Pitäiskiö huolestua

Hajuherne vm. 78

Pitäiskö olla huolissaan, kun viisaudenhampaan poiston jälkeen on paha maku ja haju suussa? Poistosta on reilu viikko aikaa. MAku ja haju tuli pari päivää sitten. Jos joku osaa neuvoa niin kiitos jo etukäteen. Onko ihan normaalia vai ei?

9

21950

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se..

antiobioottikuuri jo loppu? Juu, huolestuisin, kyseessä voi olla tulehdus.

• teroniemi

pääsi viisaudenhampaan poiston jälkeen hampaan paikalle pieni kolo, johon kerääntyi kaikenlaisia ruuantähteitä. Ne kun sai noukittua pois niin poistokohta parani hyvin ja haju ja maku loppui

• Hajuherne vm. 78

Ei ole kuitenkaan ollu kuumetta tai kovia kipuja tai muuta. Aiheuttaisiko tulehdus kuitenkin jotain muitakin oireita? Mitenkähän kauan tätä pitäiskö katsella ennen kuin kannattais alkaa enempi selvitellä? Kiitti, jos vastailette.

• ruoantähteet "hamsteri...
        Hajuherne vm. 78 kirjoitti:

Ei ole kuitenkaan ollu kuumetta tai kovia kipuja tai muuta. Aiheuttaisiko tulehdus kuitenkin jotain muitakin oireita? Mitenkähän kauan tätä pitäiskö katsella ennen kuin kannattais alkaa enempi selvitellä? Kiitti, jos vastailette.

(purskuttele kevyesti pois) tai poistokuopan tulehdus (ei bakteereista johtuva, ei antibioottikuuria vaativa) eli alveoliitti. Näyttääkö poistokuoppa harmaalta? Soita maanantaina lääkärillesi ja kysy, olisiko chlumskaamisesta (spesiaalilääke näihin poiston jälkeisiin oireisiin) apua.

• Hajuherne vm. 78
        ruoantähteet "hamsteri... kirjoitti:

(purskuttele kevyesti pois) tai poistokuopan tulehdus (ei bakteereista johtuva, ei antibioottikuuria vaativa) eli alveoliitti. Näyttääkö poistokuoppa harmaalta? Soita maanantaina lääkärillesi ja kysy, olisiko chlumskaamisesta (spesiaalilääke näihin poiston jälkeisiin oireisiin) apua.

Ikävä olo on kyllä, edelleen kipuja on. Myös maku on vielä vahva. Kuinkahan kauan muilla on oireet kestäneet leikkauksen jälkeen? Eli kuinka kauan kipuja yms. tulee sietää ennen kuin ottaa lääkäriin yhteyttä?

• -tiku-

Mä ehdottaisin hammaslääkärillä käyntiä. Multa otettiin kolmisen viikkoo sit pois kaks viisaria ja yks mätähammas, ja sain heti kättelyssä antibioottikuurin. Mulla kipu kesti sellaset 4-5 päivää (se on kait aika lailla maksimi?). Ja mulla oli yhtenä päivänä (noin viikko leikkauksen jälkeen) mädän maku suussa, ja leikkauskohdasta tuntu valuvan mätää, mut ei sen jälkeen oo ollu ongelmia.

• entinen potilas

Mulla lähti paha maku suusta ja hajut pois sillä hetkellä kun tikit otettiin pois 1 vko leikkauksesta. Elikkäs ne tikit oli varmaan sitten keränneet ruokaa ja muuta, joka ei lähtenyt purskuttelemalla. Silloin oli penisiliinikuurikin jo loppu. 6 päivää muistaakseni söin jonkinlaisia särkylääkkeitä (mulla porattiin leikaluutakin ym.)

• Hajuherne vm. 78

kuulostais tietty ihan loogiselta selitykseltä. Ne tosiaan on aika pahasti tiellä, lankoja koko suu täynnä. Vielä pitää jonkin aikaa odotella niiden poistoa, kun ei sopivaa poistoaikaa saatu kauhean aikaseen.

• Omppu

Sinulla on siellä poistokuopassa oma pikku kotitunkiä johon ruuat kertyy, siksi tulee makua ja halua, menee ohi kun ien kasvaa poistokuopan päälle eikä ruokaa kerry sinne enään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      224
      6979
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1259
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      847
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      804
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe