Käynnistyy hitaasti/ei ollenkaan

Eulalia

Tässä nyt peräti vajaa 3 kk olen WinXP:tä käytellyt. Jokin aika sitten ilmaantui semmoinen kummajaisuus, että kone jää käynnistyksen jälkeen siihen tilaan missä on taustakuva saatu työpöydälle aikaiseksi, mutta ei mitään muuta. Eli ikonit ja kaikki ritirimpsut puuttuvat. Joskus tila kestää vähän aikaa ja normaali toiminta alkaa. Joskus auttaa kun painan ctrl alt delete, silloin kone ikäänkuin havahtuu ja menee normaalitilaan.

Joskus ei auta mikään! Jää vain siihen taustakuvaan möllöttämään.

Ja ainakaan minä en tästä koneesta ole löytänyt edes mitään restart-nappulaa (Fujitsu Scaleo AMD Sempron).

Otin jossain vaiheessa jonkun toista kk vanhan palautuspisteen ja ongelma korjaantui. Mutta nyt sama vaiva. Ei viitsisi mennä kovin paljon taapäin, koska ei viitsisi asentaa miljoonaa kertaa ohjelmia jotka olen laittanut palautuspiste N:n jälkeen...

Minulla on joku Windows Startup Inspector, ja olen sillä tarkkaillut mitkä prosessit alkavat koneen käynnistyessä. Kumma kyllä ohjelma ei anna mistään ohjelmasta mitään tietoa (liekö liian vanha ohjelma XP-maailmaan). Otin kumminkin ruksit pois kaikista paitsi virus- ja paloturvaa koskevista kohdista, eli ne ainoana saavat käynnistyä samaan aikaan koneen kanssa. Niistäkö se sitten on kiinni? (Norman. Todellakin Norman, ei Norton.)

1

317

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maxima

Voisit kokeilla poistaa sen Normanin ja sitten käynnistää koneen uudelleen ja mielellään niin, että kone ei pääse nettiin (verkko- ja puhelinkaapelit irti), tai edes sisäverkkoon (mikäli sellainen sattuu olemaan).

Mikäli kone Normanin poiston jälkeen käynnistyy normaalisti, niin kokeile asentaa se Normanni takaisin ja kokeile koneen toimintaa. Jos ongelmat jatkuvat Normannin uudelleen asennuksen jälkeen, niin joudut varmaankin pistään sen Normannin vaihtoon...

Itselläni on huonoja kokemuksia tuosta Normannista. Esim. kun rupesi yhdistämään konetta nettiin, niin Normanni jumitti koneen täysin. Sitten kun Normannin poisti kone toimi kuin junan vessa ja Normanni vaihdettiin Nortoniin. Käyttiksenä oli myös XP.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3888
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      352
      3015
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      13
      1927
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1645
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1109
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      964
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      801
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      67
      779
    Aihe