mahtuu se

Audiologi

29

2196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ike.

      Onhan noita nähty. Sitä en tosin ole nähnyt millaista olisi tehdä vähän remppaa tollaiseen... (näyttää hieman ahtaalta)

    • -seurailija-

      Miksi se on pitäny tuupata syylariin kiinni, kun kaikissa muissa moottori on puoliksi tuulilasin alla, ja näkyy tuota tilaa tuossakin olevan siirtää konetta ainakin 30 cm taaemmaksi.

      Vai onko tää jonkun kyläsepän viritys.

      • Jos nyt tunnistin tuon yksilön, ni se on audi S2 (selkokielellä coupe quattro, alunperin 2,3 turbo tekniikalla) kone on alunperin 4,2l V8 Audi A8 mallista lähtösin. moottorin vaihdon suorittanut joku Audi harrastaja.

        Motti on siksi "syylärissä kiinni" ku tulipelti lähtee tosta tuulilasin alareunasta pystysuoraan alas, sitä on tosin paikoittain jouduttu muokkaamaan että saatiin vaihteisto mahtumaan paikalleenkun kone on niin paljon pidempi kuin toi 2,3litranen. Ton koneen kuuluukin olla tossa kohtaa, eikä matkustamon puolella "niin ku nykysissä autoissa".


      • autoinssi

        Perehdy autotekniikkaan!

        Audissa on moottori/kampiakseli pitkittäin ja sen perässä vaihdelaatikkovetopyörästö. Vetoakselit menevät etupyörille ja laatikon hännästä lähtee akseli quattroissa taka-akselille.

        Jos moottori työnnettäisiin taakse, jouduttaisiin vaikeuksiin etummaisten vetoakselien kanssa.


      • tietäjä iän ikuinen
        autoinssi kirjoitti:

        Perehdy autotekniikkaan!

        Audissa on moottori/kampiakseli pitkittäin ja sen perässä vaihdelaatikkovetopyörästö. Vetoakselit menevät etupyörille ja laatikon hännästä lähtee akseli quattroissa taka-akselille.

        Jos moottori työnnettäisiin taakse, jouduttaisiin vaikeuksiin etummaisten vetoakselien kanssa.

        Kuule ne vehkeet, joissa moottori on kokonaisuudessaan pitkittäin etuakselin etupuolella loppui siihen kun vimeset kakstahtiset kuoli.

        Ei kukaan autonvalmistaja enää oo niin pihalla, että tekis moisia sätöksiä. !


      • tietäjä iän ikuinen kirjoitti:

        Kuule ne vehkeet, joissa moottori on kokonaisuudessaan pitkittäin etuakselin etupuolella loppui siihen kun vimeset kakstahtiset kuoli.

        Ei kukaan autonvalmistaja enää oo niin pihalla, että tekis moisia sätöksiä. !

        vaan audien 80, 90, 100, ja 200 sarjojen myötä -80 luvun lopulla.


      • autoinssi
        tietäjä iän ikuinen kirjoitti:

        Kuule ne vehkeet, joissa moottori on kokonaisuudessaan pitkittäin etuakselin etupuolella loppui siihen kun vimeset kakstahtiset kuoli.

        Ei kukaan autonvalmistaja enää oo niin pihalla, että tekis moisia sätöksiä. !

        Mieti hiukan:
        Mihin moottori sijoitetaan, jos se on pitkittäin keulalla, vaihdelaatikkovetopyörästö sen perässä pitkittäin ja vetoakselit tulevat ulos laatikon kyljistä vetäville pyörille.


        Myös esim Chrysler M300:ssa on täsmälleen sama ratkaisu eli moottori etuakselin etupuolella.

        Audi ei ole suinkaan ainoa.

        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/d8/Audi_5.2L_V10_cutaway.jpg
        Kuvasta näkyy vetoakselin kiinnityslaippa heti moottorin takana vaihteistovetopyörästökotelosta.

        http://silkrallyradio.biz/images/Audi s1cut.jpg
        Tässä koko auto. S1 ralliversio.
        Sama siinäkin. Moottori etuakselin etupuolla.

        Eli moottorin on pakko olla etupyörien etupuolella tässä ratkaisussa.


      • autoinssi
        jannetin82 kirjoitti:

        vaan audien 80, 90, 100, ja 200 sarjojen myötä -80 luvun lopulla.

        Sama homma on pitkittäismoottorisessa passatissa ja tietenkin koko Audin pitkittäismoottorisissa malleissa Tänäkin päivänä

        Moottori etuakselin etupuolella.

        A3:ssa kone on poikittain ja konsepti täysin eri.


      • tietäjä iän ikuinen
        autoinssi kirjoitti:

        Mieti hiukan:
        Mihin moottori sijoitetaan, jos se on pitkittäin keulalla, vaihdelaatikkovetopyörästö sen perässä pitkittäin ja vetoakselit tulevat ulos laatikon kyljistä vetäville pyörille.


        Myös esim Chrysler M300:ssa on täsmälleen sama ratkaisu eli moottori etuakselin etupuolella.

        Audi ei ole suinkaan ainoa.

        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/d8/Audi_5.2L_V10_cutaway.jpg
        Kuvasta näkyy vetoakselin kiinnityslaippa heti moottorin takana vaihteistovetopyörästökotelosta.

        http://silkrallyradio.biz/images/Audi s1cut.jpg
        Tässä koko auto. S1 ralliversio.
        Sama siinäkin. Moottori etuakselin etupuolla.

        Eli moottorin on pakko olla etupyörien etupuolella tässä ratkaisussa.

        No niin näyttää olevan. !

        Enpä olis uskonu näkeväni että vieläkin löytyy joku näin jälkeenjäänyt.!

        Mitähän tuossa oikein on mahdettu ajaa takaa ? ?

        Mahtaisitko itsekään löytää yhtään järjellistä syytä ? ?


      • jälkeenjäänyt
        tietäjä iän ikuinen kirjoitti:

        No niin näyttää olevan. !

        Enpä olis uskonu näkeväni että vieläkin löytyy joku näin jälkeenjäänyt.!

        Mitähän tuossa oikein on mahdettu ajaa takaa ? ?

        Mahtaisitko itsekään löytää yhtään järjellistä syytä ? ?

        eli tietäjä iänikuinen.


      • tietäjä tämän päivän
        autoinssi kirjoitti:

        Mieti hiukan:
        Mihin moottori sijoitetaan, jos se on pitkittäin keulalla, vaihdelaatikkovetopyörästö sen perässä pitkittäin ja vetoakselit tulevat ulos laatikon kyljistä vetäville pyörille.


        Myös esim Chrysler M300:ssa on täsmälleen sama ratkaisu eli moottori etuakselin etupuolella.

        Audi ei ole suinkaan ainoa.

        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/d8/Audi_5.2L_V10_cutaway.jpg
        Kuvasta näkyy vetoakselin kiinnityslaippa heti moottorin takana vaihteistovetopyörästökotelosta.

        http://silkrallyradio.biz/images/Audi s1cut.jpg
        Tässä koko auto. S1 ralliversio.
        Sama siinäkin. Moottori etuakselin etupuolla.

        Eli moottorin on pakko olla etupyörien etupuolella tässä ratkaisussa.

        "Mihin moottori sijoitetaan, jos se on pitkittäin keulalla, vaihdelaatikkovetopyörästö sen perässä pitkittäin ja vetoakselit tulevat ulos laatikon kyljistä vetäville pyörille. "

        Voisit mainiosti vaihtaa nimimerkkisi paremmin taitojasi kuvaavaksi, oli muuten sen verran typerä lohkaisu !

        Minkä takia moottorin pitää olla pitkittäin keulalla ja vetopyörästö sen jatkeena ? ?

        Jos tommosta hommaa ryhtyy tekemään, niin kai se kannattas tehdä kunnolla, eikä käyttää osia, joiden takia koko homma menee ihan älyttömäksi, eli miksi on pitänyt sinnikkäästi yrittää käyttää Audin museoaikaista vetolaiteratkaisua, kun parempia on maailma pullollaan.

        Esimerkkinä vaikka jo 60- luvulla kusiais Fiatiin istutettiin 7-litrasia täysmoottoreita, mutta ei kukaan ollu niin älytön että olis koittanu istuttaa sen Fiun omaan laatikkoon.

        Muutenkin koko juttu on jotain puperteetti-ikäisten ihastelua ikäänkuin maailmassa olisi nyt sattunut jotain niin mullistavan ihmeellistä, että se täytyy oikein kuvien kanssa esitellä.


      • x-bmw:ssä
        autoinssi kirjoitti:

        Perehdy autotekniikkaan!

        Audissa on moottori/kampiakseli pitkittäin ja sen perässä vaihdelaatikkovetopyörästö. Vetoakselit menevät etupyörille ja laatikon hännästä lähtee akseli quattroissa taka-akselille.

        Jos moottori työnnettäisiin taakse, jouduttaisiin vaikeuksiin etummaisten vetoakselien kanssa.

        Miotes noissa 4 vetoisissa BMW:ssä on toteutettu?


      • Mitä mietit???
        tietäjä tämän päivän kirjoitti:

        "Mihin moottori sijoitetaan, jos se on pitkittäin keulalla, vaihdelaatikkovetopyörästö sen perässä pitkittäin ja vetoakselit tulevat ulos laatikon kyljistä vetäville pyörille. "

        Voisit mainiosti vaihtaa nimimerkkisi paremmin taitojasi kuvaavaksi, oli muuten sen verran typerä lohkaisu !

        Minkä takia moottorin pitää olla pitkittäin keulalla ja vetopyörästö sen jatkeena ? ?

        Jos tommosta hommaa ryhtyy tekemään, niin kai se kannattas tehdä kunnolla, eikä käyttää osia, joiden takia koko homma menee ihan älyttömäksi, eli miksi on pitänyt sinnikkäästi yrittää käyttää Audin museoaikaista vetolaiteratkaisua, kun parempia on maailma pullollaan.

        Esimerkkinä vaikka jo 60- luvulla kusiais Fiatiin istutettiin 7-litrasia täysmoottoreita, mutta ei kukaan ollu niin älytön että olis koittanu istuttaa sen Fiun omaan laatikkoon.

        Muutenkin koko juttu on jotain puperteetti-ikäisten ihastelua ikäänkuin maailmassa olisi nyt sattunut jotain niin mullistavan ihmeellistä, että se täytyy oikein kuvien kanssa esitellä.

        Hei haloo! Tuossa on ideana käyttää audin omaa tekniikkaa ja audin insinöörit ovat suunnitelleet sen noin.


    • Jamppa1

      se, on suomessakin ainakin yksi tollainen tehty. Varmaan kiva huoltaa tai vaihtaa pakosarjan tiivistettä...

    • ...

      Onhan sitä laiteltu jo kymmenisen vuotta V12 koneita bemarin e30 koppaanki. Ja audit jää
      jälkeen mukaanlukien muut. Suomessa ei vielä tietenkään sallittua liikenteessä, kun nuo tsaarinaikaiset säännökset kieltävät.

    • herkullinen...

      ...ajettava tuolla keulapainolla. Puskee vielä pahemmin kuin Ässät.

      • Jamppa1

        on kantava voima.

        Tiesitkö muuten että tuo alumiinikasi painaa vähemmän kuin alkuperäinen vitoskone?

        Niin, etpä tiennyt...


      • taida ne

        ässät puskea. Kylläpä JJ Lehto kehui Audin (RS4) Iltalehdessä kun koeajoi radalla.


      • Kerrotko
        Jamppa1 kirjoitti:

        on kantava voima.

        Tiesitkö muuten että tuo alumiinikasi painaa vähemmän kuin alkuperäinen vitoskone?

        Niin, etpä tiennyt...

        Sitten ne paimot ?


      • tää JJ.Lehto
        taida ne kirjoitti:

        ässät puskea. Kylläpä JJ Lehto kehui Audin (RS4) Iltalehdessä kun koeajoi radalla.

        Ole Audin palkkalistoilla, joten mitä muuta se vois kertoa ?


      • K.Lehtonen
        Jamppa1 kirjoitti:

        on kantava voima.

        Tiesitkö muuten että tuo alumiinikasi painaa vähemmän kuin alkuperäinen vitoskone?

        Niin, etpä tiennyt...

        Jättäisit sen fanaattisen mielentilan hetkeksi rauhaan, ja katsoisit asioita ovjektiivisen kriittisesti.

        Olen ollut ymmärtävinäni että tietosi ja kokemuksesi riittää kyllä siihen, mutta mikä tekee tosiasioiden myöntämisen niin ylipääsemättömän vaikeaksi.


      • kyllä siinä
        tää JJ.Lehto kirjoitti:

        Ole Audin palkkalistoilla, joten mitä muuta se vois kertoa ?

        ettei kehu sitä työn vuoksi. Mahtava peli on RS Audi kerrassaan!


