskehotus heille. Lapset heti kasteelle saamaan Pyhän Hengen lahjaa. Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaan NIINKUIN LAPSI, ei pääse sinne sisälle.
14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
15 Ja kun hänet JA HÄNEN PERHEKUNTANSA OLI KASTETTU, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä."Eivät ne ihmiset ja perheet olleet kuitenkaan vielä pelastuneita sellaisenaan, kun Pietari heille sanoi Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen näin:
Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta"."
Tällaista se vauvakastekieroilu perin tyypillisesti laittaa tekemmään. Pilkotaan ja pilkotaan Raamatun sanaa ja otetaan yksi jae sieltä, yksi jae täältä tai jopa pilkotaan jaekin osiin, jos se sattuu romuttamaan harhaopin "hengen".
Tässä kokonaisuuten liittyvä teksti, jossa vauvakasteoppi saa nenillensä ja osoittaa kirjoittajan hengen eli vääristelemällä Raamatun sanaa yrität tehdä vauvakasteharhaopista "raamatullista". Kompastuskivi niin tässäkin kohdassa on se, että käsketään tehdä parannus. Aika paljon on sinullakin parannuksen tekoa, kun vääristelet Jumalan sanan.
Apt. 2:37-40
"37. Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta.
41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua."
Ihmiset kastettiin, mutta mitä tapahtui ennen sitä, jonka vauvakasteharha haluaa kieltää jatkuvasti.
Tuosana perhekunta ei tarkoita koko perhettä ja lapsia, sillä kaste annettiin niille, jotka uskoivat, kuten tälle Lyydiallekin tehtiin ja ne perhekunnasta kastettiin, jotka uskoivat. Tämän todiste löytyy monista kohdin Raamatusta.
Niin kuin lapsi eli joka haluaa tehdä parannusta ja uskoa pitää olla lapsen kaltainen, joka ei epäröi ja uskoo vanhempiinsa varauksetta. Kyse oli ominaisuudesta, jonka kaltainen ihmisen pitää olla, kun uskoo Jumalan sanan ja evankeliumin saarnan. Nuokin sanat, niin kuin lapsi, sisältyi evankeliumin julistukseen, jossa ihmisiä kehoitettiin parannukseen ja uskomaan Jeesukseen.
Olisi hyvä, että pistäisit kunnon argumentteja, ettei tarvitse selkeistä vääristelyistä kiinni sinua ottaa. Teetkö tuon tahallisen vääristelyn "Jumalan kunniaksi"? - Paljon ihania sanoja
jotka sen vastaan ottavat! kirjoitti:
Minä en ikinä kiellä uskoa Jeesukseen, enkä Hänen verensä voimaa ja minä jos kuka tiedän, että vain Jeesus on joka pelastaa ja parantaa. Hän on minut lapsikastetun täyttänyt Pyhällä Hengellään ja pelastanut kolmesti kuolemasta.
En kiellä Jumalan Sanaa miltään osin ja jos kerran Sana sanoo, että ihminen on lihallinen, niin kauan kunnes syntyy uudeksi ylhäältä, vedestä ja Hengestä, niin silloin ihminen on lihallinen, eli perisyntinen.
Minä uskon Sanan, niin kuin se Raamatussa ilmoitetaan, enkä ikinä yritä muuttaa sitä itselleni paremmin sopivaksi. Ehkäpä sen takia elän jatkuvissa ihmeissä, vapaudessa, ilossa ja kaikkinaisessa hyvässä minkä Jeesus on luvannut.
Hän sanoo: iloitkaa joka tilassa, vieläkin Minä sanon, iloitkaa ja Hän sanoo: älkää mitään peljätkö ja täydellinen rakkaus karkottaa pelon.
Minä iloitsen vapauden Hengessä ja olen rohkea, en siis pelkää aivan mitään.
Viekö teiltä ilon poissa, tuo jatkuva "tietävinään oleminen", minä en edes yritä tietää enempää, mitä Jeesus Sanansa kautti minulle avaa. En ole kaikkitietävä, enkä kirjanoppinut, mutta kehitys on varmaa kohdallani, sillä täällä Jumalan valtakunnassa ei ole taantumista. Saan olla vapaa ja luottaa Häneen aivan kaikessa.mutta, mutta...........
Lapsikasteessa et ole uudestisyntynyt ja perisyntiä ei ole ja ihmisen lankeemuksen Jeesus sovitti täydellisesti Golgatan ristillä ja lunasti ihmiset verensä kautta eli mursi käärmeen pään.
