Autossa asuminen?

jep jep

Olosuhteiden pakosta, joskin myös paljolti omasta halustani, muutin vapun tienoilla matkailuautooni asumaan.
Avioero tietenkin vaikutti asiaan ratkaisevasti, mutta kaikenkaikkiaan olen tilanteeseen melko tyytyväinen.
Onkohan esim. Tampereella, jossa itse oleskelen, muita samanlaiseen ratkaisuun päätyneitä ihmisiä?

Vaihtelen nukkumispaikkaani fiiliksen mukaan markettien parkkipaikoilta järvien rannoille ja nautin heräämisestä luonnon keskellä, vaikka se luonto välillä muodostuisikin yöhuoltamon parkkipaikasta rekkojen ympäröimänä. Lyhyt matka aamukahville ennen työhön menoa.

Onko tällä palstalla muita, jotka ovat halustaan tai tahtomattaan vapaita vakituisen asunnon mukanaan tuomista haittapuolista?

54

7290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perheelliseltä

      mutta jos olisin yksin niin olisin tuon tehnyt jo vuosia sitten

    • mummelimammeli

      En ole tuohon vielä ryhtynyt, mutta kun eläkeikä molemmille meille koittaa, niin olen ajatellut, että osan vuotta voisi elää autossa tai vaunussa ja viipyä lasten asuinpaikkakunnilla.

      • -ei pahalla-

        lähistöllä muuan kaveri asusteli ex-vaimonsa pihalla asuntovaunussa... Taisipa käydä saunassakin exän huushollissa.
        Ei luulisi juuri naurattavan, ei käy kateeksi.


    • on kokoajan

      Tuo ratkaisu on mielessä pyörinyt jo pari vuotta.

      En oikein viihdy samassa paikassa/talossa pitkään ja toisaalta tykkään olla luonnon rauhassa. Ja pienet tilat riittäisi mainiosti.
      Eikä tavaran keräyskään enää kiinnosta.

      Saunaa jäisi kyllä kaipaamaan. Ja pyykinpesu ehkä ongelma.

      • ohhoh

        Saunassa käynti ei matka-autossa asuessa ole ongelma. Uimahalleihin pääsee peseytymään. Pyykkihommat ovat hivenen hankalampia hoitaa varsinkin talviaikaan. Yleisiä pesuloita käyttämällä (missä niitä on), ja SF-C tai leirintäalueille tarvittaessa majoittumalla yhdeksi yöksi, pääsee käyttämään niiden alueiden pyykkikoneita (maksullisia). Samalla käynnillä on usein saunomiseen ja muihinkin huoltotoimenpiteisiin mahdollisuus.


    • MB-320s

      Rutusakki harrasta tuota ?
      Asuvat puolivuotta Espanjassa lämpimän auringon alla ja tulevat viettämään vähä lumista kesää mökille Suomeen :D

      Tuo olisi eläkkeellä ollessa mukavaa , ei oli lumen luontia ja huoneiden lämmitystä , kuin talvella ( = Suomen kesällä )....

      • Hänestä

        On se varmasti pitemmän päälle kova juttu.Meinaan sitten kun on talvi kovimmillaan niin ainoastaan pakosta. Sen verran on tullut kokeiltua.


    • lähenee

      reilun vuoden päästä on tarkoitus muuttaa asumaan asuntoautoon.
      Nyt on sopivimman auton etsintä menossa. Pitää tarkaan miettiä mikä auto paras.

      • Kiinnostava vaihtoehto

        Hyvä eristys on itsestäänselvyys mutta kumpi malli, integroitu vai alkovi?


      • jep jep
        Kiinnostava vaihtoehto kirjoitti:

        Hyvä eristys on itsestäänselvyys mutta kumpi malli, integroitu vai alkovi?

        Tännehän oli tullut mukavasti viestejä asian tiimoilta. Muitakin yhtä ennakkoluulottomia on olemassa itseni lisäksi.
        Joku kertoi etsivänsä talven oloihin paremmin sopivaa autoa ja samaa teen myös itse koko ajan aktiivisesti.
        Pienet tuloni tosin tekevät toteuttamisesta melko vaikeaa.

        Kuinka olette ajatelleet selvitä talvesta?
        Olen itsekseni mietiskellyt sähkö- ja autopaikan vuokraamista jonkin firman pihasta.
        Mitään en ole vielä oikeastaan tehnyt, paitsi kartoittanut sopivia teollisuusalueita laitakaupungilla, jossa paikan vuokraaminen olisi ehkä mahdollista.
        Olisihan siinä samalla jonkinsortin valvontaakin firman hyödyksi, sillä jatkuva oleskelu jonkin lafkan kupeessa estäisi murrot ja ilkivallan tehokkaammin kuin yksikään vartiointiliike.