      • Jamppa1
        K.Lehtonen kirjoitti:

        Jättäisit sen fanaattisen mielentilan hetkeksi rauhaan, ja katsoisit asioita ovjektiivisen kriittisesti.

        Olen ollut ymmärtävinäni että tietosi ja kokemuksesi riittää kyllä siihen, mutta mikä tekee tosiasioiden myöntämisen niin ylipääsemättömän vaikeaksi.

        Lehtonen, mitä vanha provokeisari? Ookkos viime aikoina vängänny etuvetoautojen moottorin sijoitussuunnista tai muusta kehittävästä? Kuinka me onkaan tultu toimeen ennen ilman sua?

        Tiesitkö muuten että alumiini on kevyempä kuin rauta?


      • Kerrotko
        Jamppa1 kirjoitti:

        on kantava voima.

        Tiesitkö muuten että tuo alumiinikasi painaa vähemmän kuin alkuperäinen vitoskone?

        Niin, etpä tiennyt...

        Pikaisella haulla löysin 5- sylinterisen painoksi 360 lb ja v8. n 430 lb.

        Laitappa näkyviin ne oikeat painot, ettei jää kuvitelmia että juttelet taas tapasi mukaan pehmosia, kun kyseessä on tietyn merkkinen tuote.


      • vielä...
        taida ne kirjoitti:

        ässät puskea. Kylläpä JJ Lehto kehui Audin (RS4) Iltalehdessä kun koeajoi radalla.

        ...arvostelut vaikkapa brittiläisistä Carista sekä evosta tai ruotsalaisesta Automobilista...

        Hieno auto isolla baanalla, mutta ei tiukkamutkaisilla teillä. Puskee, puskee...


      • heh.
        Jamppa1 kirjoitti:

        on kantava voima.

        Tiesitkö muuten että tuo alumiinikasi painaa vähemmän kuin alkuperäinen vitoskone?

        Niin, etpä tiennyt...

        Kateuskortti pöytään, jes! Myönnetään, olen kateellinen 15-vuotta (?) vanhasta Audi 80:stä. Kukapa nyt ei olisi?


      • uskoa enemmän
        vielä... kirjoitti:

        ...arvostelut vaikkapa brittiläisistä Carista sekä evosta tai ruotsalaisesta Automobilista...

        Hieno auto isolla baanalla, mutta ei tiukkamutkaisilla teillä. Puskee, puskee...

        Järvilehdon juttuihin, miehellä on sentään näkemystä paljon enemmän. Pieni puskeminen on etuveto- ja nelivetoautoissa ihan hyväksi. Sen saa sitäpaitsi pois helposti jos haluaa ihan tosissaan ajaa mutkaisella tiellä äärirajoilla.


      • näin.
        uskoa enemmän kirjoitti:

        Järvilehdon juttuihin, miehellä on sentään näkemystä paljon enemmän. Pieni puskeminen on etuveto- ja nelivetoautoissa ihan hyväksi. Sen saa sitäpaitsi pois helposti jos haluaa ihan tosissaan ajaa mutkaisella tiellä äärirajoilla.

        Audin palkkalistoilla oleva mis osaa arvioida Audia paremmin kuin kolme arvostettua lehteä.


      • K.Lehtonen
        Jamppa1 kirjoitti:

        Lehtonen, mitä vanha provokeisari? Ookkos viime aikoina vängänny etuvetoautojen moottorin sijoitussuunnista tai muusta kehittävästä? Kuinka me onkaan tultu toimeen ennen ilman sua?

        Tiesitkö muuten että alumiini on kevyempä kuin rauta?

        Ei ole sinunkaan tarinat paljon muuttuneet.

        Ensin puhut suureen ääneen aivan mikkihiiri-juttuja, ja sitten kun joku vähän arvostelee tai kyselee tarkempia faktoja, niin onkin aika siirtyä henkilölohtaisten solvausten pariin.

        Tapaisesi kaikkitietävä itsepäinen sönkkö on yleensä tosielämässäkin oikein miellyttävä kaveri ja haluttu seuramies.

        Vai mitä ?


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      140
      2020
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      171
      1220
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1137
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      167
      994
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      92
      911
    6. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      60
      850
    7. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      849
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      804
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      770
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      117
      688
    Aihe