Pitäiskiö huolestua

Hajuherne vm. 78

Pitäiskö olla huolissaan, kun viisaudenhampaan poiston jälkeen on paha maku ja haju suussa? Poistosta on reilu viikko aikaa. MAku ja haju tuli pari päivää sitten. Jos joku osaa neuvoa niin kiitos jo etukäteen. Onko ihan normaalia vai ei?

9

23485

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se..

antiobioottikuuri jo loppu? Juu, huolestuisin, kyseessä voi olla tulehdus.

• teroniemi

pääsi viisaudenhampaan poiston jälkeen hampaan paikalle pieni kolo, johon kerääntyi kaikenlaisia ruuantähteitä. Ne kun sai noukittua pois niin poistokohta parani hyvin ja haju ja maku loppui

• Hajuherne vm. 78

Ei ole kuitenkaan ollu kuumetta tai kovia kipuja tai muuta. Aiheuttaisiko tulehdus kuitenkin jotain muitakin oireita? Mitenkähän kauan tätä pitäiskö katsella ennen kuin kannattais alkaa enempi selvitellä? Kiitti, jos vastailette.

• ruoantähteet "hamsteri...
        Hajuherne vm. 78 kirjoitti:

Ei ole kuitenkaan ollu kuumetta tai kovia kipuja tai muuta. Aiheuttaisiko tulehdus kuitenkin jotain muitakin oireita? Mitenkähän kauan tätä pitäiskö katsella ennen kuin kannattais alkaa enempi selvitellä? Kiitti, jos vastailette.

(purskuttele kevyesti pois) tai poistokuopan tulehdus (ei bakteereista johtuva, ei antibioottikuuria vaativa) eli alveoliitti. Näyttääkö poistokuoppa harmaalta? Soita maanantaina lääkärillesi ja kysy, olisiko chlumskaamisesta (spesiaalilääke näihin poiston jälkeisiin oireisiin) apua.

• Hajuherne vm. 78
        ruoantähteet "hamsteri... kirjoitti:

(purskuttele kevyesti pois) tai poistokuopan tulehdus (ei bakteereista johtuva, ei antibioottikuuria vaativa) eli alveoliitti. Näyttääkö poistokuoppa harmaalta? Soita maanantaina lääkärillesi ja kysy, olisiko chlumskaamisesta (spesiaalilääke näihin poiston jälkeisiin oireisiin) apua.

Ikävä olo on kyllä, edelleen kipuja on. Myös maku on vielä vahva. Kuinkahan kauan muilla on oireet kestäneet leikkauksen jälkeen? Eli kuinka kauan kipuja yms. tulee sietää ennen kuin ottaa lääkäriin yhteyttä?

• -tiku-

Mä ehdottaisin hammaslääkärillä käyntiä. Multa otettiin kolmisen viikkoo sit pois kaks viisaria ja yks mätähammas, ja sain heti kättelyssä antibioottikuurin. Mulla kipu kesti sellaset 4-5 päivää (se on kait aika lailla maksimi?). Ja mulla oli yhtenä päivänä (noin viikko leikkauksen jälkeen) mädän maku suussa, ja leikkauskohdasta tuntu valuvan mätää, mut ei sen jälkeen oo ollu ongelmia.

• entinen potilas

Mulla lähti paha maku suusta ja hajut pois sillä hetkellä kun tikit otettiin pois 1 vko leikkauksesta. Elikkäs ne tikit oli varmaan sitten keränneet ruokaa ja muuta, joka ei lähtenyt purskuttelemalla. Silloin oli penisiliinikuurikin jo loppu. 6 päivää muistaakseni söin jonkinlaisia särkylääkkeitä (mulla porattiin leikaluutakin ym.)

• Hajuherne vm. 78

kuulostais tietty ihan loogiselta selitykseltä. Ne tosiaan on aika pahasti tiellä, lankoja koko suu täynnä. Vielä pitää jonkin aikaa odotella niiden poistoa, kun ei sopivaa poistoaikaa saatu kauhean aikaseen.

• Omppu

Sinulla on siellä poistokuopassa oma pikku kotitunkiä johon ruuat kertyy, siksi tulee makua ja halua, menee ohi kun ien kasvaa poistokuopan päälle eikä ruokaa kerry sinne enään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      179
      5012
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      19
      4397
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3117
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2962
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2902
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27