Jeesus on välimies ihmisen ja Jumalan välillä, ei vesi ja (uskovien) kaste otettiin ja otetaan sen merkiksi, että on lähdetty Jumalan lapseuden tielle. - joka vääristelee totuutta
HPI kirjoitti:
kastettavan takuumies, joku kristitty, joka on tuntenut kastettavan ja taannut hänen pyrkimystensä vilpittömyyden. Kummi-instituutio on siis alunperin liittynyt aikuisten katekumeenien kasteeseen. Lapset taas on kastettu vanhempiensa uskon perusteella eikä heillä alunperin ole ollut kummeja.
Vasta myöhemmin lapsillekin ruvettiin asettamaan kummi tai kaksi kummia, joita ruvettiin pitämään lapsen hengellisinä vanhempina.
Raamattu on kirkon kirja, joka kuvaa alkukirkon kehitystä I:llä vuosisadalla. Kirkossa on tapahtunut paljon kehitystä sen jälkeenkin. Kirkon ulkopuoliset lahkot menevät Raamatun selityksessään metsään juuri siksi, että ne eivät tunne kirkon historiaa eivätkä UT:n kirjojen syntyä."Raamattu on kirkon kirja, joka kuvaa alkukirkon kehitystä I:llä vuosisadalla. Kirkossa on tapahtunut paljon kehitystä sen jälkeenkin. Kirkon ulkopuoliset lahkot menevät Raamatun selityksessään metsään juuri siksi, että ne eivät tunne kirkon historiaa eivätkä UT:n kirjojen syntyä."
Ensimmäisellä vuosisadalla ei edes lapsikastetta ollut käytössä. Vasta toisella, mutta ei yleisesti. Lopullinen läpimurto tuli kun pakanallisuskonnollinen katolinen kirkko muodostui ja silloin pakkokasteesta tuli virallinen oppi ja perinteeet pakanuudesta. - tuo
Paljon ihania sanoja kirjoitti:
mutta, mutta...........
Lapsikasteessa et ole uudestisyntynyt ja perisyntiä ei ole ja ihmisen lankeemuksen Jeesus sovitti täydellisesti Golgatan ristillä ja lunasti ihmiset verensä kautta eli mursi käärmeen pään.
Jeesus on välimies ihmisen ja Jumalan välillä, ei vesi ja (uskovien) kaste otettiin ja otetaan sen merkiksi, että on lähdetty Jumalan lapseuden tielle.sekavaa, jos sinä et vain ymmärtänyt. Tarkoitin, että jos et synny uudeksi vedestä ja Hengestä, et voi nähkä Jumalan valtakuntaa. Kerroin, että minut on kastettu vauvana ja se on totuus.
Kerroin myös, että sitten pitkän matkan kuljettuani ja kun olin JEESUKSEN SUULLANI TUNNUSTANUT HERRAKSENI, Hän siitä tapauksesta, kolmen vuoden kuluttua kastoi minut Pyhällä Hengellään niin, että sain tuntea ja kokea sen.
Sitä minäkin Jeesukselta kyselen, että miksi vauvakaste on tärkeä, koska Hän kuitenkin kastaa Itse omansa Pyhällä Hengellään, edeltä määräämällään ajankohdalla. Saako vauvana Pyhän Hengen sinetin tai jonkin muun Jumalan merkin. Ainakin nimen me saamme ja Hän on luvannut nimeltä omansa kutsua. Sen tiedän, että kenenkään ei tarvitse kuvitella, että vauvakaste pelastaa, jos ihminen ei itse halua pysyä Jeesuksen yhteydessä. Suuri osa lähtee omille teilleen ja haluaa olla oman itsensä herroja, mutta osa palaa kasteen armoliittoon, kun Jeesus kutsuu.
Jeesus on jättänyt ainakin minulle toistaiseksi pohtimiseksi tämän asian ja melkeinpä minusta tuntuu, että teiltä molemmpien puolien taistelijoilta puuttuu jotakin oleellista tietoa.
Tutkikaa tekin innolla tätä asiaa, mutta älkää kinastelko ja riidelkö, sillä voihan olla, että kuitenkin kuulutte molemmat puolet samalle Herralle.
Elämäni uudistuminen Pyhän Hengen kasteen yhteydessä oli valtavaa ja kaiken teki Jumala Itse.
Minä en olisi ymmärtänyt edes pyytää näitä asioita kohdalleni, koska olin luullut, että minulla oli jo kaikkea, sillä uskoinhan Jeesukseen, enkä ollut laisinkaan kiinnittänyt siihen huomiota, että en ollut muuttunut siitä juurikaan, mikä olin ennen Jeesuksen tunnustamista. Sen tajusin vasta, kun sain Pyhän Hengen täyteyden, sillä ero lihallisen ihmisen ja Hengellisen ihmisen välillä on huikea.
Muutuin todella, niin omituiseksi siinä suhteessa, että rakkauteni riittää kaikkia ihmisiä kohtaan ja se on totisesti Jumalan antamaa rakkautta. Ihmisen rakkaus ei ole mitään Hänen rakkauteensa verrattuna.
Hän Itse lähetti minut tänne, joksikin aikaa työhänsä ja vaikka olen saanut jos minkälaisia hyökkäyksiä taholtanne, ei se ole vaikuttanut minuun mitään, sillä Jeesus on joka hetki kanssani ja Hän rakastaa teitä ja siksipä minäkin teitä rakastan ja todistelen.
On teidän oma valintanne mitä haluatte uskoa, mutta sen sanon, että puhun vain totta. - ilmoittaa!
tuo kirjoitti:
sekavaa, jos sinä et vain ymmärtänyt. Tarkoitin, että jos et synny uudeksi vedestä ja Hengestä, et voi nähkä Jumalan valtakuntaa. Kerroin, että minut on kastettu vauvana ja se on totuus.
Kerroin myös, että sitten pitkän matkan kuljettuani ja kun olin JEESUKSEN SUULLANI TUNNUSTANUT HERRAKSENI, Hän siitä tapauksesta, kolmen vuoden kuluttua kastoi minut Pyhällä Hengellään niin, että sain tuntea ja kokea sen.
Sitä minäkin Jeesukselta kyselen, että miksi vauvakaste on tärkeä, koska Hän kuitenkin kastaa Itse omansa Pyhällä Hengellään, edeltä määräämällään ajankohdalla. Saako vauvana Pyhän Hengen sinetin tai jonkin muun Jumalan merkin. Ainakin nimen me saamme ja Hän on luvannut nimeltä omansa kutsua. Sen tiedän, että kenenkään ei tarvitse kuvitella, että vauvakaste pelastaa, jos ihminen ei itse halua pysyä Jeesuksen yhteydessä. Suuri osa lähtee omille teilleen ja haluaa olla oman itsensä herroja, mutta osa palaa kasteen armoliittoon, kun Jeesus kutsuu.
Jeesus on jättänyt ainakin minulle toistaiseksi pohtimiseksi tämän asian ja melkeinpä minusta tuntuu, että teiltä molemmpien puolien taistelijoilta puuttuu jotakin oleellista tietoa.
Tutkikaa tekin innolla tätä asiaa, mutta älkää kinastelko ja riidelkö, sillä voihan olla, että kuitenkin kuulutte molemmat puolet samalle Herralle.
Elämäni uudistuminen Pyhän Hengen kasteen yhteydessä oli valtavaa ja kaiken teki Jumala Itse.
Minä en olisi ymmärtänyt edes pyytää näitä asioita kohdalleni, koska olin luullut, että minulla oli jo kaikkea, sillä uskoinhan Jeesukseen, enkä ollut laisinkaan kiinnittänyt siihen huomiota, että en ollut muuttunut siitä juurikaan, mikä olin ennen Jeesuksen tunnustamista. Sen tajusin vasta, kun sain Pyhän Hengen täyteyden, sillä ero lihallisen ihmisen ja Hengellisen ihmisen välillä on huikea.
Muutuin todella, niin omituiseksi siinä suhteessa, että rakkauteni riittää kaikkia ihmisiä kohtaan ja se on totisesti Jumalan antamaa rakkautta. Ihmisen rakkaus ei ole mitään Hänen rakkauteensa verrattuna.
Hän Itse lähetti minut tänne, joksikin aikaa työhänsä ja vaikka olen saanut jos minkälaisia hyökkäyksiä taholtanne, ei se ole vaikuttanut minuun mitään, sillä Jeesus on joka hetki kanssani ja Hän rakastaa teitä ja siksipä minäkin teitä rakastan ja todistelen.
On teidän oma valintanne mitä haluatte uskoa, mutta sen sanon, että puhun vain totta.Joh. 3
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä. - HPI
joka vääristelee totuutta kirjoitti:
"Raamattu on kirkon kirja, joka kuvaa alkukirkon kehitystä I:llä vuosisadalla. Kirkossa on tapahtunut paljon kehitystä sen jälkeenkin. Kirkon ulkopuoliset lahkot menevät Raamatun selityksessään metsään juuri siksi, että ne eivät tunne kirkon historiaa eivätkä UT:n kirjojen syntyä."
Ensimmäisellä vuosisadalla ei edes lapsikastetta ollut käytössä. Vasta toisella, mutta ei yleisesti. Lopullinen läpimurto tuli kun pakanallisuskonnollinen katolinen kirkko muodostui ja silloin pakkokasteesta tuli virallinen oppi ja perinteeet pakanuudesta.Johan apostolein teoissakin, joka päättyy 50-luvulle kastettiin myös lapsia. Kirkkoisä Origeneen vanhemmat ja isovanhemmat oli kastettu lapsena apostolien aikana. Ensimmäinen kristitty sukupolvi oli tietysti pääasiassa aikuisina kastattuja, mutta toinen sukupolvi eli näiden ensimmäisenä kääntyneiden lapset oli jo kaikki kastettu lapsina.
Ja näin on tehty jatkuvasti. Kukaan ei ennen 1500-lukua kiistänyt sakramentteja eikä lasten kastamista. Alkukirkon aikakausi ulottuu 300-luvulle Konstantinus Suuren aikaan asti.
Pakkokasteet kuuluvat keskiaikaisiin ristiretkiin ja miekkalähetykseen, eivät alkukirkon aikaan. Pakkokasteet kohdistuivat aikuisiin pakanoihin eikä lapsiin. - ettei
HPI kirjoitti:
Johan apostolein teoissakin, joka päättyy 50-luvulle kastettiin myös lapsia. Kirkkoisä Origeneen vanhemmat ja isovanhemmat oli kastettu lapsena apostolien aikana. Ensimmäinen kristitty sukupolvi oli tietysti pääasiassa aikuisina kastattuja, mutta toinen sukupolvi eli näiden ensimmäisenä kääntyneiden lapset oli jo kaikki kastettu lapsina.
Ja näin on tehty jatkuvasti. Kukaan ei ennen 1500-lukua kiistänyt sakramentteja eikä lasten kastamista. Alkukirkon aikakausi ulottuu 300-luvulle Konstantinus Suuren aikaan asti.
Pakkokasteet kuuluvat keskiaikaisiin ristiretkiin ja miekkalähetykseen, eivät alkukirkon aikaan. Pakkokasteet kohdistuivat aikuisiin pakanoihin eikä lapsiin.ihminen ole henk.koht.uskossa ja kastetaan. Apostolit kastoivat vain heitä, jotka ottivat Sanan Jeesuksesta Kristuksesta vastaan eli tulivat uskoon. Apostolien teoissa on vaikka kuinka monta esimerkkiä.
mutta kaste ei ole oleellinen asia! vaan usko Jeesukseen Kristukseen!!! sillä kasteella ei ole yhtään mitään merkitystä ellei ole uskoa Jeesukseen Kristukseen!!! kun kasteella sitä ei voida saada aikaan. vaan se tapahtuu ihmisen sydämessä Pyhän Hengen vaikutuksesta kun ihminen kuulee evankeliumia julistettavan ja uskoo sen. tai ihminen saa synnintunnon sisälleen ja katuu syntejään Jumalan edessä ja uskoo Jeesukseen.
pääasia on usko Jeesukseen Kristukseen!!! ilman sitä kenelläkään ei ole pääsyä Taivaaseen Isän luo!!!! - jeps.
joka vääristelee totuutta kirjoitti:
"Raamattu on kirkon kirja, joka kuvaa alkukirkon kehitystä I:llä vuosisadalla. Kirkossa on tapahtunut paljon kehitystä sen jälkeenkin. Kirkon ulkopuoliset lahkot menevät Raamatun selityksessään metsään juuri siksi, että ne eivät tunne kirkon historiaa eivätkä UT:n kirjojen syntyä."
Ensimmäisellä vuosisadalla ei edes lapsikastetta ollut käytössä. Vasta toisella, mutta ei yleisesti. Lopullinen läpimurto tuli kun pakanallisuskonnollinen katolinen kirkko muodostui ja silloin pakkokasteesta tuli virallinen oppi ja perinteeet pakanuudesta.Heti näkee, että tiedon taso vapaissa suunnissa ei ole kovin korkea, kun eivät tunne kristinuskon historiaa ollenkaan, kuten kirjoituksesi sen hyvin paljastaa.
- luterilaisen "historia...
jeps. kirjoitti:
Heti näkee, että tiedon taso vapaissa suunnissa ei ole kovin korkea, kun eivät tunne kristinuskon historiaa ollenkaan, kuten kirjoituksesi sen hyvin paljastaa.
Opitussa opissasi on "kristinuskon historia" sinulla paketissa, joka on kaikkea muuta kuin todellista historiaa.
Tunteeko "historiasi" miekkalähetykset, uskovien vainot kautta aikain, kun he eivät ole lähteneen harhateille tai valtiokirkon harhaoppeihin mukaan?
Tunteeko historiasi Jeesukseen uskovien, joita lahkolaisiksi nimität, vainoista, murhista, raaoista tappamisista, kiduttamisista ja hukuttamisista, koska olivat ottaneet Raamatun mukaisen ja osoittaman uskovien kasteen?
Tunteeko "historiasi" juhlapäivien ja viikonpäivien nimitykset eli mistä ne nimet ovat peräisin?
Tunnetko Jeesuksen henkilökohtaisena Vapahtajanasi ja elätkö Hänen lapseudessaan vai pelkästään lapsikasteen varjolla? - mutta pääasia
ettei kirjoitti:
ihminen ole henk.koht.uskossa ja kastetaan. Apostolit kastoivat vain heitä, jotka ottivat Sanan Jeesuksesta Kristuksesta vastaan eli tulivat uskoon. Apostolien teoissa on vaikka kuinka monta esimerkkiä.
mutta kaste ei ole oleellinen asia! vaan usko Jeesukseen Kristukseen!!! sillä kasteella ei ole yhtään mitään merkitystä ellei ole uskoa Jeesukseen Kristukseen!!! kun kasteella sitä ei voida saada aikaan. vaan se tapahtuu ihmisen sydämessä Pyhän Hengen vaikutuksesta kun ihminen kuulee evankeliumia julistettavan ja uskoo sen. tai ihminen saa synnintunnon sisälleen ja katuu syntejään Jumalan edessä ja uskoo Jeesukseen.
pääasia on usko Jeesukseen Kristukseen!!! ilman sitä kenelläkään ei ole pääsyä Taivaaseen Isän luo!!!!"pääasia on usko Jeesukseen Kristukseen!!! ilman sitä kenelläkään ei ole pääsyä Taivaaseen Isän luo!!!!
Miten vaikeaa tuo onkaan monelle tässä lapsikasteyhteiskunnassa. Niin oli minullekin. - Gal.5
luterilaisen "historia... kirjoitti:
Opitussa opissasi on "kristinuskon historia" sinulla paketissa, joka on kaikkea muuta kuin todellista historiaa.
Tunteeko "historiasi" miekkalähetykset, uskovien vainot kautta aikain, kun he eivät ole lähteneen harhateille tai valtiokirkon harhaoppeihin mukaan?
Tunteeko historiasi Jeesukseen uskovien, joita lahkolaisiksi nimität, vainoista, murhista, raaoista tappamisista, kiduttamisista ja hukuttamisista, koska olivat ottaneet Raamatun mukaisen ja osoittaman uskovien kasteen?
Tunteeko "historiasi" juhlapäivien ja viikonpäivien nimitykset eli mistä ne nimet ovat peräisin?
Tunnetko Jeesuksen henkilökohtaisena Vapahtajanasi ja elätkö Hänen lapseudessaan vai pelkästään lapsikasteen varjolla?1.Vapauteen Kristus meidät vapautti.
Pysykää siis lujina, älkää antako uudestaan sitoa (uudestaan kastaa) iteänne orjuuden ikeeseen.
19. mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat
20. lahkot
21. että ne, jotka sellaista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa
"eikä ihme sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi" - varsinkin sitä pesuosastoa
Gal.5 kirjoitti:
1.Vapauteen Kristus meidät vapautti.
Pysykää siis lujina, älkää antako uudestaan sitoa (uudestaan kastaa) iteänne orjuuden ikeeseen.
19. mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat
20. lahkot
21. että ne, jotka sellaista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa
"eikä ihme sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi"Lutherin lahko on juuri orjuuttanut itsensä perinnäissääntöihin ja lihan tekoihin, kuten tuo lapsikasteoppi.
- lahkot pahoja
varsinkin sitä pesuosastoa kirjoitti:
Lutherin lahko on juuri orjuuttanut itsensä perinnäissääntöihin ja lihan tekoihin, kuten tuo lapsikasteoppi.
Raamattu varoittaa lustekylvöstä eli lahkokylvöstä jälkikylvöstä eli myöhemmällä lopun ajallla ilmestyneistä uudestikastajauskonlahkoista, joissa antikristuksen henki on tekemässä voimallisia tunnustekoja, ihmeitä ja muita sellaisia hengen ilmentymiä, joita eksytetyt uudestikastetut luulevat ja pitävät niitä aitoina.
Jeesuksen kuvaus lahkoista kertoo hyvin, mistä niissä on kysymys.
2 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!' [Matt. 13:41,42, 25:12,41]
23 Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät. - HPI
ettei kirjoitti:
ihminen ole henk.koht.uskossa ja kastetaan. Apostolit kastoivat vain heitä, jotka ottivat Sanan Jeesuksesta Kristuksesta vastaan eli tulivat uskoon. Apostolien teoissa on vaikka kuinka monta esimerkkiä.
pääasia on usko Jeesukseen Kristukseen!!! ilman sitä kenelläkään ei ole pääsyä Taivaaseen Isän luo!!!!Puhut nyt 1900-luvun kieltä. Luuletko, että aikaisemmat sukupolvet olisivat edes ymmärtäneet tuollaisia?
Kaste on olennaisen tärkeä asia, koska siinä a) saadaan synnit anteeksi b) uudestisynnytään c)ihminen otetaan Jumalan liittoon d) pukeudutaan Kristuksen vanhurskauteen.
Ihmisen usko ilmenee mm sakramenteihin osallistumisena. Jos sanot, että Jeesuksen asettama kaste ei ole mitenkään tärkeä, niin et usko Jeesukseen, vaikka väität uskovasi. Ei usko pelkkiä löpinöitä ole. - joosua
lahkot pahoja kirjoitti:
Raamattu varoittaa lustekylvöstä eli lahkokylvöstä jälkikylvöstä eli myöhemmällä lopun ajallla ilmestyneistä uudestikastajauskonlahkoista, joissa antikristuksen henki on tekemässä voimallisia tunnustekoja, ihmeitä ja muita sellaisia hengen ilmentymiä, joita eksytetyt uudestikastetut luulevat ja pitävät niitä aitoina.
Jeesuksen kuvaus lahkoista kertoo hyvin, mistä niissä on kysymys.
2 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!' [Matt. 13:41,42, 25:12,41]
23 Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.sanovat Herra Herra, mutteivat ole sisällä Kristuksessa. Lapsikaste ei tee uskovia, jollei ole Kristus sydämessä.
- osallisuus
joosua kirjoitti:
sanovat Herra Herra, mutteivat ole sisällä Kristuksessa. Lapsikaste ei tee uskovia, jollei ole Kristus sydämessä.
Kristus on kasteen sisältö. Kasteessa liitytään Kristukseen eli seurakuntaan. Kastettu lapsi on varhuskautettu. Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut olette Kristuksen päällenne pukeneet.
Yksi ruumis, monta jäsentä (seurakunta)
12 Kristus on niin kuin ihmisruumis, joka on yksi kokonaisuus mutta jossa on monta jäsentä; vaikka jäseniä on monta, ne kaikki yhdessä muodostavat yhden ruumiin. [Room. 12:4,5; 1. Kor. 10:17]
13 Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ON KASTETTU YHDEKSI RUUMIIKSI. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. [Room. 10:12; Gal. 3:28; Ef. 2:18; Kol. 3:11]
Lahkoissa lapsi jätetään kastamattomaksi seurakunnan ulkopuolelle odottamaan oman järjen kasvua ja sitten lasta aivopestään hyväksymään lahkon uskonkäsitykset. - jokapäiväisessä elämässä!
HPI kirjoitti:
Puhut nyt 1900-luvun kieltä. Luuletko, että aikaisemmat sukupolvet olisivat edes ymmärtäneet tuollaisia?