        Pyykinpesu ei itselläni tuota ongelmaa, sillä voin käyttää viikonloppuisin työpaikkani pesukonetta ja henkilökohtaisen hygieniani hoidan jatkuvasti saman paikan sosiaalitiloissa.

        Koko kesän aion kyllä jatkaa näin, mutta talvea varten on kehiteltävä jokin suunnitelma.
        Tampereen ympäristössä on vähän talvella auki olevia leirintäalueita ja nekin vähät hemmetin kalliita kausipaikkalaiselle, joten ne täytyy varmastikin sulkea pois vaihtoehdoista.

        Jos jollakulla on hyviä ideoita talvea varten, esimerkiksi paikka mistä voisi löytää yksityisen autopaikan sähkönsaantimahdollisuuksineen, niin ottakaa ihmeessä yhteyttä.

        [email protected]


      • tilan takia
        Kiinnostava vaihtoehto kirjoitti:

        Hyvä eristys on itsestäänselvyys mutta kumpi malli, integroitu vai alkovi?

        Olen päätynyt alkoviin ihan vaan tilan takia. alkovia voi käyttää "ullakkona" jos myös takatalli/ takasänky.
        Mutta jos rahat riittäisivät niin kabe voisi olla hyvä vaihtoehto vaikkei olekaan alkovia mallia.
        Kovasti olen miettinyt mikä lämmitys olisi paras: puhallus vai vesikierto. vai ehkä 5000W webasto?


    • zooanimal

      onnistuiskohan pakettiautossa asuminen kesäaikaan? Mitä mieltä..?

    • Helsinkiretkeily

      Nyt on vahvasti jo syksy, mites on edennyt autossa asujilla? Itselläni on asunto Helsingin keskustassa ja kakkosasunto 100km päässä. Juuri liian kaukana käydä töissä ja ilta- ja aamupäiväruuhkissa.

      Parin vuoden päästä ei pysty pitämään molempia asuntoja, mutta stadissa olsi työt, ainakin pääosin, tehtävä. Vahvasti "halpaan Helsinkiläiseen yksiöön" muuttamisen sijasta olen miettinyt integroitua kunnon bussin kokoista matkailuautoa. Sekään ei maksa kuin max. kolmasosan pienimmän yksiön hinnasta.

      Siinä voisi sitten yöpyä viikolla ja viikonlopuksi oikeaan taloon pyykinpesuun ja saunaan etc.

      Vaan onko tuo laillistakaan ja mistä löydän keskustasta sähkötöpselipaikan. Ei sellaisella vehkeellä pyöritä Kampissa kolmea peräkkäistä vapaata ruutua etsiskelemässä.

      Josta päästään siihen että moinen tolppa ja paikka voi maksaa saman kuin yksiön vuokra kuukaudessa. Suo siellä...

      Mulla on se käsitys, että tuollainen 25.000 mukaan ja vuoden, parin vanhalla integroidulla Saksasta takaisin niin siinä se yksiö olisi.

      Miten lie? Mulla ei perheasiat ainakaan tällä hetkellä tuota estä. Kirjoilla olisin sitten siellä kakkosasunnolla ja osa postista tulee duuniin nytkin.

    • Anonyymi

      Asuu siinä 7 kk no prob.

      Farmari autossa jossa takapenkki kääntyy niin on tasainen alusta.

      Siihen patja ja kesämakuupussi, talvipussi sekä 2 kertaa normi sukat villasukat lämpökerrasto sekä pipo jossa vaan naaman reikä. Tarkenee yöt kevällä ja syksyllä.

      Pieni peräkärry, mini boxi, puolalainen on ok.Siinä voi nukkua kesällä, hinta 4490 € sis alvin. Tavarat kulkee mini boxissa näppärästi.

      Nyt tosin ei farmariautoa, pieni sportti.

      Nukun mini boxissa 7 kk.

      Teen metsänhoitohommia omassa metsässä. Entinen maatila, nykyään vain metsää.

    • Anonyymi

      Mihin saa asuntovaunu yhdistelmän parkkeerata? Käykö esim. asuntoalueiden kapeat tiet yöpymiseen, yhdistelmän seisottamiseen? Niin ettei esimerkiksi paloautoilla tai muilla hälytysajoneuvoilla ei pääse ohi.

      • Anonyymi

        Miksi pitäisi mennä kapeille kaduille tulpaksi, kun maassa on tuhansia erilaisia parkkipaikkoja sitä kulkuvälineiden seisottamista varten.
        Erilaisia matkaparkkejakin on kymmenittäin ja niistä saa peruspalvelut.


    • Kaksi vuotta olen asunut vakituisesti asuntovaunussa. Vaunu on Solifer 560MH Artic vuosimallia 2005 ja Alden lämmitysjärjestelmällä. Talvi ei tuota minkäänlaista ongelmaa.

    • Anonyymi

      Minä myös

      • Anonyymi

        Missä pidät vaunun?


    • Anonyymi

      Olen myös meittinyt muuttaa ainakin osaksi vuotta asuntoautoon.
      Omistamme ok-talon ja pienen osakkeen. Nyt kun olemme jäämässä eläkkeelle molemmat, niin talo myyntiin ja sillä rahalla voisi ostaa mieleisen asuntoauton ja loput säästöön vanhuuden varalle jacsitten jossain vaiheessa kuitenkin voisi ostaa jonkun rivarin pätkän lasten läheltä. Kakkosasuto on kerrostalo-osake ja siellä voisi asua kylmimmän kauden tai lentää vaikka välillä etelään. Kesät reissaisi vaikka ympäri Skandinaviaa.
      Miltä kuulostaa?

      • Anonyymi

        Ihan järkevältä ratkaisulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan järkevältä ratkaisulta.

        Ok idea.

        Itse haluan asua maaseudulla kun maailma muuttuu ja muuttuu. Asuntovaunu/auto pieni riittää kun oon yssikseen.Vetouistelua ym.
        Onneksi tuli nuorena interreilattua, ei halua ulkomaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok idea.

        Itse haluan asua maaseudulla kun maailma muuttuu ja muuttuu. Asuntovaunu/auto pieni riittää kun oon yssikseen.Vetouistelua ym.
        Onneksi tuli nuorena interreilattua, ei halua ulkomaille.

        Ajelu ei enää kiinnosta joten vaunu, Pieni riittää sekä pieni tontti. Pikkuvaunu suosituksia kellään?


    • Anonyymi

      kyllä on ja nautin siitä vapaudesta mitä se suo.

    • Anonyymi

      Taannoin eräällä pysäköintialueella tapasin kaverin joka oli kunnostanut vanhan umpikoppaisen kuorma-auton asunnokseen. 7m pitkään koppaan oli saatu mahtumaan minisauna ja kompostoiva biolan veski. Oli hienosti sisustettu kun kävin sisällä katsomassa. Ulkoa katsellessa ei voinut helpolla arvata että joku asuu siinä, oli vaan tasaiset kattoikkunat ylhäällä ja puukaminan savupiippu nätisti ohjaamon ja kopin välissä integroituna, ainoastaan kun piti tulta siinä niin savu paljastaa asumisen mutta käytti kaasulämmitintä aina kaupunkialueilla juuri sen takia. Sähkö tuli agregaatista, katolla olevista aurinkokennoista tai verkkovirtaa piuhalla. Kantavuutta oli tarpeeksi niin ei tarvinnut sisustamisessa painoa tuskailla. Eläkeläisukko asui siinä.

      • Anonyymi

        Hieno tyyli! Asuntoautot huh huh kalliita. Joku pikku bussi, ne tosin ajettu loppuun. Sisustaa semmoisen asuttavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieno tyyli! Asuntoautot huh huh kalliita. Joku pikku bussi, ne tosin ajettu loppuun. Sisustaa semmoisen asuttavaksi.

        Hurjat hinnat asuntoautoissa..ja retkeilyautoissa, tuli ostettua 2006 Ducato, viitisentoista tonnia hinta. Miten mahtaa toimia nuo riisselkäyttöiset liesi ja jääkaappi?
        Katolle asennettu ilmastointi/lämmitys ( ilmalämpöpumpun tapainen)
        Aikaisemmin oli asuntovaunu, kyllästyin nitisevään ja natisevaan koppiin, auton voi helposti pistää parkkiin ja nukkumaan kun pidempää reissua tekee ja hyvä kun peltiä ympärillä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hurjat hinnat asuntoautoissa..ja retkeilyautoissa, tuli ostettua 2006 Ducato, viitisentoista tonnia hinta. Miten mahtaa toimia nuo riisselkäyttöiset liesi ja jääkaappi?
        Katolle asennettu ilmastointi/lämmitys ( ilmalämpöpumpun tapainen)
        Aikaisemmin oli asuntovaunu, kyllästyin nitisevään ja natisevaan koppiin, auton voi helposti pistää parkkiin ja nukkumaan kun pidempää reissua tekee ja hyvä kun peltiä ympärillä!