Kaste on olennaisen tärkeä asia, koska siinä a) saadaan synnit anteeksi b) uudestisynnytään c)ihminen otetaan Jumalan liittoon d) pukeudutaan Kristuksen vanhurskauteen.
Ihmisen usko ilmenee mm sakramenteihin osallistumisena. Jos sanot, että Jeesuksen asettama kaste ei ole mitenkään tärkeä, niin et usko Jeesukseen, vaikka väität uskovasi. Ei usko pelkkiä löpinöitä ole.ihmisellä, joka on Jeesuksen oma ja uskoo Jeesukseen, on henkilökohtainen suhde Jeesukseen!!! ja tätä suhdetta eletään todeksi 24h vuorokaudessa!!!
kuten Jumalan Sana sanoo, ihminen pelastuu vain ja ainoastaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen!!!! mikään kaste ei pelasta!!! vaan usko Jeesukseen Kristukseen!!!! - tunne sakramentteja!
HPI kirjoitti:
Puhut nyt 1900-luvun kieltä. Luuletko, että aikaisemmat sukupolvet olisivat edes ymmärtäneet tuollaisia?
Ihmisen usko ilmenee mm sakramenteihin osallistumisena. Jos sanot, että Jeesuksen asettama kaste ei ole mitenkään tärkeä, niin et usko Jeesukseen, vaikka väität uskovasi. Ei usko pelkkiä löpinöitä ole.vaan ihminen pelastuu vain ja ainoastaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen!!!!
ehtoollisessa ei voi syödä syntejä anteeksi vaan ihmisellä täytyy olla puhdas sydän voidakseen mennä ehtoolliselle.
Luuk.
19 Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
20 Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.
1.Kor. 10.
23 Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
24 kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
26 Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
27 Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
28 Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
1.Kor.13:5.
Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
Gal.2.
1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
6 samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
7 Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
8 Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "VANHURSKAS ON ELÄVÄ USKOSTA"
14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi JA ME NIIN USKON KAUTTA SAISIMME LUVATUN HENGEN.
22 MUTTA RAAMATTU ON SULKENUT KAIKKI SYNNIN ALLE, ETTÄ SE, MIKÄ LUVATTU OLI,ANNETTAISIIN USKOSTA JEESUKSEEN KRISTUKSEEN NIILLE, JOTKA USKOVAT.
24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me USKOSTA VANHURSKAIKSI TULISIMME.
26 Sillä te olette kaikki USKON KAUTTA JUMALAN LAPSIA KRISTUKSESSA JEESUKSESSA.
Mark. 10:52.
Niin JEESUS SANOI HÄNELLE: "MENE, SINUN USKOSI ON SINUT PELASTANUT". Ja kohta hän sai näkönsä ja seurasi häntä tiellä.
Luuk. 17:19.
Ja hän sanoi hänelle: "Nouse ja mene; SINUN USKOSI ON SINUT PELASTANUT".
Joh. 1:12.
Mutta KAIKILLE, JOTKA OTTIVAT HÄNET VASTAAN, HÄN ANTOI VOIMAN TULLA JUMALAN LAPSIKSI, NIILLE, JOTKA USKOVAT HÄNEN NIMEENSÄ,
Joh. 3:15.
että JOKAISELLA, JOKA HÄNEEN USKOO, OLISI IÄNKAIKKINEN ELÄMÄ.
Jumalan Sana sanoo selvästi siis, että vain uskomalla Jeesukseen Kristukseen ihminen pelastuu!!! ja vain uskolla Häneen ihminen tulee vanhurskaaksi!!! ja syntyy Jumalan lapseksi!!!
noita Raamatun paikkoja on Uusi Testamentti täynnä, jossa sanotaan sama asia. lukekaa Raamattua ja pyytäkää Jumalaa aukaisemaan teille Hänen omaa Sanaansa. - HPI
tunne sakramentteja! kirjoitti:
vaan ihminen pelastuu vain ja ainoastaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen!!!!
ehtoollisessa ei voi syödä syntejä anteeksi vaan ihmisellä täytyy olla puhdas sydän voidakseen mennä ehtoolliselle.
Luuk.
19 Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
20 Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.
1.Kor. 10.
23 Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
24 kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
26 Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
27 Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
28 Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
1.Kor.13:5.
Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
Gal.2.
1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
6 samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
7 Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
8 Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "VANHURSKAS ON ELÄVÄ USKOSTA"
14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi JA ME NIIN USKON KAUTTA SAISIMME LUVATUN HENGEN.
22 MUTTA RAAMATTU ON SULKENUT KAIKKI SYNNIN ALLE, ETTÄ SE, MIKÄ LUVATTU OLI,ANNETTAISIIN USKOSTA JEESUKSEEN KRISTUKSEEN NIILLE, JOTKA USKOVAT.
24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me USKOSTA VANHURSKAIKSI TULISIMME.
26 Sillä te olette kaikki USKON KAUTTA JUMALAN LAPSIA KRISTUKSESSA JEESUKSESSA.
Mark. 10:52.
Niin JEESUS SANOI HÄNELLE: "MENE, SINUN USKOSI ON SINUT PELASTANUT". Ja kohta hän sai näkönsä ja seurasi häntä tiellä.
Luuk. 17:19.
Ja hän sanoi hänelle: "Nouse ja mene; SINUN USKOSI ON SINUT PELASTANUT".
Joh. 1:12.
Mutta KAIKILLE, JOTKA OTTIVAT HÄNET VASTAAN, HÄN ANTOI VOIMAN TULLA JUMALAN LAPSIKSI, NIILLE, JOTKA USKOVAT HÄNEN NIMEENSÄ,
Joh. 3:15.
että JOKAISELLA, JOKA HÄNEEN USKOO, OLISI IÄNKAIKKINEN ELÄMÄ.
Jumalan Sana sanoo selvästi siis, että vain uskomalla Jeesukseen Kristukseen ihminen pelastuu!!! ja vain uskolla Häneen ihminen tulee vanhurskaaksi!!! ja syntyy Jumalan lapseksi!!!
noita Raamatun paikkoja on Uusi Testamentti täynnä, jossa sanotaan sama asia. lukekaa Raamattua ja pyytäkää Jumalaa aukaisemaan teille Hänen omaa Sanaansa.Kasteen, ehtoollisen, katumuksen jne. Sana sakramentti on tietysti myöhempi, mutta itse asiat ovat vahvasti esillä Uudessa Testamentissa.
- HPI
jokapäiväisessä elämässä! kirjoitti:
ihmisellä, joka on Jeesuksen oma ja uskoo Jeesukseen, on henkilökohtainen suhde Jeesukseen!!! ja tätä suhdetta eletään todeksi 24h vuorokaudessa!!!
kuten Jumalan Sana sanoo, ihminen pelastuu vain ja ainoastaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen!!!! mikään kaste ei pelasta!!! vaan usko Jeesukseen Kristukseen!!!!Sanoohan apostoli Jaakob Herran veli kirjeessään, että usko ilman tekoja on kuollut. Mutta ei missään UT:ssa puhuta "henkilökohtaisesta uskosta". Se on vapaiden suuntien ikiomaa slangia. Usko ylipäätänsä ei ole mitään löpinöitä, vaan elämää Kristuksessa.
- on elämää Jeesuksen
HPI kirjoitti:
Sanoohan apostoli Jaakob Herran veli kirjeessään, että usko ilman tekoja on kuollut. Mutta ei missään UT:ssa puhuta "henkilökohtaisesta uskosta". Se on vapaiden suuntien ikiomaa slangia. Usko ylipäätänsä ei ole mitään löpinöitä, vaan elämää Kristuksessa.
yhteydessä. on nukkumaanmenon aika. on hyvä olla Jeesuksen oma, Hän antaa rauhan sydämeen, sellaisen, mitä mikään maailmassa ei voi antaa. se henkilökohtainen suhde Jeesukseen ei ole kyllä mistään seurakunnasta oleva ajatus vaan se asia, jonka olen uskoontulon jälkeen kokenut tärkeimmäksi asiaksi. vaikka nykyisin käyn helluntaiseurakunnassa, en juokse kokemusten enkä ilmiöiden perässä vaan minulle tärkeintä on rukouksessa hiljentyminen Herran eteen ja Jumalan Sanan kuuleminen. en usko sellaista, mitä ei löydy Raamatusta.
Siunattua sunnuntaita!
- riitelyä mokomasta
aiheesta.
Jumala (jos nyt satuu olemaan olemassa) ei piittaa pätkääkään kastetaanko inehmo lapsena, aikuisena, käytetäänkö vettä 1 dl tai saavillinen, tai kastetaanko ollenkaan.
Älkää naurattako.- mitä usko on
ja "herrasi" ääntä kuuntelet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482845
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4882508Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?981280Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!311176Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?161113- 45999
Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.284912Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109896Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34850Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti38849