        Citrien Berlingo on tilava, xl malli. Vähän ajettuja ei vielä löydy sen verran uusi. Penkit takana kääntyy lattiaksi, on lokerikkoja ym.

        Vetokoukku jos löytyy voi vetää mini Poksia jossa tavarat.


    • Anonyymi

      Vaunu tai auto riittää yksinäisen asumukseksi aivan mainiosti. Itsellä ollut vaunu ja missään ei nuku sen paremmin kuin asuntovaunussa. Asuntoauto vois olla kätevin, jos ei viihdyt pitkään paikallaan. Parhaiten tuollainen asumismuoto sopis eläkeläiselle. Talveksi sen auton voisi ajaa vaikka etelään....

      • Anonyymi

        Asuntoautoissa yksi huono puoli, jos sen asennat leirintäalueella ramppien päälle ja sähköön kiinni niin eipä siitä huvita lähteä mihinkään kun taas sama rumba edessä, vaunun voi aina jättää paikoilleen kun lähtee käymään vaikka viinakaupassa!
        Tyydytti siis vaatimattomaan retkeilyauton jota itse voi muokata mieleiseksi kun ei hitaita asuntoautojen turhat systeemit. Suihku on aika turha, kastuu siellä toki mutta leirintäalueella hyvät suihkut ja puskaparkissa voi käydä uimassa tai peseytyy ämpäri/kauha systeemillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asuntoautoissa yksi huono puoli, jos sen asennat leirintäalueella ramppien päälle ja sähköön kiinni niin eipä siitä huvita lähteä mihinkään kun taas sama rumba edessä, vaunun voi aina jättää paikoilleen kun lähtee käymään vaikka viinakaupassa!
        Tyydytti siis vaatimattomaan retkeilyauton jota itse voi muokata mieleiseksi kun ei hitaita asuntoautojen turhat systeemit. Suihku on aika turha, kastuu siellä toki mutta leirintäalueella hyvät suihkut ja puskaparkissa voi käydä uimassa tai peseytyy ämpäri/kauha systeemillä.

        Välimuoto tuntuu parhaalta ratkaisulta, eli tila-auto. Niissäkin on kaikki valmiina, sähköt saa invertterillä pikku käyttöön ym.

        Citikka Berlingon alusta on pakettiauton, huojuva kyyti kun koeajoin. Mutta hulppeat tilat yhdelle!

        Penkit tosiaan kaatuu sängyksi, lisäksi etupenkissä on alusta toimistohommille ym. Pikku Poksi on melkein pakollinen tavaroille, ei viitsi nukkua roinien keskellä. Näin saa siis tilaakin.


    • Anonyymi

      Tarkoitus olisi lähiaikoina muuttaa Asuntoautoon pysyvästi. En viihdy Lähiössä kerrostalossa. Posterestante hoitaa osoitteen virkaa ja Viranomaisille riittää asuinkunnan ilmoitus.
      Kohta saa nostaa kytkintä jos maisema alkaa kyllästyttää. Toki ajattelin ottaa klausipaikan leirintäalueelta,missä onnistuu pyykkihuolto yms. Ja Tampereella on yleisiä saunoja paljon, jos viikolla haluaa saunoa.

      • Anonyymi

        Jos kausipaikalle, niin hommaa vaunu. Enempiä perustelematta...


    • Anonyymi

      Onhan tuossa Rastilan leirialueella ainakin noita ikiasujia tai ainakin samat vaunut/autot olleet vuosikausia samoilla paikoilla.

      • Anonyymi

        Vuosikausia samoilla paikoilla olevat vaunut ovat yleinen näky kaikkialla. Niissä kukaan asu ympäri vuoden, tai jos, niin varmaan <1%


    • Anonyymi

      Mikähän mahtaa olla jutun aloittajan tilanne nyt 16 vuoden päästä?

      Minulle kävi 2008 samoin. Asuin talven vaunussa ja hyvä etten jo luovuttanut (kirjaimellisesti). Vaunussa asuminen ei oikeasti ole ihmisen elämää (oma mielipide).
      Paljon on sen jälkeen tapahtunut... Löytyi ihana uusi vaimo, hänen kanssaan hommattiin 250 m2 talo Saimaan rannalta. Matkailuautolla reissattu joka vuosi 10 tkm jne...

    • Anonyymi

      Serkku joka jo yli 50v ja työtön sai tarpeekseen te toimistosta ja heidän "toimenpiteistään", pari vuotta sitten, osti 1000 euron pakettiauton, teki siitä asunnon itselleen ja tienaa videoimalla vanlife eloaan, on espanjassa tällä hetkellä

      • Anonyymi

        Olisit laittanut linkin näihin videoihin.


    • Anonyymi

      Kylmällä säällä/talvella autossa/vaunussa asumisessa ongelma on sisälle tiivistyvä kosteus.

      • Anonyymi

        Huonosti eristetyssä pakettiautossa varmasti näin. Vaunussa en koskaan kokenut kosteuden tiivistymistä ongelmaksi, mitä nyt joku pisara ikkunoissa.
        Matkailuautossakaan ei tapahdu tiivistymistä, kunhan pakkasilla käyttää kunnollista termopeittoa keulan ikkunoiden päällä. Mahdollisesti jopa koko ovet eristävää peittoa.
        Ilman termopeittoa laseilta saa helposti luututtua ½ litraa vettä, eikä tarvitse olla edes pakkasta. No, pakkasella se olisikin paksu kerros jäätä.
        Omat kokemukset tosin talvikäyttöön suunnitelluista vaunuista ja autoista.


      • Anonyymi

        Tuuletus on laiminlyöty jos sisälle keräytyy kosteutta. Minulla ei kosteutta kerry kuin viileän ohjaamon (lämpöpeitto asuintilan ja ohjaamon välissä) yksinkertaisiin ikkunoihin. Asuinpuolella on kunnolliset kaksinkertaiset lasiset lämpölasit, ei hikoile.


      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa, et tunne asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, et tunne asiaa.

        Vastaus 3.13.34. viestiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, et tunne asiaa.

        Vaikka on kaksinkertaiset ikkunat asuntoautossa niin kyllä tiivistyy kosteita lasien sisäpintaan, varsinkin lasin alaosaan. Vielä herkemmin jos on ulkoillut ja kosteita vaatteita autossa. Siinä ei auta termopeitteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, et tunne asiaa.

        Sisälle ikkunoihin tiivistyvät kosteus johtuu monesta asiasta. Jos auton alla märkä maa niin sitä herkemmin tiivistyy laseihin kosteutta, sekin vaikuttaa onko autossa 1 tai kolme ihmistä.


    • Anonyymi

      Ei pidä erota, jos ei ole varalaskupaikkaa jo tiedossa, oma moka.

    • Anonyymi

      Hupaisaa nykypäivänä lehdistä kun lukee, että "vanlife" kulttuuri noussut 5-10v sitten ja sillä haetaan luontoa ja yksityisyyttä ja juuri näistå ketjuista on otettu kommentointimpois käytöstä. IL ja moni lehti ottaa valikoidusti näitä kommentointeja pois käytöstä, että ihmisten mielipiteet ei tulisi selville. Toki valtiolla on ollut omat palkatut vastapuolen trollaajat ollu jo vuosia puolustamassa säännöksiä yms.

      Aika montaa karavaanari tyyppiä ja etenkin nuoremmilta kysellyt, niin vastauksena on pääosin ollut että halvempaa asua ja vuokratasot liian korkeat talossa asumisessa. Mitkä on nyt 2-3 kertaistuneet 20v aikana ilman minkäänlaisia hyviä perusteita ja muualla ne ei näy kuin asuntoyhtiöden viivan alle jäävästä katteesta. ;)

    • Anonyymi

      Minun Elnakissa on sama lämpötila ulkona ja sisällä. minulla on Rumatikki.
      Palstavahti Kuopiosta

    • Anonyymi

      Mä viihdyn omassa autossa, tosi kivaa vaan istua ja surffata netissä.

      Six mä muutan autoon ja asun 6 kk täällä. Oon siis nytkin autossa.

      • Anonyymi

        Eikö nyt ole vielä kylmiä öitä? Miten mahtaa sujua?


    • Anonyymi

      Nyt on +9 C, makuupussissa oli lämmintä viime yönä. Laskee +3 C yöllä.Moottori on käynnissä ja lämmitän autoa, just heräsin.

      Kello kohta 21.00 ja uutiset tulossa.

      • Anonyymi

        On se surkeaa kun joutuu asumaan jossain autonräpsässä jossa ei ole edes lämmitystä. Matkailuautossa voisi mennä mukavaan lämpimään sänkyyn kun alkaa nukuttamaan. Ei tarvitsisi käyttää moottoria, eikä sivulliset kiinnitä mitään huomiota.


    • Anonyymi

      Nyt kesäkuun alusta nukkunut autossa, mikäs täällä ollessa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1392
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe